Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    24
    Postów
    36
    Auto
    Punto I 1.7TD
    Rocznik
    1996

    Punto 1.7 td zawór mbc, zwiększona dawka paliwa

    Witam. Mam zamiar zwiększyć moc w moim punto. Zakupiłem już zawór mbc oraz wskaźnik doładowania. Zastanawiałem się czy jest sens montażu intercoolera gdyż wyczytałem że powoduje on dużą turbo dziurę. Oczywiście będzie też zwiększona dawka paliwa . Może ktoś już robił takie modyfikacje i może podzielić się doświadczeniami. Znalazłem już kilka postów, gdzie ludzie coś takiego robili, ale nic konkretnego się nie dowiedziałem.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2013
    Skąd
    Oswięcim
    Wiek
    35
    Postów
    36
    Auto
    Punto 1,7 TD
    Rocznik
    1998
    Ja bym się nie bawił w takie coś jak chcesz mieć zapas mocy to BMW 325 w benzynie ma jaj dużo... ja bawiłem się kiedyś ze zwiększeniem dawki paliwa ale poza spalaniem większym nic nie było. co do zaworu to wydaje mi się ze łatwo przesadzić z doładowaniem (seryjnie doładowuje do 0,075 MPa) i turbina zostanie zmielona w wpadnie do cylindrów mój kolega tak miał w escorcie 1.8 tdi (za dużo podkręcił) jeśli jest komputer to wyłapie też za duże doładowanie i przejdzie w tryb awaryjny więc i z nim trzeba by coś zrobić.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    28
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    intercooler mógłby się przydać, żeby było odpowiednie wypełnienie cylindra przy zwiększonej dawce paliwa - bez tego, tylko zwiększysz spalanie. No i będziesz potrzebować kogoś ogarniętego do oszukania elektroniki.

    Ale tak, jak wspomniał przedmówca - ostrożenie!

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    24
    Postów
    36
    Auto
    Punto I 1.7TD
    Rocznik
    1996
    oszukiwać elektroniki nie trzeba, silnik jest na zwykłej pompie bez komputera a wróciwszy do BMW 325, koszt utrzymania takiego samochodu już nie jest taki niski, a w fiacie mam już wymieniony silnik, nowe hamulce i zawieszenie. A popularne e36 jest dosyć wytłuczone w polsce, a dobry egzemplarz wcale nie jest taki tani...

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    wiem, że z doładowaniem trzeba ostrożnie, dlatego w planach też jest montaż wskaźnika doładowania, który pozwoli kontrolować mi ciśnienie w układzie dolotowym

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2013
    Skąd
    Oswięcim
    Wiek
    35
    Postów
    36
    Auto
    Punto 1,7 TD
    Rocznik
    1998
    Akurat mam takie BMW e36 i koszty utrzymania jak fiata punto mojej żony tylko zakup to większy wydatek... te zawory często tez wymagają kontroli i są czułe nawet na zmiany atmosferyczne i nie wiem czy będzie to łatwe kontrolowanie tego w codziennym użytkowaniu auta... może lepiej inną turbinę fabrycznie mocniejszą

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    24
    Postów
    36
    Auto
    Punto I 1.7TD
    Rocznik
    1996
    Zobaczę jak się to będzie zachowywało, myślę że wskaźnik ciśnienia pozwoli mi zauważyć takie zmiany, wtedy pomyślę nad zmianą turbiny. Niedługo powinna dotrzeć do mnie paczka, wtedy opisze co mi z tego wynikło.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    24
    Postów
    36
    Auto
    Punto I 1.7TD
    Rocznik
    1996
    Witam. Turbina już podkręcona, daje 1-1.1 bar. Dawka paliwa zwiększona. Czuć zmianę. Samochód szybciej przyśpiesz i jest bardziej dynamiczny. Teraz zastanawiam się nad założeniem intercoolera. Nie zwiększy on ciśnienia ale uzyskam więcej tlenu co mi pozwoli na dalsze eksperymenty.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2013
    Skąd
    Oswięcim
    Wiek
    35
    Postów
    36
    Auto
    Punto 1,7 TD
    Rocznik
    1998
    A jak ze spalaniem duża zmiana i czy na lepsze? pali mniej czy więcej?A jak byś opisał tą zmianę możesz opisać to np ile ma teraz do 100km/h w porównaniu z serią? I ciekaw jestem jak wytrzymuje to seryjna turbina?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    24
    Postów
    36
    Auto
    Punto I 1.7TD
    Rocznik
    1996
    Ze spalaniem nie ma tragedii. Maksymalnie spalanie wzrosło z 1 litr. Ciężko mi nawet to powiedzieć bo nigdzie nie byłem w trasie. Turbina jak na razie daję radę. Planuję ją oddać do regeneracji po zaczyna się pocić. Planuję jeszcze zamontować intercooler ale najpierw czeka mnie wymiana uszczelki głowicy bo wysiadła Niedługo powinienem zmierzyć ile wynosi przyśpieszenie.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Myślę że uszczelka musiała być już wadliwa bo wątpię że po podniesieniu o 0.2 by ją już wydmuchało.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2013
    Skąd
    Oswięcim
    Wiek
    35
    Postów
    36
    Auto
    Punto 1,7 TD
    Rocznik
    1998
    raczej po tak krótkim czasie musiała po podkręceniu musiał być na niej wada wcześniej

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    24
    Postów
    36
    Auto
    Punto I 1.7TD
    Rocznik
    1996
    Witam. Zaczynam pracę nad remontem silnika (uszczelka i turbina). Mam w planach montaż intercoolera i tu pojawia się moje pytanie: fabrycznie ten samochód posiadał nawet dużą turbo dziurę po turbina zaczyna dawać duże ciśnienie od 2.5 tys. obrotów. Wiem, że intercooler zwiększy tą dziurę. Miałem w planach remont turbiny po zaczyna się trochę pocić. I tu wpadłem na pomysł na zmianę turbiny, aby zmniejszyć tą turbo dziurę. Ale tu jest moje pytanie jaką turbinę założyć, czy od większego silnika, czy mniejszego? a może od opla 1.7td??


 

Podobne tematy

  1. Zawór ciśnienia paliwa 1,6 16v
    Napisany przez Żabuś Multipla na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-03-2013, 09:26
  2. fiat bravo jtd 105 Zawór ciśnienia paliwa na pompie wtryskowej
    Napisany przez kamil vfr na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-07-2012, 22:20
  3. Wysokie obroty i cykający zawór pochłaniacza par paliwa.
    Napisany przez qolejowy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 08-01-2012, 15:19
  4. Opary paliwa w Punto 55.
    Napisany przez juzeq na forum Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 24-10-2010, 20:00
  5. Filtr paliwa Punto II 1,2 8v
    Napisany przez Dymek na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-07-2009, 14:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

punto 1.7 td jak sciagnac paliwo

punto1.7td jak regulowac dawke paliwa

jak zniejszyc dawke paliwa w oplu 1.7 td

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl