Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2013
    Skąd
    Zwierzyn
    Postów
    1
    Auto
    Punto 1.2
    Rocznik
    1996

    Question Punto 1.2 problemy z odpaleniem

    Witam!
    Mam problem z moim Fiatem Punto:
    1.2 pojemności
    75 km
    z 1996 r.
    ELX
    Problemy:
    -rozgrzany silnik gaśnie, przy próbie uruchomienia jakby palił 1,2 gary.
    -prycha lub wcale nie można uruchomić,
    -rozrusznik kręci
    Uwagi:
    mechanik przeczyścił układ zapłonowy a wtryski są sprawne .
    Pomocy
    nie wiem co robić by odpalił i działał.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    28
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Jeśli układ zasilania jest w porządku i silnik dostaje paliwko, to wina musi leżeć po stronie zapłonu, czyli:
    1. Świeczki
    2. Kable WN
    3. Cewka
    4. Sterownik

    Najłatwiej sprawdzić lampą stroboskopową czy do świeczek dochodzi prąd i czy z dobrą częstotliwością. Jeśli na kablach wyjdzie wszystko dobrze, to po prostu któraś/któreś świeczki nie domagają.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    24
    Postów
    25
    Auto
    Punto 1.2 8V ELX
    Rocznik
    1995
    Witam Muszę się dołączyć.

    W sumie mam bardzo podobny problem od wczoraj.
    Znalazła się kasa to postanowiłem wymienić termostat, uszczelkę pod pokrywą klawiatury, świece (kable mam prawie nowe, zaledwie 2 miesiące)
    Pojechałem do brata na garaż zrobiłem wszystko jak należy, ładnie, pięknie. Odpaliłem auto już po całych testach i odpowietrzeniu, wracam do domu i po paru kilometrach zaczęło szarpać, z początku delikatnie ale po chwili był na skraju padnięcia. Myślałem ze to z powodu braku benzyny bo rezerwa już ostro się świeciła, dojechałem na stacje i sam zdechł... Zatankowałem, odpalam a on dalej szarpie po paru sekundach tak nie równo chodził ze padał po każdym odpaleniu. Zostawiłem go na stacji na noc i wróciłem do domu pieszo, z rana wróciłem po niego, próbuje odpalić a nim całym targa, próbowałem jeszcze tak kilka razy aż w końcu zaskoczył i zaczął pracować jak złoto ! Czysto, równo bez zarzutów. Wracam do domu ze stacji (około 2 km) i w połowie drogi znowu zaczęło szarpać ale jakoś dojechałem. Wjechałem na podwórko i o dziwo znowu zaczął równo chodzić, otworzyłem maskę, patrze, patrze czy czegoś dziwnego nie ma ale nic z tych rzeczy i jak tak chodził przez moment zaczął skakać cały silnik i zgasł. Od tego momentu już nie chce zaskoczyć, jak tylko go zapale to pracuje chwile (bardzo nie równo), ma niskie obroty i sam gaśnie.

    Wyczyściłem krokowy silniczek, sprawdziłem przewody czy są prawidłowo wpięte i nie wiem co dalej zrobić... powykręcałem świeczki i żadna nie była zalana, jedyne co zauważyłem to zrobił się delikatny biały nalot w sumie to na tych starych tak samo było. (jak się nie mylę to chyba oznacza zbyt ubogą dawkę paliwa) Dodam jeszcze że od 2 tygodni zdarzało się ze jak stałem na światłach to na wolnych obrotach bardzo delikatnie podrygiwał silnik było to odczuwalne na kierownicy.

    Teraz moje pytanie, co mu jest ? Aha jestem z tych ludzi że często jeżdżę na rezerwie ale to był pierwszy raz gdy dopuściłem do tego żeby poziom benzyny zszedł tak nisko. Pewnie będą odpowiedzi ze zatarta pompka paliwa, jeżeli tak to jak to sprawdzić ? I czy są jeszcze inne powody tak zachowującego się silnika ? Może coś z cewkami... już sam nie wiem. Znowu mi nerwów na to auto brakuje.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    28
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Pompka raczej nie. Wkręć stare świeczki i posprawdzaj czy kable na nich dobrze siedzą i czy na cewce też żaden się nie "poluzował". Bardzo możliwe jest, że któraś nowa świeczka nie domaga i raz iskra skacze,a raz nie. Jeśli chciałbyś to diagnozować, to trzeba by wpiąć oscyloskop (ale mało kto ma takie cudo) i sprawdzić działanie w czasie jazdy. No jeszcze kwestia jest taka, że mogłeś zapowietrzyć układ zasilania, a chciałeś odpalić od razu. Jak braknie wachy, to trzeba kilka razy na 5-10 sec. włączyć zapłon i na 5-10 sec. wyłączyć i dopiero potem odpalać, żeby pompka zdążyła nabić benzyny. No ale jak już zaskoczył, to mógłby troszkę poszarpać, ale potem powinien się uspokoić.

    Na początek wkręć stare świeczki i daj znać o efektach.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2013
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    10
    Auto
    stilo
    Rocznik
    2002
    na poczatek komputer podpiac.. sprawdzic bledy. jak zagrzany gasnie moze byc to wina cewki, skoro chodzi na 2 cylindrach

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    24
    Postów
    25
    Auto
    Punto 1.2 8V ELX
    Rocznik
    1995
    Kapciaty zrobiłem tak jak napisałeś Wyczyściłem stare świeczki i wkręciłem i teraz już normalnie odpala ale nasiliły się drgania podczas pracy na jałowym. (te nowe świece NGK co kupiłem były już wadliwe)
    Tak jak wcześniej pisałem że zdarzało mu się lekko nierówno pracować i teraz tak ma tylko że dużo częściej i trochę mocniej.
    Tak myślę, że może to być zapchany filtr paliwa od tego że na rezerwie jeżdżę (filtr wymieniałem w te wakacje)
    Jak masz jeszcze jakieś pomysły to dawaj, w ostateczności pojadę na kompa

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    28
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    filtr od żyda nie powinien się zapchać. Jak nie przejechałeś na nim więcej niż 10-15 tys to raczej nie jego wina.

    Teraz przydałby się opis jakie są to drgania. Czy obroty falują, czy rzuca silnikiem, czy przerywa, jak to wygląda na obr 800-900(bez gazu)1000-1200(leciutko z gazem),1500,2000,2500,3000...
    napisz jak się silnik zachowuje na zimno i jak na gorąco.
    Spróbuj też przy okazji popatrzeć, czy na dolocie nie zaciąga jakiegoś lewego powietrza. Spróbuj też przy pracującym silniku zatkać dolot powietrza i wtedy sprawdzić czy od razu zgaśnie, czy się zadławi i będzie dalej gadał.

    Bo tak, to można walić w ciemno: sonda lambda, map sensor, przepustnica, czujnik temp. itd.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    24
    Postów
    25
    Auto
    Punto 1.2 8V ELX
    Rocznik
    1995
    No to może najpierw opiszę sytuację z ostatnich 20 min :

    Odpaliłem zimne auto od strzała, wskoczył na obroty około 1500 (wszystko w porządku, żadnych drgań)
    Gdy się już zagrzał tak do 70 stopni obroty spadły do około 850 - 900 (obroty spadały po woli, wraz z wzrastającą temperaturą)
    Chwilę chodził jak złoto a potem zaczęły się drgania (drgania nie pojawiają się nagle tylko jest wyczuwalne że narastają)
    Nie ma falowań obrotów tylko silnik drga, jest wyczuwalne że auto jest dużo słabsze ale da się jeździć.
    Jest tak że mogę jechać, zatrzymać się na światłach i silniczek pracuje z najwyższą kulturą ale najczęściej to wpada w te drgania. (teraz to opisuje jak jest gorący)

    Jutro po robocie zrobię te testy z dodawaniem gazu i dam znać co i jak.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    28
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Cóż. Może szwankować sonda lambda. Szczególnie, gdy na zimno z silnikiem jest ok - wtedy sonda nie pracuje.
    Mógłbyś ją sprawdzić miernikiem. W punto będzie chyba 4-przewodowa, a sygnałowy będzie czarny. Trzeba się wpiąć miernikiem w ten czarny przewód (sonda musi być podłączona). W czasie pracy sonda powinna dawać zmienne wartości od 0,1 do 1V i powinno to się zmieniać tak z 5-6 w 10 sek. Jeśli sonda cały czas pokazuje stałą wartość, to jest uszkodzona.

    EDIT:
    A najlepiej przed tą zabawą zdejmij na godzinę ujemną klemę z aku, to powinno wykasować ew. błędy na komputerze. I dopiero wtedy sprawdź tą sondę.
    Ostatnio edytowane przez Kapciaty ; 01-12-2013 o 23:17

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    24
    Postów
    25
    Auto
    Punto 1.2 8V ELX
    Rocznik
    1995
    Dzięki za rady

    Chciałem przed chwilą zrobić te testy z dodawaniem gazu ale co się okazało ??? Wszystko jest teraz w jak najlepszym porządku !!! Powiem więcej, jest lepiej niż wcześniej, silnik jeszcze czyściej pracuje, aż miło popatrzeć. Hmmmmm może komp trochę oszalał gdy silnik przez jakiś czas pracował bez filtra powietrza gdy go testowałem po wymianach tych różnych elementów... Zobaczę z czasem, jak znowu mu się zdarzy wpadać w drgania to będę mierzył lambde.
    Aha zapomniałem wspomnieć że mam katalizator przelotowy, to też może mieć wpływ ? Ale bez kata tez zrobiłem już parę tysi kilometrów.

    Jeszcze jedno pytanie: Czy w moim Punto nie powinno być dolotu ciepłego powietrza z kolektora ? Czy to jest tak wymyślone że kolektor ogrzewa obudowę filtra powietrza i to wystarcza ?

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    28
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Możliwe, że komputer próbował wtedy robić coś, żeby silnik działał i teraz potrzebował trochę czasu, aby zebrać nowe dane.

    Moim zdaniem katalizator tylko niepotrzebnie obciąża silnik i można go spokojnie wywalić - oczywiście w nowszych jednostkach komputer może strzelać fochy i trzeba go wychować

    Tu się nic nie ogrzewa. Im zimniejsze powietrze silnik zaciąga tym lepiej. Jest wtedy lepsze wypełnienie cylindra tlenem (zimniejsze powietrze ma większą gęstość i więcej tlenu mieści się w tej samej objętości). Dlatego tak istotne są te rurki od obudowy filtrów powietrza biegnące gdzieś w okolice lamp/nadkoli - żeby zaciągać zimniejsze powietrze niż te ogrzane spod maski.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    24
    Postów
    25
    Auto
    Punto 1.2 8V ELX
    Rocznik
    1995
    Dziś już kilka razy go odpalałem i trochę pojeździłem i ani razu nie wróciło mu to... Może odświeżył ustawienia i nie będzie już problemu
    Hmmm może przerobię sobie wlot powietrza aby był gdzieś u dołu, tak aby tylko świeże powietrze łapał.
    Dzięki za wszystkie rady Będę już miał jakąś wiedzę na przyszłość.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    33
    Postów
    8
    Auto
    Fiat
    Rocznik
    2008
    U mnie jest podobnie, z tym, że czasami jak jest zimny to nie chce odpalać... Gdy jest rozgrzany, odpala świetnie. Świeca będzie tutaj wadliwa?
    Pozdrawiam, Andrzej

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2017
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    8
    Auto
    Grande Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2009
    Mam podobny problem tylko w odwrotnej sytuacji, nie odpala na zimnym po odpaleniu pracuje normalnie. Uszkodzony był czujnik IAT ale po wymianie problem pozostał.


 

Podobne tematy

  1. problemy z odpaleniem samochodu
    Napisany przez dzawien na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-08-2013, 16:40
  2. problem z odpaleniem i zgaszeniem grande punto
    Napisany przez mcolsztyn na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-08-2013, 21:49
  3. Cinquecento 0.7 AISAN problemy z odpaleniem, z popychu zapala
    Napisany przez Brayker na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-05-2013, 13:51
  4. Fiat punto I 1.2 8V problemy z gazem !
    Napisany przez RafaLStyle na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-01-2012, 18:37
  5. FIAT PUNTO 1.9 D -problemy z wolnymi obrotami i odpalaniem.
    Napisany przez olo_mistrzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-02-2010, 21:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

punto 2 rozgrzany na nowych swiecach gasnie

problem z odpaleniem punto 2

fiat punto 1.2 75km 8v benzyna gaz nie odpala co jest

punto problem z odpalaniem

punto problem

punto 1 problemy z odpalaniem

fiat punto problemy z odpalaniem

fiat 1.2 8v nie odpala gdy rozgrzany

fiat punto raz odpala a raz nie na gazie

gdzie podlaczyc komputer w fiacie punto 1.2

fiat punto 1 problemy z odpalaniem

punto 2 problem z odpaleniem

Punto 1 problem z odpalaniempunto trudnosc uruchomieniafiat 1.2 odpala i gasniepunto1 1.2 75km 8v nierowno pracuje przy rozruchu i gasniepunto gasnie i sa problemy z odpalaniemPunto 1problem z odpalaniem forumPunto1 problem z odpalaniem forumfiat punto problem z odpaleniem po nocyfiat punto 1 2 ciezko odpala

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl