Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2015
    Skąd
    Ciechanów
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Punto 1.1
    Rocznik
    1994

    Przegrzewanie fiat punto 1.1 1994

    Witam mam problem z punciakiem. Mianowicie jakoś 2 miesiące temu zaczął grzać mi się samochód, temperatura wzrastała do max, a ciepłego powietrza w kabinie nie było. Więc pojechałem do znajomego mechanika aby rozwiązać ten problem. Pompa wodna była ok, termostat się nie otwierał więc wymieniliśmy go na nowy. Lecz okazało się że jest zapowietrzony układ i dlatego wszystko się gotuje. Wymieniliśmy płyn do chłodnicy, starego było strasznie mało około 1,5 litra a nawet mniej. Zalaliśmy go prawie 5 l nowym płynem do chłodnic. I po tym wszystko wróciło do normy oprócz jednej rzeczy która mnie niepokoiła. Podczas podstojów temperatura dochodziła prawie do max, lecz gdy tylko trochę przejechałem temperatura wracała do połowy wskaźnika. Wczoraj dawny problem powrócił płyn się gotuje, wiatrak się nie włącza. Gdy silnik trochę popracuje około 10 minut temperatura znów jest na max i to bez względu na to czy jadę czy stoję. A gdy odkręcam korek od wlewu płynu chłodniczego to bulgocze i wydostaje się powietrze. Ma ktoś jakiś na to pomysł?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Jedź jeszcze raz do tego znajomego mechanika, niech sprawdzi czy nie ma spalin w płynie chłodzącym. I niech powie, ile kosztuje u niego wymiana uszczelki pod głowicą.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2015
    Skąd
    Ciechanów
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Punto 1.1
    Rocznik
    1994
    Czyli może być to uszczelka pod głowicą? Jak odpowietrzałem wyciekło mi trochę płynu na rękę i nie był on żółty jak wlewałem tylko znacznie ciemniejszy.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał ViDaL Zobacz post
    Wymieniliśmy płyn do chłodnicy, starego było strasznie mało około 1,5 litra a nawet mniej. Zalaliśmy go prawie 5 l nowym płynem do chłodnic.
    Ręce opadają...
    Cytat Napisał ViDaL Zobacz post
    jakoś 2 miesiące temu zaczął grzać mi się samochód, temperatura wzrastała do max, a ciepłego powietrza w kabinie nie było
    Jak miało lecieć ciepłe powietrze, skoro nagrzewnica była pusta! Człowieku, sprawdzenie poziomu oleju, płynu chłodniczego, działania hamulców, ciśnienia w oponach, należy do codziennych czynności obsługowych pojazdu. Nie rozumiem, jak można jeździć autem, które sygnalizuje awarię układu chłodzenia (wzrost temperatury do wartości max) i nie sprawdzić poziomu płynu. Sam się prosisz o poważniejszą usterkę - przegrzanie silnika, przepalenie uszczelki głowicy, albo nawet pęknięcie głowicy lub jej deformacja (pokrzywienie).
    Cytat Napisał ViDaL Zobacz post
    wiatrak się nie włącza.
    Nie ma szans się włączyć, jeśli w układzie znowu nie ma płynu. Wiatrak chłodnicy dostaje impuls od czujnika temperatury cieczy chłodzącej, ale żeby czujnik zadziałał potrzebny jest płyn, a nie powietrze.
    Cytat Napisał ViDaL Zobacz post
    Czyli może być to uszczelka pod głowicą?
    To raczej na pewno będzie uszczelka, o ile nie głowica...
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2015
    Skąd
    Ciechanów
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Punto 1.1
    Rocznik
    1994
    Sprawdzam poziomy płynów i nadal mam max w zbiorniczku od chłodnicy. Ale do wczoraj po wymianie termostatu, płynu do chłodnicy i odpowietrzeniu było ok, powietrze w kabinie też ciepłe leciało. Tylko nie wiem co było powodem tego ze temperatura tak bardzo się podnosiła na postojach a spadała podczas jazdy. No to zobaczę co z tą uszczelką od głowicy

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał ViDaL Zobacz post
    Tylko nie wiem co było powodem tego ze temperatura tak bardzo się podnosiła na postojach a spadała podczas jazdy
    To typowy objaw uszkodzonego termostatu. Zawiesił się w pozycji otwarty. W trakcie jazdy pęd powietrza pełnił rolę wentylatora i chłodzenie było, a na postoju nie miało co chłodzić, skoro wentylator nie działał.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2015
    Skąd
    Ciechanów
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Punto 1.1
    Rocznik
    1994
    Racja. Tylko dziwne że termostat jest uszkodzony bo go wymieniałem na nówkę i po wymianie tak się działo...

  9. #8
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał ViDaL Zobacz post
    Tylko dziwne że termostat jest uszkodzony bo go wymieniałem na nówkę i po wymianie tak się działo...
    A czy wymieniałeś płyn przy wymianie termostatu? Jeśli zostawiłeś stary płyn, a raczej szlam, który się tam uzbierał przez lata, to nowy termostat "nie polata".
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2015
    Skąd
    Ciechanów
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Punto 1.1
    Rocznik
    1994
    Problem rozwiązany : nieszczelna chłodnica, po wymianie chłodnicy wszystko hula

  11. #10
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    To się okaże jak pojeździsz trochę dłużej
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW


 

Podobne tematy

  1. Szyby słabo odparowują. Fiat cc 1994.
    Napisany przez Artur45672 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 30-10-2014, 15:47
  2. Hak w fiacie cinquecento 1994.
    Napisany przez Artur45672 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-09-2014, 11:24
  3. DTE Fiat Ducato 1994-2002 Program Serwisowy
    Napisany przez Piteros na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 20-04-2014, 12:08
  4. przegrzewanie w fiat bravo 1,4 sx odpowietrznie
    Napisany przez slawko1994 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-04-2013, 20:12
  5. [ukł. chłodzenia] Przegrzewanie się
    Napisany przez jedrus na forum Uno
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-06-2010, 21:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl