Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 grudzień 2010
    Skąd
    Starogard Gdanski
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Punto 1.1

    lozysko oporowe czy lozysko skrzyni

    Witam!
    Mam punto 1.1 95r.Na biegu jalowym sjychac zgrzyty z ololicy sprzegla,Po wcisnieciu sprzegla zgrzyty cichna.Zgrzyty slychac rowniez w czasie jazdy najbardziej na biegu 1 i 2.Sprzeglo wymienialem na jesien ale bez lozyska oporowego.Teraz nie wiem czy to broi wlasnie to lozysko oporowe czy moze jakies lozysko w skrzyni bo chyba przy nie dotykaniu pedalu sprzegla na biegu jalowym lozysko oporowe nie pracuje prawda???wiec nie moze halasowac.bardziej chyba to bedzie jakies lozysko w skrzyni co????



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    33
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Na jałowym skrzynia nie pracuję - łożysko oporowe masz do wymiany najprawdopodobniej - zresztą zawsze wymienia się je razem ze sprzęgłem.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 grudzień 2010
    Skąd
    Starogard Gdanski
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Punto 1.1
    aha czyli oporowe))bo juz myslalem ze skrzynia do wymiany

    [size=2][ Dodano: 2011-02-05, 12:36 ][/size]
    moge na tym lozysku pojezdzic czy lepiej wymienic???

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Na pewno nie skrzynia? Mam to samo i wszyscy do okoła mówią, że to nie jest wina sprzęgła, a skrzynia się zaczyna sypać, ale nie chcę siać paniki.
    Sprawdź olej w skrzyni, bo może masz przymało i efekty mogą być takie jak to opisujesz.
    Ja póki co jeżdżę z tą usterką od jakichś kilku dobrych miesięcy, ale skrzynię będę wymieniał, jak już naprawdę się spierdzieli.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Skrzynia zgrzytała by bez względu czy wysprzęglone czy nie. Skoro u Ciebie po wysprzęgleniu jest cicho to w 90% jest to wina łożyska oporowego. Nie musi ono się rozsypywać ale jest po prostu suche. Zrób z tym jak najszybciej porządek bo łożysko może się zatrzeć i wtedy uszkodzi sprężynę centralną docisku. Tak miałem w Tipo, jeździłem z takim łożyskiem kilka miesięcy i tak mi wytarło docisk że nadawał się tylko do wymiany.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał ubek
    Na jałowym skrzynia nie pracuję - łożysko oporowe masz do wymiany najprawdopodobniej - zresztą zawsze wymienia się je razem ze sprzęgłem.
    Nie pracuje - nie w dosłownym znaczeniu tego słowa, ale wałek pędny pracuje. Wciśnięcie sprzęgła powoduje zaprzestanie się kręcenia wałka pędnego.

    A łożysko oporowe pracuje pod obciążeniem w momencie wciśniętego sprzęgła i wtedy by było je słychać.
    Przy układach hydraulicznych jest samoregulacja luzu i łożysko oporowe może pracować cały czas, ale dopiero wciśnięcie pedału powoduje jego obciążenie.

    Tak więc jak bym stawiał raczej na jakieś łożysko w skrzyni niż na samo łożysko oporowe.
    Co nie zmienia faktu, że łożysko oporowe wymienia się razem ze sprzęgłem!
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał miszko
    Nie pracuje - nie w dosłownym znaczeniu tego słowa, ale wałek pędny pracuje. Wciśnięcie sprzęgła powoduje zaprzestanie się kręcenia wałka pędnego.
    A łożysko oporowe pracuje pod obciążeniem w momencie wciśniętego sprzęgła i wtedy by było je słychać. Przy układach hydraulicznych jest samoregulacja luzu i łożysko oporowe może pracować cały czas, ale dopiero wciśnięcie pedału powoduje jego obciążenie.
    W tych autach obojętnie czy układ jest hydrauliczny czy na lince łożysko oporowe zawsze lekko opiera się o sprężynę centralną docisku, i właśnie wtedy jeżeli jest suche i ma już luzy najbardziej je słychać.
    Cytat Napisał miszko
    Tak więc jak bym stawiał raczej na jakieś łożysko w skrzyni niż na samo łożysko oporowe. Co nie zmienia faktu, że łożysko oporowe wymienia się razem ze sprzęgłem!
    Ja osobiście wątpię żeby to było łożysko w skrzyni choć wykluczyć tego nie można, ale nie ma sensu snuć domysłów i mącić koledze w głowie skoro i tak musi wymontować skrzynię

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2010
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Stilo 1.9JTD
    witam, mam podobny problem (siena1.2), czyli jak sprzęgło jest wciśnięte to autko jest cicho, ale jak nie to coś się "tłucze, zgrzyta, dzwoni" (nie wiem jak to opisać:/), na 1,2 biegu też słychać przy niższych obrotach ( ruszając, zwalniając do 2 biegu).kupiłem z takim defekcikiem samochód, właściciel twierdził, że do wymiany jest łożysko, docisk. miesiąc po zakupie, dałem auto do naprawy, żeby wymienili kompletne sprzęgło. 3 mies po owej naprawie problem wrócił! :/ . Czy to możliwe, że dalej to wina łożyska? dodam że biegi w aucie chodzą ciężko, olej (podobno..) był przy wymianie uzupełniony.
    Czy wie ktoś czego to wina i drugie pytanie czy należy coś z tym pilnie robić, czy poprostu jeździć do upadłego? pozdrawiam

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Wskazuje wszystko na łożysko. Możesz jeździć aż się rozsypie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał dariusz201
    ...Czy wie ktoś czego to wina i drugie pytanie czy należy coś z tym pilnie robić, czy poprostu jeździć do upadłego? pozdrawiam
    Tak jak pisze kolega "lukq" prawdopodobnie to łożysko, natomiast co do pytania czy jeździć do upadłego to raczej nie polecam bo łożysko może uszkodzić sprężynę centralną docisku a wtedy koszt już będzie dużo większy


 

Podobne tematy

  1. Wymiana oleju w skrzyni biegów
    Napisany przez gotique na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post: 03-07-2016, 17:14
  2. Poduszki silnika/skrzyni (?)
    Napisany przez joshua79 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-06-2016, 21:44
  3. [skrzynia biegów] sprzeglo -->dziwne terkotanie, lozysko
    Napisany przez luca89cn na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-07-2009, 19:40
  4. czy ktoś robił remont skrzyni?
    Napisany przez nenetom na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-01-2009, 22:03
  5. Bravo 1,8 GT r.1996 Problem ze skrzynią
    Napisany przez kowwwal1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-11-2008, 13:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

lozyska walka do skrzyni biegow fiat punto 1.2 16v sporting

czy lozysko dociskowe jest ciagle w kontakcie

lozysko wyciskowe fiat punto ii

zgrzytanie w skrzyni biegow na biegu jalowym

lozysko oporowe fiat bravo

wymiana lozyska oporowego siena 1.2

http://www.iparts.pl