Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    25
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1

    Korektory siły hamowania-czy można zamienić

    Panowie mam pytanie.
    Czy można założyć inne korektory siły hamowania niż były wcześniej?
    Były te montowane na przewodach i chce zamontować te przykręcane do belki.

    Doradźcie coś bo nie ma nigdzie tych co były do kupienia a nowe kosztują majątek.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    12,573
    Auto
    Bravo 1.8GT + LPG
    Rocznik
    12.1998 FL
    Te na przewodach to nie tyle korektory tylko tłumiki.. W belce są prawdziwe kolektory.. Chodzi przede wszystkim o dobre zestrojenie tego tak aby hamowało mocno ale nie za mocno..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
    >> Moje auto na FKP oraz w TYM temacie <<

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    25
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Ok. Ale tam miałem tylko te jak to nazwałeś " tłumiki" ,tak na marginesie to te "tłumiki " to są właśnie korektory siły hamowania. ( jeden z trzech rodzajów) Tylko ciekawi mnie czy można zamieniać je na inne.
    Ostatnio edytowane przez danielciagala ; 03-12-2012 o 17:29

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał danielciagala Zobacz post
    to są właśnie korektory siły hamowania. ( jeden z trzech rodzajów) Tylko ciekawi mnie czy można zamieniać je na inne.
    Jeżeli wszystkie trzy rodzaje były montowane w tym samym modelu auta i pasują to chyba można je zamienić.
    Nie wiem na jakiej zasadzie działają korektory montowane na przewodach, bo te na belce (przynajmniej w fiatach) regulują ciśnienie w przewodach hamulcowych w zależności od obciążenia tyłu auta.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    12,573
    Auto
    Bravo 1.8GT + LPG
    Rocznik
    12.1998 FL
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    Nie wiem na jakiej zasadzie działają korektory montowane na przewodach, bo te na belce (przynajmniej w fiatach) regulują ciśnienie w przewodach hamulcowych w zależności od obciążenia tyłu auta.
    Już Ci mówię - one tłumią tylko, obniżają ciśnienie podawane na tylne koła i tylko tyle. Tak więc z korekcją aktywną nie ma to nic wspólnego - ew. można nazwać to korekcją pasywną
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
    >> Moje auto na FKP oraz w TYM temacie <<

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    25
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    można nazwać to korekcją pasywną
    I o to mi chodziło
    Podsumowując.
    Czyli pasywnych raczej bez mniejszych bądź większych przeróbek nie da się zamienić z aktywnymi.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    12,573
    Auto
    Bravo 1.8GT + LPG
    Rocznik
    12.1998 FL
    No bez przeróbek najprawdopodobniej nie ale może być tak, że dane auto ma mocowania pod korektor na belce.. Tyle, że to wszystkie wężyki, rurki itp.. Ogólnie te tłumiki to jedna z głupszych rzeczy jakie widziałem
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
    >> Moje auto na FKP oraz w TYM temacie <<

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Ogólnie te tłumiki to jedna z głupszych rzeczy jakie widziałem
    No skoro to działa tak jak piszesz to można też zagnieść przewód hamulcowy i też mniej płynu pójdzie na cylinderek.
    Prawdziwy korektor tak jak napisałem wyżej reguluje ilość płynu na cylinderki w zależności od obciążenia tyłu auta, i to ma sens. A takie stałe zmniejszenie ilości przepływającego płynu to tylko pseudo korekcja.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    25
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    można też zagnieść przewód hamulcowy
    Chyba bym tak nie ryzykował. Ciśnienie jest tak duże że zagnieciony przewód z czasem może pęknąć.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    12,573
    Auto
    Bravo 1.8GT + LPG
    Rocznik
    12.1998 FL
    Pozatym te dławiki one są trochę sprytniejsze.. Chyba trochę działają na zasadzie regulacji ciśnienia (są w nich ruchome elementy, sprężyna itp).. Tak czy inaczej to jakaś masakra tak korygować siłę hamowania
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
    >> Moje auto na FKP oraz w TYM temacie <<

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    25
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Najgorsze jest to że one w ogóle nie wyglądają jak element którego funkcje spełniają.


 

Podobne tematy

  1. Korektor siły hamowania
    Napisany przez qwerty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 25-11-2013, 13:29
  2. Droga hamowania
    Napisany przez radiwa na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-08-2011, 21:16
  3. Czy do się zamienić skrzynie?
    Napisany przez Lech na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-07-2011, 17:44
  4. Korektor siły hamowania Odratowanie
    Napisany przez damian150 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-03-2011, 20:01
  5. [ukł. hamulcowy] korektor siły hamowania
    Napisany przez lehoo84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-09-2009, 17:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

korektor siły hamowania w punto 1

rodzaje korektorów sił hamowania

fiat jaki rodzaj korektora hamowania

typy korektorów siły hamowania w punto 1

jaka funkcje pelni korektor hamowania

korektor siły hamowania eper

czym zastapic korektor siły hamowania megane

fiat punto lll gdzie jest korektor siły hamowania

regulator siły hamowania fiat punto

korektor siły hamowania megane

rodzaje korektora sił

korektor sily hamowania

korektor siły hamowania czym zastąpić

regulator siły hamowania brava

korektor hamowania

korektory siły hamowania rodzaje

typy kolektorow sil hamowania

regulator siły hamowania fiat punto 1 1

kolektor hamowania punto

rodzaje korektorów hamowania

korektor hamowania zasada hamowania

fiat palio weekend zasada dzialania kolektora sily hamowania

korektor hamowania punto 1

korektor siły hamowania fiat punto 1

kolektor siły chamowania punto 1

Tagi dla tego tematu