Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14

Temat: Hamulce się palą  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    24
    Postów
    3
    Auto
    Punto 1.2
    Rocznik
    1997

    Exclamation Hamulce się palą

    Witam, mam następujący problem, musiałem wymienić hamulce w Punto, bo już nie miały w ogóle klocków jak je kupiłem, cały czas się blokowały, zacisk nie odbijał, a felga nagrzewała się "do czerwoności". Wymieniłem wszystko ( Zaciski, tarcze i klocki) wszystko zrobione jak Pan Bóg nakazał, wszystko przeczyszczone, tłoki w zaciskach działające, no po prostu miodzio, ale koło dalej się przegrzewa, śmierdzi palonymki klockami, blokują mi się koła i czasami uniemożliwia to jazdę. Pomocy



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Sprawdź: czy wszystko zostało oczyszczone. czy klocki w jarzmach chodzą swobodnie. tłoczki w zaciskach czy nie są zapieczone.czy zaciski na suwakach (prowadnicach) nie są zapieczone. zapowietrzony układ hamulcowy lub stary płyn o niskiej temp wrzenia też może powodować blokowanie hamulca.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,250
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    skoro wszystko zostało zrobione jak należy to zobacz jeszcze tarcze. Może są krzywe i dlatego je przycina.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    29
    Postów
    1,808
    Auto
    Audi A4 B5 Sedan 1.8 ADR 125KM 98'
    Rocznik
    10.1998
    Sprawdzić przewody

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,648
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał sebaoo2 Zobacz post
    Sprawdzić przewody
    Tak jak kolega sebaoo2 napisał - jeżeli wszystko było zrobione dobrze, prowadnice czyste itp to pewnie masz sparciałe przewody elastyczne przez co płyn się nie może cofnąć..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    24
    Postów
    3
    Auto
    Punto 1.2
    Rocznik
    1997
    Dzięki wielkie, wlasnie ruszam do garażu, to wszystko posprawdzam

  8. #7
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    29
    Postów
    1,808
    Auto
    Audi A4 B5 Sedan 1.8 ADR 125KM 98'
    Rocznik
    10.1998
    Może też jak zakładałeś zaciski to gdzieś się te przewody mogły pozaginać (poskręcane)

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,250
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ja bym przewody sobie odpuścił. Bo skoro puszczają płyn w jedną stronę to w druga teoretycznie też powinny. ale sprawdzić można.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    29
    Postów
    1,808
    Auto
    Audi A4 B5 Sedan 1.8 ADR 125KM 98'
    Rocznik
    10.1998
    w jedną stronę pompka popchnie płyn a z powrotem ciężko może mu wrócić

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,648
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Odp: Hamulce się palą

    Cytat Napisał seth Zobacz post
    ja bym przewody sobie odpuścił. Bo skoro puszczają płyn w jedną stronę to w druga teoretycznie też powinny. ale sprawdzić można.
    Takie zachowanie auta przy spęczniałych starych przewodach to norma.. Powiedziałbym nawet że objaw książkowy

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Środa Wielkopolska
    Wiek
    36
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Punto 1
    Witam

    Lewarek w dłoń i do dzieła. Stare wypróbowane sposoby są najlepsze. Podnosić po kolei każde koło z osobna (przód-tył) i sprawdzać hamulec, bez zapalonego silnika i z zapalonym. Jak koło się kręci zaraz po zdjęciu nogi z pedału hamulca to płyn wraca do zbiorniczka (hydraulika drożna). Tak sprawdzić każde następne koło. Jak będzie o.k. to pozostaje się przejechać i hamulca nie żałować. A zaraz po powrocie ponownie sprawdzić to koło które ma zbyt ciepłą felgę.
    Jak koło nie odbije po odpuszczeniu pedału to najpierw popuść odpowietrznik i zobacz czy odbije(tłoczek odbija i luzuje szczęki,płyn nie wraca do zbiorniczka). Jak nadal nie odbije to popuść miejsce gdzie kończy się wężyk gumowy a zaczyna rurka do pompy (jak poleci ostro płyn hamulec odpuści to wężyk gumowy drożny).
    A jak nadal nie odbije to przy pompie popuść wężyk.
    Trzeba szukać miejsca w którym jest zator, stawiam na przewody gumowe pod wpływem temperatury puchną. Ale różne bywają przypadki zwłaszcza jak auto ma duży przebieg. Zabawy z hamulcami nauczyła mnie Skoda 105 mojego ojca.

    Pozdrawiam

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    24
    Postów
    3
    Auto
    Punto 1.2
    Rocznik
    1997
    Dzięki wszytskim za rady, okazało się, że jest przydkany miękki przewód hamulcowy, poprzedni właściciel w ogóle nie dbał o to auto ;/ Odkryłem to przypadkiem, a wymiana przewodu rozwiązała wszystkie problemy. Podsumowując 100 zł komplet klocków i tarcz, 40 zł używany zacisk, 20 zł przewód hamulcowy i troche płynu. Uwielbiam to auto za tanie i dostępne części!

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,648
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No widzisz, jednak przewód giętki.. Wypadałoby wymienić oba lub wręcz wszystkie 4
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    29
    Postów
    1,808
    Auto
    Audi A4 B5 Sedan 1.8 ADR 125KM 98'
    Rocznik
    10.1998
    jak już nie wymienisz wszystkich to chociaż je oglądnij dokładnie w jakim są stanie


 

Podobne tematy

  1. hamulce
    Napisany przez cwebb na forum Stilo
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 26-11-2013, 22:38
  2. Hamulce (Tył)
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 21-06-2010, 11:53
  3. hamulce
    Napisany przez jack85 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-05-2010, 12:58
  4. hamulce 2.4 td
    Napisany przez szymszy007 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-04-2010, 14:49
  5. Hamulce 1,8
    Napisany przez bob96 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-07-2008, 18:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zapieczone hamulce punto

punto ii zapieczone hamulce

alfa romeo 147 zablokowane przednie klocki hamulcowe

chamulec nie odbija lancia lybra

fiatklubpolska.pl hamulce-sie-pala-17807

plyn nie wraca z zacisku

zacisk hamulcowy fiat punto ii

punto 2 blokuje hamulce

blokuja sie hamulce alfa gt

blokada szczeki hamulcowej alfa romeo

nie odbija hamulec lancia lybra

zapieczony hamulec fiat seicento

Plyn hamulcowy nie wraca

nie odbija zacisk hamulca fiat uno

plyn nie wraca do pompy hamulcowej

fiat seicento nie odbija tloczek od hamulca

zablokowane klocki hamulcowe punto 1

zapieczone hamulce fiat punto 2

puchnace hamulce seicento

zapieczone hamulce w punto

pala hamulce

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl