Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2012
    Skąd
    Płońsk
    Wiek
    25
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Punto 1.2 75ELX

    Dlaczego nie załącza się wentylator?

    Witam od niedawna mam problem z wentylatorem i wysoką temperaturą w moim Punto 1.2 75ELX wersja bez klimatyzacji.Po kilku konsultacjach i wymianach min.termostatu,płynu chłodzącego i czujnika znajdującego się w chłodnicy,wszystko jest bez zmian,samochód trzyma wysoką temperature a wentylator się nie włącza.Sprawdzałem go na krótko podłączając przewodami do akumulatora i wiatrak jest sprawny.Bardzo bym prosił o pomoc w tej sprawie i z góry dziękuje.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2011
    Skąd
    Zgorzelec
    Wiek
    29
    Postów
    71
    Auto
    Fiat Punto I
    uszczelka pod głowicą powiedziała dziękuje dobranoc

    przerabiam ten temat w tej chwili, termostat był wymieniony a dalej się gotował i okazuje się że UPG padła

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A ta woda Ci się gotuje czy tylko wentylator się nie włącza?
    Bo jeżeli wentylator, a płyn nie gotuje, to zapewne czujnik skoro na krótko sprawdzałeś i wentylator działa.
    Wypnij kostkę z czujnika, zewrzyj styki. Jak wentylator ruszy to czujnik do wymiany.
    Jak nie, to coś po drodze (przerwa w obwodzie).
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał noobio Zobacz post
    uszczelka pod głowicą powiedziała dziękuje dobranoc
    Farmazony chłopie piszesz.. Jeżeli nie ma innych objawów to na pewno nie to..
    Skłaniałbym się ku sugestii miszko.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieluń
    Postów
    12
    Auto
    Sei 1.1 SX Full
    Rocznik
    2001
    Czyli bezpiecznik .

  7. #6
    DeD
    DeD jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2014
    Skąd
    K-ce
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Punto 2 Sporting
    Rocznik
    1999
    Witam
    podpinam się pod temat ponieważ mam problem z którym nie spotkałem się na forum
    autko to punto 16v 1.2 sporting 99 rok z klimą
    czujnik silnika temperatury działa - pokazuje się temp na kompie i chyba jest ok
    wentylator 1 i 2 bieg działa jak się wysteruje z kompa

    problem polega na tym że wczoraj jak jechałem trasą czujnik na desce pokazuje 1/4 tak miałem zawsze chyba że stałem w korku dochodził do 1/2 skali
    wczoraj pokazywał 3/4 i wywaliło mi płyn poprzez korek chłodnicy

    pytanie mam przy jakiej temp. załącza się wentylator na skali ? bo podejżewam że korek jest uszkodzony i nie ma odpowiedniego ciśnienia w układzie by się załączył wentylator?
    lub uszkodzony jakiś czujnik .

    pytanie jeszcze mam na chłodniczy jest taki czujnik prostokątny do niego dochodzi kabel brązowo czarny i szary w lewym górnym rogu chłodnicy co to za czujnik ?
    i do czego służy ?
    za odpowiedzi będę wdzięczny

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2011
    Skąd
    Toruń (okolice)
    Wiek
    30
    Postów
    86
    Auto
    Croma Tempra, Punto I, Suzuki GS500
    Zmieniałeś ostatnich czasy płyn chłodniczy ? Odpowietrz układ powinieneś jeden zworek mieć przy chłodnicy a drugi może być na wężach do termostatu.

  9. #8
    DeD
    DeD jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2014
    Skąd
    K-ce
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Punto 2 Sporting
    Rocznik
    1999
    sorki wprowadziłem w mały błąd ale dopiero teraz to sprawdziłem tzn. nie działa 1 bieg wentylatora dlatego się zagotował i chyba muszę mieć gdzieś nieszczelność ponieważ ubywa mi płynu i się zapowietrza/
    pytanie
    wiesz może jaka musi być rezystancja w pieta zamiast czujnika by załączył się 1 bieg wentylatora? bo jak się robi zwarcie to działa 2 bieg

    zastanawiam sie co to jest jeszcze przy chłodnicy wg schematu 5 w sam naprawiam to coś oznaczone jest jako O10 i nigdzie nie jest opisane nie wiem czy ma mieć jakąś rezystancje u mnie pokazuje przerwę

  10. #9
    DeD
    DeD jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2014
    Skąd
    K-ce
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Punto 2 Sporting
    Rocznik
    1999
    ok przepalony rezystor 1 szego biegu po wymianie jest ok


 

Podobne tematy

  1. Dlaczego nie odpala?
    Napisany przez AtMa na forum Barchetta
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2013, 02:19
  2. Oleje Silnikowe - Jak i Dlaczego
    Napisany przez kamilo62 na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-03-2013, 09:53
  3. Ratujmy FSO! Dlaczego, jak i co możemy stracić.
    Napisany przez dudu$ na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 24-02-2013, 18:22
  4. Dlaczego nie załącza się wentylator?
    Napisany przez mcrafal6 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-07-2012, 19:15
  5. Dlaczego parują szyby?
    Napisany przez Jankes na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 05-04-2012, 22:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

dlaczego nie dziala wentylator chlodnicy

fiat punto wentylator

dlaczego w puncie

nie dziala wentylator w samochodzie

czujnik chlodnicy w punto

dlaczego nie zalacza sie wentylator

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl