Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9

Temat: 1.6 - alternator  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2011
    Skąd
    świętokrzyskie
    Wiek
    44
    Postów
    70
    Auto
    Punto I, 1600

    1.6 - alternator

    Już drugi raz wymieniam alternator w ciągu dwóch lat. Coś się w nim przepala i rozładowuje akumulator gdy silnik jest wyłączony. Co to może być? Czy da się naprawić tą część w alternatorze, czy trzeba go całego wymienić? Dlaczego tak często się psuje, czy punto tak już ma?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Alternatory to słaby punkt ogólnie Fiatów z tej epoki. Zapewne uszkodzone diody w alternatorze powodują to, że Ci prąd "ucieka". Oddaj do dobrego elektryka, on szybko zdiagnozuje i naprawi.
    Co do wymiany, to wymieniałeś na używany czy nowy?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Środa Wielkopolska
    Wiek
    36
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Punto 1
    Ciekawy problem?
    Nie napisałeś co się przepala? W własnym zakresie sprawdź przewody szczególnie czy silnik ma dobre połączenie z ujemnym biegunem aku tgz masa.
    Alternator jest suchy? Może kapie olej albo dostaje od spodu wodę w mokre dni , może to powodować przebicia.
    Ładowanie mierzone miernikiem po włączeniu świateł i paru innych pobierających prąd urządzeń jest w normie? Sprawdzaj ( na wolnych obrotach silnika i tak około 2000-tyś)
    Przy rozbieraniu alternatora powinno być widać po nalocie na diodach płytce z diodami w jakim są stanie. Stan uzwojenia stojana,wirnika.
    Najważniejsze rzecz po rozebraniu. Sprawdzić płytkę z diodami pod kątem przebicia najlepiej napięciem 24V bywa że przy 12V dioda jest dobra a dopiero przy sprawdzaniu na 24V widać że ma przebicie. Regulator napięcia czy daje prąd na wirnik przy odpowiednim napięciu. Oraz uzwojenie wirnika czy ma odpowiednie wzbudzenie.
    Generalnie altek w stół do testów i pod obciążeniem elektrycznym powinien odezwać się jego słaby punkt.
    Od tego przynajmniej dobry elektromechanik zaczyna, dostając do ręki altka od klienta.

    Pozdrawiam

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2011
    Skąd
    świętokrzyskie
    Wiek
    44
    Postów
    70
    Auto
    Punto I, 1600
    Witam po długiej przerwie i dziękuję Wam za pomocne odpowiedzi. Jeśli jeszcze ktoś z Was się tu pojawi to proszę napiszcie mi jaki max prąd może pobierać układ elektryczny przy wyłączonym silniku. W samochodzie nie mam alarmu tylko oryginalny immobilajzer. Nie wymieniam jeszcze tego alternatora, ale podejrzewam, że to właśnie on pobiera prąd. Miałem kiedyś taką sytuację w innym aucie i okazało się, że przepalona któraś dioda czyni to, że alternator po wyłączeniu auta robi za silnik elektryczny.

    Pozdrawiam

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Coś chyba koło 0.2

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Norma zdaje się mówi, że do 200mA ale to strasznie duży prąd.. Nie powinno być więcej jak 50-100mA
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    wszystko zalezy jakie urzadzenia ma na podtrzymaniu - alarmy itp
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2011
    Skąd
    świętokrzyskie
    Wiek
    44
    Postów
    70
    Auto
    Punto I, 1600
    Dzięki chłopaki, już mam jakieś odniesienie max 0,2A ale lepiej by było jeszcze mniej :-)

    Pozdrawiam Wszystkich i życzę wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku !!!

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 listopad 2012
    Skąd
    Środa Wielkopolska
    Wiek
    36
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Punto 1
    Witam

    Sprawdź pobór prądu na wyłączonym silniku. A potem odkręć przewody instalacji od alternatora i sprawdź jeszcze raz.
    Wyda się czy jest przebicie na diodach w altku.

    Pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. [alternator] Od jakich modeli fiata pasuje alternator do uno
    Napisany przez WINIU1990 na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-03-2011, 20:55
  2. [alternator] Siena 1.2 8V - alternator
    Napisany przez oldking na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-06-2010, 20:39
  3. [alternator] alternator/ akumulator
    Napisany przez jurgen na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 12-03-2010, 08:22
  4. [alternator] alternator siena 1.4
    Napisany przez jarek_45 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-11-2009, 13:46
  5. [alternator] Alternator za slaby dac 85A czy moze wiecej
    Napisany przez renowka na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-12-2008, 15:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

alternator punto 1.6

fiat punto 2 przepalanie alternatora

alternator siena 1600 16v

fiat punto 1.6 1997 opinie

przepalone diody w alternatorze

nalot na uzwojeniu alternatora

fiat bravo 1.6 16v 1996 jaki alternator oryginalnie

dioda alternatora fiat siena

alternator punto 1 1 6

alternator do fiata bravo 1600 1996

diody do alternatora fiat punto1.1

dlaczego alternatory w fiatach psuja sie

jak sprawdzic alternator fiat siena

co sie psuje w fiacie siena 1600

alternator fiat siena 1.6

dlaczego psuje sie alternator

jak sprawdzic czy alternator jest slaby

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl