Witam,
Czy ktos moze cos napisac o tym samochodzie? Ojciec chce kupic tego nowego doblo z silnikiem diesla 1,6 105 KM. Czy juz ktos mial moze z tym stycznosc? Czy ladowac sie w cos takiego?
Pozdrawiam i dziekuje za uwagi.
To jest widok strony w wersji do druku
Witam,
Czy ktos moze cos napisac o tym samochodzie? Ojciec chce kupic tego nowego doblo z silnikiem diesla 1,6 105 KM. Czy juz ktos mial moze z tym stycznosc? Czy ladowac sie w cos takiego?
Pozdrawiam i dziekuje za uwagi.
Silnik bardzo dobry :) Zawieszenie tylne podejrzewam, że nie zadowalające bo wielowahaczowe i pewnie coś się będzie w nim sypać... Poza tym wyglądem odstrasza zaś w środku może być ;D
Wielowahaczowe zawieszenie, z jednej strony lepszy komfort jazdy z drugiej więcej rzeczy do popsucia.
Wygląd jest rzeczą względną, osobiście mi się podoba :)Cytat:
Poza tym wyglądem odstrasza zaś w środku może być
w tym przypadku wygląd jest sprawą drugorzędną. Doblo jest samochodem użytkowym służącym do pracy i w pierwszej kolejności powinien byś pakowny, niedrogi w eksploatacji i niezawodny.
ja bym dla siebie brał wersje osobową :)
Jeżeli jest tak dużo, jak piszą w prasie i necie lepszy niż poprzedni model to sam bym se go kupił, jeździłem poprzednim Doblo i świetnie mi się nim kierowało :)
Witam, Etiuda a moze cos na temat tego 2,0 l cos wiesz. Bo nastapila zmiana na ten silnik najmocniejszy.
Pozdrawiam
Miałem okazję odbyć jazdę testową nowym doblo w wersji osobowej tzw kombi z silnikiem 1,6Multijet 105 km w wersji dynamic, noszę się z zamiarem dokupienia lub wymiany obecnego auta na coś "vanowatego - użytkowego " . Doblo wywarło na mnie jak najbardziej pozytywne wrażenie z przodu miejsca dużo, na tylnym rzędzie też sporo choć myślałem, że więcej ma miejsca, zawieszenie dobrze tłumi choć na wiekszych dziurach da się odczuć drgania dość spore silnik chodzi elegancko i cicho, dobrze przyspiesza, tylko zdziwiła mnie skrzynia biegów tj 6- biegowa i wsteczny jak w volkswagenach tj jak jedynka, dość dziwne to, czyżby silnik Fiata 1,6 multijet był powiazany z volkswagenem i ich 1,6 TDI CR ? Nawet moc mają identyczną 105 km. Cena również dość zaporowa jak za tą wersję co opisałem wyżej około 80 tysięcy a nie była to najdroższa jeszcze i na "maxa" wyposażona.
Wiem, i to nawet sporo - test Fiata Doblo 1.6 Multijet w wersji osobowej jest na www.autosalonpomorski.pl Polecam, bo został zdrowo przeczołganyCytat:
Napisał leoo
Dzieki bardzo Wirecki za linka.
Pozdrawiam
Po długich i żmudnych poszukiwaniach jestem o włos od zakupu tego autka. Miałem jedno, aczkolwiek osobliwe wymaganie - 7 miejsc, które wyeliminowało 90% konwencjonalnych aut, a pozostałą konkurencję wyeliminował mój skromny budżet. Właściwie nie spodziewałem się, że będzie mnie stać na to autko, ale dostałem solidny rabat i nowe Doblo wskoczyło w zasięg bezpośredniego strzału jedynego swojego konkurenta w przedziale do 60 tyś. - Dacii Logan MCV.
Autko będzie na zamówienie (nikt w Poznaniu nie ma 7-osobówki na stanie :/), co stwarzyło pewien problem - nie mogę wypróbować w żaden sposób tych dodatkowych miejsc. Najbliższy taki wózek zlokalizowałem w Jeleniej Górze, ale aż tak mi nie zależy, żeby tam jechać.
Najbardziej przydatną informacją w internecie jaką znalazłem to poniższy filmik.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XtYeEyoAOnM[/youtube]
Do tego jeszcze sam się wybrałem z miarką i zmierzyłem co mieli w salonie:
- długość bagażnika - 960mm
- jego szerokość - 1180mm
- wysokość od podłogi do górnej krawędzi oparcia drugiego rzędu - 660 mm
W różnorakich testach, jak również w folderze z salonu piszą, że te dodatkowe miejsca są raczej dla dzieci. Na wcześniejszym filmiku widać przez moment, jak normalny dorosły tam siedzi, więc mam nadzieję zmieścić tam średnich rozmiarów dorosłego, nie częściej niż kilka razy w roku.
Ponieważ nie robię dużych przebiegów, myślę o silniku benzynowym 1.4 16V, który wg. producenta jest całkiem oszczędny (jak moje obecne Berlingo 1.4). Do tego z opcji przeciwmgłowe, czujnik temperatury zewnętrznej, tempomat i elektryczne szyby z tyłu - to chyba unikatowe auto, w którym można okno w drzwiach suwanych całkowicie schować. W Cytrynce niestety na dłuższych trasach robiło się bardzo duszno z tyłu.
Jest tutaj jakikolwiek właściciel nowego Doblo, żeby się podzielił wrażeniami? Ewentualnie polecił/odradził któreś opcje?
Wyjątkowo ucieszyłyby mnie wrażenia z przejażdżki w trzecim rzędzie tegoż wozu.
Witam.
Ja posiadam nowe Doblo od dwoch miesiecy.Jest to wersja cargo wiec troszke inaczej sie nim jezdzi chodzi mi glownie o komfort.Jestem z niego zadowolony prowadzi sie przyjemnie, w kabinie jest cicho.Aso wzywalo mnie do serwisu na obowiazkowa wymiane drazka stabilizacyjnego jakas wada materialowa.Po miesiącu rozleciala sie popielniczka i ogranicznik tylnych drzwi :?
Zdjecia w podpise.
Jesli masz jakies pytania to chetnie pomoge.
Pozdrawiam Jabol
Odczucie co do wyglądu to pojęcie względne mi się bardzo podoba zamówiłem czerwonego (niemetalika ale to na prawdę ładna strażacka czerwień ale najbardziej chciałem granatowego metalika z niebieskim środkiem tyle że w cargo tej konfiguracji nie wykonują) z tyloma rzeczami że szok (blue and me, klima automat , skorka na kierownicy sterowanie w kierownicy halogeny i 2.0mjet przeszklenia na drzwiach bocznych i tylnych i felgi alu 16 i jeszcze jakieś drobiazgi). Aut tych jest mało na ulicach i może to jest fajne. Ciekaw jestem jak działa to start&stop bo jest w tym silniku w standardzie (mimo że większość ludzi to wyłącza). Auto odbieram w poniedziałek więc pewno po tym czasie coś napisze bo w końcu dotarło z Włoch co do promocji to uzyskałem rabat w fiacie 23 procent (zamawiałem w czerwcu - to nie była promocja taniej o VAT bo ta dotyczyła tylko aut osobowych i tylko tych na placach i raczej nie dotyczyła nowego Doblo ale mam juz jednego fiata od tego samego dealera) i wiem ze da się taki wyskubać czasem, nie wiem na ile ma to przełożenie jeśli chodzi o wersje osobowe ( ale i tak zazwyczaj pytano mnie tylko ile auto jest w firmie i już...). Jeśli chodzi o wspomniane wcześniej zawieszenie no cóż mnie komfort powalił na kolana. Auto prowadzi się super pozycja za kierownicą ekstra, o zawieszenie bym się nie martwił mój przyjaciel pracuje w fiacie i twierdzi ze jest to jedno z najbardziej nowoczesnych zawieszeń jakie się pojawiły w dostawczakach i takie samo miałem odczucie na jazdach próbnych. Nigdy nie przeciążam auta wiec i nie martwię się i to ze zawieszenię zniszczę a obecnie używam peugeot partnera 19XUD 70 KM diesel (z którego nota bene też jestem bardzo zadowolony :P). Resztę doznań opiszę jak już trochę nim pobrykam ale czuję, że to jest dobry wybór, jeśli chodzi o wersję osobową to muszę powiedzieć że mi się bardzo podoba przestronność ostatnio nawet spasowanie elementów design zrobiony z wyczuciem i krótko mówiąc CENA. :)
witam
jestem posiadaczem od miesiąca-NOWE DOBLO' KOMBI MAXI N1 DYNAMIC 1.6 MULTIJET 105KM. Wrazenia z jazdy jak najbardziej pozytywne, układ kierowniczy plus zawieszenie, silnik jak dla mnie wystarczający, spalanie średnio ok 7l. coś o minusach:
-kiepska skrzynia biegów(mało precyzyjna), wystepuje problem z pierwszym biegiem tzn raz na kilka razy bardzo cieżko wchodzi 1 bieg, dzisiaj spotkałem sie w serwisie z innym właścicielem doblo, problem ma identyczny. Czekam jak kolesia załatwia oddam swojego do naprawy.
-światła przeciwmgielne, ważne żeby sobie ktos skonfigurował je przy zakupie, ponieważ pytałem sie o ewentualne założenie, okazuje sie że trzeba wymienic przedni zderzak (w moim przypadku również lakierowanie)
-zamek od tylnej klapy nie zatrzaskuje sie za kazdym razem.
na dzien dzisiejszy to tyle
a mi się fiat spóźnił znowu czekam kolejny dzień kolejny termin odbioru na jutro na 15:00 ale się nie mogę doczekać... ciekaw jestem czy w moim 135 KM jest taka sama skrzynia jak coś bedę wiedział dam znać
[size=2][ Dodano: 2010-09-08, 23:19 ][/size]
:lol: 8) no najchętniej napisałbym NIC DODAĆ NIC UJĄC ale nie mogę tak napisać :) hehehehe
no więc po kolei... trochę się rozpiszę
- wygląd i wykonanie: mam czerwony zwykły kolor (piękna czerwień strażacka) do tego czerwony środek i skórka na kierownicy i mieszku plus klimatronik i radio sterowne w kierownicy, spasowanie elementów bezbłędne materiały mięciutkie (wystarczająco) ładne felgi 16" (jest tylko jeden wzór 16) przeszklone boczne drzwi rozsuwane i tylne klapy z przeszkleniem i spryskiwaczem i wycieraczka nie wiem czemu ale lampy spasowane lepiej niż w moim bravo czy nowym punto evo gdzie klosze wystają poza obrys blachy (bleh)
- komfort i zawieszenie: porównanie...mam bravo sport pakiet (17sto calowe felgi) ale nawet zakładając zimowe 15 komfort w doblo furgonie na 16" jest lepszy, niższy poziom hałasu a w zasadzie powinienem powiedzieć, że hałasu nie ma, nie ma dosłownie nic...jest cicho podczas jazdy jest cicho podczas zaliczania dziur w asfalcie i jest cicho a w zasadzie bezgłośnie jak na skrzyżowaniu zadziała Start & Stop :) porównanie mam też do RAV 4 nowej która jest ...hmm gorsza :)
- silnik i kultura pracy: mam 2.0 Multijet Power (135KM) zacznę od tego, że silnik odpala lepiej niż jakikolwiek diesel jakiego miałem a w szczególności lepiej od bravo 120 KM multijeta. Nie rozgrzany klekoce...jakieś 0,5 minuty jazdy potem jest już cichutki no ale do tego się można przyzwyczaić podstawowa różnica to to że jeździ się na olej 5w30 (to prawie woda) jak ktoś ma pojęcie jak wygląda płyn hamulcowy to mniej więcej właśnie takie coś. Ma też system start & stop co jest standardem w tym silniku ALE w żadnym innym (mimo że według zapowiedzi miał być w każdej wersji silnikowej) działa to zaskakująco jedni twierdzą że nie można się do tego przyzwyczaić ja twierdze że przyzwyczaiłem się do tego na drugim skrzyżowaniu. Jak to działa ...no ... zaskakująco (ale tylko wtedy gdy silnik się dostatecznie rozgrzeje. Pokazujesz się na skrzyżowaniu i o ile wbijesz luz i koniecznie puścisz sprzęgło auto nagle gaśnie (nadal palą się migacze światła mijania itp... radio..) kiedy światło zmienia się na zielone wciskasz sprzęgło i wtedy odpala się prawie bezgłośnie silnik..wbijasz bieg i jedziesz auto nie odpala się dłużej niż długość wciskania sprzęgła w związku z czym rusza się od ręki. I jeszcze jedno.. dla zmarzlaków... nagrzewa się prawie od ręki ale w zimę to się może zmienić bo FIAT to w sumie południowe bydle i mrozów pewnie nie lubi :) :badgrin: O turbinę się nie ma co martwić bo podobno pompa oleju jest elektryczna więc turbiny się nie zatrze (mam nadzieję)
- zużycie paliwa: nie jestem w stanie nic powiedzieć ponad to że na razie bardzo mnie bawi używanie nowego auta w związku z czym nie sprawdzam tego ale na trasie pogapiłem się chwilę jadąc na 6 biegu jakieś 95 - 100 zużycie kiwało się między 3,8-4,2 sądzę że realnie 5 miasto wydaje mi się że pokazuje mi 8l ale za jakiś czas podam dokładnie. Przy czym mogę dodać, że nie jestem jednym z tych co kombinują jak dojechać na kropelce nad morze albo w góry i nie uczestniczę w rajdach na najniższe zużycie paliwa ale po ulicach poruszam się płynnie a to podstawa niskiego zużycia :) jak zrobię 2-3000 to napisze na razie dopiero 200 cykneło i nie ma co pisać
- funkcjonalność: blue&me heheh nadal nie wiem jak odczytać sms przez tę maszynę :) ale bluetooth działa pierwszorzędnie może to dlatego że ożeniłem się z nokiami i tak pewnie zostanie, sterowanie radiem w kierownicy tez super schowków no cóż jak na lekarstwo. poza tym w siedzeniu, półką nad głową i tym pod bagiem pasażera nie ma nic :) a no i w bokach drzwi. Start & Stop ( można wyłączyć) miejsce na komórkę wygląda trochę jak miejsce na iphone'a miejsce na dwa napoje to mniej więcej tyle..
- skrzynia biegów: no cóż w tym temacie jakby dwie sprawy furgon (ale myślę że tak samo jest w osobówce) ma tak zestopniowaną skrzynię że auto służy do ciągnięcia dużych ładunków niż do osiągania zawrotnych prędkości światła, biegi ogólnie są krótkie i jest ich dużo i do tego wszystkie komputer pokładowy ciągle (przy każdym 1800 obr/min) każe mi wbić bieg bliższy 6stce... dziwne? no nie bardzo bo auto ciągnie od 1200 obrotów jak głupie w sumie mógłbym powiedzieć że nie ma turbodziury ( ale tu moje pytanie bo w sumie nie wiem jak jest w innych autach też sugeruje zmiany biegów takimi strzałkami na wyświetlaczu?). Kolega napisał tu na forum że słabo wchodzi jedynka... hmm to prawda... słabo ale jak widać auto jest głównie na trasy gdzie jedynka jest rzadko używana :) hehehe taki żarcik :) -> ten sam problem miałem ze wstecznym tu dla odmiany trzeba go wbić bardzo głęboko ale kiedy się już nauczyłem problem ze wstecznym i (prawie) z jedynką zniknął więc to może kwestia wprawy ale ogólnie i skrzynia i sprzęgło działają bardzo miękko i fajnie - bardzo fajnie,
- przestrzeń ładunkowa: no cóż kawał miejsca i nie ma co się rozczulać dostęp łatwy i od tyłu i przez boczne drzwi. Widoczność do tyłu rewelacja ale tak jak mówiłem przeszkliłem prawy bok żeby po skosie widzieć auta z prawej i przeszkliłem tylu ... tu dla odmiany drzwi niesymetryczne dobrze widać auta za tobą i policje :) heheh
- ciekawostki: ciężko kupić opony zimowe na 15" felgi ale ostatecznie uświadomiono mnie że nie ma gum z indexem C tylko zimówki w profilu 185x65xR15 trzeba kupic Reinforced lub Extra Load jak cos mi wpadnie do głowy to napiszę ale to chyba wszystko , aut jest nadal bardzo mało na ulicach i się podoba :)
Misiu___,
Gratuluję zakupu i wyboru koloru :lol:
Wrzuć jakieś zdjęcia zwłaszcza środka.
Pozdr.
z Włoch? nie prosto z fabryki w Turcji?Cytat:
Napisał Misiu___
jak wrażenia po tych kilku dniach?
:lol: tak nie prosto z Turcji już wyjaśniam jaką drogą idzie FIAT DOBLO wiec faktycznie jest produkowany w Turcji, tuż po tym jest transportowany statkiem do Włoch, tam jest wyjmowany z kontenera i tym samym staje na placu przyfabrycznym Fiata Italia... potem jest pakowane na lawete i tu zaczyna sie niewiadoma bo prawdopobnie papiery sa przed autem czyli jest akcyza i inne rzeczy zanim auto tutaj wjedzie.. potem auto staje w Bielsku na placu przyfabrycznym Fiata Polska, fakturują je dealerowi i na koniec zostajesz konsumentem :) co jest śmieszne dealer zna każdy etap auta poza jednym jak auto ma marker że jest na placu przyfabrycznym nie wiedzą czy w polsce czy we włoszech
moje wrażenia ze spalania
zrobilem 1000 km spalil średnio 8,1 przy czym musze powiedzieć że głownie po mieście w trasie zrobilem z tego 180 km spalanie sadze ze w mieście będzie się trzymać na poziomie 8,6-8,7 przy ostrzejszej jeździe lub w granicach 7,5 przy bardzo bardzo bardzo delikatnej na trasie jest inaczej tutaj jesli jedzie się w granicach 85-90 km/h pali pomiędzy 4,3-5,6 rozbieżność wynika tylko z tego czy się jedzie pod wiatr czy nie .. jeśli tak jak jechalem na austostradzie zbliżamy się do 130 spalanie zbliża się do 8,7-9,5 natomiast jeśli zbliżamy się do 170km/h to spalanie do 12 l wyniki nie powalają ale to nie jest opływowe auto i nie ma się co dziwić
ALE i przy tej prędkości jest cicho i tempomat jest super chociaż nie działa tak intuicyjnie jak w VW bo zapamiętuje prędkośc z poprzedniego ustawienia zamiast złapać bieżącą jako aktualną i dla siebie startową...
start&stop dalsze wrażenia :
no cóż ciągle z tego powodu mi się śmieje mordka i nadal jestem pod wrażeniem
i działa niesamowicie
skrzynia biegów:
6 super się sprawuje już od 55-60 Km/h
1 - szwankuje jej wbijanie ten typ tak ma powiedzmy ze mam problem z wbiciem jedynki 1 raz na 50 razy wbijania tego biegu przy czym zdjęcię sprzęgła i ponowne jego wbicie nie pomaga może to jakiś problem z prowadnicami lub łożem drążka zmiany biegów
w sumie mogę powiedzieć że w pełni spełnia moje oczekiwania
a i jeszcze JEDNO może to śmieszne ale jestem ciekaw opinii kolegi ktory też pisał o swoim doblo (o ile ma komputer) objaw jest taki mam zatankowane na full pali średnio te 8,1 ale zasięg pokazuje 250 km w połowie baku pokazał mi że mam natychmiast uzupełnić paliwo ale i tak zrobilem jeszcze 340 km (mimo że się nieźle zestresowałem) już sam nie wiedziałem czy aby bak nie jest pusty ale wskazanie wychyłowe pokazuje poziom dobrze a komputer jest w poważnym błędzie :)
to tyle
Nie żałujesz czerwonego środka, nie rozprasza podczas jazdy? siedziałem chwilę w zacienionym samochodzie i wydawało się ok, ale nie wiem jak to będzie w słoneczne dni?
a co do rabatów to teraz dają 25% plus nawigacja gratis dla klientów Makro