witam was panowie i panie :) mam pytanko jaka powinna byc temperatura pokazywana na wskazniku na ktorej kresce marea 1.6 16V u mnie lekko podnosi sie ponad minimum
To jest widok strony w wersji do druku
witam was panowie i panie :) mam pytanko jaka powinna byc temperatura pokazywana na wskazniku na ktorej kresce marea 1.6 16V u mnie lekko podnosi sie ponad minimum
Zależy w jakim momencie...Przy zgaszonym silniku poniżej skali, świeżo odpalony na zimnym to minimum, a jak już się zagrzeje, około 5 min to dokładnie w połowie i powinna utrzymywać się tam cały czas niezależnie od stylu jazdy, korków itp. W starych i nowych zegarach wygląda to tak samo :)
i tu nasuwa sie pytanie czy wskaźnik temperatury stoi cały czas w tym samym miejscu po przejechaniu kilku kilometrów jesli tak to sprawdzic trzeba czujnik temperatury który jak sobie dobrze przypominam jest na termostacie w kązdym razie wskaźnik powinien stać na 3/4 skali jeśli wskaźnik się ruszy to sprawdź termostat
Przy rozgrzanym silniku do normalnej temperatury pracy, zakładając że czujnik i termostat jest OK to powinieneś mieć lekko ponad połową skali wskazówke.
U mnie sytuacja wygląda następująco:
po odpaleniu i nagrzaniu: minimum
na trasie: maksymalnie 1 kreska
w mieście: drastycznie wzrasta, dziś w korku miałem ponad połowę.
Z tego co widzę mam chyba problem z układem chłodzenia, macie Panowie i Panie jakiś pomysł na tę sytuację?
Z góry dziękuje za pomoc.
megatron, mnie to wygląda na termostat ;)
Myślałem że jakiś problem z wentylatorem bo pompa wody była wymieniana 2 miesiące temu przy okazji rozrządu. Dziwiło mnie to, że w trasie temperatura spadała do niskiego poziom pomimo czasem ostrej jazdy.
Ponadto grzało mi kabinie pomimo ustawienia niskiej temperatury a na trasie było wszystko ok.
(Często jeżdzę na trasie i dlatego ciągle się do niej odnoszę, dziś mnie ta sytuacja zakłopotała, bo z racji jutrzejszego święta postałem dłużej w korkach i przeraziła mnie ta temperatura)
[size=2][ Dodano: 2008-10-31, 21:50 ][/size]
A swoją drogą trochę poczytałem i objawy wskazują jednoznacznie na termostat. Dziękuję za pomoc egon
Wymieniłbym termostat w benzynie to koszt 20-30 zł, nie zaszkodzi a pomóc może. I sprawdziłbym uszczelkę pod głowicą bo to mocne grzanie troszkę tym śmierdzi...Jak pojeździsz troszkę to przed zgaszeniem silnik złap przewód z gorącym płynem(ostrożnie bo gorące) dochodzącym do chłodnicy i zobacz czy nie jest twardy, jeśli możesz go nacisnąć jest dobrze, jak prawie wogule nie poddaje się palcom to prawdopodobnie strzelona uszczelka pod głowicą.
Wymieniłem termostat jest w porządku niestety cena 150zł (widziały gały co brały).
Uszczelka jest ok bo wężyk miękki.
Dziękuję jeszcze raz za diagnozę pozdrawiam
A jakie sa niebezpieczenstwa dla silnika jazdy przez jakis czas na zepsutym termostacie?
Z tego co wiem jeżeli obieg jest cały czas otwarty to poza większym spalaniem i słabym ogrzewaniem poważnego nic się nie stanie.Cytat:
Napisał Kriss
Gorzej jeżeli obieg jest cały czas zamknięty wtedy to można przegrzać silnik bardzo łatwo.
O ile większe może być spalanie w takim przypadku?
Myślę że do 50% a zimą może być jeszcze większe.
ja założyłem kilka dni temu nowy termostat firmy "bohr", podobno takie były montowane fabrycznie,
teraz temperatura podczas użytkowania w mieście i na trasie stoi na 3 kresce od dołu, czyli nie na tej pogrubionej, tylko o jedną niżej, zaś w korku potrafi dojść do tej pogrubionej
zakładam, że to jest ok? Dodam, ze auto to 1,9TD, i że będzie dużo jeździło w trybie miejskim, a rzadko w trasie, więc jeśli otwiera się za wcześnie to może to i lepiej?
Im cieplej (oczywiście bez przesady) tym lepiej, nagrzany silnik mniej pali i nie zużywa się tak szybko, więc u Ciebie yoyo jest jak najbardziej prawidłowo.
ja umnie we fiaciku mam tak że non stop jest na drugiej kresce od dołu nawet w upalne dni, rośnie do góry w tedy jak stoje w korkach, silnik jest ciepły, samochód mało pali a ja i tak nie wiem co jest powodem.
Silnik powinien zagrzać się do umownych 90st C i taką temperaturę trzymać jeśli wszystko jest sprawne. Nie powinien być ani powyżej ani poniżej środkowej kreski. JTD miewa problemy z zagrzaniem się i utrzymaniem temp w mroźne dni ale to ponoć normalne dla bezpośredniego wtrysku.
Jeżeli płyn chłodzący ma za niską temp to nie dobrze silnik wtedy nie pracuje optymalnie, wzrasta spalanie oraz może dojść do szybszego zużycia. Oczywiście nie musi być tak, że termostat jest wadliwy ale może być coś nie tak z czujnikiem temp.
A gdzie taki czujnik temperatury się znajduje w 1.9TD
Dobrą sprawdzoną metodą na auta z Półwyspu Apenińskiego jest zakrywanie zimą 1/2 do 3/4 chłodnicy jakimś kawałkiem styropianu. Wieśniacko to wygląda ale na pewno urwiemy trochę ze spalania w zimie :)
Witam
Pytanie dotyczy fiata marea weekend 1.8 benzyna
Czy powinienem się zainteresować termostatem jeżeli przy temperaturze zewnętrznej około 0 stopni na trasie na wskaźniku wskazówka wskazuje jedną kreskę? W miejskich korkach temperatura dochodzi do połowy skali ale na trasie najczęściej dochodzi do pierwszej kreski i na tym koniec. W którym miejscu skali termostat powinien się otwierać? Jest możliwość wymiany samego wkładu czy trzeba kupować cały termostat?
Pozdrawiam