To jest widok strony w wersji do druku
-
Croma czy forester ?
Witam. Może to naiwne z mojej strony, zadawać takie pytanie na forum fiata, ale nigdzie w necie nie znalazłem takiego porównania. Czy jest ktoś kto jeździł Cromą i foresterem i może coś powiedzieć o wrażeniach z jazdy i eksploatacji. Chodzi mi o Cromę 1.9/150KM i forestera w benzynie, czy gazie. Wiem że croma jest komfortowa i wygodna na długich trasach, jak jest z Subaru ?
-
Sam swego czasu również o tym myślałem. Kupić Forester w roczniku Cromy no to płacisz podwójnie.
Poza tym w foresterze masz bardzo mały bagażnik, przez to że to 4x4 i masz z tyłu most.
Japończyk jest też o wiele bardziej podatny na korozję.
Wnętrze w cromie to dużo więcej miejsca, klasa na dłuższe trasy a Forester to super auto do lasu.
Serwis w przypadku tego japonczyka to też nie tak prosta sprawa jak jtd. Koni masz tylko 27 więcej, a dynamika mojej Cromy zaskoczyła kolegę który ma właśnie subaru sforka w gazie.
Poza tym z racji tego że to w tym samym przedziale cenowym dużo starszy samochód to i wyeksportowanie i przebiegi będą większe. Ciężko Ci też będzie znaleźć egzemplarz z roku 97' w Dobrym stanie i z jasna historia.
Kolejny znajomy jeszcze jedna anegdote mi mowil o foresterze.
Miał ja jego kolega, wykładał sporo kasy i ostatecznie sprzedał za bezcen i był z tego powodu niezwykle szczęśliwy . . .
Bo to było by tyle.
Mam nadzieję że nie zrazilem.
Ale super crome znajdziesz za 15-17 tys i będziesz bardzo zadowolony
-
Co prawda nie diesle, ale księgowa ma w benzynie 2.0 z automatem. Automat taki sobie, osiągi też. Poza tym bardzo często palą się żarówki od świateł drogowych - może ten typ tak ma.
-
Może księgowa,podobnie jak kilka procent Polaków, jeździ po prostu na długich w dzień i w mieście bo tak lepiej widzi ;) oczywiście żart
Myślę że chodzi ci o przepalajace się żarówki na długich.
-
Cytat:
Napisał
nowszy_00 Kupić Forester w roczniku Cromy no to płacisz podwójnie.
Dokładnie tak, Cromy są nisko wyceniane w stosunku innych marek o podobnym wyposażeniu i osiągach z tego samego rocznika.
Jeśli Subaru, to na pewno nie Forester. Ten model jest ... nie wiem dla kogo? terenówka z niego żadna, niby SUV ale w środku nie ma przesadnie dużo miejsca. Na trasie prowadzi się gorzej niż Legacy albo Outback (oba kombi) - wysoko położony środek ciężkości nie pomaga w prowadzeniu, a napęd ma praktycznie taki sam jak każdy inny model Subaru.
Ja w tej chwili mam już trzecie z kolei Subaru (Outback z 2000r), ale na co dzień używam Fiata Palio. Subaraki kupuję tanio i potem sam remontuję, bo z serwisem faktycznie nie jest pięknie. Części są nawet tanie, ale robocizna w ASO to 350-500 PLN za godzinę i wyceny typu "1 i 1/2 roboczogodziny na wymianę żarówki reflektora przedniego" powodują że do serwisu jeździ się tylko na gwarancji. A potem w ogóle się nie naprawia, bo poza ASO mało który mechanik chce dotknąć Subaru. Mnie to lotto, robiłem już kapitalki silnika i większość typowych napraw, ale dla "normalnego użytkownika" na pewno będzie to problemem.
Tym niemniej nie zamienił bym swojego Subaru na Cromę nawet 5-6 lat nowszą. I nie dlatego że Cromą jeździ się gorzej czy mniej wygodnie (bo tak nie jest!), po prostu wolę Subaru. Kwestia gustu, wyłącznie. Od strony czysto praktycznej i nie mając możliwości samodzielnej naprawy auta na pewno brał bym Cromę.
Cytat:
Napisał
wpfiat często palą się żarówki od świateł drogowych
Żarówki w tym modelu palą się z dwóch powodów:
- bo są tanie albo wręcz "podróby"
- uszkodzona złączka powoduje przegrzewanie i w efekcie przedterminową awarię
-
dodajcie o problemach z silnikami Subaru ... hmm
-
Poczytaj o pękająym wale w subaru to temat m32 "opla cromy" nie będzie straszny - a to najgorsze co może Cię spotkać w cromie. Silnik fiata JTDM 150km super.
-
Z Fiata wszyscy się śmiali jak wprowadził Common Rail ,potem się wszyscy z nim przepraszali :smile:
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
z benzynami , tymi po 2005 r w Subaru też nie jest tak kolorowo , jest bardzo duży problem w zaworami i gniazdami zaworowymi , oraz z pierścieniami , dopiero po 2013 r to poprawili, diesle też
-
No to koniec mojego dylematu, odpuszczam subaru. Wolę naprawić skrzynię biegów niż wał, poza tym jedno koryto już mam, teraz chciałbym samochód na dalsze wypady. Kusi mnie trochę napęd 4/4 w Subaru, ale w końcu ile będę z tego korzystał, po ofie raczej nie jeżdżę, przynajmniej nie samochodem. No i podoba mi się te 150KM w dizlu.
Mam takie ogólne pytanie jeszcze, odnośnie Cromy, czy warto dopłacać do Cromy po lifcie ? Czym one się różniły oprócz tego grila i lamp ? Czy technicznie są jakieś poprawki, np. w silniku czy zawieszeniu ? czy gdziekolwiek.
-
Osobiście mi bardzo się podoba wersja po Lifcie.
Inny grill z nowym czerwonym znaczkiem, dużo większą szansa na ksenony, ładniejsza kierownica i system blue me, chyba lepsza kolorystyka i jakość wnętrza, młodszy ładniejszy i zfgrabniejszy.
Oczywiście są też wady... Zmieniony kolektor ssący z listwa sterująca kkapami wirowymi, podobno trudniejszy temat aby wyeliminować to badziewie.
Tyle na szybko, z mojej perspektywy szukał bym raczej po liftowej wersji, chociaż dużo też zależy od stanu w jakim znajdziesz auto, czasem wersje przed liftowej są w dużo lepszym stanie .
-
Cytat:
Napisał
gkrz67 No to koniec mojego dylematu, odpuszczam subaru. Wolę naprawić skrzynię biegów niż wał, poza tym jedno koryto już mam, teraz chciałbym samochód na dalsze wypady. Kusi mnie trochę napęd 4/4 w Subaru, ale w końcu ile będę z tego korzystał, po ofie raczej nie jeżdżę, przynajmniej nie samochodem. No i podoba mi się te 150KM w dizlu.
Mam takie ogólne pytanie jeszcze, odnośnie Cromy, czy warto dopłacać do Cromy po lifcie ? Czym one się różniły oprócz tego grila i lamp ? Czy technicznie są jakieś poprawki, np. w silniku czy zawieszeniu ? czy gdziekolwiek.
Ja też myślałem o Subaru , ale Legacy , też chciałem 4x4 , a skończyło sie na Tucsonie 2WD , ;)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
też proponuje polifta , dołożyć trochę kasiory , a będziesz zadowolony
-
Cytat:
Napisał
gkrz67 Mam takie ogólne pytanie jeszcze, odnośnie Cromy, czy warto dopłacać do Cromy po lifcie ? Czym one się różniły oprócz tego grila i lamp ? Czy technicznie są jakieś poprawki, np. w silniku czy zawieszeniu ? czy gdziekolwiek.
Technicznie Croma przechodziła cały czas modyfikacje... jeśli chodzi o samą zmianę Przed i po lifcie to poza blachami i lampami z przodu nic nie zmienili... dodali trochę elektroniki w postaci modułu BT i inne zegary..... oraz nową nawigacja. Te same błotniki, klapę i zderzaki można przykręcić do wersji z przed liftu... widziałem już takie stwory albo z tyłem albo z przodem po lifcie ;-)
-
W polifcie jest jeszcze opcją DVD dachowe. Co do zmian konstrukcyjnych to jeszcze tylne zawieszenie a konkretnie tzw. banany mają tuleje stałe a nie plywające co znacznie wydłuża ich trwałość.
-
Dzięki wszystkim za cenne wskazówki. Widzę, że nie łatwo będzie. Jak powłączam filtry w aukcji to wyskoczy parę sztuk w całej Polsce. A jeszcze gdyby nie chcieć kupować od handlarza to prawie nic. Niektórzy natomiast bardzo cenią swoje Cromki i ceny podchodzą pod 30tyś. a tyle nie mam. A do tego żona mówi "szukaj z niemiec" czy ma rację ?
-
Cytat:
Napisał
Padbandito A do tego żona mówi "szukaj z niemiec" czy ma rację ?
Jeśli chcesz uczciwe auto z Niemiec nie licz na ceny porównywalne do polskich :) + +
-
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-c...-ID6zgEQb.html
Wygląda fajnie, skóry automat solar dach, ładne koła szyby przyciemnione
-
Cytat:
Napisał
manic W polifcie jest jeszcze opcją DVD dachowe. Co do zmian konstrukcyjnych to jeszcze tylne zawieszenie a konkretnie tzw. banany mają tuleje stałe a nie plywające co znacznie wydłuża ich trwałość.
Mnie się bardziej podoba Croma przed liftem, ta poliftowa to takie bravo :)
Dwa razy kupowałem... co do wyposażenia to tylko różnica w nawigacji: starsza na płyty, nowsza na kartę SD,
Zapewniam Cię, że DVD było w dachu od początku
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Cytat:
Napisał
nowszy_00
...i ksenony ma
-
Kupisz tańsza to będziesz miał od razu na wymianę rozrządu i porządek z kkapami wirowymi oraz wyprogramowaniem egr (2000,-)
Pewnie trzeba będzie wymienić tarcze i klocki (600,-)
Może opony (1000,-)
Ubezpieczenie (700,-)
I będziesz w domu ;) pozdrawiam
-
Zapomniałem dopisać, że ciśnienia nie mam i pewnie dopiero na wiosnę coś kupię. Długo się zastanawiałem jakie w ogóle auto kupić. Na początku chciałem benzynę z gazem, ale jak poczytałem o tym fiatwskim silniku i po rozmowach z ludźmi, to ten silnik fiata mi się spodobał i raczej tego się będę trzymał. Automatu raczej nie chcę, chociaż wiem że się fajnie jeździ (nie wiem jak we fiacie, ale w audi było ok.) Skrzyń manualnych jest od groma na sprzedaż w razie czego, a z automatem troszkę jest kłopotu, te ciągłe wymiany oleju mnie odstraszają no i ta "opóźniona reakcja" w działaniu (nie jeździłem i nie wiem z autopsji, tylko z opisów na forum) Niby odpada koło 2masowe, no nie mam przekonania szczerze mówiąc do automatu.
Priorytetem było, aby się troszkę wyżej siedziało niż w typowej osobówce, i dla tego pytanie, porównanie z subaru. Fajnie mi się jeździło Toyotą RAV4 kuzyna, dizel, chyba 2.2/138KM ale jakoś tak troszkę za wysoko i niepewnie się w tym czułem, ale ogólnie ok. Tylko cena 2xcroma :-)
Tak więc, będę Was tu męczył aż do wiosny, żona się śmieję, że byle co kupujesz, a zasadzasz się jakbyś jaki jacht kupował :-)
Teraz będę się zastanawiał czy kupić za 13tyś. czy za 25, czy za te dodatkowe usprawnienia warto dopłacać drugie tyle ( zakładając, że oba technicznie w podobnym stanie) Pozdrawiam.
-
Tylko pozornie będą w podobnym stanie...