Mógłby ktoś napisać co ile kilometrów/lat powinno się wymieniać rozrząd oraz filtry:
- paliwa
- oleju
- powietrza
- kabinowy
w Cromie 1.9 JTD 150KM?
To jest widok strony w wersji do druku
Mógłby ktoś napisać co ile kilometrów/lat powinno się wymieniać rozrząd oraz filtry:
- paliwa
- oleju
- powietrza
- kabinowy
w Cromie 1.9 JTD 150KM?
Rozrząd 60tys
Olej między 10 a 15 tys zależy od stylu jazdy, a przy okazji można resztę filtrów wymienić
Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
W mojej Cromce rozrząd w raz pompą wody wymieniam co 60 tys. Filtr paliwa co 30 tyś. Olej i filtry powietrza co 15 tyś. Kabinowy na wiosnę po ozonowaniu klimatyzacji.
Paliwa - co roku, najlepiej przed zimą
Oleju - co 10 tys. km, przy wymianie oleju; jesli auto jest eksploatowane na niskich biegach w warunkach miejskich ( np. jako taksówka) lub w warunkach górskich (silne wzniesienia), to co 5 tys. km,
-powietrza - najlepiej co wiosnę,
-kabinowy - najlepiej co wiosnę, przy serwisie klimy.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Rozrząd 90 tys. km, paliwa - co rok przed zimą, olej + filtr co 12-15 tys. km, filtry powietrza i kabinowy (wraz z pełną obsługą klimatyzacji) - wiosną, olej w ASB co 60-70 tys.km.
Hmm, właśnie znalazłem w necie instrukcję do Cromy i są tam podane takie dane:
Przed liftem:
Rozrząd - co 120 tysięcy kilometrów lub co 5 lat
Filtr paliwa - co 60 tysięcy kilometrów
Filtr oleju i olej - co 30 tysięcy kilometrów lub co 2 lata
Filtr powietrza - co 30 tysięcy kilometrów
Filtr kabinowy - co 30 tysięcy kilometrów lub co rok
Po lifcie:
Rozrząd - co 140 tysięcy kilometrów lub co 5 lat
Filtr paliwa - co 70 tysięcy kilometrów
Filtr oleju i olej - co 35 tysięcy kilometrów lub co 2 lata
Filtr powietrza - co 35 tysięcy kilometrów
Filtr kabinowy - co 35 tysięcy kilometrów lub co 15 miesięcy
Noo z tego co widzę to niektórzy chcą się troszczyć o auto bardziej niż producent i wymieniali by wszystko co miesiąc :lol:
Nie przesadzajmy
Ja nalatałem już jakieś 90 tysięcy a olej wymieniam tak jak każe instrukcja czyli co 30 tysięcy a może nawet trochę rzadziej i absolutnie nic złego nigdy się nie wydarzyło, silnik chodzi jak igła
Nie ma co być nadgorliwym
Tak na marginesie znam gościa co od 10 lat jeździ Hondą Civic rocznik 97 i NIGDY nie wymieniał w niej oleju a magicznie auto jest jeszcze na chodzie :lol:
Tacy ludzie nie powinni miec zadnego samochodu. Nigdy.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Dobrze,że to fiaciory ,bo niemiecki ,pie..ął, by juz ze trzy razy przy takim serwisie... pozdr.
Wystarczy przestrzegać tego co podaje producent i tyle w temacie , olej może nie 30 tys , ale wymiana po max 15 tys
Rozrząd oryginalny jest w stanie wytrzymać 170tkm.Wczoraj zabrałem się za wymianę ,niby poprzedni właściciel wymieniał na 105tkm nawet miałem faktury itd a tu wczoraj się okazało że pompa z 2007 , rolki 2007 pasek oryginał:) Nawet nie wyglądało to źle , jedynie rolka już lekko szumiała. Pasek w sumie bez pęknięć , pompa jak prawie nowa, napinacz jak prawie nowy:)
Ja osobiście preferuje
Rozrząd co 60tkm
Olej i filtr oleju i powietrza co 10tkm
Paliwo co 20tkm
Koszty nie są duże , robię ok 20-30tkm/rok. tzn. żona robi ja naprawim:)
Producenci podają coraz to wyższe przebiegi między serwisami by lepiej to na papierze wyglądało,jak firma bierze całą flotę to lepiej jest jak są niskie koszty serwisu 100tkm jakoś tam wytrzyma a potem i tak jest wymiana floty.
Sam jeżdżę dużo masterem z 2013r firmowy wymiana oleju co 40tkm , silnik trzeciej wymiany nie dożył ,syf pod kapą i w misce też był całkiem spory także średnio mu wyszła na zdrowie ta wymiana co 40tkm...
Każdy niech robi jak uważa ja lubię sobie pogrzebać to sobie wymieniam często:)
Przypomnę tylko slynne laguny i olej long-life z zaleceniem wymiany co 30kkm. Paneweczki wału korbowego obracaly się az miło...
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Myslę że ważniejsza niż interwał jest sama JAKOSĆ oleju
W Polsce do butelek z olejem leją byle co
Ja na przykład wymieniam olej co 30 tysięcy ale kupuję olej z Niemiec. Przelatałem w ten sposób już 90 tysięcy kilometrów i 2 razy wymieniałem olej, zaraz będę wymieniał trzeci raz. I absolutnie zero problemów. A auto ma już nalatane ogólnie 210 tysi. Poprzednim właścicielem auta był Niemiec i patrząc w książeczkę serwisową wątpię że on latał na zmianę oleju co 10 tysięcy kilometrów. Wymieniał według instrukcji i tyle.
Dokładnie ten sam olej w Niemieckim markecie kosztuje DWA RAZY tyle co w Polsce. Chodzi mi o Castrol Magnatec 5W40 DPF.
A teraz zadajcie sobie pytanie dlaczego. W Polsce masz butelkę Castrol a leją ci do niej Lotosa czy jakiś inny szmelc i tyle. A w Niemczech masz porządny olej bo tam nikt sobie nie pozwoli na dziadostwo.
Druga sprawa równie ważna co wymiana oleju, to zakładać dobrej klasy FILTR oleju
Wymiana oleju jak niektórzy sugerują niemalże po każdym wyjeździe z garażu to moim zdaniem duża paranoja :lol:
Tradycyjne 10kkm to nie paranoja. Przesadzasz. Wlasnie ze wzgledu na czeste podrobki olejow w Polsce ten interwal jest wskazany. Druga sprawa to dobry filtr oleju...
Ps. A orientujesz się, ile w Niemczech kosztuje Selenia WR PE 5W30 bańka 5 ltr?
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Ja byłem w niemieckim Realu i nie przypominam sobie niestety żeby tam gdzieś na półkach stała Selenia
Pamiętam że było dużo Castroli i Liqui Moly
Ogólnie z tego co pamiętam to za taką bańkę oleju 5 litrów 5W30 albo 5W40 jakiejś dobrej marki trzeba było dać 50 - 60 Euro
Castrol Magnatec 5W40 DPF 5 litrów kosztował 55 Euro
@mugsy
DZięki za info.
Selenii moze az tak nie podrabiaja w Polsce, bo to malo popularna marka.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
Co jak co ale serwis olejowo-filtrowy przeprowadzam co roku - niezależnie od przebiegu-więcej jak 15kkm rocznie nie pykam.W każdym dotychczasowo eksploatowanym samochodzie tak samo i zawsze spokojna głowa-bezcenne.
Ostatnio koszt całkowity zamknął się w kwocie 330 złotych polskich.Wszystkie filtry wymienione oprócz filtra paliwa.Olej Motul x-clean,filtry filtron oprócz kabinowego,bo wziąłem węglowy chyba Kager to był.
Uważam ,że koszt 27,50 zł miesięcznie to żadna oszczędność...:okulary:
A rozrząd a raczej jego napęd zgodnie z instrukcją producenta minus jakieś 15 kkm ;-)