To jest widok strony w wersji do druku
-
500L 1.4 16V - spalanie
Ile wasze palą i kiedy ustabilizowało się wam spalanie? Oficjalne docieranie nie istnieje, jednak w instrukcji znajdujemy coś takiego: "W pierwszym okresie użytkowania samochodu silnik znajduje się w fazie docierania, dlatego zużycie oleju silnikowego powinno ustabilizować się po przejechaniu pierwszych 5000÷6000 km." Jeśli dobrze rozumuję dotyczy to też zużycia paliwa.
-
Proszę poglądowo mój dziennik spalania Spalanie, lpg - Fiat 500L - juri - Motostat
Gaz założony od czerwca 2016
-
dzisiaj tempomat na około 100km/h.....trasa 30 km...wynik z kompa 5,4L
-
Ja mam dopiero niecałe 2000 km na liczniku, ale przy jeździe prawie 100% po mieście to wychodzi mi spalanie koło 9l/100. Mam też profil na Motostacie Spalanie, benzyna - Fiat 500L - wkk01 - Motostat
-
To ja dam też moje statystyki: Spalanie, benzyna - Fiat 500L - marmark - Motostat
Spalanie u mnie spada, ale raczej powiązałbym to z warunkami pogodowymi a nie docieraniem silnika. No i ostatni wpis już na letnich oponach.
-
U mnie spalanie wygląda następująco : na PB gdy jeszcze nie miałem LPG : mieszany (80% miasto, 20% trasa ) 8, trasa przy 100km/h 5.5, przy 120km/h 6.9, 140km/h 8.5. Na LPG mieszany 9.2, trasa przy 100km/h 6.8 ( tylko raz tak jechałem;) ) przy 120km/h 8.8 przy 140km/h 10l. Spalanie liczone z tankowania, w dużej mierze zależy od warunków barometrycznych bo silnik nie posiada zmiennych faz którymi mógł by sobie pomagać w niedoborze powietrza ( np w silnikach 1.4 8v z wariatorem - tam różnic praktycznie nie było jak w spalaniu tak i w osiągach).
Ogólnie silnik wybrałem z powodu prostoty i niskich kosztów obsługowych, a na mocy bardzo mi nie zależało bo głównie latam na trasach na których średnia prędkość to 90km/h, jednak jeśli ktoś chce latać sporo po autostradach lub mieszka w terenie górzystym to tylko T-jet bo zwykła wersja MPI jest ospała i w stosunku do masy oraz gabarytów ma niski moment obrotowy ( w dodatku dostępny na bardzo wysokich obrotach). Wcześniej miałem Punto 2012 z 1.4 8v i w moich odczuciach był to silnik idealny do auta, niskie spalanie elastyczny i krótka skrzynia, to wszystko pozwalało załadować auto do pełna plus box i jechać na wczasy bez większego stresu ( przy 120km/h i tempomacie np górę św Anny na a4 łykał bez utraty prędkości) na w miarę płaskich odcinkach wcale się nie męczył, a po wciśnięciu pedału w dechę przyspieszał jeszcze dość sprawnie i z wbiciem się na lewy pas nie było problemu.
Pozdrawiam ;)
-
Po przejechaniu 10 kkm już dokładniej mogę określić spalanie mojej elki. Po mieście, w korkach, nie schodzi poniżej 8,0, zazwyczaj gdzieś między 8,0 a 8,5. Zdarzają się chwilowe wyskoki do nawet 9,5. Na autostradzie (Wwa-Gda-Wwa) przy 140 na tempomacie - w zależności od wiatru 6,9 do 8,2. Na zwykłej trasie DK7/S7 gdzie można na tempomacie 120, gdzie nie można to ok. 90 - 6,2/100.
W sumie zgodnie z tym, co Fiat napisał w danych fabrycznych, czyli można powiedzieć że jest OK.
A, w sygnaturce aktualne średnie spalanie wg. motostatu (czyli wg. tankowań) od momentu zakupu elki.
-
dziś zatankowałem po korek i wyszło mi prawie 10l/100 - klima na maksa i korki krakowskie
-
jeżdżąc do Krakowa od Olkusza z koreczkami po drodze między 9 a 10 to norma, ale mam to w silniku z 1,4 tjet
-
Moje 500L 1.4 95 KM - po drogach krajowych 4,7/100 (z trzema osobami na pokładzie) do 5.5/100 (z czterema osobami i pełnym bagażnikiem); autostrada - 6 - 6,5/100 (prędkość 1300 km/h); wrocławskie korki 7-8/100, a w 'mega' korkach 9/100
-
Cytat:
Napisał
polana autostrada - 6 - 6,5/100 (prędkość 1300 km/h
nieźle jak na polską autostradę, ale na autobanie pewnie wyciągniesz więcej :)
-
Ależ sie rozpędziłem :lol:
-
U mnie po tygodniu posiadania komputer pokazuje średnie spalanie 6,6.
W tym czasie zrobiłem 750 km jeżdżąc do pracy, w typowym cyklu mieszanym, tzn. dziennie około 100 km, rano potężny korek przy wyjeździe z Warszawy, później autostrada, droga szybkiego ruchu i przejazd przez wioski około 10 km. Z powrotem to samo tylko w drugą stronę a przed wjazdem do Wawy i w Wawie około 30 minut w korkach. Autostradą jadę łącznie 60 km, pozostałe to miasto i wioski gdzie nie da się jechać wyżej niż na 3 - 4 biegu. W korku najwyżej 2 bieg.
Podczas jazdy sugeruję się wskazaniami komputera dotyczącymi zmiany biiegów.
-
W rzeczywistości komputer zaniża wynik o ok. 0,5 - 0,6 litra na 100km.
Realnie przy pompie wyjdzie ci spalanie rzędu 7,1 l/100 co jest przyzwoitym wynikiem.
-
U mnie jak na razie po dwóch tankowniach komputer zaniża 0.7-0.8l. Realne spalanie 8.2l/100km z jazdy głównie po autostradzie (1.4t-jet), 7.6l/100km w cyklu mieszanym miasto-przedmieście bez większych korków.
-
U mnie 1.4 95km w trasie ok 5.6 L, w mieście trochę więcej (zależy też jakie miasto :-) Z ostatnich 15k km mam średnią 6.2 L. I po co komu diesel? ;-)
-
Mam podobne spalanie ale w Tyskich korka mniej jakieś 6,8.
-
Widze ze o takim spalaniu jak koledzy to moge pomarzyć :roll: U mnie 1,4 T MA 165KM w automacie chleje jak pijak.. miasto 10L , poza miastem, trasa do 120km/h 8L. Na manualu pewnie do literki mniej by palił ale za "wygodę trzeba płacić..
-
Jak na >160KM to bardzo przyzwoicie pije, chyba nawet mniej niż zwykły t-jet 120KM
-
fiat 500 L 1.4 t-jet 120 km + lpg. Spalanie to w mieście z klima 12 litrów lpg, w trasie ( 100-110 km'h) 9 litrów lpg, po emerycki drogami ocznymi najmniej wyciągnalem 7 litrów lpg.