Zakładając, że tarcze są OK co może jeszcze powodować drgania kierownicy przy hamowaniu? Końcówka drążka, sworzeń?
To jest widok strony w wersji do druku
Zakładając, że tarcze są OK co może jeszcze powodować drgania kierownicy przy hamowaniu? Końcówka drążka, sworzeń?
u mnie powodowała to końcówka drążka (był prawie niewyczuwalny luz) wymieniłem i jest ok. jedź wszystko posprawdzał na szarpakach (przy dohamowaniu słychać było lekki "trzask" puk? )
Podejrzewam wlasnie uklad kierowniczy bo tarcze prawie nowe a i maly gluchy stuk temu towarzyszy. Mam nadzieje że to nie magiel.
Manic, czy przy prędkości ok. 130-140 km/h masz drgania na kierownicy? Czy tylko przy hamowaniu?
Przy mormalnej jezdzie nic nie drga, dopiero przy hamowaniu. Tarcze klocki maja dopiero 3tys km, watpie by to byla ich przyczyna.
A te tarcze to chociaż jakieś markowe? Czy typowy chiński no name? Bo jeśli tak to nawet nowe mogłby się pozginać, daj firmę:)
_________________
transport krajowy i zagraniczny
Tarcze TRW
manic, ja rok temu też wymieniałem tarcze i klocki na TRW i mam podobne objawy - nie zawsze, ale czasami właśnie drga mi kierownica przy hamowaniu (w samej końcówce hamowania), przy wyższych prędkościach wszystko jest ok, koła wyważone, ale przestałem się tym przejmować.
Powodem drgań mogą być luzy na drążku kierowniczym od strony przekładni, podnieść jedną stronę auta i poruszać kołem czy jest luz czy nie, drążek można zregenerować czyli doprasować jabłko na prasie lub wymienić na nowy, koszty nie duże.
Witam kolegów powodem drgań przy hamowaniu może być krzywa tarcza hamulcowa lub oderwany odważnik z felgi lub luz na końcówce kierowniczej. u mnie właśnie taki objaw się pojawił wczasie powrotu z urlopu. no to podjechałem do wulkanizacji sprawdzić wyważenie koła i było ok. następna wizyta w skp na szarpaki i wyszło szydło z worka luz na końcówce drążka kierowniczego. gałki kupiłem na obie strony teraz tylko wymiana i z powrotem do skp na geometrię kół :smile: Załącznik 24556
Nie był to FIAT ale drgania kierownicy przy hamowaniu powodowały miejscowo podhartowane tarcze hamulcowe.
Sytuacja nieco się wyjasniła. Prozaiczny powód w jednym kole zaledwie 1.8bar. Podpomowałem i powiedzmy, że drgania przy hamowaniu już nie występują, ale jest inny problem. Croma drga w okolicy prędkości 120-130km/h. Przed wspomnianym podpowaniem koła drgania były przy 90km/h. A teraz niby hamuje bez drgań ale za to przy jeździe z prędkościa 120-130 drga. Co to może być?
Wyważenie koła, a w zasadzie jego brak, bądź błędne wyważenie.
via note 3
Dlatego pytałem wyżej czy drga przy prędkości ok. 120-130. U mnie występuje takie drganie i nie jest to sprawa wyważenia, bo wyważałem na nowo i dalej to samo, tylko luz na drążku kierowniczym. We środę jadę na wymianę.
Ali4 daj znać czy wymiana drążka pomogła. Zacznę od wyważenia kół, jak nie pomoże jadę na szarpaki lub po prostu wymienię komplet drążek i końcówkę. BTW mam jeszcze jeden problem ale to na osobny wątek - coś zaczęło terkotać, jakby spod kokpitu ale ewidentnie to od kół bo terkot i jego częstotliwość jest związana z prędkością.
Ja zabrałem swoją cromkę na szarpaki i okazało się, że jednak ma delikatne luzy na drążkach kierowniczych. Więc trzeba kupić nowe drążki, od razu końcówki i pewnie manszety (dla zainteresowanych drążki TRW JAR958 a końcówki TRW JTE 1009, JTE 1010) plus geometria. Postaram się w przyszłym tygodniu wymienić, dam znać, czy drgania kierownicy ustały.
Z tego co patrzyłem w zestawie TRW JAR958 są manszety i opaski.
Panowie, głupie pytanie ale może to jest mój trop bo przyznam, że tych drgań do tej pory nie miałem ale ostatnio zdejmowałem przednie koło i założyłem je niezważając na pozycję względem piasty - czy to ma znaczenie? Na zdrowy rozum nie no wyważa się koło na wyważarce a nie na aucie ale gdzieś na forum vectry przeczytałem że może mieć to związek z wyważeniem. Nie brałbym tego serio gdyby nie to, że jeszcze 2 tygodnie temu nic nie drgało acw między czasie zdejmowałem nadkole i tym samym zdejmowałem koło.