To jest widok strony w wersji do druku
-
Denerwujący Airbag
Hej wszystkim!
Jestem tu nowy! Jak coś żlę napisze to proszę o miłe poprawki:)
Otóż od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Stilo 1.6 16 v.
Czytając dużo opini ,forów, wiedziałem ze podczas zakupu natknę się na różne mankamenty.
I tak jest w moim Stilaczu.
Mam kilka pytań co do problemów mojego staruszka:)
Pierwsze i chyba znane większości -airbag failture.
Kupując samochód byłem na diagnostyce komputerowej i już przed nią świeciła się ta piękna czerwona kontrolka na desce. Elektro mechanik powiedział ze to od strony pasażera jest problem,ale nie może skasować tego błędu. Postanowiłem poczytać o tym,po wielu sposobach i pomysłach opisanych na forach zdecydowałem powalczyć z moimi poduszkami .Wyciołem z 9 kostek i polutowałem je- dokładnie to te pod siedzeniami wszystkie,w bagazniku dwie i w schowku pod klapka. wyjołem przełacznik wyłaczania poduszek,i papierkiem wyczysciłem bo był zasniedziały,dokopałem sie takze do centralki i masy tez wyczysciłem-tam gdzie filtr kabinowy.Problem nie znikł .Nadal pojawia sie airbag faiture. Co robić forumowicze? Dac to mechanikowi czy jest cos o czym zapomniałem>lub co zrobic??? moge miec zle podłaczone kabelki?
Kolejne mankamenty to schodzaca klejąca sie guma,brak swiatła w bagazniku ,przycisk otwieranie- zamykanie drzwi na panelu kierowcy.Ale z tym nie walczyłem wiec sie nie poddałem jeszcze:)
Czekam na opinie,rady.
Pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!
-
gdyby elektromechanik był dobry to dokładnie powiedziałby Ci gdzie leży problem. Dobrze, że chociaż natknął ze od strony pasażera. Najprawdopodobniej uszkodziła sie mata obecnosci pasazera w siedzeniu i dlatego ten problem. Jeżeli o to chodzi to bedziesz musiał zakupić emulator maty EMULATOR MATY mata Fiat STILO - oryginalna WTYCZKA (4866122013) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Szkoda też że polutowałeś przewody bo bedziesz musiał znów wlutować jedną kostkę i podłączyć emulator.
-
Cytat:
Napisał
lorak06073
Hej. Co robi emulator?nie jestem pewien czy to mata. Bo na pierwszej pozycji zapłonu miga kontrolka pomaranczowa- chyba od maty i znika . a swieci non stop czerwona.
-
czesc. Mata a właściwie czujnik obecności pasażera ma to do siebie, że bardzo łatwo się uszkadza. Chodzi o to że w razie wypadku jak czujnik nie wykryje pasażera to poduszka nie wystrzeli. Emulator wysyła ciągły sygnał zajętości fotela wiec przy uderzeniu poduszka tak czy siak strzeli niezależnie czy jest pasażer czy go nie ma. A to że miga pomarańczowa kontrola to nie od maty tylko gotowości działania poduszki pasażera. Jak miga i gaśnie znaczy ze poduszka jest aktywna. Możesz ją wyłączyć kluczykiem i wtedy lampka bedzie swiecic ciągle na pomaranczowo.
-
Czyli emulator to dobre wyjscie?i nie bawic sie juz ani nie tracic kasy na mechanika?
-
Najlepsze wyjście to podpinka pod laptopa i dokładne sprawdzenie błędu w FES\MES bo nie daje 100% pewności, że akurat uszkodzona jest mata. Możliwe, że problem leży gdzies indziej i wydasz niepotrzebnie kasę.
-
Cytat:
Napisał
lorak06073 Najlepsze wyjście to podpinka pod laptopa i dokładne sprawdzenie błędu w FES\MES bo nie daje 100% pewności, że akurat uszkodzona jest mata. Możliwe, że problem leży gdzies indziej i wydasz niepotrzebnie kasę.
A co to fes/mes. Oplaca sie kupic kabel diagnostyczny i szukac samemu? Skad oprogramowanie? Piraty sa ok?
-
No właśnie FES/MES to programy do diagnostyki. Kupno kabla do diagnostyki to jedyna idealna opcja na przyszłość. Jak chcesz uzytkować Stilo to konieczny zakup ktory szybko się zwróci :D Szukaj VAG KKL+ i ELM 327. Program dostaniesz za darmo razem z kablem.
-
Cytat:
Napisał
lorak06073 No właśnie FES/MES to programy do diagnostyki. Kupno kabla do diagnostyki to jedyna idealna opcja na przyszłość. Jak chcesz uzytkować Stilo to konieczny zakup ktory szybko się zwróci :D Szukaj VAG KKL+ i ELM 327. Program dostaniesz za darmo razem z kablem.
Akiurat na Elm sa narzekania. Pomysle nad drugim. A co z poduszkami?kupic kabel i diagnozowac? Czy mechanik?
-
tee a może ktoś specjalnie wyłączył poduszkę kluczykiem od strony pasażera...otwórz drzwi pasażera i z boku deski rozdzielczej zobacz czy to akurat nie to :D
-
Kup kabel i sam zdiagnozuj. Zczytaj błędy i wrzuć je tu na forum to coś pokombinujemy.
-
Cytat:
Napisał
lorak06073 Kup kabel i sam zdiagnozuj. Zczytaj błędy i wrzuć je tu na forum to coś pokombinujemy.
A powiedz co zrobie kkl a co elm bo pisza ze oby dwa obsługuja co innego. Ktory bedzie lepszym zakupem/, ? Dzieki za wszystko.
-
Elm jest teoretycznie do wszystkiego ale w moim przypadku łączy się tylko z silnikiem bo trzeba go troszke przerobic. Vag łączy sie z silnikiem, poduszkami, abs i wspomaganiem. Na własne potrzeby wystarczy.
-
a no kkl to np. engine/abs/airbags (39zł+ przesyłka) mówie tu o niebieskim od viakena
elm - cała reszta :D
sprawdz ta stacyjke ! a nóż widelec przekręcisz i "naprawisz" :D
jak się mylę to poprawcie
-
Cytat:
Napisał
cenioormo a no kkl to np. engine/abs/airbags (39zł+ przesyłka) mówie tu o niebieskim od viakena
elm - cała reszta :D
sprawdz ta stacyjke ! a nóż widelec przekręcisz i "naprawisz" :D
Wyjmowałem ja dzis i czyscilem.raczej jest na On. To ktory kupic?