To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Olej do Cromy -
Olej do Cromy
Widzę że użytkowników Cromek jest coraz więcej co bardzo cieszy :lol: Może ktoś z kolegów modelatorów założy taki temat (ranking) o olejach stosowanych w naszych autach, zobaczymy który jest najbardziej popularny. Temat o DPF się rozwija , ale mało kto pisze jakiego oleju używa.
-
jestem za, od razu napiszę, że wymieniałem na razie tylko raz i postawiłem na Valvoline SynPower 5W30. Wrażenia to miękka praca silnika - nawet od razu po odpaleniu. Podobno ten olej jest dobry do długich interwałów wymiany. Ja wymieniam co 15-17 tys. km.
-
Ja wymianiałem tylko raz jak narazie, zaraz po zakupie. Wlałem Motul 5W40.
-
Ja kolejny raz zalałem Liqui Moly top tec 4100 5W40.
wymieniam po przejechaniu ok 15kkm
-
Ja za pierwszym razem zaraz po zakupie Selenia WR 5w-40, ale w trakcie użytkowania dowiedziałem się, że moje auto ma DPF (sprowadzone z Hiszpanii gdzie w 2005 już montowali DPF) to też przy zmianie zalałem Selenia WP Pure Energy 5w-30 :)
-
Ja wymieniam olej co 10 tys,ze względu że sporo jeżdżę po miescie i auto się nie dogrzewa. W autka.pl wlali mi 5w30 ale nie wiem jakiej marki bo nie było na fakturze,póżniej wlałem Castrol Edge 5w40 i teraz ponownie leje Castrola 5w40. Przy oleju 5w30 przy zbliżającym się terminie wymiany zdarzało się zaświecenie kontrolki "spr poziom oleju" ,zgaszenie auta i spr poziomu bez dolewki załatwiało sprawę więc nie wiem o co chodziło :)
-
Ja leję Amsoil European Car Formula 5W40 (Mid SAPS) i wymieniam co 15 tys. km (dwie wymiany do tej pory; przed każdą wlewałem płukankę Millers Engine Flush). DPF wycięty.
-
W mojej Cromce używam Motula ostatnio był zalany 5W30 , teraz zaleje 5W40 wymiana co 15 tyś.
https://www.motul.com/pl/pl/products...0-x-clean-5w40
-
U mnie też Amsoil European Car Formula 5W40, wymiana co 10-12 tys., auto bez DPF.
Osobiście widzę różnice po zmianie z Seleni, auto jakoś mniej terkocze i bardziej miękko startuje (3 rok na tym oleju). A może to tylko autosugestia? :smile:
tu jest fajny opis tego oleju.
OLEJ AMSOIL 5W40 EUROPEAN CAR FORMULA FULL SAPS 5L (5712114586) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
płukanka co drugą wymianę
-
Rok temu jak i teraz silnik zalany Castrol Edge 5W30 po przebiegu 8---9 tysi ale za rok zmienię na inny i może w tym wątku wyłoni mi się faworyt. Mam DPF.
-
U mnie Motul X-Clean 5W40, wymieniam co ok. 10 tyś., auto z DPF, olej zmieniany 2 razy
-
Ja na początku roku zalalem ravenol 5w40, jeden z nielicznych pełnych syntetykow na bazie Pao. Teraz będę chciał sprawdzić Motul 5w40. Auto z dpf'em
-
Zgodnie z tym co pisze producent powinno być 5W40 więc leje Motul 5W40 8100 X-Clean.
Planuje wymiane co 20 000km.
-
Moja Croma teraz smarowana jest przez GM DEXOS 2 5W30 a olej wymieniam raz w roku po 15 kkm.
-
Moja Croma też na Motulu 5W-40 Xcess. Zmieniałem pierwszy raz po 12kkm, teraz trochę szybciej będzie bo przy okazji wymiany sprzęgła chcę zrzucić miskę olejową.
Robiliśmy ostatnio z kolegą Punto (1.9 diesel). Trzeba było uszczelnić miskę, bo po wcześniejszych mechanikach ciekła. Mimo tego że od 5 ostatnich zmian oleju (240kkm przejechane) robione były płukanki, ilość szlamu olejowego na dnie była przerażająca.
Ciekaw jestem co w Cromie mnie czeka:(
-
Ja przez lata zalewałem selenia WR 5W40 - do momentu aż kiedyś w Austrii na nocnym postoju w drodze na narty, wieczorem, po 2-ch piwach, postanowiłem sprawdzić sobie poziom oleju - uznałem że mogłoby być więcej - więc dolałem.. i zreflektowałem się że dolałem .. płyn do chłodnicy :/
Następnego dnia serwis, wymiana, i tam facet zasugerował by jednak nie 5W40, ale koneicznie niskopopiołowy C3 (mam DPF). Wymienili mi na .. Lotos Quazar 5W30 C3 (!! - to był serwis w Austrii - i taki olej mieli, i sami go polecali, choć może moja rejestracja miała tu coś do rzeczy :D) - i tak już zostało. W PL ten olej jest niewiele tańszy od "markowych zachodnich" ale w Austrii - za wymianę + olej + wkład filtra + kasowanie inspekcji zapłaciłem niecałe 50 euro. A silnik pracuje ba tym oleju bardzo dobrze.
Po tej przygodzie wyciągnąłem dwa wnioski;
1) Nie dolewaj oleju do silnika po pijaku :D
2) Polski olej jest dobry, tańszy, i nie ma powodów by przepłacać za "zachodnie" (niech zarobi polska firma)
-
Nie ważne czy to Orlen, Motul, Castrol, Total, Selenia, etc. (celowo pomijam "wynalazki" z oferty marketów za mniej niż 50zł/5l). Moim zdaniem ważne są 2 rzeczy:
- regularna wymiana oleju i filtra oleju,
- stosowanie się do specyfikacji (szczególnie jeśli mamy DPF w dieslach).
Reszta to TYLKO i WYŁĄCZNIE marketing, marketing i jeszcze raz marketing...
-
Dwa piwa i po pijaku ??? No to kolega nie ma głowy do picia :smile:
Ja stosuję olej Valvoline SynPower Xtreme MST C3 5W-40, motor z DPF-em.
-
Oj tam zaraz wielkie słowa .. :D maske dałem rade otworzyć, poziom oleju sprawdzić, korek wlewu odkręcić.... a że ciemno było, a butelki z Selenią i Paraflu we fiacie są identyczne (tylko naklejka je różni) to cóż.. wypadki się zdarzają .. :P
-
To dobrze że nasze fiaty mają maski, było się czego przytrzymać :smile: a tak na poważnie, to i bez grama alkoholu w ustach człowiek potrafi się pomylić. Życie kazdemu może się przytrafić.