To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
wspomaganie -
wspomaganie
witam
posiadam crome 1.9 150 konna rocznik 2009 czy ktoś może mi pomóc zdiagnozować co się dzieje ze wspomaganiem zapala mi się kierownica czerwona na wyświetlaczu nagle i niknie mi wspomaganie potem nagle gaśnie i znów działa wspomaganie:?:. przebieg 98000 km
-
sprawdzałeś poziom płynu w układzie?
nie masz problemu z akumulatorem? jak ma za mało mocy to komputer wyłącza wspomaganie.
może przewód zasilania silnika elektrycznego jest luźny i łapie przerwy w dostawie prądu?
-
Cytat:
Napisał
maka131 sprawdzałeś poziom płynu w układzie?
nie masz problemu z akumulatorem? jak ma za mało mocy to komputer wyłącza wspomaganie.
może przewód zasilania silnika elektrycznego jest luźny i łapie przerwy w dostawie prądu?
nie sprawdzałem z akumulatorem nie miałem problemu wymieniony na początku roku jutro posprawdzam olej wspomaganiu i połczenia tylko te rzeczy zlokalizuje dzieki za podpowiedz
-
Może to być wina czujnika położenia kierownicy. Potrafi płatać figle.
-
Możesz mieć kolego problem z wtyczką zasilającą pompę wspomagania. Częsty problem w tych samochodach. Śniedzieją styki i pompa przestaje działać. Przeczyść wtyczkę - dwa grube przewody zasilające pompę. W Aso Fiata (nie w każdym niestety) można nawet kupić nowy przewód zasilający pompę który eliminuje problem fabrycznej instalacji elektrycznej tworząc tzw bypass pompy z zasilaniem. W mojej Cromie również wspomaganie żyło własnym życiem. Po diagnozie w ASO pompa do wymiany - koszt jaki podali lepiej pozostawić w ciszy. Po dokładnym przeczyszczeniu styków pompa ożyła a problem przestał istnieć - spokój przez ponad rok czasu. A może dlatego że zakupiłem ten przewód w ASO i mam dodatkowy grat w bagażniku i się Croma wystraszyła :)
-
Cytat:
Napisał
Krzysiek89 Możesz mieć kolego problem z wtyczką zasilającą pompę wspomagania. Częsty problem w tych samochodach. Śniedzieją styki i pompa przestaje działać. Przeczyść wtyczkę - dwa grube przewody zasilające pompę. W Aso Fiata (nie w każdym niestety) można nawet kupić nowy przewód zasilający pompę który eliminuje problem fabrycznej instalacji elektrycznej tworząc tzw bypass pompy z zasilaniem. W mojej Cromie również wspomaganie żyło własnym życiem. Po diagnozie w ASO pompa do wymiany - koszt jaki podali lepiej pozostawić w ciszy. Po dokładnym przeczyszczeniu styków pompa ożyła a problem przestał istnieć - spokój przez ponad rok czasu. A może dlatego że zakupiłem ten przewód w ASO i mam dodatkowy grat w bagażniku i się Croma wystraszyła :)
U mnie pomogło oczyszczenie pinów i dodatkowo wrzucona izolacja na przewody. Swoją drogą to bardzo sensowne rozwiązanie, że przy spadku napięcia komputer pierwsze co wyłącza wspomaganie.. ;)
-
Witam
Dzięki za pomoc. Dziś sprawdziłem poziom oleju wspomaganiu i okazało się ze jest go zbyt mało suchy bagnecik a nad mienie ze autko przechodzi regularne serwisy zgodnie z instrukcją czyli olej powinien być kontrolowany ale niestety takie mamy autoryzowane serwisy Fiata. Resztę starego oleju spuściłem i zalałem świeży zobaczymy co się będzie działo. Jeszcze raz wszystkim dziękuje za pomoc.
-
Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie znajduję się wlew oleju wspomagania w fiat crome 2007 ?
-
Z tyłu silnika (zaraz przy przegrodzie) taka jakby biała butelka z nakrętką:)
Polecam rzucić okiem w instrukcję obsługi dla pewności:)
-
Do sprawdzenia poziomu jest jakiś bagnet/podziałka ??
-
2 załącznik(i)
Cytat:
Napisał
gonziak Do sprawdzenia poziomu jest jakiś bagnet/podziałka ??
Tak na zakrętce jest miarka i u mnie tyle jest oleju Załącznik 20416Załącznik 20417
-
Witam
Chcę wymienić płyn bo mi się 2 razy wspomaganie wyłączyło przy odpalaniu a nie było wymieniane od nowości pewnie
Croma z 2009 przebieg 310 000. mam pytanie ile płynu wchodzi do układu. Chcę kupić Zielony płyn do wspomagania Tutela GI/R 1 L.
Czy starczy jedna butelka 1 L ????
Pozdrawiam
-
Wspomaganie wyłączyło się prawdopodobnie nie z powodu płynu. Sprawdź wtykę na pompie wspomagania.
-
Potwierdzam. Na 99% ta wtyczka.
-
3 załącznik(i)
Kolego hubcio ja u siebie zmieniałem w zeszłym roku ,dokładnie w sierpniu ,płynu weszło 0,8l a nalałem motul dexron III Załącznik 37619Załącznik 37620Załącznik 37621 a tak to wyglądało przed i po zmianie
-
Kolego Pandemic88 to co zlałeś miało kiedyś kolor zielony a Dexron III jest tzw. olejem typu ATF.
To zielone jest wg specjalistów jest nie mieszalne z olejami typu ATF.
Oleje ATF są i było standardowo stosowane w układach wspomagania ale oparte o pompę napędzaną mechanicznie od silnika- pompa pracuje cały czas.
Układ wspomagania w Cromie ma pompę napędzaną elektrycznie tylko w momencie chęcią ruszenia kierownicą, można to zauważyć na postoju (silnik na biegu jałowym i zapalone światła). Przy ruszeniu kierownicą lekko przygasają światła.
Ten zielony płyn jeszcze mniej zmienia lepkość w stosunku do temperatury (w stosunku do ATF), co jest bardzo istotne by w niskich temperaturach pompie było lżej.
-
Siemano.
Nie wiem czy w dobrym temacie ale pompa wspomagania potrafi się wyłączyć z nienacka. Przestaje wspomagac i kontrolka na desce, czasem problem znika po krótkiej chwili, a czasem po poruszaniu kostką. Przeczyściłem styki ale problem nadal czasem występuje. Słyszałem o tej usterce i o serwisowym jej rozwiązaniu ( bajpasem bezpośrednio z akumulatora ). Czy ktoś z was sprawdzał to rozwiązanie? Czy ewentualnie jesteście podpowiedzieć czy ten element z linku poniżej jest własnie to naprawy tej usterki ?
https://allegro.pl/oferta/przewod-ws...hoCIkIQAvD_BwE
-
Tak ten przewód służy do naprawy tej usterki.
Ze względu na cenę tego przewodu podjąłbym jeszcze próbę naprawy, tzn. porządne wyczyszczenie styków w pompie i czyszczenie wraz z dogięciem styków we wtyczce. Ja tak u siebie zrobiłem z półtora roku temu i (odpukać) na razie jest OK.
Pisząc czyszczenie mam na myśli nie tylko chemię ale mechaniczne zeskrobanie nalotu.
-
Cytat:
Napisał
zabezp Tak ten przewód służy do naprawy tej usterki.
Ze względu na cenę tego przewodu podjąłbym jeszcze próbę naprawy, tzn. porządne wyczyszczenie styków w pompie i czyszczenie wraz z dogięciem styków we wtyczce. Ja tak u siebie zrobiłem z półtora roku temu i (odpukać) na razie jest OK.
Pisząc czyszczenie mam na myśli nie tylko chemię ale mechaniczne zeskrobanie nalotu.
Ja czyściłem trzy-etapowo Kontaktem 60, Kontaktem WL i Kontaktem 61. Odpukać po tym czyszczeniu problem w końcu ustąpił. Wcześniej czyścili to mechanicy z marnym skutkiem.
Jedna WAŻNA sprawa. Ta duża wtyczka ma żółtą dźwigienkę. Trzeba się upewnić, że na 1000% działa i że jest zaciśnięta po podpięciu przewodu do gniazda.
-
A jak wyjąć tę wtyczkę. Te żółte zabezpieczenie odsunąłem w bok ale wyjęcie wtyczki to jakiś kosmos. Nie mogę jej nawet ruszyć. Tak ciasno siedzi, że ani drgnie.