Pojawiła mi sie ostatnio mrugająca kontrolka oleju, oraz komunikat wymień olej silnikowy. , choć Olej był wymieniany zaledwie 2 miesiące temu..., Poziom na bagnecie jest odpowiedni... Jest jakiś sposób by wykasować ten błąd bez zaglądania do ASo ?
To jest widok strony w wersji do druku
Pojawiła mi sie ostatnio mrugająca kontrolka oleju, oraz komunikat wymień olej silnikowy. , choć Olej był wymieniany zaledwie 2 miesiące temu..., Poziom na bagnecie jest odpowiedni... Jest jakiś sposób by wykasować ten błąd bez zaglądania do ASo ?
Jechać tam gdzie wymieniałeś i kazać wykasować - co to za warsztat co nie kasuje inspekcji..
Albo kupić kabel, odpalić MESa samemu wykasować ale o tym wystarczy poszukać na forum..
Mam ELM327 bluetooth, muszę ściągnąć jakiś programik, i chciałbym się dowiedziec jaki będzie najlepszy do tego i w jakie opcje konkretnie wejść aby wykasować inspekcję.
Niestety serwis w którym kolega wymieniał olej mógł skasować tylko jedną inspekcję w liczniku natomiast jeśli pojazd posiada DPF a komunikat i kontrolka na to wskazują należy wykasować jeszcze jedną inspekcję w centralce wtrysku.
Mam fes i elm327 i spokojnie się tym kasuje. w zakładce dpf kasujesz jeszcze inspekcje
Trochę kombinacji, czytania forum, czasu na próby, ale ostatecznie udało się !!! Ściągnałem program MES 1.3 registered i wszystko działa, opcja DPF, oraz inspekcji wymiany oleju wyczyszczona , Kontrolki i komunikaty o wymianie oleju ustały ;-)))). Przy okazji MES daje wiele ciekawych możliwości. Polecam. ;-)
czyli wszystko dobrze się skończyło :D.
wymieniałem olej ok 5 miesięcy temu-przejechane 6 tyś km. Samochód ma DPF. Dziś zapaliła się i mruga kontrolka wymień olej. Czy to tylko komunikat z inspekcji, czy samochody posiadają w ogóle jakiś czujnik jakości oleju?
Nie ma sensu - to tylko momunikat po wymianie bez kasowania inspekcji..
Zgadza się. Zatwierdziłem wymianę oleju w FESie (oczywiscie bez rzeczywistej wymiany) i komunikat zgasł. Parametry oleju sie nie zmieniły więc nie może być żadnego czujnika jakości.
Czujnika jakości nie ma ale centralka wtryskowa wylicza sobie stopień degradacji oleju silnikowego opierając się na stylu jazdy. W praktyce oznacza to tyle że jeżdżąc po mieście w oleju może znajdować się znacza ilość oleju napędowego i dlatego samochody z DPF niezbyt dobrze nadają się do takich warunków.
Czy w związku z tym to nieszczęsne miganie wraz z komunikatem wygaśnie samo tak jak "kluczyk" po przejechaniu 1000 km? U mnie 3 dni temu odpaliła się ikona przeglądu (kupon nieważny) po 105 tys. (dokładnie po 106,5) a dziś dało o sobie znać to migotanie wraz z Wymienić olej silnikowy. Olej wymieniałem nie całe 14 tys temu i tak już miałem to zrobić (nie w ASO) ale teraz widzę że bez podpięcia i kasowania się nie obędzie. Macie jakieś doświadczenia z tym związane? Ja sobie naiwnie myślałem, że jest tam czujnik oleju ale jak piszecie, że komp wylicza to może próżny trud?
Sprawa jest już jasna, należy podpiąć pod kompa i wykasować inspekcje samo nie zgaśnie.
Koledzy moze ktos podpowie jak wykasowac inspekcje w ducato z usunietym dpf , Program Multiecuskan , niestety po usunieciu w pierwszym miejcu dalej kontrolka mruga a w centralce dpf sie nie laczy , ma ktos jakis pomysl jak usunac to ustrojstwo ?
Podobno po przejechaniu 1000 km kontrolka przestaje migać....jednak sam jeszcze tego nie miałem okazji stwierdzić.