5 załącznik(i)
Fiat Palio Weekend by turek86
Witam, doszedłem do wniosku, że wreszcie czas pokazać autko na forum skoro korzystam z pomocy użytkowników. Jest to Palio Weekend 1.6 16V w wersji HL z dodatkiem podtlenku LPG :D, ale bez klimy, centralnego zamka z pilota, więc to chyba biedniejsza wersja HL. Mimo wszystko nie jest źle z wyposażeniem. Kupiłem go w lipcu 2012r. i był okres, że tego żałowałem, bo miał wiele usterek. O niektórych wcale nie wiedziałem i wyszły po zakupie a to boli zawsze najbardziej.
Załącznik 7231
Już po zakupie, gdy wracałem nim do domu, wyczułem, że dość słabo reaguje na pedał gazu i co jakiś czas szarpie. Dodatkowo paliła się kontrolka wtryskiwaczy, ale nie miałem pojęcia wtedy co może być nie tak, bo auto przecież jechało. Im więcej czasu upłynęło tym więcej usterek odkrywałem i auto gorzej jeździło. Jednego dnia chcę wracać z pracy a za mną chmura kolorowego dymu, zero mocy i ogromne ubytki w benzynie. Pierwsza diagnoza - UPG. Na szczęście kompresja na wszystkich cylindrach bliska 12, więc silnik wcale nie był w złym stanie. Zaprowadziłem autko do jednego mechanik, potem drugiego i zaczął jeździć normalnie na PB. Pozostało ustawić gaz. W między czasie wyszły problemy w wydziale komunikacji, bo jakiś książe zapomniał wbić LPG w nowy dowód. Udało mi się znaleźć naprawdę solidny warsztat i tam mi gaz ustawili i wymienili, a raczej wsadzili filtr gazu, którego w ogóle nie było. Dodatkowo okazało się, że ubytek w PB był spowodowany jazdą na dwóch paliwach i stąd brały się kłęby dymu i brak mocy. Od tamtej pory powiedzmy, że autko jest w użytku.
Załącznik 7232 Załącznik 7233 Załącznik 7234 Załącznik 7235
Mechanicznie zostało wymienione:
- rozrząd przy 181000 km
- świece zapłonowe
- przewody wysokiego napięcia
- cewka zapłonowa
- termostat
- listwa wtryskiwaczy z wtryskiwaczami
- silnik krokowy
- alternator
- pasek alternatora z napinaczem
- reflektory przednie
- filtr oleju, powietrza, benzyny i gazu
- płyn chłodniczy
- olej silnikowy
- olej przekładniowy
- osłona przegubu wewnętrznego lewa
- sworznie wahaczy
- końcówki drążków kierowniczych
- cylinderek hamulca tylny prawy
- zaworek zwrotny przednich spryskiwaczy
- radio z anteną
- oświetlenie kokpitu
- przewody i kostki reflektorów
Wizualnie zostało zrobione:
- gałka od seicento sporting
- mieszek gałki zmiany biegów
- folia carbon na panelu nawiewu
- podświetlenie wnętrza po otwarciu drzwi na czerwono
Oczywiście jeszcze wiele jest do zrobienia, ale czekam na wiosnę. Będę na bieżąco relacjonował postępy, a może jakiś manual też się trafi? Będę na pewno ściągał cały dolot i uszczelniał a przy okazji malował. Mam również w planie wyjąć stabilizator przedni i go odnowić i dać nowe gumy.