To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Siena 1.6 16v HL -
1 załącznik(i)
Siena 1.6 16v HL
Hmmm.. Zafascynowany i trochę zaciekawiony innymi "pracami" na temat swoich aut, nabrałem sam ochoty na powolne skrobanie opisu mojego pierwszego i jakże moim zdaniem udanego samochodu.
Przedstawiony tutaj oto samochód [ zapominam zdjęć zrobić :P ] To 13 letni Fiat Siena z silnikiem o pojemności 1580 cm3, 4 zawory na cylinder z wtryskiem wielopunktowym [ heh - czytam ulotki :P ].
Na początku chciałbym zaznaczyć iż jestem młodym kierowcą, który ma prawko od 2 miesięcy,jeżdze z zielonym listeczkiem itp.
Na swojego Fiata natrafiłem przy okazji --Znajomy Szefa.--
Samochód większość swojego życia spędził na małych podróżach stąd przebieg jak na moje przemyślenia realny wynosi 86 Kkm.
Na stan techniczny jak narazie nie mam co narzekać [ przynajmniej nic nie słysze złego ]. Co do chyba wielkich plusów moge zaliczyć karoserię [ Dlaczego nie Fiatowscy użytkownicy tak narzekają? ] ponieważ jest bez oznak rdzy. Ogolnie stan wizualny od "podwórka" jak i od środka jest zadowalający.
Co mnie bardzo ucieszyło opisywany pojazd ma pełną księge wszystkiego :P, Serwis był przeprowadzany zawsze w ASO FIATA.
Od początku zakupu zacząłem o niego może zbyt bardzo dbać [ choć to tylko zdania innych ].
By był jeszcze bardziej oszczędny wstawiłem instalację gazową.
Zmieniłem opony na nowe - Kleber dynaxer hp3......bo tamte juz były zbyt łyse.
Wczoraj "wleciał' nowy filtr powietrza [ wcześniejszy był dość dobry,ale data produkcji wyklepana 2005, więc bezpieczeństwo ważniejsze ].
Olej został zmieniony przy 80 tyś. - Obecnie Castrol Magnatec 10W40 - Nic nie czuć i nie widać. [ Polecacie coś lepszego?? ]
hmmm - na początek to chyba narazie tyle - zdjęcia postaram sie wkleić później i z czasem informować dalej.
Z checią czekam na wasze opinie, różne uwagi i podpowiedzi.
Załącznik 3639
Mało widać ale...
-
5 załącznik(i)
-
Dziwi mnie, że ktoś tak młody silnik zalał olejem 10W - po ki grzyb? Ludzie po 200tyś robią na 5W..
Autko fajne oby się sprawowało ;)
Oponki takie same jak ja na lato ;)
-
Zalany był przez wcześniejszego właściciela, który raz że pracował w ASO Fiata, 2 jego rodzice polegali na książce która mówila to i owo. Pisze iż pol syntetyk 10w40 - wiec ja jeszcze sam nie zmieniałem tym bardziej że od zmiany przejechane dopiero 7 tyś. w tym 500 na gazie.
Opony to klebery, dla bezpieczenstwa zmieniłem bo goodyear byly zbyt lyse jak dla mnie i tak wogle.
W dalszym ciagu chetny na uwagi jestem :)
-
Co do oleju, ja przy swoim miałem 280 tys km i nadal na 5W jeździł :)
Do marki Castrol nie jestem za bardzo przekonany, zbyt wiele złego słyszałem o niej.
Auto ładne :) Życzę szerokości na drogach i wkładu finansowego,ale tylko w kwestiach części okresowo wymiennych, czyli by tylko filtry i płyny do wymian były tą najdroższą rzeczą do kupna :)
-
Dzieki bardzo Memciu.
Czy ktos moze po krotko przedstawic piramide mark olejow - nie chodzi o cene ale o np. nie zawodnosc. [ Bo wszechstronne to raczej slabe do polecenia. ]
-
Jeśli moje zdanie cię interesuje to ja ci powiem jakie ja używam.
W brava jtd miałem valvoline 5w40.
A aktualnie w pasku mam motul 5w40, podobno olej wlewany do rajdowych samochodów.
Są to drogie oleje ale mam pewność że silnik jest bezpieczniejszy niż przy innych olejach :).
Ogółem to ludzie interesujący sie tym polecają oleje które nie są przereklamowane typu castrol, mobil itd.
Warto sie też zainteresować takimi markami jak texaco, Liqui Moly .
Na necie jest parę zdjęć gdzie silnik był zabrudzony strasznie od oleju castrol. Nie mam jakiś pewnych dowodów ale lepiej nie ryzykować, na motulu wydaje mi sie że silnik chodzi lepiej tzn. Równo i ciszej. Może to tylko odczucie ale nie żałuję kasy na takie rzeczy bo tu chodzi o stan silnika.
-
popieram kolegę Memciu . Wlej przy wymianie jeden z olejów firm podanych powyżej. Co do rodzaju to większość fiatów w tamtych latach wychodziły fabrycznie na 10w40. Oczywiście można zmienić na olej 5w40 lub 0w40 ale nie koniecznie.
-
Nie no BBMy wychodziły na 5W.. Castrol lany jest teraz w ASO Fiata tak więc najgorszy być nie może ale fakt faktem że padło pod jego kątem kilka negatywnych opini. Ja jeżdze na Mobil, wiele dobrego słyszałem o Vavoline, Motul, nie słyszałem złej opini o oleju Sellenia (zalewana fabrycznie w wielu fiatach w tym w BBMach)..
-
Na dzien dzisiejszy poszedla zaprawka lakiernicza..Zauwarzylem malenki burchel nad przednim blotnikiem i dla bezpiecznstwa kupilem 100ml lakieru.Dzisiaj przed deszczem z dobre 2 godziny na gotowa zdarzylem.jutro umieszcze fotki i mam nadzieje ze bedzie na dlugo. Fakt nie bylo pod lakierem rdzy ale mysle ze malutka kropeczka zaczela sie juz robic.
Selenia 20k - slyszalem ze oryginalny i najlepszy dla fiatow :P...
PS: nie zakladajac kolejnego pytania Gdzie moge dostac mechanizm sterujacy od szyb elektrycznych. Pekl mi ten sam jezyczek to sie nim steruje po stronie pasazera. W polmozbycie nie maja.
Jak tanio by wyszlo to zamowil bym z czasem w dobrym stanie obie raczki do drzwi przednich razem z mechanizem od szyb. Moje sa juz po obdzierane lekko ale niewiem czy warto...
-
5 załącznik(i)
A oto efekty pracy nad lakierem. Załącznik 3751Załącznik 3752Załącznik 3753Załącznik 3754Załącznik 3755
Lakier zostal dorobiony w sklepie z firmy DuPont 100ml - ja zaplacilem 20zl.
Fakt ze lakier zostal pokryty pedzelkiem wiec troche widac.ale zastanawiam sie nad kupnem aerografu takiego co maluje sie sklejone modele.
Lakier malo sie rozni... Oznak rdzy nie bylo, ale lepiej warto juz zadbac niz wogle.
Z czasem zastanawiam sie nad zdjeciem plastikow z progow, co wiaze sie ze szpachlowaniem dziur po kolkach - ile to moze wyniesc i czy warto sie bawic samemu??
-
a dlaczego ma się to nie opłacać ? zdjęcie tych plastikowych nakładek to chwila. Dziury szpachlujesz np. szpachlą na bazie włókna szklanego następnie wszystko ładnie wygładzasz, malujesz barankiem i na sam koniec malujesz lakierem pod kolor auta. Możesz również użyć samego włókna szklanego, po jego nałożeniu i wyschnięciu całe progi szpachlujesz normalną szpachlą, wygładzasz, malujesz barankiem i lakierem. Koszt takiej operacji nie powinien wynieść więcej niż 100-150zł
- szpachla z włóknem szklanym w zależności od wielkości od 30zł
- baranek na pędzel lub w sprayu ok 20zł
- mała puszka lakieru lub lakier w sprayu ok 40zł
- papier ścierny 3 rodzaje - gruby, średni, drobny ok 20zł
no i musisz sobie zarezerwować z 2 dni roboty
-
Bez plastikowych nakładek na progi brzydko to wygląda ;)
Już lepiej dobrze zabezpieczyc progi i założyc nakładki :)
-
2 załącznik(i)
2 dni temu tamtego tygodnia :P czyt. po dluzszym czasie wrescie zrobilem zdjecia..Moja siene opatrzylem w ubrania na fotele [ fabryczne poszycie zbyt szybko zbieralo roznego typu wlosy itp :P..] Choc same wykonanie ich i nazwa - Uniwersalne, woła o pomste - 140zl a brak Fiata sieny w spisie :D
Dodatkowo na tylna półke zostaly zamontowane glosniki - troche bylo zabawy z samym wycinaniem...ale po dluzszej operacji i pomocy glosniki jak i polka zostaly ladnie wsadzone na swoje miejsca. Do podlaczenia glosnikow na tyl uzylem kostki stykowej dla Fiata - wystarczylo podlaczyc do istniejacej juz pociagnietej instalacji. - Kostke kupilem w norauto - 15zl komplet.
Oto efekty :)
Załącznik 3853Załącznik 3854
-
Te wkręty od głośnika dałbyś już chociaż czarne ;)