To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
przeguby wymiana -
przeguby wymiana
WItam wszystkich.
Mam parę pytań odnośnie przegubów. Mianowicie czy lewy przegub wewnętrzny jest wymienialny czy trzeba kupić całą półoś? oraz czy zewnętrzne przeguby można wymieć bez wyciągania całej półośki? bo mam na bank do wymiany wewnętrzny i jeden zewnętrzny więc już przy okazji wymienię wszystkie wewnętrzne plus jeden prawy zewnętrzny. Tylko nie wiem czy one są wymienialne czy trzeba kupować całe półosie? i jak to jest z tymi wewnętrznymi?
-
przeguby wewnętrzne są do wymiany:) , przy zewnętrznych nie musisz ściągać półosi... Przy wewnętrznym musisz półoś ściągnąć razem z nim. Jeżeli chcesz sam zmieniać będzie Ci potrzebne (tak jest w HGT):
*klucz 34 do odkręcenia przegubu, imbus specyficzny nie pamiętam dokładnie chyba 7 (do wewnętrznego)
-
gdzieś temat był juz poruszany.
ogólnie jak kolega pisał.
jesli masz do wymiany 2 wewnętrzne to wyciągnij sobie cale półosie wtedy będzie ci wygodniej zbic ten zewnętrzny.
aby wyciągnąć półoś czy też zbić zewnętrzny to oprócz klucza do odkręcenia przegubu potrzebny będzie klucz do sworznia bo inaczej nie wyciągniesz przegubu z piasty
-
Najlepiej zrzucić tez gałke . Będzie wygodniej.
-
Cytat:
Napisał
danielciagala Najlepiej zrzucić tez gałke
co?? jaką galkę??
-
Końcówkę drążka kierowniczego :P
-
Cytat:
Napisał
danielciagala Najlepiej zrzucić tez gałke
Cytat:
Napisał
danielciagala Końcówkę drążka kierowniczego
fachowośc pierwszego nazewnictwa mnie poraziła. ja bym nie odkręcał końcówki bo to bez sensu. po zdjęciu ze sworznia całą zwrotnice odciągasz w stronę tyłu auta a półoś do przodu y przegub sam wyskakuje z piasty. z odkręceniem końcówki jest taki problem że na bank ci sie będzie kręciła razem z nakrętką i trzeba dociskać rzbką końcówkę do mocowania w zwrotnicy i potem trzeba ściągaczem ja zdejmować więc więcej zabawy a jakoś wiele nie ułatwia
ja nie polecam i proponuje swoje rozwiązanie którego mnie nauczono i które zawsze stosuje
-
eee...przesadzasz seth...zdjęcie "gałki (:P) to jest moment. Ja często ją zdejmuje bo po co się męczyć z szarpaniem zwrotnicy. No ale każdy ma swój sposób i ja to szanuje. :-)
P.s. wybacz za ten warsztatowy slang heh
-
Cytat:
Napisał
danielciagala P.s. wybacz za ten warsztatowy slang heh
to raczej chyba podwórkowy slank :D
a końcowke pewnie wybijasz młotkiem i klepiesz gwint :D alr jak pisałeś każdy orze jak może
-
Cytat:
Napisał
seth a końcowke pewnie wybijasz młotkiem i klepiesz gwint
Do końcówki są specjalne ściągacze. A poza tym nie klepie się po gwincie jest inny sposób w razie nie posiadania owego ściągacza.
Cytat:
Napisał
seth to raczej chyba podwórkowy slank
Jak bawiłem się na podwórku to nie gadaliśmy o gałkach :D
-
Cytat:
Napisał
danielciagala Do końcówki są specjalne ściągacze.
ano są i to nie drogie. :D ja jakoś ostatnimi laty sporo takich pierdół nakupiłem. kupowanie raz na jakiś czas mniej boli i wydaje się tańsze
-
Cytat:
Napisał
seth kupowanie raz na jakiś czas mniej boli i wydaje się tańsze
robie tak samo :-)
-
Z kluczem do przegubów radziłbym NAJPIERW sprawdzić jakie mamy w aucie nakrętki i jakie nakrętki są z nowymi przegubami. U mnie stare były 34 a nowe z osłonami spidan już 36, w dodatku nasadka musi być cienkościenna bo w piastę nie wchodzi. Co do klucza radzę zaopatrzyć się w naprawdę dobry najlepiej nie grzechotkę (żeby jej nie przeciągnąć) i 3/4". Przyda się też jakaś np. 2metrowa przedłużka ;) Ściągnięcie zwrotnicy ze sworznia umożliwi wymianę półosi (samo ściągnięcie końcówki drążka chyba nie).
-
Cytat:
Napisał
byrrt Ściągnięcie zwrotnicy ze sworznia umożliwi wymianę półosi (samo ściągnięcie końcówki drążka chyba nie).
dokładnie tak po zdjęciu samej końcówki masz tylko tyle ze nie kusisz kierownicą kręcić aby obrócić zwrotnice. no i z tym kluczem do przegubu niestety to prawda :( ktos chyba sie nudził że to rozwiązanie wymyślił.
-
Ja nigdy nie twierdziłem że samo zdjęcie końcówki umożliwi wyciągnięcie przegubu :P ( takie rzeczy tylko w Alfa romeo :D)
-
Doradżcie koledzy jakiej firmy najlepiej kupic przeguby-mam prawy zewnętrzny do wymiany.Czy trzeba tez wymieniac parami?
-
możesz wymienić tylko jedną stronę. Unikaj części firmy maxgear. Ponoć firma Pascal ma niezłe przeguby. Zajdź do sklepu i weź coś w średnim przedziale cenowym
-
Spidan, GKN Lobro, GLO, Matelii.. Nie bierz taniego chłamu bo szybko wymienisz..
-
Cytat:
Napisał
seth możesz wymienić tylko jedną stronę. Unikaj części firmy maxgear. Ponoć firma Pascal ma niezłe przeguby. Zajdź do sklepu i weź coś w średnim przedziale cenowym
Potwierdzam. Maxgear to shit. Kupiłem kiedyś do mazdy. Dobrze założony, właściwie nasmarowany a po 4 miesiącach znowu zaczął stukać. I jak na złość dzidostwo się zdjąć nie chciało przy wymianie...
-
Znajomy pracujacy w hurtowni części przytargał dzis przegub: Maxis Parts mx03-11369.Cena brutto 56 zeta za cały zestaw łacznie ze smarem-szok.Kto z kolegów spotkał sie z w/wym częscią.Czy to kolejnychiński badziew?Kolo mówi ze duzo tego sprzedają?
Czy na przegubie powinny byc ząbki ABS-u?Moje Bravo posiada ABS,a ten przegub nie ma ząbków.