To jest widok strony w wersji do druku
-
Czujnik położenia wału
Witam
Od jakiegoś czasu borykam się z problem odpalenia auta na ciepłym silniku. Jeśli samochód jest zimny odpali zawsze, jeśli nagrzeje się do 90stopni od razu kapota nie chce odpalić. Akumulator dobry(nowy i naładowany), alternator nówka, rozrusznik zregenerowany, świece i kable wymienione, termostat wymieniony.
Samochód odpala dopiero gdy ostygnie do 0.
Poczytałem troszkę i dziś wszedłem sprawdzić czujnik położenia wału.
Tylko pytanie czy dobrze mierzyłem.
Gdy dotknąłem miernikiem 1 i 2 pinu naraz wychodził wynik 650 (tylko że autko wyłączone ale ciepłe).
Pytanie czy mierzę dobrze?? I jaka powinna być rezystancja oraz czy auto zimne czy ciepłe??
W sieci wiem że był gdzieś manual, ale niestety nie mogłem go znaleźć.
Fiat Brava 1.6 16V 97r. czyli przed liftem.
Pozdrawiam
-
Wynik wychodzi dobry bo z tego co mi wiadomo powinien być między 550-680. Sprawdź sobie czujnik temperatury silnika.
-
Rozumiem że chodzi o ten w termostacie. Bo są tam dwa:> i ew. w jaki sposób je sprawdzić??
-
Manius, to raczej będzie czujnik położenia wału.Po nagrzaniu cewka indukcyjna w środku łapie przerwę,więc wtedy trzeba go mierzyć.
-
Dzisiaj nagrzałem samochód do 90stopni. Zmierzyłem potem rezystancję, wynik 633.
-
Manius, nie o to mi chodziło.Jeżeli Ci palił to i CPW będzie dobrze wskazywać.Musisz go zmierzyć w momencie kiedy nie chce zapalić.
-
Manius, zdradź jak dostać się do tego czujnika najprościej? Wiem, że jakoś z podnośnika ale w którym dokładnie to miejscu bo ja dysponuje tylko lewarkiem a muszę właśnie CPW sprawdzić.. W prawdzie inny motor ale to pewnie jest podobnie..
-
u mnie znajduje się z tyłu silnika od ściany grodziowej koło bagnetu spr poziomu oleju.
-
W 1.6 czujnik jest na dole koła pasowego.
Zaś w 1.8 niestety nie wiem, ale raczej w podobnym położeniu gdyż właśnie z koła pasowego na wale się bierze odczyty.
-
Zmierzyłem dzisiaj tak jak mi pisałeś Zielony.
Tylko raz podczas pomiaru rez. skoczyła na 857
Później podczas próby cały czas stała przy 639.
-
byrrt, W motorze 1.8 CPW czyta z koła fonicznego na wale , jest ono zamontowane od strony koła zamachowego. Czujnik znajduje sie w bloku silnika od strony skrzyni biegów w okolicach długiej półosi. tuz nad miską olejową.
-
Kurde nie mam dostępu do kanału a z tego co czytam to ciężko tam się będzie dostać z lewarka.. :/
-
Cytat:
Napisał Q..
byrrt, W motorze 1.8 CPW czyta z koła fonicznego na wale , jest ono zamontowane od strony koła zamachowego. Czujnik znajduje sie w bloku silnika od strony skrzyni biegów w okolicach długiej półosi. tuz nad miską olejową.
tak mi się właśnie wydawało że czujnik koło skrzyni jest, pisałem wcześniej.
-
Zmierzyłem dzisiaj tak jak mi pisałeś Zielony.
Tylko raz podczas pomiaru rez. skoczyła na 857
Później podczas próby cały czas stała przy 639.
-
Cytat:
Napisał Manius
Później podczas próby cały czas stała przy 639.
czyli w granicach normy. ten skok jest niepokojący.
-
Manius, skoro rezystancja skoczyła na 857 to znaczy że jednak nie jest to stałe połączenie i zaczął powoli "odjeżdżać" w stronę ∞ czyli przerwy w obwodzie.
-
Właśnie dlatego myślę czy by nie zainwestować w nowy(ew. używkę) czujnik poł. wału.
Tylko dziwi mnie jeszcze to że tutaj chłopaki piszecie że rezystancja ok a na drugim forum znowu piszą że rez. powinna być: 750-950 ohm. ;D
-
W 20 stopniach rezystancja powinna wynosić od 575 do 750 to wartości z książki ;-) na innym forum kolega skopiował wartości z silnika 1,4 :)
-
Cytat:
W 20 stopniach rezystancja powinna wynosić od 575 do 750
tak jak pisaliśmy tylko, że mieliśmy troszkę zaniżone gdyż ja podawałem 550-680
-
Dzisiaj jeszcze raz dokonywałem pomiarów, nie wystąpiły żadne wahania podczas wielokrotnych prób. Rezystancja na dziś 643ohm.
Teraz to już nie wiem czy to na pewno on jest przyczyną czy może jednak nie;/ , objawy niestety dalej nie znikły.