To jest widok strony w wersji do druku
-
Czujnik położenia wału
Witam
Od jakiegoś czasu borykam się z problem odpalenia auta na ciepłym silniku. Jeśli samochód jest zimny odpali zawsze, jeśli nagrzeje się do 90stopni od razu kapota nie chce odpalić. Akumulator dobry(nowy i naładowany), alternator nówka, rozrusznik zregenerowany, świece i kable wymienione, termostat wymieniony.
Samochód odpala dopiero gdy ostygnie do 0.
Poczytałem troszkę i dziś wszedłem sprawdzić czujnik położenia wału.
Tylko pytanie czy dobrze mierzyłem.
Gdy dotknąłem miernikiem 1 i 2 pinu naraz wychodził wynik 650 (tylko że autko wyłączone ale ciepłe).
Pytanie czy mierzę dobrze?? I jaka powinna być rezystancja oraz czy auto zimne czy ciepłe??
W sieci wiem że był gdzieś manual, ale niestety nie mogłem go znaleźć.
Fiat Brava 1.6 16V 97r. czyli przed liftem.
Pozdrawiam
-
Wynik wychodzi dobry bo z tego co mi wiadomo powinien być między 550-680. Sprawdź sobie czujnik temperatury silnika.
-
Rozumiem że chodzi o ten w termostacie. Bo są tam dwa:> i ew. w jaki sposób je sprawdzić??
-
Manius, to raczej będzie czujnik położenia wału.Po nagrzaniu cewka indukcyjna w środku łapie przerwę,więc wtedy trzeba go mierzyć.
-
Dzisiaj nagrzałem samochód do 90stopni. Zmierzyłem potem rezystancję, wynik 633.
-
Manius, nie o to mi chodziło.Jeżeli Ci palił to i CPW będzie dobrze wskazywać.Musisz go zmierzyć w momencie kiedy nie chce zapalić.
-
Manius, zdradź jak dostać się do tego czujnika najprościej? Wiem, że jakoś z podnośnika ale w którym dokładnie to miejscu bo ja dysponuje tylko lewarkiem a muszę właśnie CPW sprawdzić.. W prawdzie inny motor ale to pewnie jest podobnie..
-
u mnie znajduje się z tyłu silnika od ściany grodziowej koło bagnetu spr poziomu oleju.
-
W 1.6 czujnik jest na dole koła pasowego.
Zaś w 1.8 niestety nie wiem, ale raczej w podobnym położeniu gdyż właśnie z koła pasowego na wale się bierze odczyty.
-
Zmierzyłem dzisiaj tak jak mi pisałeś Zielony.
Tylko raz podczas pomiaru rez. skoczyła na 857
Później podczas próby cały czas stała przy 639.
-
byrrt, W motorze 1.8 CPW czyta z koła fonicznego na wale , jest ono zamontowane od strony koła zamachowego. Czujnik znajduje sie w bloku silnika od strony skrzyni biegów w okolicach długiej półosi. tuz nad miską olejową.
-
Kurde nie mam dostępu do kanału a z tego co czytam to ciężko tam się będzie dostać z lewarka.. :/
-
Cytat:
Napisał Q..
byrrt, W motorze 1.8 CPW czyta z koła fonicznego na wale , jest ono zamontowane od strony koła zamachowego. Czujnik znajduje sie w bloku silnika od strony skrzyni biegów w okolicach długiej półosi. tuz nad miską olejową.
tak mi się właśnie wydawało że czujnik koło skrzyni jest, pisałem wcześniej.
-
Zmierzyłem dzisiaj tak jak mi pisałeś Zielony.
Tylko raz podczas pomiaru rez. skoczyła na 857
Później podczas próby cały czas stała przy 639.
-
Cytat:
Napisał Manius
Później podczas próby cały czas stała przy 639.
czyli w granicach normy. ten skok jest niepokojący.