To jest widok strony w wersji do druku
-
[silnik] Jaki olej?
witam. jaki olej nalezy lać do bravo 1,6 16V benzyna+LPG sekwencja? syntetyk, polsyntetyk czy minerał? nie wiem jaki obecnie ma wlany olej, wiec nie powiem na jakim jezdzil poprzedni wlasciciel za granica. z czego co wiem, to nie wolno zmieniac samochodom oleju z lepszej klasy na gorsza, wiec do poprzednich samochodow zawsze lalem LOTOSA Mineralnego. tutaj tez sie nada? oprocz filtru powietrza, filtru oleju cos jeszcze sie wymienia przy oleju? (w poprzednich autach filtr gazu wymienialem ale one sekwencji nie mialy, tutaj mam holenderka sekwencje i tez filtr gazu wystepuje? )
-
jeśli chodzi o temat oleju to jest tego masa na forum wystarczy opcja szukaj. Jaki masz przebieg, myślę, że możesz spokojnie zalać go półsyntetykiem jeśli nie masz wycieków, nie poci się nigdzie. Markę wybierz sam, ja polecam motula albo castrola[sam na nim jezdzę]. Filtry to wymieniłbym paliwa jeszcze i gazu bo myślę, że na 90 % tak owy się znajduje.
-
tak jak mówi lukq jeżeli silnik się nie poci i nie ma wycieków to możesz lać półsyntetyk a jeśli się poci i ma wycieki to mineralny. Co do firmy to według uznania . Skoro zawsze lałeś LOTOS-a to pewnie przekonałeś się do tej firmy i olej tej firmy możesz wlać do swojego fiacika.
-
Cytat:
Napisał rejczi85
tutaj mam holenderka sekwencje i tez filtr gazu wystepuje? )
Jest na 100%, w kazdej instalacji jest filtr ;)
Co do oleju to tak jak przedmówcy, jak niema wycieków to lej półsyntetyk ;)
-
z czego co patrzalem, to wyciekow nie ma. przebieg ma 190 000. a jak sie rozgladalem to cenowo raczej az takiej roznicy pomiedzy mineralem a polsyntetykiem nie ma, wiec wole troszke doplacic i kupic minerał. dzieki za informacje ;)
-
Cytat:
Napisał rejczi85
wiec wole troszke doplacic i kupic minerał.
chyba półsyntetyk :roll:
-
właśnie półsyntetyk, na mineralny szkoda silnika.
-
Tylko filtr weź jakiś lepszy, nie filtrona, bo są kiepskie
-
-
już któryś raz z kolei słyszę że filtry Filtrona nie są jakieś rewelacyjne. Ja w swojej sienie zawsze stosowałem filtry tej firmy i nie miałem żadnego problemu. Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego filtry filtrona są gorsze od filtrów np. MAN-a ? Z góry dzięki
-
dudu$, filtron mi się kiedyś "zawiesił", czy coś tam... jakiś zaworek tam jest, czy coś. Kupa problemów z tym była, kontrolka ciśnienia oleju mi się świeciła, ogólnie ciśnienie oleju słabe było, nikt nie wiedział co się dzieje, już pompę oleju miałem wymieniać, już panewki, silnik i nie wiadomo co miałem naprawiać, a zmieniłem olej i filtr(na inny niż filtron) jakiś fiatowski... nie pamiętam i objawy minęły, czyli filtr był kiepski.
-
Skoro tak mówisz to jak bedę u siebie w Toyocie zmieniał Filtry to poszukam filtrów Manna-a lub jakiejś innej firmy :)
-
dudu$, niechce skłamac, ale na TTT ktos pisał, ze Filtron był nawet przyczyną zatarcia sie silnika, bo nie przepuscił (zatrzymał) oleju i nie silnik nie miał smarowania ;) Ale to tylko mi sie cos tak kojarzy, na 100% nie potwierdze ;)
-
ja u siebie staram się stosować boscha i powiem jestem zadowolony, do filtrona też jakoś nie jestem przekonany.
-
Ja zmieniłem Lotosa 15w/40 na Castol Magnatec 10w/40 i zauważyłem że samoregulatory w silniku ucichły :) i niemam już tego uciążliwego cykania na zimnym silniku.
-
JA od siebie POLECAM CASTROL'a Magnatec 5w-40 :) Moja kombi jeździła na Lotosie... po zmianie na CASTROL silnik pracuje ciszej, drugą też zalałem castrolem 5w-40 i również jest znacznie ciszej (poprzednio selenia DITECH 0-40 :lol: )
-
hej pawelpolon
zmieniles mineralny na polsyntetyk tak?:)
-
a mam pytanie. 10w/40 czy 15w/40??? w marketach pelno 15w/40 polsyntetykow i sa w cenie do 60zl za 5l. a 10w/40 sa nawet za 90zl za 5 litrow. na czym polega roznica w oznaczeniach 10w a 15w???
-
rejczi85, Cytat:
Napisał rejczi85
na czym polega roznica w oznaczeniach 10w a 15w???
Cytat:
Cyfry poprzedzające "W" (W: Winter = Zima), oznaczają płynność w niskiej temperaturze.
Im mniejsza liczba, tym niższa może być temperatura otoczenia, w jakiej dany olej
może być stosowany. Oleje oznaczone symbolami 0W, 5W 10W gwarantują łatwy rozruch silnika oraz szybki dopływ środka smarnego do wszystkich punktów silnika, nawet w bardzo niskich temperaturach.
• Cyfry znajdujące się po "-", oznaczają lepkość w wysokiej temperaturze. Im większa cyfra, tym wyższa może być temperatura otoczenia, przy której olej nie traci swych właściwości smarnych. Oleje o symbolach 40, 50 i 60 zapewniają właściwe smarowanie silnika
w coraz wyższych temperaturach.
Obecnie wszystkie oleje jednosezonowe (5W, 10W, 15W lub 20, 30, 40, 50) zostały zastąpione olejami wielosezonowymi (5W-40, 10W-40, 15W-40), dostosowanymi do wysokich potrzeb współczesnych kierowców. Oleje wielosezonowe dostosowane są zarówno do pracy w wysokich,
jak i niskich temperaturach. Zastosowanie odpowiedniego oleju nie tylko chroni silnik,
ale także zwiększa komfort jazdy i pozwala ograniczyć zużycie paliwa.
Marketowskich chyba nie ma co brać, ja raczej bym się na nie nie skusił nawet jak po 30zł by były, lepiej wydać te sto parę złotych i mieć dobry olej, a nie jakieś nie wiadomo co.
Ja mam Castrola Magnateca 10w-40 i jest git, poprzedni właściciel miał chyba minerala, bo miałem kupę problemów z motorem, ale teraz jest git... powiedzmy, odpukać ;)
-
wzialem lotosa 10w-40 zobaczymy co to bedzie warte w mojej Bravurze ;)