Witam.Mam taki problem gdy podłączam mojego Fiata Stilo do kompa przez program FiatECUScan 2.3.1. to w Odometer pokazuje 0km i mam pytanie czy jest coś źle ustawione czy ktoś odkręcał licznik?pozdrawiam
To jest widok strony w wersji do druku
Witam.Mam taki problem gdy podłączam mojego Fiata Stilo do kompa przez program FiatECUScan 2.3.1. to w Odometer pokazuje 0km i mam pytanie czy jest coś źle ustawione czy ktoś odkręcał licznik?pozdrawiam
Możliwe że program nie do konca ogarnia akurat twój sterownik, ja dla przykładu mam 15xxx w odometr a na liczniku 125xxx
To jakiego programu mam użyć aby zobaczyć przebieg?
Widziałem już kilka MJ właśnie z takim odczytem ODO , co ciekawsze przebieg ten pomimo jazdy w ogóle nie rósł :roll: .Cytat:
Napisał Lipa1808
Masz silnik 140 czy 150KM , który rok ?
Ja w programie mam 2x ODOMETER. Na jednym pokazuje poprawnie, a na drugim ciągle zero.
Poszukaj na liście czy przypadkiem nie masz drugiego ODO.
140km rok 2004 dzisiaj jeszcze popatrzę bo wyszedł 2.5 może tam pokaże dobrze
Jednak w obydwóch pokazuje 0km może spróbować jakimś innym programem?
Uaktualnij do najnowszej wersji i powinien Ci pokazać. W moim przypadku już przy wersji 2.5 zaczął pokazywać. Program do genialnych nie należy więc staraj się mieć zawsze najświeższą wersje, to nic nie kosztuje
odgrzebuję temat. czy już coś wiadomo w temacie nieprawidłowych wskazań odometru w silnikach MJTD w programach diagnostycznych FES/MES? chodzi oczywiście o wskazania odometru 0,0. niewłaściwy interface? "grzebany" sterownik? problem w samym programie? natknąłem się na kilka wpisów w różnych miejscach w necie (autokącik, forum alfaholicy, forum MES/FES) i wynika z nich, że reguły nie ma. sam Yani, autor FES/MES napisał:
wynika z tego, że czasami może być to skutek grzebania przy ECU. zaprzeczają temu posiadacze salonowych aut, w których sterownik nigdy nie był dotykany - przynajmniej po wyjechaniu auta z salonu i problem również występuje. ciekawa sprawa...Cytat:
The odometer in many ECUs shows 0. It is not a big deal (I think).
Sometimes it is a result of ECU flashing...
Podglądałem FESem parę MJTD jak szukałem, w każdym było 0, w tym co kupiłem z polskiego salonu też jest 0.
a jakim interfacem się podłączałeś? ELM czy VAG KKL niebieski?
Jak się samemu nie wie, to się zwala na kogoś ;)
Możliwe, że odczytuje zły bank pamięci lub liczbę dostaję w innym zapisie i nie powodzi się jej konwersja.
Najlepiej to podłączyć się jakiś interfejsem OBD i odczytać rzeczywiste dane, które są przesyłane.
Innymi słowy, zrobić debuga.
sprawa jest chyba bardziej złożona, bo to nie jest tak, że w żadnym MJTD odometr nie działa. teraz pytanie, od czego to zależy? ja poświęcę te parę złotych i kupię na viakenie interface ELM 327 v2. a tak w ogóle to sprawdzałem przebieg przez Examinera i podaje on wartość zgodną z tą na desce rozdzielczej.
Próbowałeś alfadiagem?
jeszcze nie mam tego softu. ich strona domowa jest na sprzedaż, także trzeba szukać archiwalnych instalek.
dzięki za linka, ale niestety Avast zablokował ściąganie... trzeba coś z tym zrobić ;)
przy okazji... próbowałem się dzisiaj połączyć z centralką ABS moim niebieskim kablem VAG KKL i wbrew temu co piszą na forum Stilo, połączyć się nie da. próbowałem z przełącznikiem na pozycji 7 jak i pozycji 1/9 ABS. bezskutecznie. interface kupiony u oficjalnego dystrybutora MES na Polskę.
Wyłącz avast"a na chwile i po sprawie.
Ogonie w.stilo tylko połączyć się możesz z silnikiem zwykłym obd 2. Elm już możesz się bawić i zmieniać. Tam praktycznie wszytko jest na szynie can
trapi mnie jedynie pytanie, dlaczego na forum Stilo polecają niebieski kabel do diagnozy ABS??? :) do głowy przychodzą mi dwa rozwiązania. pierwsze - auto nie posiada ABS, co jest bzdurą kompletną, bo wszystkie Stilo posiadały ABS. a zatem spróbujmy rozwiązanie 2 - wyłączona centralka ABS? da się? wyjąć bezpiecznik? a może profesjonalniej - przez soft, za pomocą odpowiedniego kabelka, hmmm? dłubię sobie w symulacji MES i... chyba znalazłem. z zakładki System należy wybrać Nadwozie (BCM), następnie w oknie po prawej wybrać CAN Setup/Proxi Aligment Procedure. klikamy Połącz i przechodzimy do zakładki Regulacje. po podświetleniu ABS System klikamy Wykonaj i do wyboru mamy:
- Not available
- ABS
- ASR
- VDC
- TC
prawdopodobnie wybór "Not available" spowoduje wyłączenie opcji ABS oraz kontroli trakcji. czy w tym momencie MES zgłupieje i nie "zobaczy" centralki ABS Bosch 8 VDC? prawdopodobnie tak, przynajmniej tak mi się wydaje, bo nie sądzę żebym kupił auto bez wad... :) czekam zatem na kabel ELM 327. na Viakenie znikneły poprzednie wersje interface'u i dostąpny jest jedynie V2 w cenie 100 zł. nie wiecie gdzie można kupić v1.5 za tanie pieniądze bez obawy na tandetę?
To wymysły ludzi z allegro i tym podobnych. ELM miały wersje 1.3a, 1.4b i najnowsza 2.1, producent tych chipów: Elm Electronics Products - OBD ICs