Witam,
Czy nie wiecie gdzie mogę znaleźć manual do wymiany krok po kroku uszczelki pod głowicą ?
Gdyż w mojej Sienie 1.2 EL coś ostatnio olek wycieka.
dziękuję z góry za odpowiedź.
To jest widok strony w wersji do druku
Witam,
Czy nie wiecie gdzie mogę znaleźć manual do wymiany krok po kroku uszczelki pod głowicą ?
Gdyż w mojej Sienie 1.2 EL coś ostatnio olek wycieka.
dziękuję z góry za odpowiedź.
Z uszczelki pod głowicą cieknie olej? - Dziwne.
A może to z uszczelki pokrywy zaworów?
Być może gdyż wycieki drobne oleju zauważyłem z tyłu silnika za rozrządem.
Umyj silnik, ale tak żeby nie zalać ECU, a następnie obserwuj gdzie się pojawiają wycieki.
u mnie cały blok silnika upaćkany jest olejem tylko dlatego, że pokrywa zaworowa puszcza... wczoraj kupiłem i wymieniłem uszczelkę - 12zł i chyba 15 minut roboty :) jak skończę wszystkie naprawy pod maskę to wymyję silnik i się pochwalę czy przeciekanie ustało :idea:
popieram kolegów. Masz do wymiany uszczelkę pokrywy zaworów. U mnie też olej cieknie najbardziej od strony rozrządu i olej spływa na dół i zatrzymuje się na łączeniu bloku z głowią (jest jeden taki wystający punkt ) i wygląda to jakby olej ciekł spod uszczelki pod głowicą. Jeżdżę tak już od kilku miesięcy i zrobiłem prawie 7tys/km. Czy warto wymienia tą uszczelką no nie wiem ponieważ przy wymianie rozrządu wymieniałem tą uszczelkę i po miesiącu i przejechaniu 1000km znowu zaczęła puszcza. Pozdrawiam
chyba się opłaca bo jak oglądam Sieny/Palio 1.2 na allegro to rzadko widuję zdjęcia osmolonych silniczków :) a u mnie uszczelka tak puszczała, że nawet nad filtrem oleju mam brudny blok ;D
Jak zamawiałem uszczelkę to sprzedawca pytał czy mam wersję 1.2 do grudnia '99 czy po grudniu '99 - moja jest z sierpnia '99 i zapłaciłem 12zł a ta druga wersja niby 40zł... czyżby fiat później coś zmienił w związku z tą wadą uszczelek ? wie ktoś coś o tym ? chyba, że sprzedawca jakieś pierdoły gadał...
ja tam nic nie słyszałem o jakiś innych uszczelkach dekla zaworowego. Jak kupowałem w ASO Fiata to zapłaciłem jakieś 26 zł. Teraz będę wymieniał tą uszczelkę jak pojadę do ASO na regulacje zaworów ale to za jakieś 20000km czyli rok może 1,5.
a tak przy okazji spytam... podczas mycia 1.2 na co muszę zwrócić szczególną uwagę aby niczego nie spierniczyć ? ECU wiadomo, co jeszcze ?
Włączony silnik.
Cytat:
Napisał AutoDoktor
Co do tych wersji grudzień nie grudzień ,nie spotkałem sie z tym. Uszczelka pod dekiel za 40 zł to coś za dużo ,moje ferrari jest z grudnia i mam za 15 i trzyma ,faktycznie jako tako ale zawsze to coś. Ja mam już trzecią :sciana:
AutoDoktor na pewno podczas mycia musisz uważać na alternator wiadomo dlaczego :D
A tak co do tego problemu mojej uszczelki to brat jak wczoraj jechał. to zagotował silnik w korku. Więc się zatrzymał i zagląda pod maskę a tam powietrze ucieka z silnika (cały czas syczało). później jak już zeszło to mówi że pluło wodą. Wiec chyba uszczelka jednak poszła.
a gdzie syczało powietrzem i skąd tryskał płyn chłodniczy ? Jeżeli masz walniętą UPG to pod korkiem wlewu oleju powinieneś mieć majonez, płyn chłodniczy powinien znikać ze zbiorniczka( dostaje sie do komory spalania i jest spalany z paliwem) , z rury wydechowej wydobywają się kłęby białego dymu ( z LPG zawsze się wydobywają ale przy Uszk. UPG o wiele bardziej), Sprawdź czy przy uruchomionym silniku i odkręconym korku od zbiorniczka wyrównawczego podczas dodawania gazu nie czuć spalin ze zbiorniczka i czy płyn nie idzie do góry wraz z wyrzucaniem go ze zbiorniczka.
Wstawiam zdjęcie z kółkiem gdzie kroplami sączy się woda a wcześniej syczało przy nagrzanym silniku. Przed chwila uruchomiłem silnik i koło bagnetu oleju na wysokości pierścienia na bagnecie który blokuje jego wejście pojawiły się od razu kropelki wody a przy rozgrzanym silniku syczało.
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0000937.jpghttp://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000937.jpg
Wstawiam zdjęcie tego miejsca choć jest to mój pierwszy raz więc nie denerwujcie się gdyby zdjęcia nie było.
Umm jestem zielony :( nie wiem czy to będzie UPG czy nie coś jeszcze gorszego . Przy Padniętej UPG raczej nic nie będzie syczeć. Nie chcę straszyć ale może gdzieś pękła głowica albo blok silnika niech wypowie się na ten temat jakiś większy spec
A jeszcze mam pytanie. jaką polecacie kupić pompę wody ? Gdyż mówili mi żeby nie kupować zamienników, gdyż mogą krótko pochodzić.
Wiadomo że lepiej nie kupować jakiegoś najtańszego zamiennika a oryginalnej raczej też nie bo i tak nie jest ona wyprodukowana przez Fiata tylko jakaś firmę co dostarcza ASO części.
Np. SKF
ja także latam na SKF i nie narzekam ;-) a już 30kkm