Fiat palio 1.4 8v 1998 rok
Witam chciałem się pochwalić moim fiatem palio 1998 odziedziczonym po ojcu . Auto zostało kupione w Polsce w salonie w Jaworznie s początku ojciec chciał kupić punto ale z racji powiększającej się rodziny i posiadania firmy chciał coś większego. Jako że auto które wtedy mieliśmy to Uno 1,4 i.e.s marzeniem taty z początku było małe drogie punto potem jeszcze droższa marea aż w końcu stanęło na palio z silnikiem 1,4 70km i totalnym barakiem wyposażenia:D no może dzielona asymetrycznie kanapa z tyłu. Goła wersja co prawda wygada w środku słabo i denerwująco bo nawet brak zegarka i czegokolwiek ale przynajmniej odwdzięczyła się bezawaryjnością elektroniki i do dziś wszystko jest sprawne. No lampki podświetlenia skali wymieniem. sprzedaliśmy Uno dziadkowi i dalej jest w rodzinie uno było rocznik 1997 i teraz ma przejechane równo 100tys niestety będzie się trzeba go pozbyć bo stoi nikt nim nie jeździ. auto aktualnie ma przejechane 251tys z groszami ja osobiście zrobiłem nim 3tyś. Przez około 10-11 lat nie było z nim żadnych problemów nic. auto robiło jako towarowe ciągle załadowane potem służyło do przeprowadzki remontu itp ciągle woziło się nim coś ciężkiego krawężniki kafelki rodzinę włazy kanałowe itp. Około 2 lata temu auto poszło do blacharza gdzie rozebrano je do gołej blachy i połatano bo dziury w podwoziu i progach były takie ze widać było jezdnie podobno. Za około 1,5 tys zł auto połatano przy pomocy wspawania nowej blachy i polakierowania pewnych elementów. auto jest w ładnym aczkolwiek zniszczonym już przez myjnie automatyczne kolorze Blue capri i ma się dobrze. niestety rok temu zaczęły się poważne naprawy wymiana chłodnicy wymiana przegubów czeka go wymiana cieknącego baku . Auto w dalszym ciągu ma oryginalne amortyzatory jedynie miesiąc temu zmieniłem nadłamane sprężyny z tyłu bo auto było niższe i miało mniejsza ładowność a i źle się prowadziło. Wydawało by się że wydałem na nie majątek jednak to nie prawda bo jak porównuje koszty naprawa ze znajomymi to naprawdę tanio mi to wyszło. Czekają mnie teraz drobne ulepszenia jak zmiana oryginalnych reflektorów h4 a wersje h7 bo oryginalne świeca tak słabo ze można kogoś potracić w nocy nawet o tym nie wiedząc. poza tym założyć liczniki z obrotomierzem.
plusy + wersji podstawowej z silnikiem 1,4 8v
+ tanie naprawy
+ rodzinne przestronne auto
+ funkcjonalność
+ ogromne możliwości przewozowe
+ umiarkowany komfort
+ dynamika silnika na dość dobrym poziomie i zaskakująca elastyczność na biegu 5 ( jak b nowy to dało się do~180 km/h )
minusy -
- słaba dynamika silnika 1,4
- paliwożerny
- notoryczne awarie obudowy alternatora
- tuleje metalowo gumowe długo nie wytrzymują
- wersja bez w pomagania wymaga silnych kierowców kto ma wersje bez wspomagania ten wie ile krzepy trzeba mieć żeby przekręcić kierownice na postoju
- powyżej około 4 tys/min zaczyna się robić w aucie głośno
- ciągłe problemy z korektorem hamowania ciągle się zapycha i nierównomiernie auto hamuje.
- brak ABS
Zdjęcia
http://vpx.pl/i/ZgBk.jpg
http://vpx.pl/i/5PbDI.jpg
http://vpx.pl/i/snJAd.jpg
http://vpx.pl/i/lCTt.jpg
http://vpx.pl/i/ZjGtH.jpg
http://vpx.pl/i/N8DaV.jpg
http://vpx.pl/i/jU1P.jpg
A tutaj troszkę starsze zdjęcia ale również mojego auta
http://vpx.pl/i/LFZ48.jpg
http://vpx.pl/i/1Eunj.jpg
http://vpx.pl/i/xeS9.jpg
http://vpx.pl/i/FzOkp.jpg