Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16

Temat: Panda Brak mocy  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2014
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Panda 1.1 z LPG
    Rocznik
    2006

    Panda Brak mocy

    Witam

    Mam spadek mocy w pandzie - po radach z forum (cewka, wtryskiwacz) sprawdziłem ciśnienie w cylindrach i na 1-2 jest 0 (co mnie martwi) a na 3-4 prawie 10.
    Silnik miał remont 38 000 km temu, użytkowany jest codziennie ok 200 km (trasa ze średnia 50-60 km/h): głowica szlif, pierścienie itp
    Chodził bez problemów.

    Jakieś pomysły, podpowiedzi co można jeszcze sprawdzić zanim rozbiorę głowicę itp?
    Każdy pomysł będzie cenny.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Lukas



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Najpierw powtórz pomiar, zero absolutne przy pomiarze kompresji jest trudne do osiągnięcia.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2014
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Panda 1.1 z LPG
    Rocznik
    2006
    Witam serdecznie

    Wskazówka ma niecałe 0,5 (więcej niz 0,4 a mniej niż 0,5)

    Pozdrawiam
    Lukas

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    32
    Postów
    585
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Jak były robione pierścionki to pewnie zostały źle wyczyszczone tłoki z nagaru pod pierścieniami i nowy nie miał gdzie się wpasować i popękał. Druga opcja to pękniętą tuleja cylindra. Trzecia urwany zawór.

    Po co był robiony remont??
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2014
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Panda 1.1 z LPG
    Rocznik
    2006
    Witam.
    ja ten samochód nabyłem z przebiegiem 200 tys km. i miał już lekki wyciek pod głowica. Nie wiem czy jeżdżę dużo czy nie ale od marca do teraz 38 tys km.
    Brak samochodu podwaja mi czas dojazdu do pracy z 3 do 6h
    Remont był głównie po to żeby takich rzeczy uniknąć.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    32
    Postów
    585
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Niepotrzebnie robiłeś remont całej jednostki. Trzeba było obrobić tylko głowice. Teraz czeka cię kolejny remont. Pamiętaj aby dobrze przeczyścić tłoki.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2014
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Panda 1.1 z LPG
    Rocznik
    2006
    w ogóle to sie zastanawiam czy robić remont na szybko czy kupić silnik, podmienić a obecny remontować na spokojnie, Silniki do Pandy nie są drogie - tyle że znam sie na tym na poziomie przedszkolaka.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    32
    Postów
    585
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Remont tego silnika robi się w weekend bez pośpiechu. Ważne abyś dobrze tłoki oczyścił w tych rowkach gdzie wchodzą pierścienie
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2014
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Panda 1.1 z LPG
    Rocznik
    2006
    Doba. Informacyjnie. Wydmuchało uszczelkę pod głowicą miedzy 1 a 2 cylindrem i wypaliło trochę głowicy.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    32
    Postów
    585
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Zalezy jak dużo. Wrzuć fotę. Jakiej firmy uszczelkę kupiłeś, planowałeś głowice?? Podejdź do warsztatu gdzie planują głowice i spytaj czy nadaję się do planowania czy trzeba nową kupić.

    Czym dokręcałeś głowicę??
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2014
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Panda 1.1 z LPG
    Rocznik
    2006
    Głowica będzie na dziś - zakład co to planuje stwierdził ze nie jest to takie złe i jest to "do zrobienia". Uszczelka była nowa i tu nie pamiętam firmy ale raczej nie jestem osobą która oszczędza na częściach. Głowica dokręcona była jak zawsze nowymi śrubami. Zakładam że to jakiś wypadek losowy i już będzie dobrze.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    32
    Postów
    585
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Ale czym dokręcałeś??
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2014
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Panda 1.1 z LPG
    Rocznik
    2006
    Kluczem manomertycznym 25, 28, 30 + 90 st. Śruby nowe jak zawsze.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    32
    Postów
    585
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    A nie powinno być
    1- 40nm
    2- 90*
    3- 90*
    ??

    Żeś poprostu za lekko dokrrcił. Skąd wziąłeś te 25,28,30 + 90*??
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    32
    Postów
    585
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Dokręć najpierw samą przedłużką bez grzechotki śruby ręką ile mas sił w dłoniach (pamiętaj o kolejności dokręcania. Ręką powinno ci dać między 5 a 10nm. Potem jedziesz kluczem dynamometrycznym. 40nm i pierwsze 90* jedziesz odrazu. Drugie dokrecanie 90* pojedz po minimum 5minutach bo śruby muszą się ułożyć. Po dokręceniu daj im 10, 15minut i możesz składać głowicę. Kolejność dokręcania i moment oraz kąty masz opisane przy śrubach oraz na karteczce przy uszczelce.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. brak mocy
    Napisany przez MateuszB na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-11-2013, 21:53
  2. Brak mocy!!!!
    Napisany przez fredi13 na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-06-2013, 18:46
  3. brak mocy
    Napisany przez DENIShyc na forum Stilo
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 06-04-2011, 20:57
  4. Brak mocy
    Napisany przez proszowiak na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 01-03-2011, 20:38
  5. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 18:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

panda 1100 brak mocy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl