Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2015
    Skąd
    Garwolin
    Wiek
    26
    Postów
    4
    Auto
    Panda II 1,3 Multijet
    Rocznik
    2005

    Padająca skrzynia PANDA 1,3 multijet

    Witam,

    Pojawił mi się dość poważny objaw. Jadąc na 5 biegu zaczęło ostro szarpać ale nie był to efekt duszącego się silnika. Myślałem że to pada mi sprzęgło bo od dłuższego czasu było słychać chyba łożysko oporowe. Teraz do tego dołożył się jeszcze cykliczny stukot na 4 biegu. (niezbyt głośny - zmieniający się wraz z prędkością). Jeśli ktoś miał coś podobnego to proszę o rady. A jeśli nie to mam kilka pytań o skrzynie biegów.
    Moja Panda jest z 2005r, 1,3 multijet, 75km, VAN.

    1. Jaka skrzynia będzie mi pasować jeśli miał bym wymieniać?
    2. Jeśli ktoś ma jakąś instrukcję wymiany to bym poprosił lub krótki opis co po kolei rozbierać



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał intronix Zobacz post
    Jadąc na 5 biegu zaczęło ostro szarpać ale nie był to efekt duszącego się silnika.
    A obroty był stałe czy pływały?

    Cytat Napisał intronix Zobacz post
    1. Jaka skrzynia będzie mi pasować jeśli miał bym wymieniać?
    Taka sama Skrzyń do 1.3 Multijeta jest dużo, z tego co kojarzę nie są zmienne z innymi. Ceny za używane w granicach 500-700zł.

    Cytat Napisał intronix Zobacz post
    2. Jeśli ktoś ma jakąś instrukcję wymiany to bym poprosił lub krótki opis co po kolei rozbierać
    Jeżeli chcesz to robić samemu, to kanał (nie polecam) lub podnośnik. Dużo grzebania bo musisz zwalić wszystko od niej, włącznie z półosiami, sprzęgłem, wszystkimi podłączeniami.
    To parę godzin roboty. Szczegółowo krok po kroku to będzie opisane w eLearn do Pandy.

    A tutaj filmik, zadanie to zmiana sprzęgła, ale procedura jest praktycznie ta sama bo aby wymienić sprzęgło trzeba zdjąć skrzynię.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2015
    Skąd
    Garwolin
    Wiek
    26
    Postów
    4
    Auto
    Panda II 1,3 Multijet
    Rocznik
    2005
    Obroty były stałe ale Panda ma czasami również problemy z utratą mocy i takim szarpaniem lecz to inna historia.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2015
    Skąd
    Garwolin
    Wiek
    26
    Postów
    4
    Auto
    Panda II 1,3 Multijet
    Rocznik
    2005
    Skrzynia właśnie się rozsypała kompletnie. Gdzie dokładnie znajduje się oznaczenie skrzyni biegów?

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Szukaj skrzyń o numerach OE:
    55204391 SKRZYNIA B.I MECH.RÓŻNICOWY RAPP 16/55
    lub
    55205235 SKRZYNIA B.I MECH.RÓŻNICOWY RAPP 16/55

    Jeżeli nic nie znajdziesz to po prostu szukaj po oznaczeniu Panda 1.3 skrzynia, np. na allegro jest kilka skrzyń do tego modelu.
    Tylko upewnić się, że jest d rocznika 2005+

    Najlepiej jakbyś poszukał takiego oznaczenia.
    To na obrazku to skrzynia z Pandy 1.2 8V, która jak widać ma oznaczenie C.514.513.44

    0cbdf10b1a35e1cc.jpg

    Nie jestem autorem, cytuję:

    1.muszą być dwie osoby ( ktoś do pomocy)
    2.odradzam prace bez kanału (dużo roboty od spodu auta)
    3.minimum rozbierania to:
    -wymontować aku
    -rozłączyć wszystkie wiązki pod silnikiem i skrzynią
    -odkręcić stabilizator zawieszenia
    -odkręcić nakrętki osi przednich (ostrożnie aby użyć ich ponownie, bo cena nowej to 42 zł/sztuka)
    -rozłączyć dolny sworzeń piasty od wahacza (obie strony)
    -odchylić piastę tak aby można było wysunąć wielowypust z piasty
    -spuścić olej ze skrzyni
    -wysunąć półosie ze skrzyni
    -zdjąć (odkręcić)mechanizm zmiany biegów, siłownik sprzęgła.
    -odkręcić rozrusznik i wszystkie śruby mocujące skrzynię do silnika
    ( DRUGI PODNOŚNIK PODSTAWIONY POD SKRZYNIĘ !!)
    -odkręcić wsporniki skrzyni ( 2 szt)
    -wysunąć skrzynię wolnym miejscem tam gdzie siedzi lewe koło
    (ZABEZPIECZYĆ OTWORY W SKRZYNI PO PÓŁOSIACH ABY NIE DOSTAŁ SIĘ BRUD)
    -zdjąć sprzęgło
    (ja kupiłem całość:docisk, tarcza, łożysko firmy LUK za 195 zł)
    UWAGA: DO ZAŁOŻENIA I WYCENTROWANIA SPRZĘGŁA BĘDZIESZ POTRZEBOWAŁ TRZPIENIA O ŚREDNICY WAŁKA SPRZĘGŁOWEGO. ZANIM DOKRĘCISZ NOWE SPRZĘGŁO MUSISZ WYCENTROWAĆ TARCZĘ BO INACZEJ NIE ZAŁOŻYSZ SKRZYNI Z WAŁKIEM)
    -MONTAŻ W ODROTNEJ KOLEJNOŚCI
    -UWAŻAJ NA CZUJNIKI WYSTAJĄCE ZE SKRZYNI ORAZ SONDĘ LAMBDA
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Podobne tematy

  1. Padające koło dwumasowe ??
    Napisany przez cenioormo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 04-01-2016, 20:24
  2. Padający akumulator
    Napisany przez lukasz3101 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-12-2013, 08:54
  3. Panda II - 1.3 Multijet - Zatarty silnik?
    Napisany przez bonifacy na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-10-2013, 20:33
  4. Panda 1.3 Multijet - pompa oleju?
    Napisany przez Misiek11 na forum Panda
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-07-2012, 19:18
  5. Fiat Panda 1.3 Multijet - światła
    Napisany przez marcinbl na forum Panda
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 19-10-2009, 23:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl