Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    s_m
    s_m jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    11
    Auto
    Panda II 1.1

    naprawa - czy to się wogóle opłaca?

    Jest taka sprawa - niedawno odkryłam, że w zapomnianym garażu na zapomnianej działce, stoi sobie taki mały fiacik.
    Sek w tym tylko, że własnie stoi tam od około 20 lat (rok produkcji to 1984) wogóle nie ruszany i w teoretycznym zamknięciu (niby w garażu, ale blaszanym i o nieznanym stanie dachu) - jak go widziałam ostatnio na oczy, to w stanie wizualnym był bez zarzutu (żadnych śladów korozji).
    Powod jego nieuruchomienia nigdy nie został do końca zbadany - auto zgasło na światłach i więcej nie odpaliło - nawet po ładowaniu akumulatora się nie odpalało, wycieraczki z dużym trudem działały, a raczej zacinały się po szybie - prawdopodobnie słaby akumulator, który był nie zmieniany od nowości albo cokolwiek innego co mogło być powodem jego braku mocy, ale np cewki czy świece podobno zostały wykluczone...

    Co w obecnej sytuacji można z tym fantem zrobic, a raczej - co jest najbardziej opłacalne?
    Ja bym chciała przywrócić go do życia, ale z kolei nie chcę też przeinwestować ponad jego wartość... W dodatku nie znam nikogo kto by to 'po znajomości' mogł zrobić po cenie np samych materiałów.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    s_m, jak nie ma faktycznie żadnych śladów korozji to nie ukrywam, jest sens, tym bardziej, że rocznik zaczyna być okazją dla kolekcjonerów, (to chyba jeszcze te z małym prędkościomierzem, rozruchem z linki i gumową pompką do spryskiwaczy). Moja opinia, rozebrać do śrubki, wszystko oczyścić, uzupełnić uszkodzenia(jakieś na 100% są), oczywiście używać części oryginalnych i na koniec zarejestrować jako zabytek, czyli ,,żółte'' tablice. Jak nie, to ja bym się nim chętnie zaopiekował.

    [ Dodano: 2010-05-19, 14:12 ]
    Ps.: prawdziwą wartość to nabierze za jakieś 5-10 lat, jak z naszych dróg poznikają do końca maluchy będące w normalnej eksploatacji i zostaną właściwie tylko kolekcjonerskie ,,perełki''. Takie jak ten twój.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2009
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    50
    Postów
    77
    Auto
    Thesis 2.4 5C
    Rocznik
    2003
    Daj znać gdzie ukrywasz to "cudo" to może coś pomogę, 25lat praktyki swoje robi
    argenta 120ie X2, Lancia Thema 2.8V6, Lancia Kappa 3.0 24V, Lancia Thesis 2.4 5C.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2010
    Skąd
    Bytom
    Postów
    26
    Auto
    Fiat Marea Weekend HLX 2.4TD

    Re: naprawa - czy to się wogóle opłaca?

    jak by co mam orginalny aparat zapłonowy z oryginalnymi przewodami po regeneracji przez mojego ojca ktory sie znał na maluchu od podstaw, gazniki mam jeszcze nawet do 600ccm, rozrusznik na linke tez fuul sprawny, patyki (te do migaczy i wycieraczek nowe jeszcze z metka fabryczna nigdy nie zakładane) pradnice mam jeszcze dwie,kondensator i pare innych drobiazgów tez nowych kiedys sie kupowało to co było bo jak sie zepsuło to sie z regóły nie dało dostać

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2014
    Skąd
    Poznań
    Postów
    1
    Auto
    fiat 126p
    Rocznik
    1997
    Generalnie warto odbudowywać takie cuda ja osobiście odbudowałem dwa maluchy jeden z 75 roku a drugi z 79 wersja eksportowa ich wartość może nie przekroczyła wkładu finansowego i czasowego ale satysfakcja z naprawy jest nieoceniona

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Ja z sentymentu trzymam coś takiego rocznik 1991:P1010006.JPGP1010007.JPG(w sumie Polonez to też Fiat)
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 25-02-2014 o 12:33

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Trzymaj trzymaj za jakiś czas dzieciakom mieszkanie za to kupisz
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. [manual] Palio - Naprawa zamka tylnej klapy
    Napisany przez Krzysztof na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 06-08-2016, 18:59
  2. [ukł. hamulcowy] Wymiana/regulacja/naprawa? korektora siły h
    Napisany przez pwl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 29-12-2009, 12:03
  3. Regeneracja i naprawa felg na Śląsku
    Napisany przez szela na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-04-2009, 18:47
  4. naprawa fiata uno po 89r. pdf
    Napisany przez Arek-1981 na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 28-02-2009, 18:54
  5. gdzie wogóle sie znajduje przepływomierz fiat bravo 1.9 td
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-01-2009, 16:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http://www.iparts.pl