Pierwsza eliminacja Wojny Północ-Południe 2013
Dość tej zimy, śniegów i mrozów! Startuje kolejny już sezon Wojny Północ-Południe! Tradycyjnie już, areną pierwszej potyczki będzie szczeciński Moto Show. 13-14 kwietnia to najlepszy moment, żeby pokazać światu to, nad czym spędziliście w garażu całą zimę. Liczymy na wiele nowych projektów, a także na nowe wcielenia dobrze znanych z poprzednich lat samochodów.
Podczas Moto Show zadebiutują także nowe wojenne klasy. Podział w sezonie 2013 wygląda następująco :

Kategorie główne :

Fresh Start Euro - klasa dla projektów debiutujących w zawodach WPP. Samochody muszą pochodzić z krajów europejskich. Jeżeli projekt jest bardzo mocny i kompleksowy, sędziowie mogą przesunąć go do pozostałych klas.

Fresh Start World – klasa dla projektów debiutujących w zawodach WPP. Samochody muszą pochodzić spoza Europy. Jeżeli projekt jest bardzo mocny i kompleksowy, sędziowie mogą przesunąć go do pozostałych klas.

G-Style – klasa dla samochodów zmodyfikowanych w stylu niemieckim. Nisko, szeroko i gładko to głowne przymiotniki opisujące projekty rywalizujące w tej grupie. Dopuszcza się start w tej klasie samochodów spoza grupy VAG, jeśli wpisują się w ideę G-Style’u.

Street – klasa dla samochodów zmodyfikowanych w stylu uliczno-torowym. Mniejszą uwagę zwracamy na modyfikację stylistyczne i stan karoserii, skupiając się na modach mechanicznych. W klasie mogą startwać samochody pochodzące z całego świata.

Show&Shine – śmietanka WPP. Top topów, najbardziej kompleksowo zmodyfikowane projekty. Tutaj liczy się wszystko, a żeby wygrać, każdy z elementów musi prezentować najwyższy poziom.

Freestyle – Klasa dla samochodów, które ciężko zakwalifikować do jakiejkolwiek innej grupy. Nie będziemy w niej przyznawać miejsc 1-2-3, a TOP3 każdej eliminacji.

Podkategorie :
- Fitment – najlepsze spasowanie koła z błotnikiem. Nie ma znaczenia czy projekt oparty jest o zawieszenie gwintowane czy AirRide. Liczy się stance! I oczywiście dobra, nietuzinkowa felga.

- Interior - najlepiej prezentujące się wnętrze. Skupiamy się wyłącznie na kabinie pasażerskiej, nie zaglądając do bagażnika czy pod maskę. Skóry i złota, czy kubły i rollbary ? Każdy ma szansę !

- Car Audio design – najlepiej prezentujący się system audio w samochodzie. Skupiamy się na zabudowie bagażnika oraz zabudowie przedziału pasażerskiego, jak również na komponentach użytych do budowy systemu.

- Performance look – nawet najdalej posunięte zmiany mechaniczne powinny dobrze wyglądać. Jest to kategoria dla projektów posiadających kompleksowe zmiany mechaniczne, podlane odpowiednia dawką dobrego wyglądu.

Samochody startujące w kategoriach głównych, mogą startować także w każdej z podkategorii. Zapisywane są tam automatycznie. Natomiast dla zawodników, którzy nie czują się na siłach by wystartować w jednej z klas głównych, przygotowaliśmy możliwość startu jedynie w podkategoriach. Prosty przykład. Masz totalnie seryjny samochód ze świetnym systemem car audio -zapraszamy do Car Audio Design! Samochody z największą liczbą sukcesów w podkategoriach, będą rywalizowały w tych klasach podczas Wielkiego Finału, tym razem już o miejsca na podium. Decydujące zdanie o przydzieleniu do danej kategorii mają sędziowie WPP.

Moto Show Szczecin, to oczywiście nie tylko pierwsza eliminacja Wojny. Podczas targów swoją ofertę zaprezentują dealerzy aut osobowych i użytkowych, motocykli, akcesoriów, car audio i tuning, wyposażenie serwisów oraz firmy z branż: finanse, ubezpieczenia, szkoły jazdy itp.
Wydarzenie zostanie połączone z prawdziwym show, który zadziwi nie tylko fanów motoryzacji. Dla wszystkich, którzy kochają ryk silnika, organizatorzy przygotowali całą masę atrakcji. Będzie można przeżyć dachowanie na symulatorze, zobaczyć pokazy stuntu motocyklowego, czy też pokazy ekstremalnej jazdy wyścigowe w formule „moto demolka” . Jednym zdaniem, Moto Show to impreza, na której nie sposób się nudzić !