Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 maj 2012
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    35
    Postów
    6
    Auto
    BMW 316i E36 Coupe | Mazda 626 2.0 DiTD GF | Peugeot 306 1.8 16V PhIII

    Question nie znalezniony VIN w ePerze - Fiat Tipo

    Witam, mam taki problem - nie znajduje mi VIN'u ZFA16000002229238 ani w Waszym online'owym eperze, ani w zainstalowanym lokalnie.
    Nr na bank jest dobrze podany, bo sprawdzałem z tysiąc razy, z różnymi dokumentami...
    Auto to Fiat Tipo 1.6 z '89 roku (pierwsza rejestracja w Niemczech), silnik około 90KM. Chcę sprawdzić nr części, bo kilka jest do wymiany, a w tym gąszczu silników i różnych mocy, szczerzę mówię, że się trochę gubię . Dlatego chcę mieć pewność, że kupię pasującą część, a najlepiej jest właśnie w takim programie to sprawdzić.
    Ktoś ma jakiś pomysł??



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    faktycznie w eperze pokazuje błędny numer. A może w papierach kiedyś ktoś popełnił błąd i wpisał zły vin ? porównywałeś Vin w papierach z vin-em na tabliczce znamionowej auta ? jak jest wszystko ok to zostaje Tobie podjechanie do ASO, może oni cos zdziałają

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Sprawdzałem też na innych wersjach (dosyć starych jak v20) i też nie wyświetla. Są 2 możliwości. Masz błąd w numerze, albo najzwyczajniej ePer nie zna takiego numeru.
    Może tak być, ja miałem Uno Clip (produkcja na Brazylię) i ePer też mojego VIN nie widział.

    Co do Tipo to spokojnie Ci możemy pomóc. FKP wywodzi się z klubu Tempra Tipo Team -> Tempra Tipo Team :: Strona Główna

    Jeżeli masz silnik 1.6 to masz albo gaźnik, albo jednopunktowy wtrysk. Najlepiej jakbyś zrobił fotkę tego silnika i wstawił.
    Co do reszty to już spokojnie pomożemy.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 maj 2012
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    35
    Postów
    6
    Auto
    BMW 316i E36 Coupe | Mazda 626 2.0 DiTD GF | Peugeot 306 1.8 16V PhIII
    Dzięki za odpowiedzi.
    VIN'u faktycznie nie sprawdzałem z tabliczką znamionową - jutro sprawdzę, bo dziś już za bardzo czasu nie będę miał, ale chyba wszystko jest ok, bo Niemczech jakoś jeździł, przeglądy przechodził itd. (według Briefu miał dwóch właścicieli w Berlinie). Może faktycznie auto pochodzi z innego kontynentu i dlatego eper go nie łapie. Ale tak sobie myślę, że wersje programu na inne kontynenty też powinny istnieć - albo chociaż same bazy z autami, które można by podmienić jakoś w programie... No nic - jutro jeszcze sprawdzę ten VIN z tabliczką znamionową. Jeśli chodzi o silnik, to według informacji z Tempra Tipo Team (faktycznie niezła stronka ) to wychodzi, że auto ma silnik 149C2.046 - bo porównując dane z Briefu ma on 66kW (czyli gdzieś 89-90KM) przy 6250obr/min. Ale pojemność już się nie zgadza, bo w Briefie jest 1574 cm3, a według stronki powinno być 1585cm3. Silnik najprawdopodobniej jest na wtrysku, przynajmniej tak poprzedni właściciel mówi.

    Części, o których wiem, że muszę wymienić to alternator i zacisk hamulcowy, ale czuję, że tego będzie więcej, bo autko stało w garażu długo... bardzo długo . Tzn. kiedyś kiedyś widziałem, jak jeździło, więc na pewno nie jest tak, że cały silnik jest do wymiany, . Nie chcę też kupować nowych części, tylko najlepiej jakieś ori ze szrotu, no chyba, że nowe zamienniki będą w podobnej cenie, bo czasem tak jest. Dlatego przydała by się pewność, co do oznaczeń silnika itd., żeby nie kupić czegoś, co nie pasuje. Mój wuj posiada Uno 1.4 i.e i mówił mi, że na przykład zaciski hamulcowe powinny pasować - bo ma tych części trochę.

    Spróbuję zrobić jutro fotkę silnika i wstawić tutaj. Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi.
    Ostatnio edytowane przez Genzo ; 11-05-2012 o 11:34

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 maj 2012
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    35
    Postów
    6
    Auto
    BMW 316i E36 Coupe | Mazda 626 2.0 DiTD GF | Peugeot 306 1.8 16V PhIII
    Witam, z małym poślizgiem, ale udało mi się w końcu zrobić fotkę. Sprawdziłem też VIN wybity na kielichu amortyzatora i wszystko się zgadza. Znalazłem też oryginalną instrukcję obsługi Tipo we wnętrzu auta, napisaną po niemiecku - nie ma w niej oczywiście silnika 90 konnego - no albo coś źle patrzę...
    A poniżej fotka silnika:
    DSC_8384.JPG

    Alternator już mam, zacisk znalazł się stary, tylko jest on zapieczony.
    Pozdrawiam.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    To jest motor 1.6 MPI - na pełnym wtrysku. Zgadza się, to jest 90 konna jednostka. Bardzo rzadki silnik. Montowali je w ostatnich partiach T/T.
    Tylko byłem przekonany, że tylko w Temprach bo takie widzieliśmy głównie na forum TTT.
    A tutaj widzimy Tipo

    Oto "tabliczka" tego motoru.
    12.jpg

    Tutaj też niektóre tematy.
    Tempra Tipo Team :: 1.6 SPI na MPI
    Na części
    Tempra Tipo Team :: [auto na czci] Tempra SW 1.6 ie mpi

    Tempra Tipo Team :: 159A5.046

    Jak widać, nie tylko Ty masz problemy. Ludzie mający te motory wpisywali w ePer i czasami im pokazywało, że mają 2.0
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 maj 2012
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    35
    Postów
    6
    Auto
    BMW 316i E36 Coupe | Mazda 626 2.0 DiTD GF | Peugeot 306 1.8 16V PhIII
    Hmm, jesteś pewien, że to OHC MPI??
    Bo rocznik się nie zgadza - Tipo z mojego zdjęcia jest z 89 roku. No chyba, że ktoś przełożył silnik
    Poza tym, z linków które mi podałeś wnioskuję, że to jest silnik na dwóch wałkach i jednopunktowym wtrysku, jeśli dobrze rozumiem.
    Czyli ten:
    f_0008939.jpg
    Przemawia za tym też ilość obrotów, przy której silnik ten uzyskuje swoją moc, czyli 6250 - tak, jak w Briefie. Tylko może się po prostu niemieccy urzędnicy walnęli w pojemności, bo w briefie jest 1574, a według obrazka przytoczonego wyżej powinno być 1585...
    Z tym eperem to już trudno - poradzę sobie i bez niego - poszukam może oznaczeń na samym silniku, może coś się wyjaśni.

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Oj tak, dobrze mówisz. Zły obrazek Ci wkleiłem. Ten jest prawidłowy (w powyższym temacie już poprawiłem).

    http://tempra.org/pliki/silniki/12.gif
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 maj 2012
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    35
    Postów
    6
    Auto
    BMW 316i E36 Coupe | Mazda 626 2.0 DiTD GF | Peugeot 306 1.8 16V PhIII
    Ale ten obrazek wklejałeś na początku.
    Z tej rozmowy Tempra Tipo Team :: 159A5.046 mi najbardziej pasuje, że będzie to jednak ten silnik:
    f_0008939.jpg
    No ale może się mylę - już sam nie wiem.

    Wygląda na to, że na tabliczce znamionowej też jest wybite oznaczenie silnika, więc następnym razem, jak będę w Szczecinie, sprawdzę to dokładnie, bo sprawdzałem tylko kielich.
    Pozdrawiam i dzięki za pomoc, napiszę, jak będę coś wiedział więcej.

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał Genzo Zobacz post
    Ale ten obrazek wklejałeś na początku.
    Bo poprawiłem obrazek, ten pierwszy który wkleiłem.

    Tak, na tabliczce będzie wybity typ silnika. Spisz go i wtedy będziesz wiedział co za model motoru masz.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Podobne tematy

  1. nr vin prośba
    Napisany przez arthrawn na forum Punto II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 17-03-2013, 11:33
  2. [2012] Zebrane materiały z X zlotu Fiat Klub Polska i Tempra Tipo Team
    Napisany przez miszko na forum Ogólnopolskie zloty
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 10-05-2012, 19:51
  3. Fiat Scudo 2006r VIN
    Napisany przez bogdan_plock na forum Scudo (Klasyczny)
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 31-03-2012, 06:22
  4. [2012] Ogólnopolski Zlot Fiat Klub Polska oraz Tempra Tipo Team, dopisz się!
    Napisany przez miszko na forum Ogólnopolskie zloty
    Odpowiedzi: 75
    Ostatni post: 28-03-2012, 20:26
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 07-02-2012, 22:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

eperze

fiat vin

tabliczka znamionowa lanciabmw 316 vinvin lancia lybravin fiat temprakod vin fiat tipovin fiat fiat vin forumtabliczka znamionowa scudoeper jak wpisac vinfiat tipo vintabliczka znamionowa fiat tempratabliczka znamionowa w peugeot 306tabliczka znamionowa w fiacie scudoepery fiateper nie znaleziono vintipo forum identyfikacja vintabliczka znamionowa fiat scudo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl