Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 281 z 369 PierwszyPierwszy ... 181231271279280281282283291331 ... OstatniOstatni
Posty od 4,201 do 4,215 z 5527
Like Tree109lubi to!

Temat: Codziennik  

  1. #4201
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    Od czego jest ta rura
    wąż pomiędzy turbo a intercoolerm, jest olejoodporny.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #4202
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Codziennik to codziennik - do pitolenia o wszystkim
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #4203
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2011
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    26
    Postów
    443
    Auto
    Passat B5 (3B) kombi 115KM AJM
    Tmk, czy to czasem nie rura od turbiny? (podobna). Jak tak to w moim przypadku do tego węża jest podpięta odma która syfi te rury i intercoolera. U ciebie czasem nie ma tam gdzieś nieszczelności że cieknie przy łączeniu? Bo raczej powinny one być dobrze szczelne.
    Jeśli nie to, to nie powiem ci co to jest, u mnie takie rury idą tylko od turba i chyba od powietrza.
    Ostatnio edytowane przez Memciu ; 05-01-2014 o 08:37

  5. #4204
    Klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2010
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    123
    Auto
    Brava SX 1.2 16V
    Witajcie, mam szybkie pytanie - potrzebuję tylko potwierdzenia. Sytuacja nie tyczy się bravy tylko audi a3, ale zasady działania diesli są pewnie podobne. Mianowicie chodzi o świece. Problem ma się tak:
    temp około 5-7*C - odpala bez problemu, po pierwszym przekręceniu kluczyka
    temp około 2*C - trzeba dwa razy przekręcić kluczykiem (pogrzać świece), wtedy zapali od strzała. Po jednym podgrzaniu próba odpalenia powiedzie sie, ale trzeba dłużej kręcić
    temp około -3*C-0*C - trzeba ze 3-4 razy grzać świece, inaczej nie zapali

    Nie wykręcałem świec żarowych, mierzyłem multimetrem opór. Wszystkie 4 świece mają opór 0 ohmów. Z powyższej rozpiski wynika, że chyba coś tam grzeją, ale wolę się upewnić, bo boje się temperatur mocno ujemnych
    Pytanie - wszystkie 4 uwalone?

  6. #4205
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał seba_999 Zobacz post
    Wszystkie 4 świece mają opór 0 ohmów
    Nie no zera to one nie mogą mieć - bardzo niską rezystancję tak ale nie zero.. Stawiam, że gdzieś ok 2-6R.. Sprawdź też czy napięcie na świece daje sterownik - być może świece są sprawne ale prądu nie dostają.. Jak by były uwalone to raczej miałyby przerwę albo b. wysoką rezystancję.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #4206
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2011
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    26
    Postów
    443
    Auto
    Passat B5 (3B) kombi 115KM AJM
    Kabel do masy i drugim końcem dotknij czubkiem świece, jak iskrzy to coś tam działają. Jak poprawnie sprawdzałeś to wszystkie do wymiany.
    Polecam firmy beru - droższe ale wytrzymałe.

    Co do podgrzewania świec, to ja zawsze podgrzewam raz, a dokładniej:
    jak zgaśnie dioda świec to czekam ok 2 sekundy aż pstryknie przekaźnik (od świec, słychać wyraźnie jak się rozłącza) i wtedy dopiero kręcę rozrusznikiem, auto passat na pompowtryskach jak coś.

    EDIT :
    świece żarowe powinny mieć małą rezystancje (ok 0.3ohm 0.6ohm do 0.9) im mniejsza rezystancja tym większa moc cieplna świecy.
    Zalecane jest wymieniać świece ok. Co 3 lata.
    Jeśli świece ok. To może być jak wyżej pisze byrrt - centralka świec, albo przekaźnik.
    Jeśli to jest ok to kolejnym problemem może być czujnik temperatury płynu, ogółem wiele innych rzeczy
    Ostatnio edytowane przez Memciu ; 07-01-2014 o 14:24

  8. #4207
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Memciu Zobacz post
    Jak poprawnie sprawdzałeś to wszystkie do wymiany.
    Jak poprawnie sprawdzał to wszystkie robią zwarcie i iskrzyć będzie - kolego memciu coś inaczej rozumiesz elektrykę
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #4208
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    840
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał seba_999 Zobacz post
    Witajcie, mam szybkie pytanie - potrzebuję tylko potwierdzenia.
    Sprawdź napięcie na akumulatorze przy włączonych świecach a potem przy włączonym rozruszniku. Same świece powodują minimalny spadek napięcia (albo wcale jeśli akumulator ma dużą pojemność), na włączony rozruszniku nie powinno spaść poniżej 9,5-10V (w nowszych autach poniżej 10,5V ale to detal).
    Moim zdaniem to nie świece, może przekaźnik (włącznik czasowy świec żarowych, w A3 zdaje się powinna być zależność czasu włączenia świec od temperatury silnika i temperatury otoczenia) a może akumulator.
    Z drugiej strony ... przy temperaturze powietrza około 10 stopni taki silnik wystartuje (zimny) nawet bez podgrzania świec. No ale ten reaguje na wielokrotne włączenie świec, czyli niby działają. Ja bym na początek podmienił przekaźnik, ale nie na bylejaki tylko 100% sprawny. Chyba że w A3 to tylko element wykonawczy, a czas grzania ustala komputer? nie znam tego modelu na tyle dokładnie żeby mieć pewność, wiem tyle że czas podgrzewania świec nie jest stały (jak w starszych autach).

  10. #4209
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2011
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    26
    Postów
    443
    Auto
    Passat B5 (3B) kombi 115KM AJM
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Jak poprawnie sprawdzał to wszystkie robią zwarcie i iskrzyć będzie - kolego memciu coś inaczej rozumiesz elektrykę
    Ja przy wymianie świec miałem tak jak opisałem, 2 nie sprawne zerowy opór i nie iskrzyły, 2 kolejne były sprawne miały opór 0.9, ale i tak nadawały się tylko do wymiany. Wiem że i mniejszy opór tym lepiej przewodzi, ale podałem to co u mnie się działo- takto jest tak jak Ty mówisz
    PS: tak to jest jak się zostało elektronikiem tylko na papierze :-D
    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Sprawdź napięcie na akumulatorze przy włączonych świecach a potem przy włączonym rozruszniku. Same świece powodują minimalny spadek napięcia (albo wcale jeśli akumulator ma dużą pojemność), na włączony rozruszniku nie powinno spaść poniżej 9,5-10V (w nowszych autach poniżej 10,5V ale to detal).
    Moim zdaniem to nie świece, może przekaźnik (włącznik czasowy świec żarowych, w A3 zdaje się powinna być zależność czasu włączenia świec od temperatury silnika i temperatury otoczenia) a może akumulator.
    Z drugiej strony ... przy temperaturze powietrza około 10 stopni taki silnik wystartuje (zimny) nawet bez podgrzania świec. No ale ten reaguje na wielokrotne włączenie świec, czyli niby działają. Ja bym na początek podmienił przekaźnik, ale nie na bylejaki tylko 100% sprawny. Chyba że w A3 to tylko element wykonawczy, a czas grzania ustala komputer? nie znam tego modelu na tyle dokładnie żeby mieć pewność, wiem tyle że czas podgrzewania świec nie jest stały (jak w starszych autach).
    W vagach jest tak że w komputerze możesz sobie lekko podkręcić czas grzania świec, ale jest tak jak mówisz, długość grzania jest zależna od temperatury otoczenia i płynu. A co do napięcia to się nie zgadza, w tdi przy włączonych urządzeniach powinno być ok 14.2V. Zgaszonym silniku koło 12, nie pamiętam dokładnie ale nie powinno spaść poniżej 10.5. Przy odpalaniu nie wiem.
    Ostatnio edytowane przez Memciu ; 07-01-2014 o 14:42

  11. #4210
    Klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2010
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    123
    Auto
    Brava SX 1.2 16V
    Witam, dziękuję za odpowiedzi. W VAGu błędów nie ma (uszkodzona centralka świec powinna chyba błąd pokazać?). Muszę jeszcze zmierzyć, czy pojawia się napięcie na świecach po włączeniu podgrzewania. Jak sprawdzę to dam znać.
    Gadałem też z znajomym mechanikiem, też mówi, że wszystko wskazuje na świece, ale wolę być 100% pewny, tym bardziej, że nie wiadomo kiedy były ostatni raz wymieniane

  12. #4211
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,238
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wykręć jedną. Daj napięcie stałe (tylko daj porządny kabel) i zobacz czy się rozgrzewają.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 440 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  13. #4212
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,246
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    dziś użyłem produktu K2 Fox przeciw zaparowanym szybom. Na razie daje radę zobaczymy na jak długo

  14. #4213
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,541
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    zostawiłeś jedną szybkę wolną od antypary?

  15. #4214
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,238
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A ja kupiłem wycieraczki od motgum. I kolejny raz się nie zawiodłem. Tanie i dobre.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 440 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  16. #4215
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    A ja kupiłem wycieraczki od motgum. I kolejny raz się nie zawiodłem. Tanie i dobre.
    Potwierdzam
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http:fiatklubpolska.plna-luzie-po-pracy-452codziennik-7781-najnowszy-post

zasieg swiatel mijania

46536465

schemat 0281003018

0281003018

podwozie sassi

turbogauge 3 - komputer pokladowy

cdif2 #2802

fiat klub polska codziennik

marea slabe swiatla

bravo lakier 823

fiat marea rozkraczone tylne kola

0281003018 naprawa

osram diadem w stilo

ile powinno byc oleju w passacie b5 miarka

transponder temic id 11

fiat bravo blad hill holder

lakier sassi 823

marea rozkraczone kola

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl