Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 239 z 367 PierwszyPierwszy ... 139189229237238239240241249289339 ... OstatniOstatni
Posty od 3,571 do 3,585 z 5495
Like Tree106lubi to!

Temat: Codziennik  

  1. #3571
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,228
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    zobaczymy czy cos się uda dorwać. już raz przymiarkę robiłem do stilo i kupiłem moto. zobaczymy jak będzie z alfą.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #3572
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,702
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    No to powodzenia
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  4. #3573
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,043
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Tak, żeby wszyscy widzieli
    Ogłoszenia - Forum ogólne o Fiat

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #3574
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    No klocki wreszcie dotarte jutro muszę jeszcze delikatnie odpowietrzyć układ bo po drugim naciśnięciu pedału lekko rośnie.Ale jest tez drugi problem radyjko siada w samochodzie -znowu wydatek
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  6. #3575
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,493
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    Powodzenia w poszukiwaniach

    U mnie przez ostatnie dwie doby mielismy zamiec. Dopiero wieczorem przestało sypac. Od zera przybyło pół metra sniegu w zaspach.
    I mi wczoraj przyszło w takich warunkach wczoraj jechac 25km jecgałem godzinę z czego pierwsze 4km 15min. Potem podobno było tylko gorzej. Na szczscie Panda dzielnie dała radę.
    Na fotce efekt operowania wiatru tylko przez poł dnia.
    20130315997.jpg

  7. #3576
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,638
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Odp: Codziennik

    ciril - niezłe zaspy hehe

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #3577
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    658
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Siemacie! dawno tu nie zglądałem, ale jeszcze żyję.

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Pany czy regeneracja alternatora za 90zł + części to dużo? Mi chodzi generalnie o wymianę łożysk czyli chyba filozofii nie ma.. Robota oceniona na warsztat na godzinkę pracy, jeżeli altek jest na aucie to 2h (dopłata za montaż/demontaż 40zł ale to akurat chyba spoko bo go tam wcale łatwo wyciągnąć nie jest..
    No plaga jakaś z tymi alternatorami, od początku roku wymieniłem już trzy (ale w swoim TYLKO jeden).
    Regeneracja za około stówkę? czy ja wiem ... tanio nie jest (plus części wyjdzie 150?). W sumie drogo też nie, bo trochę roboty przy tym jest. Regenerować! chyba że obudowa jest pęknięta, co czasem widać dopiero po rozebraniu alternatora (w Bravo 1,8 raczej będzie "zdrowa").

    Ja kupiłem za 90 PLN podróbę dla znajomego, z pewną nieśmiałością bo wiecie jak to jest z tą chińszczyzną ... Ale OK, poza drobnym uproszczeniem konstrukcji podróba wyglądała dobrze, i działa jak oryginał (zmiana konstrukcji polegała na tym, że zamiast dwóch osłon szczotek była jedna - razu wymieniłem na fabryczne rozwiązanie wymontowane z uszkodzonego altka).
    No, a było tak:
    W styczniu (nie pamiętam dokładnie którego dnia, akurat mróz chwycił) kolega zadzwonił że mu się w trasie akumulator rozładował (Punto) bo "chyba coś z alternatorem". Baran jeden, oglądałem jego wóz od spodu na jesieni i mówiłem że widać rysy na obudowie alternatora (ponad 200k km przebiegu, czyli norma) i żeby już zbierał kase na nowy. Ale nie, jeździł do końca. Więc za karę posłałem go w diabły, znaczy wyjaśniłem delikatnie że jak chce mieć zrobione tanio to sobie poczeka. No ale ... nie wykazał chęci zasponsorowania ASO, w ogóle był niechętny do płacenia "za dużo", dlatego zamówiłem chińską podróbę. Zamówiłem, bo lokalnym handlowcom zimno zaszkodziło na myślenie, i zawołali za podróbę mniej więcej tyle co za org. (akurat do Fiata jest kilka modeli MagnetiMarelii w dobrych cenach, szczególnie jak się wie że wystarczy kupić tańszy i wymienić np koło pasowe).
    Podróba przyszła kurierem po dwóch dniach, oczywiście zrobiło się jeszcze zimniej a samochód stał na parkingu przed blokiem (bez szans na przemieszczenie go w bardziej sprzyjające czynnościom naprawczym miejsce). Po 15 minutach "naprawy" kolega odesłał swoje małoletnie dzieci do domu ... dziwny jakiś, przecież kiedyś muszą poznać przekleństwa (w języku ojczystym oraz kilku obcych). Nakląłem się ... pierwszy raz wymiana altka w Kropku zajęła mi ponad dwie godziny! a ruscy podobno robią to w 10 minut, na mrozie -40°C. Może powinienem przed pracą zażyć lekarstwo? znaczy odrobinę spirytusu? jakieś 0,5l?
    LOL

    Dobra, nieważne, zrobiłem - działa (do dziś). A żebym się nie nudził, to w firmowym Fiorino (III z 2009) alternator padł jakoś tak dwa tygodnie później. Autko już po gwarancji, niby serwisowane w ASO ale szef ostatnio mocno oszczędza na kosztach i wyszło że "to weź i napraw, a ja dam ci premię". Dobra, czemu nie. Przynajmniej samochód stoi w garażu (ciągle pamiętałem walkę z Kropkiem na mrozie). Hehehehe ... Fiorino to nie Punto, niby podobna konstrukcja ale nie do końca. Mocowanie alternatora teoretycznie dostępne (od dołu), z tym że trzeba się nieźle nawyginać żeby go zamontować. Kable dali za krótkie, ot co!
    Dobra, to był numer 2. A numer trzy?
    Moja padlina, a jak!
    Akurat teraz jak zamieć była, dojechałem do pracy ... i już nie pojechałem dalej. Przy próbie odpalenia poszedł dym z paska. Ehhhh ...
    Padlinę do garażu (dobrze że było komu pchać), wsiadam w służbowe auto i jadę do domu po alternator. Tak, miałem pasujący! Zamówiłem dwie podróby, bo planowałem wymienić u teścia w jego Sienie (jak się ociepli, on mało jeździ a wymiana nie była jeszcze "koniecznie niezbędna"). Zamontowałem, wcześniej wymieniając osłonkę szczotek (patent stosowany w podróbie nie budzi zaufania, może sprawdzi się na pustyni ale nie w naszych warunkach - śnieg, kałuże itp).
    Co było? Zatarło się łożysko przednie, tak "na mur". Bez wcześniejszych objawów, sprawdzałem pasek i łożysko mniej więcej 5tys km temu (przed zimą) i nie wyczułem żadnych luzów ani oporów. Widocznie miało bardzo precyzyjnie określony "czas życia", który właśnie się skończył. Z tym że to był Bosch a nie MM, dziwna sprawa ... głupie 250k km i już padł. Widocznie w tym modelu auta żaden nie wytrzyma więcej. Alternatory MM padają, bo mają wadę konstrukcyjną - to znaczy nie same alternatory, sposób mocowania powoduje naprężenie skutkujące rozerwaniem obudowy alternatora (tylko w niektórych modelach / wersjach silnikowych). Ale Bosch był inaczej mocowany (serwis dodał "łapę" występującą w wersji z elektrycznym wspomaganiem, co eliminuje naprężenia obudowy) ... więc postanowił zatrzeć sobie łożysko. Taka forma samobójstwa?!?

  9. #3578
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    38
    Postów
    2,713
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Jak już wspominałem na SB musiałem kupić szuflę do śniegu żeby dostać się do garażu.Przy maryśce nic nie robię bo nie ma jak.Czeka nowy sprysk na tył no i jakiś porządek ale nie ma jak.
    Najgorsze jest to że podobno ma być powtórka ze śniegiem a ciepła nie widać w ogóle

    Garaż 16_13r.jpgGaraż 16_13r_2.jpg
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  10. #3579
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,702
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    No to niezle u mnie na szczęscie juz coraz mniej sniegu, drogi są czarne, takze wiosna idzie
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  11. #3580
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    38
    Postów
    2,713
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Hehe patrzcie co jeździ w stolicy Korei Północnej LOL
    Arch of Triumph | Photo

    Często oglądam tamte rejony bo interesuje mnie pewien budynek http://farm9.staticflickr.com/8374/8...6e010706_b.jpg
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  12. #3581
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,638
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja dziś wymieniłem napinacz paska osprzętu (dayco) i zrobiła się cisza pod maską..
    Wspomniane przeze mnie altek też niestety trochę hałasuje ale no ma prawdo - auto ma nalatane od wczoraj 265 tyś a alternator możliwe że jest oryginalny..
    Za wymianę łożysk wezmę się za tydzień, co do regeneracji to nawet wymiana obudowy się jeszcze opłaca bo kosztuje ona 60zł..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #3582
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,228
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    U mnie tez zaspy po pas. Dosłownie po pas i to nie żart. tak jest tego śniegu ponawiewane że szok.

  14. #3583
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    829
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Niedawno wróciłem do domu, trochę kilometrów dzisiaj zrobiłem i na drogach widać efekt słonecznej pogody. Tylu idi..ów dawno nie widziałem w tak krótkim czasie, jakaś astra z antenką zaliczyła prawie czołówkę z bmw, starszy mercedes na podwójnej ciągłej, przed zakrętem, przed wzniesieniem, jeden dzwon, jeden w rowie itd. Panie i Panowie - wiosna idzie, nawet nie trzeba czekać na bociany

  15. #3584
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    22
    Postów
    1,524
    Auto
    1.6 16V Brava
    no u nas w centrum tez wiosna idzie, jeszcze troche jest ubitego lodu na drogach bo temp. jest w granicach od -1 do 2 i tak wkoło ale juz mozna szybciej pojeździć omijając dziury

  16. #3585
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    829
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Drogi suche, lekko na plusie i małpi rozum u niektórych Sam lubię szybką jazdę, jednak nie zawsze można... W zabudowanym zwalniam do wymaganej, poza jak się uda. Na moje szczęście śmigam najczęściej autostradami czy obwodnicą gdzie bez bólu mogę codziennie lecieć ok 150km/h.


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http:fiatklubpolska.plna-luzie-po-pracy-452codziennik-7781-najnowszy-post

zasieg swiatel mijania

46536465

schemat 0281003018

0281003018

podwozie sassi

turbogauge 3 - komputer pokladowy

cdif2 #2802

fiat klub polska codziennik

marea slabe swiatla

bravo lakier 823

fiat marea rozkraczone tylne kola

0281003018 naprawa

osram diadem w stilo

ile powinno byc oleju w passacie b5 miarka

transponder temic id 11

fiat bravo blad hill holder

lakier sassi 823

marea rozkraczone kola

Tagi dla tego tematu