Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 141 z 369 PierwszyPierwszy ... 4191131139140141142143151191241 ... OstatniOstatni
Posty od 2,101 do 2,115 z 5532
Like Tree109lubi to!

Temat: Codziennik  

  1. #2101
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,589
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    hehe, nawet mi nie mów. biorąc pod uwagę koszty eksploatacji mojej fury, spalanie, ciągłe problemy itd. itp, myślę coraz częściej żeby ją zamienić na...

    Saabinę

    Saab 900 ZADBANY,ZAREJESTROWANY, 1996r., 1985cm3, 130 KM - otomoto.pl


    a w temacie. wyjątkowo ciepły weekend sprawił że postanowiłem wyjąć tekturę zasłaniającą chłodnicę. że się trochę pospieszyłem przekonałem się dzisiaj rano w drodze do pracy. przełączył mi się na gaz tuż przed skrętem na firmowy parking. dziś tekturkę przeproszę



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2102
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ty lepiej przeproś bravo i kup mu nowy termostat Ja tekturkę wywaliłem w weekend tyle że ja termostat mam przynajmniej teoretycznie sprawny..
    A ten saab totalnie do mnie nie przemawia - wręcz odrzuca Pisałeś kiedyś coś o stilo?


    ---------- Post dodany o 10:34 ---------- Poprzedni post dodany był o 10:33 ----------

    A tak w ogóle to on ma standardowo rozpórkę?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #2103
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,589
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    z tego co widzę po ofertach, rozpórka to standard. mnie się SAAB bardzo widzi, ale z tym autem już tak jest, albo się go kocha, albo nienawidzi SAABik pojawił się u mnie jako opcja zamiany na auto w zbliżonym roczniku i cenie. Stilo to już wyższa półka. porównywalna półka ze Stilo to SAAB 93. też fajny.
    termostat mam ok, jeżeli już to obieg wody do reduktora mam do głębszej rozkminki.

  5. #2104
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,287
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A mi przyszło pismo z MTU, składna na nowy rok, bo niedługo mi się kończy ubezpieczenie więc trzeba przedłużyć.
    I plus przegląd. Rozglądałem się też za amortyzatorami przednimi bo chcę już powoli je wymienić.

    Chcę kupić nowe ściągacze, plus zestaw kluczy i do pracy
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 440 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #2105
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Amorki to już grubszy wydatek (wiem bo jestem stosunkowo świeżo po wymianie)
    Ja jeszcze przed przedłużeniem umowy z MTU chcę samochód przepisać na siebie (teraz jestem współwłaścicielem na papierze) tak więc pewnie dowód też dojdzie nowy.. Ale to dopiero w sierpniu zdaje się..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #2106
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2011
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    27
    Postów
    443
    Auto
    Passat B5 (3B) kombi 115KM AJM
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    mam trochę dość tego auta ostatnio
    Ja już od jakiegoś czasu tak mam...
    Ale nie wiem na jak długo.

  8. #2107
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    28
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    A ja dzisiaj zrobiłem z Punciakiem mojej :d cały układ hamulcowy wymieniony ,kosztowało mnie to ok. 220 złotych ( w tym 9.5 metra przewodu miedzianego ) Robota własna.

  9. #2108
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No i na kompa nie dojechałem.. Tzn dojechałem tylko nie wiem jak to zrobiłem ale umówiłem się w innym warsztacie niż myślałem i pojechałem nie do tego A tam gdzie pojechałem najbliższe terminy na za 10 dni..

    Z przyjemniejszych rzeczy to dziś przyszły zamówione przeze mnie kobyłki (fotka z netu ale takie same):
    podpory-kobylki-podstawki-2000kg-kpl-2-sztuk_0_b.jpg

    I zamówiłem dziś wkład do lusterka grzany do bravo za 22zł wraz z przesyłką.. Już jakiś czas jeżdżę z połamanym bo wybryku jakiegoś pajaca wracającego z imprezy
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #2109
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Boch na jakie koszty liczysz po kupnie Saaba?Większy silnik to większe ubezpieczenie,spalanie,itd.Ceny części zamiennych też najniższe nie są a na tzw.zestaw startowy czyli rozrząd,oleje,filtry i inne mniej lub bardzie potrzebne gadżety wydasz skromnie licząc 1600zł i dalej nie wiesz co kupiłeś.Chyba że kupisz w komisie przysalonowym z przeglądem i litanią dla klienta co należy zrobić.Mnie po sprzedaży Kijanki męczyło Volvo V40 kombi ale ceny części zamiennych mnie ostudziły.
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  11. #2110
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,589
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    ryzyko zawsze istnieje, ale...

    1. zrobiłem symulację ubezpieczenia OC u mojego obecnego ubezpieczyciela Liberty Direct. różnica między obecnym autem, a dwulitrowym SAABem właściwie żadna (ok. 40 zł na rok).
    2. spalanie... moje Bravo żłopie po mieście 10-12 litrów benzyny. tyle samo żłopie SAAB mojego znajomka.
    3. drogie ceny części do SAABa, to nie do końca prawda. ceny części do Fiata też są drogie jak omijamy zamienniki. z tego co wyczytałem wiele części do SAAB'a pochodzi z Opla Vectry/Calibry (ta sama płyta podłogowa) - wystarczy zerknąć w allegro.

    SAAB to moja ostatnia fascynacja. lubie auta mające coś z retro. generalnie do następnego auta podejdę bardzo ostrożnie. nie obejdzie się bez mechanika i diagnostyki. nie będę się spieszył. nikt mnie nie goni. czy będzie to SAAB, ciężko powiedzieć

  12. #2111
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    To ja albo jestem ograniczony albo ??????????????.Koszt ubezpieczenia rzeczywiście niewiele wyższy ale spalanie takie samo,czyli swoich kosztów raczej nie obniżysz a części zamiennych za darmo też nie dają.Co do temp.jak wyżej pisałeś że musi być tekturka to jak na moje termostat ci się nie domyka.Reduktor gazu raczej aż tak mocno nie wychładza płynu.Lepiej sprawdź termostat w garnku z gorącą wodą i termometrem a nie patrz na zegar na desce.On najszybciej cie może oszukiwać.Moja Maryśka z LPG przy 12*C jest rozgrzana po ok.2km spokojnej jazdy.
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  13. #2112
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Właśnie też nie rozumiem podejścia.. Jeżeli byś kupował np. stilo - ok mogę zrozumieć. Nowsza konstrukcja, świeższy design, zapewne młodszy itp.. Ale tak zamieniasz auto na auto, poniesiesz koszty rozrządu, przeglądów, ubezpieczenia, rejestracji czyli na same dzień dobry masz +2-3 tyś do przodu a pewności do auta 0 (ZERO)..

    Z tym spalaniem to też co najmniej dziwnie pali Ci te 1.6.. Ja przy dynamicznej jeździe w mieście nigdy ale to nigdy nie przekroczyłem 10l.. W lato palił mi ok 8,3l teraz coś więcej bo chyba mi lambda siadła ale nawet teraz mam powiedzmy z 9,4l..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #2113
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Boch zrób jakieś konkretne zdjęcie reduktora pod maską i węży i opisz mniej więcej który gdzie jest podłączony.Popatrzymy przynajmniej co natworzył gazownik.Sprawdź jeszcze jak możesz jakie jest napięcie sondy Lambda zwykłym miernikiem uniwersalnym.
    Ostatnio edytowane przez artur 2310 ; 20-03-2012 o 06:32
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  15. #2114
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,589
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Właśnie też nie rozumiem podejścia.. Jeżeli byś kupował np. stilo - ok mogę zrozumieć. Nowsza konstrukcja, świeższy design, zapewne młodszy itp.. Ale tak zamieniasz auto na auto, poniesiesz koszty rozrządu, przeglądów, ubezpieczenia, rejestracji czyli na same dzień dobry masz +2-3 tyś do przodu a pewności do auta 0 (ZERO)..

    Z tym spalaniem to też co najmniej dziwnie pali Ci te 1.6.. Ja przy dynamicznej jeździe w mieście nigdy ale to nigdy nie przekroczyłem 10l.. W lato palił mi ok 8,3l teraz coś więcej bo chyba mi lambda siadła ale nawet teraz mam powiedzmy z 9,4l..
    tak jak pisałem, termostat sprawny. górny wąż aż do otwarcia termostatu jest zimny. jeśli przepuszcza to minimalnie, tak że nie jest to wyczuwalne na wężu. z tego co czytam, nawet nowym termostatom (zwłaszcza tym tańszym) zdarza się przepuszczać.

    byrrt, nowsza konstrukcja wcale nie oznacza, że auto będzie mniej awaryjne. silnik 1.6 w Stilo to właściwie jednostka napędowa przeniesiona z Bravo. niby ok, ale osób mających problemy z elektryką tych silników jest naprawdę sporo. wystarczy posiedzieć na forum.

    teraz spalanie. wystarczy lektura autocentrum, kilka wizyt u mechanika i rozmowy z posiadaczami podobnych silników oraz z gościem, który handluje częściami do Fiatów/Alfy od ponad 10 lat i mam potwierdzenie. te silniki tak palą. 10L to w mieście norma, zimą to już masakra. jeśli komuś pali mniej, gratuluje. trafił na dobry egzemplarz.
    oczywiście mógłbym dopatrywać się wysokiego spalania w kondycji silnika. słabsza komprecha na jednym z cylindrów, to prawdopodobna przyczyna większego spalania i kiepskiej dynamiki no i powód do bliższych oględzien głowicy. ale czy to się jeszcze opłaca? jakie są koszty wszyscy wiemy. 5 stówek będzie mało. auto ma już swoje lata, powoli zaczyna wyłazić korozja. nic nie jest wieczne. decyzję czy jeszcze będę przy nim dłubać podejmę w ciągu 3 miesięcy. generalnie do Fiata się zraziłem. raczej chciałbym spróbować czegoś innego, czegoś bardziej komfortowego. być może kosztów związanych z paliwem nie obniżę, ale przestanę jeździc po mechanikach - znam już wszystkich w okolicy. co będzie, czas pokaże

    artur 2310, jak fotkę zrobię, to wstawię lambda sprawdzana była chyba pięciokrotnie. i miernikiem i przez diagnostykę. oscyluje w pełnym zakresie. nie ma powodów żeby się jej czepiać.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 20-03-2012 o 08:28

  16. #2115
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    raczej chciałbym spróbować czegoś innego, czegoś bardziej komfortowego. być może kosztów związanych z paliwem nie obniżę, ale przestanę jeździc po mechanikach - znam już wszystkich w okolicy. co będzie, czas pokaże
    No nic tylko pogratulować podejścia do motoryzacji.Stare podejście do Fiata króluje-tylko Fiaty się psuja a reszta samochodów jest super.Boch wejdź na forum Golfa,Passata czy innych WIODĄCYCH firm i zobacz na wpisy.Psuje się wszystko i wszystkim bez wyjątków.Dam ci przykład mojego szwagra dla niego tylko liczył się Schmelzwagen.Kupił Golfa IV TDI pełnia szczęścia i cichy orgazm podczas jazdy.Dmuchał i chuchał jak mógł na niego aż przyszła zima w listopadzie 2010 roku.Pojechał do teścia z rodzinką napadało ładnie śniegu i gdzieś tam utknął w zaspie.Tak kręcił kółkami że zatarł turbinę.Koszt z wymianą coś około 1800zł.Krótko po tym awaria pompy wspomagania,potem hamulce tył,amorki,alternator i szybka sprzedaż bo żona chciała go eksmitować z domu w związku z kosztami.Skutecznie został wyleczony z Golfomanii i teraz kula się Mitsubishi Carismą i znowu remontuje a na spalanie klnie na czym świat stoi.Podobno silniki 1,8 GDI miały być taaaaaakie oszczędne,chyba jak stoi w garażu i nie spala benzyny.
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http:fiatklubpolska.plna-luzie-po-pracy-452codziennik-7781-najnowszy-post

zasieg swiatel mijania

46536465

schemat 0281003018

0281003018

podwozie sassi

turbogauge 3 - komputer pokladowy

cdif2 #2802

fiat klub polska codziennik

marea slabe swiatla

bravo lakier 823

fiat marea rozkraczone tylne kola

0281003018 naprawa

osram diadem w stilo

ile powinno byc oleju w passacie b5 miarka

transponder temic id 11

fiat bravo blad hill holder

lakier sassi 823

marea rozkraczone kola

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl