Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 148 z 372 PierwszyPierwszy ... 4898138146147148149150158198248 ... OstatniOstatni
Posty od 2,206 do 2,220 z 5569
Like Tree118lubi to!

Temat: Codziennik  

  1. #2206
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Egon tam jest troche bardziej złożony problem.Wygląda na to że chyba wtryski puszczają albo coś jest z kompem od benzyny i nie odcina wtrysków przy hamowaniu silnikiem.Jak obroty spadną do 1300-1400rpm/min to wtedy jest strzał.Zaznaczam nie za każdym razem ale często lubi walnąć.Raz cisze ,raz głośniej.Dzisiaj trochę pojeżdżę z podpiętym lapkiem i zobaczymy jakie będą efekty a jak nie to po świętach reklamacja u gazownika.Na jednym forum LPG zastanawiali się czy przypadkiem rozrząd się nie przestawił o pół ząbka tylko wydawało mi się to niemożliwe jeżeli na kołach są kliny.Jest taka możliwość przy mocno splanowanej głowicy że znaki nie pasują tylko przy naszych bryczkach trudno to sprawdzić bo jest tylko jeden znak na wale napędowym a na wałkach nie.
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2207
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Hamowanie silnikiem nie zawsze powoduje całkowite wyłączenie wtrysków i nawet gdyby nie wyłączał instalacja musi pracować prawidłowo!
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #2208
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    nawet gdyby nie wyłączał instalacja musi pracować prawidłowo!
    No własnie, podczas pracy na LPG muszą byc odcięte wtryski benzyny, jesli nie są jest to na 90% wina instalacji LPG, dlatego ja postawiłem na złe wyregulowana instalacje LPG
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  5. #2209
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    tak jak pisze egon, przede wszystkim regulacja. ja mam po zimie to samo. czasami po zdjęciu nogi z gazu słyszę ciche "pykanie" z wydechu. nie dzieje się to zawsze. dzwoniłem już do gazownika. jego zdaniem nie przepala mi się do końca mieszanka i reszta dopala się w kolektorze wydechowym. jego zdaniem regulacja powinna załatwić sprawę. w necie znalazłem sprzeczne teorie nt. strzałów w wydech. jedni twierdzą, że mieszanka jest za uboga, drudzy, że za bogata. ciężko się w tym połapać. wydaje mi się, że test spalania powinien nieco rozjaśnić sprawę. oczywiście trop z minimalnie przestawionym rozrządem, lejącymi wtryskami jest prawidłowy, ale to już raczej ostateczność.

  6. #2210
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    oczywiście trop z minimalnie przestawionym rozrządem, lejącymi wtryskami jest prawidłowy, ale to już raczej ostateczność.
    No tak, ale to na Pb musiałby tez strzelać, albo przynajmniej pracować dalece od ideału
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  7. #2211
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    u siebie zauważyłem, że silnik pracuje na gazie trochę inaczej niż pół roku temu. kiedyś nie było odczuwalnej różnicy między kulturą pracy na benzynie, a LPG. teraz jakby na gazie silnik chodził inaczej/gorzej. nie potrafię tego opisać. wydaje mi się że ma to właśnie związek z tymi strzałami w wydech. z tego co słyszałem, nieprzepalone paliwo (noPb) z reguły spala się wraz z katalizatorem - czyli za sondą lambda. sonda powinna odpowiednio regulować skład mieszanki żeby takich strzałów nie było. to oczywiście teoria, jak jest w praktyce nie wiem. nie jestem mechanikiem wiem tylko jedno, gaz jest bardzo podatny na wszelkiego rodzaju niedomagania układu zapłonowo-paliwowego

  8. #2212
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    W instalacji IV gen sonda normalnie pracuje też na gazie więc jeżeli coś nie działa na gazie obwiniałbym raczej tylko regulacje instalacji LPG. boch a Ty nie wymieniałeś wtrysków? Inne wtryski mogą inaczej chodzić..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #2213
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    jeśli chodzi Ci o listwę wtryskową LPG, to miesiąc temu wymieniałem ją na gwarancji, ponieważ po przerwie zimowej nie dało się na gazie jechać. listwa miała zaledwie pół roku. kolesie którzy ją zakładali byli trochę zdziwieni, że tak szybko się sypła. no ale wymienili bez słowa na nową, identyczną. na tej nowej tuż po jej zamontowaniu też za ciekawie nie było, silnik pracował nierówno. w tym momencie zaczeli kwestionować sens wymiany listwy, ale zostawili mi tą nową. podłączyli analizator i wyszło im, że zalewa silnik. wyregulowali instalacje na bazie odczytów z analizatora i silnik zaczął pracować poprawnie. w drodze powrotnej usłyszałem jednak pierwszy strzał. początkowo myślałem, że coś mi się obija w bagażniku. 3 tyg. jazdy i pewność - strzela sobie cicho w wydech po puszczeniu gazu. zdarza się to rzadko, więc tragedii nie ma. zacznę od regulacji gazu. zostawię auto na cały dzień lub dwa. mam wrażenie że jak się auto zostawi i da spokojnie nad nim popracować, to efekty są lepsze... poczytałem sobie trochę nt strzałów w wydech. powodów może być kilka. od złej regulacji, przez minimalnie przestawiony rozrząd, a skończywszy na wypalonych gniazdach lub zaworach wydechowych. niektórym pomogła wymiana przewodów WN, świec lub cewki zapłonowej. jak widać, problem jest złożony.

  10. #2214
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Dobra a teraz szukam odpowiedzi na trzy pytania (odnośnie mojego samochodu):

    1. Jakiej firmy i jaka uszczelka pod pokrywę zaworów bo mi puszczała i puszczała aż w końcu puściła oryginał w ASO (nr 60586217) to ok 63 zł, na allegro np. Febi kosztuje ok 30zł.

    2. Mam pęknięty jeden róg (ucho z dziurą na śrubę mocującą) w pokrywie zaworów. Pokrywa jest aluminiowa. Da się to jakoś pospawać? Jeżeli tak to gdzie i za ile?

    3. Czy w każdym bravo 1.8 1999 po FL z ABS były korektory siły hamowania czy nie koniecznie? Bo byłem przekonany że tak ale dziś podjechałem na kanał żeby sprawdzić które rurki są do wymiany i przyglądałem się tylnej belce i ja tam nic nie widzę.

    Na belce są jakieś takie dwie opaski:
    CameraZOOM-20120407131423922.jpg
    ale niczego nie trzymają i przewody hamulcowe idą na 100% bezpośrednio z pompy ABS na tylne koła.

    Przychodzi mi na myśl niemiła rzecz bo jakieś pół roku temu auto było w serwisie na wymianie tylnych przewodów hamulcowych i może korektor po prostu wywalono? Nie wiem jak to jest podłączone elektrycznie ale w takim razie chyba powinny być jakieś kable skoro na desce rozdzielczej może się zapalić błąd EBD to chyba jakieś kable tam iść muszą. Jak to w ogóle sprawdzić?

    ePer ten korektor pokazuje..
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 07-04-2012 o 14:36
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #2215
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Pokrywa jest aluminiowa. Da się to jakoś pospawać?
    są specjaliści od spawania aluminium więc nie ma tu problemu.

  12. #2216
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Korektor prawdopodobnie ci wywalili bo był zatarty.Żadna kontrolka EBD ci się nie zapali na desce bo to był korektor mechaniczny a nie elektroniczny.Koła nie powinny ci sie zablokowac przy hamowaniu jak masz sprawny ABS.Co najwyżej częściej zadziała ABS.Mówiąc krótko da się bez tego żyć.korektor.jpg Z tego co u ciebie widać została tylko blacha do mocowania korektora.
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  13. #2217
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tak mi się wydawało że jest czysto mechaniczny tylko przecież nawet w instrukcji jest napisane - zapalenie się jednocześnie symbolu ABS i wykrzyknika (od ręcznego) to awaria systemu EBD (czyli właśnie korektora siły hamowania). Na jakiej podstawie centralka ABS wie, że korektor szlak trafił?

    ABS mam sprawny - błędów nie wywala, przy hamowaniu sobie terkocze..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #2218
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Szczerze powiedziawszy to instrukcji nie czytałem ale sam wywaliłem kiedyś z Poloneza korektor bo się zatarł i nie puszczał płynu w ogóle na tylne koła.Po "naprawie" rzadko kiedy zablokowały się koła tylne a ABS nie miałem. W instrukcji jest napisane:Jeżeli samochód wyposażony jest.... A z tego co wiem to tylko montowane były korektory mechaniczne a nie elektroniczne.Przy czasie sprawdzę serwisówkę angielską może cos tam znajdę.
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  15. #2219
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Gdzieś czytałem, że w stilo błąd EBD też jest łapany poprzez czujniki ABS.. choć byłoby to dziwne..

    Cytat Napisał artur 2310 Zobacz post
    A z tego co wiem to tylko montowane były korektory mechaniczne a nie elektroniczne.
    Schowek02.jpg

    To jakby temu zaprzeczało? heh.. sam nie wiem.. błąd EBD miał już nie jeden na tym forum, a ja błędu nie mam i ABS działa..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #2220
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Alfy 156 od początku miały elektroniczny korektor.Błąd przypuszczam komputer łapie po iluś tam hamowaniach gdzie masz takie samo ciśnienie w układzie z przodu jak i z tyłu.Z tyłu jak wiadomo powinno się zwiększać pod obciążeniem.Ale to tylko moja logika prostego chłopaCo mnie tylko ciekawe jak ci te człony wyrzucili korektor jak postykali wężyki:czy tak jak powinno być na krzyż czy zrobili uproszczoną wersję przód-tył?
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http:fiatklubpolska.plna-luzie-po-pracy-452codziennik-7781-najnowszy-post

zasieg swiatel mijania

46536465

cdif2 #2802

podwozie sassi

turbogauge 3 - komputer pokladowy

0281003018

schemat 0281003018

fiat klub polska codziennik

fiat marea rozkraczone tylne kola

bravo lakier 823

fiat bravo wyskakuje blad hill holder

marea rozkraczone kola

fiat bravo blad hill holder

transponder temic id 11

Fiat 823 grigio sassi

osram diadem w stilo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl