Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 265 z 372 PierwszyPierwszy ... 165215255263264265266267275315365 ... OstatniOstatni
Posty od 3,961 do 3,975 z 5569
Like Tree118lubi to!

Temat: Codziennik  

  1. #3961
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    seth dokladnie jak piszesz, wystarczy troche nia pojezdzic i nic wiecej nie potrzeba
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #3962
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    boch a niby czemu zbiornik gazu? Ty masz zbiornik cylindryczny?
    niestety tak. zamontowany jest po stronie pasażera, więc prawdopodobnie żeby się dostać do pompy paliwowej trzeba go będzie zdemontować. wracając dzisiaj z pracy auto przyszarpywało na benzynie, tak jakby dostawało za mało paliwa. może być tak, że jak jadę rano do pracy (5 km) i auto przełączy mi się po 1 km na gaz, to przez te 4 kiloski silnik jedzie na bardzo bogato dzięki pięknym rozjazdom po temperaturze jakie funduje mi listwa Master. skutkiem tego sterownik benzyny tnie czasy wtrysków, które po popoludniowym odpaleniu dają za ubogą mieszankę. tak to widzę. ale pompy nie wykluczam.

  4. #3963
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Jak gaz ci wariuje to doprowadź najpierw instalację LPG do porządku a potem zobacz co z benzynką.Wg mnie wtrysk gazu jest uzależniony od wtrysku benzyny a nie na odwrót.Poza tym mapy wtrysków benzyny nie rozjeżdżają się tak szybko jak gazowe.Boch jak masz kabel do LPG to wrzuć jakieś zrzuty z mapy wtrysków i konfiguracji LPG.
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  5. #3964
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał artur 2310 Zobacz post
    Jak gaz ci wariuje to doprowadź najpierw instalację LPG do porządku a potem zobacz co z benzynką.Wg mnie wtrysk gazu jest uzależniony od wtrysku benzyny a nie na odwrót.Poza tym mapy wtrysków benzyny nie rozjeżdżają się tak szybko jak gazowe.Boch jak masz kabel do LPG to wrzuć jakieś zrzuty z mapy wtrysków i konfiguracji LPG.
    Nie ma czegoś takiego jak mapy gazowe i benzynowe. Problem jest właśnie taki że mapa jest jedna jedyna i musi na niej pracować silnik na PB i na LPG.. To o czym mówisz to mapy mnożnika lpg ale w większości sterowników nie ulega ona automatycznej korekcji.. Warto przyjrzeć się instalacji bo to może być to, ale też nie musi..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #3965
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Po części się z tobą Byrrt zgodzę ale... przy źle ustawionym mnożniku LPG mapy wtrysków się nie pokrywają.Walczyłem z tym dość długo aż nie zmieniłem miejsca wkręcenia wkrętek gazowych i rozwiercenia dysz na listwie LPG.Od tego czasu jest ok.A skoro nie ma 2 map to dlaczego w sterowniku jest opcja wyświetl mapy-benzyny i gazu i opcja kasuj mapy benzyny i gazu????
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  7. #3966
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Te mapy o których mówisz nie mają innego znaczenia niż informacja dla instalatora.. One nic nie regulują.. Mapa która się rozjeżdża to ta w ECU silnika
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #3967
    Klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    222
    Auto
    Opel Astra III 1.7 CDTi
    Rocznik
    2006
    no u mnie już Bravki od niedzieli nie ma ;(... została sprzedana

  9. #3968
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał artur 2310 Zobacz post
    Jak gaz ci wariuje to doprowadź najpierw instalację LPG do porządku a potem zobacz co z benzynką.Wg mnie wtrysk gazu jest uzależniony od wtrysku benzyny a nie na odwrót.Poza tym mapy wtrysków benzyny nie rozjeżdżają się tak szybko jak gazowe.Boch jak masz kabel do LPG to wrzuć jakieś zrzuty z mapy wtrysków i konfiguracji LPG.
    ostatnie mapki znajdziesz tutaj:

    http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-4...ownia-13708/15

    dzisiaj postaram się zrobić aktualną. generalnie wytłumaczenie jest jedno. Wtryskiwacze Master znane ze sporych rozjazdów po temperaturze dają zbyt bogatą mieszankę, co jest korygowane na bieżąco przez sondę lambda cięciem czasów wtrysków benzyny. po kolejnym uruchomieniu auta, ECU przyjmuje te przekłamane (skrócone) czasy i stąd te problemy. od pewnego instalatora usłyszałem, że na sterowniku ESGI2 i na wtryskiwaczach Master nie da się poprawnie tej instalacji zestroić i konieczna jest zmiana wtrysków na coś z wyższej półki. mój sterownik nie posiada korekcji po temperaturze co w połączeniu z niezbyt szczęśliwymi wtryskami daje różne, niekoniecznie pozytywne efekty. co ciekawe ESGI v1 korekcje po temperaturze jak i rozgrzewanie wtryskiwaczy posiadało, kolejna odsłona sterownika ESGI czyli ESGI Black również. wynika z tego, że ESGI2 było sterownikiem okrojonym (czyt. gównem).

  10. #3969
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    @Byrrt.No nie do końca bo nie wiem jak u ciebie ale u mnie jak na LPG chodził jak muł to na PB nie było żadnych problemów.Robiłem kiedyś nawet eksperyment i nie blokowałem mapy PB w sterowniku LPG.Pojeździłem trochę i porównywałem zrzuty z monitora.Różnica praktycznie tylko na maksymalnym obciążeniu na samej górze reszta bez zmian.Za to mapy LPG tańczyły jak chciały nawet bez ruszania mnożnika.
    @Boch.Ja u siebie mam najtańszy sterownik Kompakt ct-4 jest tam korekcja po temp.Gazu ale nie mam czujnika w listwie-Valteki czerwone.Widziałem mapkę i prawie by było ok ale jak na moje to trochę wysoko mnożnik i jedyne co pomoże to rozwiercenie delikatne wtrysków o ile to możliwe.Jak rozjeżdża Ci się mapka PB o ile tak twierdzisz to najpierw sprawdziłbym czujnik powietrza zasysanego i czujnik temp.silnika czy poprawnie działają.Najlepiej miernikiem bo z własnego doświadczenia wiem że komputer diagnostyczny wychwyci błąd dopiero wtedy jak nie ma przepływu prądu przez czujnik a nie jak jeszcze źle działa.
    Ostatnio edytowane przez artur 2310 ; 18-09-2013 o 10:04
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  11. #3970
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    posiadam duplikaty obu czujników więc przy sprzyjającej pogodzie wymienię. co do mnożnika, mieści się w normie czyli zgodnie z instrukcją programowania ESGI2:

    Optymalna wartość korekcji powinna zawierać się w granicach 1,2 do 1,6.
    auto na gazie nie szarpie, ładnie wkręca się na obroty. nie wiem tylko jaką średnicę dysz mam na wtryskach. zgodnie z wytycznymi średnica dysz powinna być fi 2,0-2,1.

  12. #3971
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    artur 2310 hehe, jeśli na gazie idzie źle a na benzynie dobrze to jest tego przyczyna. Zrozum, że instalacja gazowa jest protezą dla istniejącej instalacji benzynowej. Czasy wtrysku benzyny regulowane przez ECU a ten koryguje je na podstawie przede wszystkim odczytu z sondy lambda. Zadaniem sterownika lpg jest odczytanie czasu otwarcia wtryskiwacza benzynowego i otworzenie wtrysku gazu tak aby energetycznie ta sama ilość paliwa trafiła do cylindra. Jeśli ilość ta będzie inna (źle dobrana krzywa mnożnika w sterowniku lpg lub inne korekty) to ECU będzie to korygował i z czasem zapisywał jako stałą korektę do swoich map. Tak skorygowana mapa (de fakto benzynowa) po przełączeniu na benzynę może być nieadekwatna do zapotrzebowania na paliwo gdyż przed chwilą rozregulował ją gaz. Jeśli różnice są niewielkie to ok - sterownik ECU sobie to będzie korygował w niewielkim stopniu. Jeśli będzie duża mogą być problemy.. To że zbierane przez sterownik mapy LPG "tańczą" oznacza tylko tyle, że algorytm, korekty różnego typu czy wtryski są złe/źle dobrane. Nie oszukujmy się - nasze sterowniki (też mam Compact'a) idealne nie są. Sprawa regulacji dawki gazu nie jest taka prosta ale sama zasada działania centralki LPG jest taka jak opisałem wyżej. Sterownik LPG nic sam nie kalibruje, nie adoptuje itp.. On tylko przelicza dawkę paliwa na dawkę gazu uwzględniając wszelakie korekty typu ciśnienie gazu, temp gazu, temp reduktora, obciążenie i wreszcie model mnożnika.


    Cytat Napisał artur 2310 Zobacz post
    Ja u siebie mam najtańszy sterownik Kompakt ct-4 jest tam korekcja po temp.Gazu ale nie mam czujnika w listwie-Valteki czerwone.Widziałem mapkę i prawie by było ok ale jak na moje to trochę wysoko mnożnik
    Czujnik można dołożyć - nawet do valteków ale to nie jest pomiar temp gazu tylko wtrysku. Już lepszy jest trójnik pomiarowy przed wtryskiwaczami lub najlepiej pomiar w strudze. Działa Ci wszystko ok bo sterownik koryguje jakimś dziwnym algorytmem mieszankę od temperatury reduktora (na pewno masz włączoną taką korektę). Jest dobrze do puki nie zrobi się -20.. Wiele też nie widzisz bo wiele zmienia sterownik silnika itp.. Ja ze swojego doświadczenia tylko powiem, że Compact bardzo dziwnie kreśli "mapy wtrysku" - jeździłem i widziałem na żywo że on czasem cuda kreśli mimo że czasy wtrysku są inne..

    Cytat Napisał artur 2310 Zobacz post
    komputer diagnostyczny wychwyci błąd dopiero wtedy jak nie ma przepływu prądu przez czujnik a nie jak jeszcze źle działa.
    Uściślając komputer wychwyci błąd jeśli czujnik zacznie pracować poza zakresem możliwym do osiągnięcia w danych warunkach.. Jeśli przekłamuje ale w ramach "widełek" faktycznie błędu nie będzie.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #3972
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Hej takie pytanie. W Peugeocie (206 1.6 16V 110KM 2002r.) mojej narzeczonej stało się coś następującego. Po odpaleniu silnika jakby było słychać jakiś dźwięk ale sam nie jestem pewien.. Przy wciskaniu sprzęgła są dziwne dźwięki jakby zapowietrzonego siłownika hydraulicznego a przy wciśniętym sprzęgle jest taki szelest, ocieranie.. Po odpuszczeniu sprzęgła cisza. Dźwięk tym większy im wyższe obroty. Auto przez ostatnie 2 lata więcej stoi niż jeździ. Parkowany pod chmurką - wiadomo taka eksploatacja odbija się negatywnie na wielu częściach w szczególności łożyskach itp..
    Strzelałbym że to łożysko oporowe, ew. coś ze sprzęgłem.. Ma ktoś jakieś rady, ew. inne wnioski? Biegi wchodzą niezmiennie dobrze, auto jeździ ale dźwięk jest przerażający.. Boję się trochę kosztów :/
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #3973
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    35
    Postów
    1,827
    Auto
    Audi A4 B6 Avant 1.8T 163 KM 04'
    Rocznik
    10.2004
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Strzelałbym że to łożysko oporowe
    Mój ojciec miał to samo tylko że w 307 1.6,dokładnie takie same objawy.

  15. #3974
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał sebaoo2 Zobacz post
    Mój ojciec miał to samo tylko że w 307 1.6,dokładnie takie same objawy.
    I było to łożysko? Jaki koszt wymiany? Pewnie od razu ze sprzęgłem..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #3975
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    35
    Postów
    1,827
    Auto
    Audi A4 B6 Avant 1.8T 163 KM 04'
    Rocznik
    10.2004
    W jego przypadku tak,to było łożysko i mechanik mu robił przy okazji cały komplet,ale ceny Ci nie podam bo nie pamiętam


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http:fiatklubpolska.plna-luzie-po-pracy-452codziennik-7781-najnowszy-post

zasieg swiatel mijania

46536465

cdif2 #2802

podwozie sassi

turbogauge 3 - komputer pokladowy

0281003018

schemat 0281003018

fiat klub polska codziennik

fiat marea rozkraczone tylne kola

bravo lakier 823

fiat bravo wyskakuje blad hill holder

marea rozkraczone kola

fiat bravo blad hill holder

transponder temic id 11

Fiat 823 grigio sassi

osram diadem w stilo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl