Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 19 PierwszyPierwszy ... 4567816 ... OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 281
Like Tree9lubi to!

Temat: Stanisław Stilo czyli najładniejsze Stilo w mieście  

  1. #76
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,509
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    dziś w końcu udało się wymienić olej i filtry. filtr powietrza nie wymieniany zdaniem serwisanta od... ładnych paru kilometrów. marudził też na olej. wg niego powinien być 5W30. oczywiście Selenia... potwierdził to co pisałem wcześniej, że 5W40 spowoduje zmniejszenie przebiegów pomiędzy dopaleniami filtra. obecnie jest to ok. 400 km. mam kompa, będę sprawdzał. jak się pogorszy i to znacznie, będzie decyzja co dalej.
    przy okazji podłączyłem się pod kompa i wykonałem restet wymiany oleju co jest bardzo istotne przy autach z DPF. wygląda to teraz tak:

    ECU-2.jpg

    jak widać na screenie, stopień zużycia oleju po zresetowaniu inspekcji olejowej wynosi 100% - czyli świeży olej. nie wiem dlaczego ale ta wartość w zakładce Parametry wynosiła u mnie przez cały czas od momentu zakupu auta 35,999%. uruchomiłem również inspekcję serwisową. przegląd inspekcji serwisowej wygląda mniej więcej tak:

    przeglad.jpg

    wracając do kwestii filtra powietrza... naprawdę nie rozumiem ludzi, którzy żałują tych paru złotych na wymianę filtra. podobnie miałem w Bravo, gdzie zaraz po zakupie wymieniając filtr wymsknęło mi się kilka nieparlamentarnych wyrazów na k, ch i p.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    388
    Auto
    Brava 1.6 16v Stilo 1.9 16v Punto 1.2 16v ELX Speedgear
    Rocznik
    1996 2005 2001
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    naprawdę nie rozumiem ludzi, którzy żałują tych paru złotych na wymianę filtra
    niektórzy nawet nie wiedzą że trzeba to wymienić co dla nas jest ciężkie do zrozumienia ale tak jest
    lukq lubi to.

  4. #78
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,509
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    za mną pierwsza wymiana filtra kabinowego. jak wspomniałem w innym temacie, zakupiłem tani filtr węglowy f-my Hart o symbolu 338 492 za jedyne 29 zł. od handlowca z branży moto usłyszałem - "w przypadku filtra kabinowego nie ma sensu przepłacać". i coś w tym jest... wyciągnięty z auta filtr kabinowy to dokładnie ten sam, który kupiłem. po niewielkim zabrudzeniu oceniam, że wymieniony był rok temu przez poprzedniego właściciela. nie rozumiem zatem dlaczego grzbiet przyoszczędził na filtrze powietrza. pomylił się i zamiast filtra powietrza wymienił kabinowy? no nie może być... sama wymiana filtra trwała ok. pół godziny. w porównaniu z Bravo dostęp do filtra conajmniej niewygodny i ewidentnie wskazujący na politykę pro-serwisową Fiata. Poniżej link na manual mojego autorstwa

    Wymiana filtra kabinowego w Stilo - Downloads - Fiat Klub Polska

    następny w kolejności aktywator klimatronika
    Ostatnio edytowane przez boch ; 21-09-2014 o 07:54

  5. #79
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    38
    Postów
    2,714
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Fajny manual,ale to piwo raczej nie jest potrzebne.Jak bym miał pić browara po zakończeniu każdej czynności to nie dotrwał bym do wieczora hehe.
    Tutaj to jest pikuś,pomagałem kiedyś wymienić ten filtr u brata w Alfie 156 Nie dość że montaż jest do góry (czyli grawitacja bardzo przeszkadza) to jeszcze są dwie sztuki
    byrrt lubi to.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  6. #80
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,509
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    Fajny manual,ale to piwo raczej nie jest potrzebne.Jak bym miał pić browara po zakończeniu każdej czynności to nie dotrwał bym do wieczora hehe.
    bo to jest manual dla niedzielnych majsterkowiczów, amatorów tanich kluczy z allegro

  7. #81
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    38
    Postów
    2,714
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    amatorów tanich kluczy z allegro
    Mam tylko nadzieję że nie tanich browarów Czekamy na resztę prac w których wykorzystano tanie klucze z allegro (lokowanie produktu)
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  8. #82
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    17
    Postów
    1,117
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    w porównaniu z Bravo dostęp do filtra conajmniej niewygodny i ewidentnie wskazujący na politykę pro-serwisową Fiata.
    rozumiem, że piszesz o porównaniu z bravo I, bo w bravo II filtr jest w tym samym miejscu i tak się składa, że wymieniałem ten filtr w tym roku i powiem tak: nie jest tak wygodnie jak w BBM, ale nadal nie jest trudno z odkurzaniem tego kanału zajęło mi to niecałe 10 minut

    co do tej polityki pro-serwisowej to chyba jednak fiat jeszcze nie jest taki zły. W focusie MK2 wymieniałem ten filtr rok temu. Też jest w tym samym miejscu, po środku tunelu, tylko trochę głębiej, bliżej ściany grodziowej. Problemem jest to, że wyciągany jest od strony kierowcy. Trzeba zdemontować pedał gazu z potencjometrem, a do jednej ze śrub dostęp jest tylko przy pomocy 2 przegubów albo złącza elastycznego. Wymiana zajęła mi ponad godzinę. Dziwiłem się, dlaczego nie mogli dać tej klapki od strony pasażera. Okazuje się, że makaroniarze nie są jednak najgorsi
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  9. #83
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,509
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    na piwie nie oszczędzam. wymianę filtra kabinowego sponsorował Grolsch



    powyższy post zawiera lokowanie produktu

    karwoj25, oczywiście chodziło o porównanie z Bravo I. tam wymiana filtra kabinowego to kwestia 5 minut.

  10. #84
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,164
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    W GP dostęp do filtra jest podobny co w Stilo i też go trzeba załamać żeby wszedł... nie mogli zrobić jak w BBM ?

  11. #85
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,509
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    wydaje mi się, że mogli ale nie chcieli. lata produkcji Stilo to już czasy kiedy koncerny motoryzacyjne zaczynały obniżać koszty produkcji kosztem gorszych jakościowo materiałów, mniej intuicyjnych rozwiązań, wymagających wizyt w serwisie. nie trzeba szukać daleko, wystarczy przykład żarówek. ich wymiana w Stilo obrosła już legendami. oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie tylko Fiat stosuje takie sztuczki

  12. #86
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,164
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie tylko Fiat stosuje takie sztuczki
    I tak nic nie przebije Mercedesa czy BMW z łańcuchem rozrządu umieszczonym od strony skrzyni...

  13. #87
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    17
    Postów
    1,117
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Przecież łańcuch jest "wieczny" zresztą kto by wymieniał rozrząd w 5-letnim złomie, nowe się kupuje
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    powyższy post zawiera lokowanie produktu
    wszędzie te reklamy

    Ja w Stilo czy Bravo II za wiele jeszcze nie robiłem, ale pierwsze wrażenia są raczej pozytywne. Oczywiście biorąc poprawkę na to, że 'dobrze to już było' jak chodzi o łatwość serwisu cóż poradzić, takie czasy nastali
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  14. #88
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,509
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    Przecież łańcuch jest "wieczny"
    no właśnie... znajomy w Skodzie Fabii ze 110 tysiącami na blacie wymieniał łańcuszek już dwa razy

  15. #89
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,704
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Wazne, ze wymienione Fajny manual i oby tak dalej

    P.S. w Lybrze ten filtr, to w 2 min wymieniam.... dojście perfekcyjne
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  16. #90
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,509
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    jak widać na screenie, stopień zużycia oleju po zresetowaniu inspekcji olejowej wynosi 100% - czyli świeży olej. nie wiem dlaczego ale ta wartość w zakładce Parametry wynosiła u mnie przez cały czas od momentu zakupu auta 35,999%.
    wyjaśniłem temat. to 35,999% oznacza ni mniej ni więcej, że poprzedni właściciel robił raczej krótkie trasy, ewentualnie uprawiał eco-driving. w konsekwencji skutkowało to zapychaniem filtra oraz jego wymuszonym dopalaniem przez sterownik silnika. czytając wątki poświęcone filtrom DPF można odnieść wrażenie, że za procent degradacji oleju odpowiada jakiś czujnik. jest to oczywiście kompletna bzdura. sterownik oblicza % degradacji oleju silnikowego na podstawie chociażby ilości dopaleń serwisowych filtra DPF - przynajmniej tak mi się wydaje, że jest w Stilo. pytanie tylko ile takich dopaleń potrzeba aby ze 100% zrobić 36%. ASO FIAT zaleca wymianę oleju po każdorazowym wymuszonym dopalaniu. przy okazji zajrzałem sobie w opcje MES'a dotyczące DPF'a. oto co wyczytałem przy parametrze Oil degradation level:

    Indicates how long the engine oil will last in percentage.
    100% means that the oil Change procedure has been carried out and this value then decreases according to the km travelled by the vehicle, particulate filter regenerations, etc.
    biorąc pod uwagę fakt, że od momentu zakupu auta, aż do wymiany oleju (4 miesiące) wartość ta nie zmieniła się ani na 1% wynika, że parametr ten zależy wyłącznie od ilości wymuszonych regeneracji. ALE... jest jeden istotny szczegół. MES nie pokazuje mi prawidłowo przebiegu. parametr Odometer wskazuje 0. podobnie parametr Odometer at last oil change. być może tutaj leży pies pogrzebany w temacie "% degradacji oleju"... czytałem pewien wpis, z którego wynika, że procent ten zależy od: ilości przejechanych km, ilości odpaleń silnika, ilości nieudanych i udanych dopaleń filtra DPF. całkiem rozsądne i wydaje mi się prawdziwe. zatem u mnie miesza problem z Odometrem. trzeba to będzie sprawdzić na Examinerze.

    i jeszcze przy okazji DPFa i jego eksploatacji, mała rozkminka nt. zapychania filtra. przy paramatrze Particulate filter clogging można przeczytać iż:

    Indicates the calculated particulate mass in % based on the DPF pressure reading from the sensors. Lower value means less clogging.
    NOTE: The filter is NOT considered as CLOGGED if this value is <100%. Also, note that in most systems values <200% are not considered as critical, but above this value it is highly recommended to perform a regeneration.
    wynika z niego (teoretycznie oczywiście), że uprawiając eco-driving oraz jazdę wyłącznie miejską, mógłbym spokojnie dokulać do 200% zapchania DPF'a bez konieczności dopalania. powyżej 200% już należałoby. ja staram się wypalać filtr regularnie w trybie "regeneracji aktywnej" przy ok. 100% zapchania. w moim przypadku i przy obecnych temperaturach odbywa się to co ok. 400 km. jestem tylko ciekaw kiedy sterownik zaczyna procedurę wypalania tzn. jaki stopień zatkania powoduje podjęcie próby dopalania przez sterownik i przy jakich prędkościach obrotowych się to odbywa. ktoś coś wie?
    Ostatnio edytowane przez boch ; 21-09-2014 o 09:32


 
Strona 6 z 19 PierwszyPierwszy ... 4567816 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Stilo...nie gaśnie
    Napisany przez mabiel86 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 20-01-2015, 20:12
  2. Stilo 1.9 JTD
    Napisany przez kamila31792 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 19-02-2014, 00:03
  3. Stilo 1,6 +gaz
    Napisany przez M_ZS na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-09-2012, 06:49
  4. Problem stilo 1.8 2002 check stilo 1.8
    Napisany przez ozinio na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-03-2012, 19:00
  5. Stilo 1.9 JTD
    Napisany przez NoVi na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-12-2010, 08:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl