Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 14 z 19 PierwszyPierwszy ... 41213141516 ... OstatniOstatni
Posty od 196 do 210 z 281
Like Tree9lubi to!

Temat: Stanisław Stilo czyli najładniejsze Stilo w mieście  

  1. #196
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,510
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Klima się nie kończy, jak Ci czynnik ucieka znaczy się że gdzieś jest nieszczelność. Najgorzej jak to mikronieszczelność - wtedy szukaj wiatru w polu.
    poczytałem trochę na ten temat i zapytałem dzisiaj o to kolesia, który nabijał mi klimę. potwierdził to co wkleję poniżej:

    Specyfika gazu jest taka, że nawet pomimo zupełnej szczelności układu w ciągu roku ubywa około 10 do 15 proc. czynnika, co powoduje obniżenie sprawności klimatyzacji (sprężarka musi pracować zdecydowanie dłużej, aby osiągnąć odpowiedni efekt)
    moje auto ma 9 lat więc powiedzmy, że się zgadza...
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #197
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,641
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No właśnie ubywa ale to nie jest normalne a klime się co jakiś czas faktycznie serwisuje, nabija gaz i olej i ten ubytek o którym piszesz jest powiedzmy w normie. Tak samo jak branie oleju np - nie powinno mieć miejsca a niektóre silniki palą sporo. Poza tym miałbyś mało czynnika to byś czuł że klima traci sprawność, bulgocze i syczy z parownika itp.. Jakby tak powoli schodził czynnik jeździłbyś tak z rok
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #198
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,704
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Tak dla porównania mi przez rok ubyło 30g czynnika, przy czym "wchodzi" 730g
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  5. #199
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,510
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    ostatnio uzupełniałem klimę, a dziś od rana wymieniłem filtr kabinowy na nowy (Meyle, węglowy) oraz pojechałem na ozonowanie. powód - niefajny zapaszek z nawiewów tuż po włączeniu klimy. ozonowanie trwało ok. 1,5 godziny. na razie zapach w aucie fantastyczny. gdyby ktoś miał nieciekawe zapachy w aucie polecam. koszt zabiegu 50 zł, także wydaje mi się, że raz do roku nie zaszkodzi...
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  6. #200
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,510
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Stilo właśnie po wymianie oleju i filtrów. filtry MANN, oliwa Motul 8100 X-Clean 5W40 sprawdzona w poprzednim sezonie. dziś przyszło zakupione na portalu aukcyjnym kompletne gniazdo zapalniczki wraz z podświetleniem, a nawet żarówką. miało być nowe ale nie jest. fantazja sprzedających nie zna granic. na szczęście wszystko działa jak należy, nie mam już luzów na gnieździe co skutkowało czasami brakiem styku.
    co jeszcze bym chciał do auta... lotkę na tylną klapę. tylko jest z tym jakaś heca, bo drogie są i ciężko trafić w kolor. prędzej i taniej kupi się całą kompletną klapę, co nawet nie wydaje mi się głupie biorąc pod uwagę fakt, że w oryginale lotka przykręcona jest przez szybę co zabezpiecza ją przed urwaniem. trzeba pomyśleć...
    są też sprawy do wyjaśnienia. od jakiegoś czasu piszczą mi hamulce. po ostatniej dłuższej trasie przyłożyłem dłoń do felg. lewa z tyłu mocno rozgrzana, pozostałe ciepłe. przy okazji wymiany oleju na podnośniku sprawdziłem toczność kół kręcąc nimi na swobodnie. jest słabo. najgorzej właśnie to z lewej strony, które z tego co pamiętam zawsze bardziej się brudziło od pyłu z klocków...
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  7. #201
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2013
    Skąd
    Myszków
    Postów
    13
    Auto
    brava 1.4
    Rocznik
    1996
    Jeśli dalej walczysz z korekcjami to tak STP pomógł mi nawet z 1.5 na 0.3

  8. #202
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,510
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    nie tyle walczę, co sobie eksperymentuję z olejem 2T generalnie nie jestem zwolennikiem półśrodków i pudrowania syfów, także auto i tak prędzej czy później trafi do mechanika na kontrolę wtrysków. jakby nie było, gadałem ostatnio z lokalnym specem nt. specyfików do silników diesla i potwierdził skuteczność dodawania "mixolu" czyli oleju 2T. polecił mi jeszcze jakiś dodatek do paliwa o nazwie TDA f-my Castrol. z tego co widzę, to jakiś depresator czyli dodatek typowo zimowy. może wkrótce...
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  9. #203
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2013
    Skąd
    Myszków
    Postów
    13
    Auto
    brava 1.4
    Rocznik
    1996
    Mixol to można wlewać ale do diesli z pompą vp44. Daruj sobie nie lej tego, za dużo nagaru sie tworzy przy spalaniu... Zalej sobie STP raz na 10 tysięcy i wystarczy. Jak wtrysk ma korekcje to +-3.5 w przybliżeniu to można jeszcze śmiało jeździć bez żadnych konsekwencji
    PS.
    Jak kopci na szaro/siwo to albo na ktorymś garze słaba kompresja albo na bank właśnie leje któryś wtrysk
    Ostatnio edytowane przez Kubson ; 21-09-2015 o 08:18

  10. #204
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,510
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    u mnie te korekcje nie są jakieś tam tragiczne. na rozgrzanym silniku są nawet ok. niepokoją mnie jedynie duże odchyłki po odpaleniu zimnego silnika dochodzące na pierwszym wtrysku do +2 mm3/w, ale z tego co wiem, mam ich nie brać pod uwagę. co ciekawe, po zaślepieniu EGR, już po niespełna minucie wysokie korekty schodzą poniżej +/- 1mm3/w więc jest chyba ok.
    co do dodatków do paliwa, stosuję olej 2T firmy Liqui Moly o symbolu 1052 polecany przez posiadaczy jtd/mjtd.

    i temat bardziej aktualny - piszczące hamulce jakie tarcze i klocki polecacie do Stilo? nawiercane tarcze to dobry pomysł?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  11. #205
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    28
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Przez pewien czas był szał na MIKODY ale jakoś tak dość szybko przeszło sprawdzone rozwiązania typu brembo+ferodo dają radę. Z tyłu wsadziłem klocki bosha i piszczą jak opętane.

  12. #206
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2013
    Skąd
    Myszków
    Postów
    13
    Auto
    brava 1.4
    Rocznik
    1996
    Nawiercane/nacinane mają dużo mniejsza skuteczność hamowania niż gładkie odpowiedź chyba sam już znasz
    Klocki ferodo (miękkie). Tarcza jak tarcza byle nie chińska.
    Na zaślepionym Egrze pewnie, że szybciej spadną mixol robi po prostu taki syf
    Zwykłe ON i tak masz "mokre". Regularne zalewanie STP tak jak na nim pisze to max jaki możesz zrobić i to juz jest WYPAS. A mixol to na prawde syf do zwykłego układu. Ogary na tym jeździły i VP44 ale to jest wiadome..

  13. #207
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,510
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Postawiłem na klocki i tarcze Ferrodo. Dziś komplet na tył wylądował na Staśku. Przy okazji wyszły dwie sprawy:

    1. Piasta lewego koła nadaje się do wymiany o czym przekonałem się obracając piastą po zdjęciu koła. Po zdjęciu dekla SAHARA - właściwie całkowity brak smarowania. Do tego szum + ciche chrobotanie. Na razie uzupełniłem smar i jest już cisza w przedziale 50-70 km/h. Jakby nie było, wiosną wymiana.
    2. Oprócz tego, że ręczny z lewej strony kiepsko trzyma, to jeszcze nie odbija po zluzowaniu. To przez to felga z się grzała i szybciej sypał klocek.

    Z punktem nr 1 problemów raczej nie będzie. Kupię piasty SKF i będzie miodzio. Nie wiem tylko co z blokowaniem ręcznego. Co tam się mogło zepsuć i czy dużo przy tym roboty?

    Poza tym, Stasiek już w "kozakach"
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  14. #208
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    817
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    trzeba sprawdzić. czy linka do wymiany czy zacisk do regeneracji.

  15. #209
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,510
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Linki z obu strona mają "wysiepane" osłonki gumowe więc może faktycznie są zdrowo zasyfione i sprężyna nie daje rady odbić mechanizmu... Gdyby jednak winien był mechanizm w środku, co tam się mogło skaszanić i czy bez specjalistycznych kluczy/narzędzi da radę to naprawić?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  16. #210
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    817
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Najczęściej zapieka się oś na tulejce, pod tą dzwigienką od ręcznego. zacisk trzeba rozebrać wyczyścić, przesmarować i zmontować ponownie na nowych "gumkach".
    jest tam problem z jednym segerem w środku ale nigdzie nie mogę trafić na długie i cienkie szczypce więc ratuję się cienkimi wkrętakami ewentualnie jakąś szpilką.


 
Strona 14 z 19 PierwszyPierwszy ... 41213141516 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Stilo...nie gaśnie
    Napisany przez mabiel86 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 20-01-2015, 20:12
  2. Stilo 1.9 JTD
    Napisany przez kamila31792 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 19-02-2014, 00:03
  3. Stilo 1,6 +gaz
    Napisany przez M_ZS na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-09-2012, 06:49
  4. Problem stilo 1.8 2002 check stilo 1.8
    Napisany przez ozinio na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-03-2012, 19:00
  5. Stilo 1.9 JTD
    Napisany przez NoVi na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-12-2010, 08:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl