Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 10 z 11 PierwszyPierwszy ... 891011 OstatniOstatni
Posty od 136 do 150 z 160
Like Tree5lubi to!

Temat: QBOSS Bravo 1.9JTD 142 KM 311Nm  

  1. #136
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 kwiecień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Superszybka Multipla 1,9/16V M-jet 198KM/398NM 6-speed
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Majster_James Zobacz post
    Ja ciągle nazywałem waste-gate overboostem No bo to jednak zawór nadciśnienia. Teraz wszystko czaje, wy mówicie że overboost na ten zawór sterujący gruszką przy VNT. Jeżeli wtyczka pasi, no to mnie bardzo wszystko cieszy, bo można turbo zmieniać w przyszłości i dalej działać.
    Użycie tej nazwy jest nieścisłością, ale taka jest potocznie używana , więc.... jej użyłem No ale sprawa się wyjaśniła, bo jak piszesz , wiesz wszystko. Powodzenia w modach.
    Multipla 1,9/16V M-jet 198KM/398Nm



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #137
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2014
    Skąd
    Małoposkie - Bielany
    Wiek
    30
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1,9 JTD
    Rocznik
    2001
    Przewertowałem temat i kurde jedną rzecz się bym chciał jeszcze dowiedzieć. :p
    Mianowicie, jakie mniej więcej ma wymiary Twój IC ?

  4. #138
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    660x220 plusem IC z Saba jest to ze ma wyjście i wejście w tym samym miejscu co znacząco ułatwia dostosowanie dolotu ,nie mniej jednak wydajność ma kiepską i ja osobiście będę zmieniał na przelotowy.

    A w aucie nie co nowości - po pierwsze wpadło turbo z 2.4 oraz Koło zamachowe z 20VT - poskładałem też 530 - oryginalnie ta skrzynia nie ma wyjścia na linkę prędkościomierza - dzięki Tomkowi zaopatrzyłem się w nowy ślimak i wieniec a sama obudowa została odpowiednio rozwiercona - mechanizm zmiany biegów też już czeka + nowe cięgna.



    Wpadł też gwint z Fiata Coupe - jak na razie przód kompletnie poskładany z tyłem jeszcze walczę - najpierw stanęła śruba dolnego mocowania amortyzatora ,po prawie godzinnej walce - ustąpiła - wyczyściłem nasmarowałem i złożyłem. Problem mam jeszcze z tulejami gwintowanymi są tak dokręcone że nie mogę ich rozkręcić ,być może jutro wpadną klucze to coś zdziałam. Generalnie auto stało się sztywniejsze i ładnie zbiera nierówności ale brak efektu taczki co mnie bardzo cieszy.



    Jest nisko ale mógł bym zejść jeszcze niżej ,niestety z racji zwykłych błotników i kompletnego zawieszenia z Coupe więcej się nie da - ale myślę nad inną oponą - prawdopodobnie przesiądę się na 195/40/17 lub 215/35/17 ewentualnie zmienię błotniki na te z HGT/Mery są pojemniejsze ale efekt teraz mi się podoba więc opcja z oponą bardziej do mnie przemawia



    Oprócz tego ciągle walczę z telepaniem podczas hamowania - przy 120 ciężko utrzymać kierownice - obstawiam tarcze choć te dałem do przetoczenia - nie pomogło :/ - tak więc wymieniłem ,wahacze ,końcówki drążków ,łączniki stabilizatora ,same drążki kierownicze ( te i tak chciałem bo miałem coustomowe ), zaciski dostały nowe uszczelniacze i osłony tłoczków ( tutaj raczej jest ok - tłoczki dają się wciskać gołymi rękami ) nowe blaszki a same prowadnice klocków wyczyszczone, nowe mocowania amortyzatorów i łożyska - mimo to dalej jest to samo , co prawda w mniejszym stopniu ale dalej telepie. Tak więc obstawiam dalej tarcze - duże znaczenie ma zamocowanie tarczy do toczenia - myślę że tokarz dał dupy - albo jako ze tarcze kupiłem używane (mało ale zawsze) mogły być przegrzane i stały się plastyczne bo efekt nasila się gdy tarcze się rozgrzeją

    Z grubszych gratów potrzebnych do Swapu został mi Komp ,półosie i sprzęgło z dociskiem - reszta to już mniej istotne sprawy które ogarnę podczas zabawy
    Ostatnio edytowane przez QBOSS ; 24-02-2015 o 22:26
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  5. #139
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,578
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    Ty chcesz to jeszcze obniżać? Znaczy chcesz zejść do podziemia?
    Niemniej efekt jest powalający. Na glebę

  6. #140
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2014
    Skąd
    Małoposkie - Bielany
    Wiek
    30
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1,9 JTD
    Rocznik
    2001
    Temat tarcz wałkowałem u siebie w bravo długi czas. Najdziwniejszym zjawiskiem u mnie był fakt, że po toczeniu tarcze ( lub założenie nowych ) niwelowało jakiekolwiek bicie.
    Lecz dotarłem hamulce, zrobiłem powiedzmy na nich 2 000km, zdemontowałem jedno koło na chwilę, założyłem na nowo i miałem bijące hamulce. Koła 4x100 i śruby pływające. Dziwny temat.

    Ogólnie toczenie musisz zrobić tak, że wszystkie powierzchnie z jednego zamocowania razem z powierzchnią przylegającą do piasty, inaczej nie ma szans. U mnie czuć było nawet bicie 2 setek, co wg. gościa z okolicy u mnie który siedzi w zawieszeniach dopuszalne jest bicie do 4 setek bo tyle zacisk zniweluje.


    Co do IC - masz zamiar przelotowy robić mówisz, ale wtedy długośc dolotu jednak będzie spooro dłuższa, sam się zastanawiam jeszcze, ale lag będzie chyba dośc spory.
    Oglądałem icki na fmic i w sumie przelotowe są tańsze o wiele, ale myślałem kupic cos wiekszy i przespawac wyloty, bo spawanko alu mam na stanie więc problemu by nie było. Oczywiście trzeba by to dzielić na pół i robić z tyłu ładną kołyskę, zeby powietrze dobrze się tam zawijało, bo jednak nawrót o 180*.

  7. #141
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 kwiecień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Superszybka Multipla 1,9/16V M-jet 198KM/398NM 6-speed
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Majster_James Zobacz post


    Co do IC - masz zamiar przelotowy robić mówisz, ale wtedy długośc dolotu jednak będzie spooro dłuższa, sam się zastanawiam jeszcze, ale lag będzie chyba dośc spory.
    Oglądałem icki na fmic i w sumie przelotowe są tańsze o wiele, ale myślałem kupic cos wiekszy i przespawac wyloty, bo spawanko alu mam na stanie więc problemu by nie było. Oczywiście trzeba by to dzielić na pół i robić z tyłu ładną kołyskę, zeby powietrze dobrze się tam zawijało, bo jednak nawrót o 180*.
    Z tym sporym lagiem to nie przesadzaj. Policz sobie długość drogi powietrza w obu przypadkach i wyjdzie Ci prawie to samo. Jednostronny cooler stawia jednak większy opór i to nie przemawia za jego bezwzględnym stosowaniem. Zakłada się go ze względu na wygodę montażu , a nie na cudowne działanie. Zauważ ,że obecne modele mają fabrycznie frontowe icki , na dodatek przelotowe i jest OK.
    Multipla 1,9/16V M-jet 198KM/398Nm

  8. #142
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    40
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    ...i nie odczułem żadnych problemów z lagiem.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  9. #143
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    Cytat Napisał Majster_James Zobacz post
    Temat tarcz wałkowałem u siebie w bravo długi czas. Najdziwniejszym zjawiskiem u mnie był fakt, że po toczeniu tarcze ( lub założenie nowych ) niwelowało jakiekolwiek bicie.
    Lecz dotarłem hamulce, zrobiłem powiedzmy na nich 2 000km, zdemontowałem jedno koło na chwilę, założyłem na nowo i miałem bijące hamulce. Koła 4x100 i śruby pływające. Dziwny temat.

    Ogólnie toczenie musisz zrobić tak, że wszystkie powierzchnie z jednego zamocowania razem z powierzchnią przylegającą do piasty, inaczej nie ma szans. U mnie czuć było nawet bicie 2 setek, co wg. gościa z okolicy u mnie który siedzi w zawieszeniach dopuszalne jest bicie do 4 setek bo tyle zacisk zniweluje.


    Co do IC - masz zamiar przelotowy robić mówisz, ale wtedy długośc dolotu jednak będzie spooro dłuższa, sam się zastanawiam jeszcze, ale lag będzie chyba dośc spory.
    Oglądałem icki na fmic i w sumie przelotowe są tańsze o wiele, ale myślałem kupic cos wiekszy i przespawac wyloty, bo spawanko alu mam na stanie więc problemu by nie było. Oczywiście trzeba by to dzielić na pół i robić z tyłu ładną kołyskę, zeby powietrze dobrze się tam zawijało, bo jednak nawrót o 180*.
    Jeżeli będę miał większego laga to tylko przez większe turbo ,na pewno nie przez długość dolotu - ważna jest pojemność a nie długość - po za tym tak jak Tomek napisał w jednostronnych ICkach masz większe opory powietrza co nie przemawia za ich zastosowaniem druga sprawa można powiedzieć że powietrze pokonuje 2x długość całego IC więc lag przy zastosowaniu przelotowego IC będzie taki sam albo i mniejszy.

    Co do mojego problemu z telepaniem przy hamowaniu - opcja z brudem między piastą i tarcza odpada - piasty mam zawsze czyste bez korozji tak samo tarcze - dbam o to i zawsze na wiosnę są czyszczone i impregnowane. Ale zawsze po założeniu nowych klocków bądź teraz po toczeniu ,do puki wszystko się nie ułoży jest cacy po zrobieniu 200-500 km problem wraca - po wypłacie lecą nowe tarcze zobaczymy co będzie.

    dejv667 - widzę kroją się całkiem zacne plany względem mocy skoro taka wielkość ICka ??
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  10. #144
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    W jtd tak zrobiliśmy dolot:





  11. #145
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    No i wpadły nowe opony i świeże rolki Zakupiłem na próbę Nankang AS1 195/40/17 - naciągnęło się to całkiem ładnie ,nagle zrobiło się tyle miejsca w nadkolu że spokojnie jeszcze 2 cm mogę zejść niżej . Przestało obcierać o błotnik i nawet przy dużych hopach nic nie trze. Sama opona przynajmniej na suchym klei lepiej niże Hankook zobaczymy co będzie się działo na mokrej nawierzchni - mimo wszystko jestem mega zadowolony





    Na dniach muszę odświeżyć malowanie dokładki i listwy lecą w kolor - tak jednak dorosłem do tej decyzji
    lukq lubi to.
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  12. #146
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał QBOSS Zobacz post
    zobaczymy co będzie się działo na mokrej nawierzchn
    zobaczysz różnicę po przesiadce na nowe lepsze gumy... kumpel to miał w s3... niestety, popadało trochę i 4 koła się kręciły a auto stało w miejscu.. chyba że coś zmienili w mieszance?
    w bmce poprzedni właściciel założył zimówki nankanga i trzeba mieć szybkie ręce

  13. #147
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    zobaczysz różnicę po przesiadce na nowe lepsze gumy... kumpel to miał w s3... niestety, popadało trochę i 4 koła się kręciły a auto stało w miejscu.. chyba że coś zmienili w mieszance?
    w bmce poprzedni właściciel założył zimówki nankanga i trzeba mieć szybkie ręc
    Na suchym jest super a na mokrym faktycznie szału ni ma ,mimo wszystko jestem zadowolony.

    W aucie parę rzeczy zostało wymienionych min. Tarcze na ATE ,poduszka skrzyni i wreszcie dałem kierownice do obszycia - ta ostatnia opcja daje sporo przyjemności



    A zeby nie było aż tak kolorowo to mam problem z nowymi tarczami ,choć bardziej obstawiam że to wina klocków - mianowicie do tych tarcz założyłem klocki Brembo które miałem wcześniej - przejechały może ze 2 tys. km na poprzednich tarczach strasznie mi się gotują - hebel jest świetny ale przy nie co ostrzejszym hamowaniu tarcze płoną i skuteczność spada drastycznie - oczywiście to jest norma ale nie powinno się tak dziać po jednym hamowaniu - wydaje mi się że te klocki są ciulate i nie pasują do tych tarcz. Myślę nad Ferodo Premiere - ktoś miał jakąś styczność albo jest w stanie polecić coś dobrego ?? bo obawiam się że będzie powtórka z rozrywki i znów tarcze zaczną bić jak tak dalej pojeżdżę
    Ostatnio edytowane przez QBOSS ; 26-04-2015 o 15:43
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  14. #148
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    zmień klocki, u siebie miałem textar bardzo dobrze je wspominam, chciałem kupić kpl ate+ate, ale niestety klocki do brembo z ate nie były dostępne... i jeszcze możesz układ zalać płynem ate super blue racing

  15. #149
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    Właśnie mysle o klockach bo te nie piszczą tylko jak sa zimne ale nie wiem co wybrac nie chce juz nic taniego wiec albo ATE albo Ferodo
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  16. #150
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    A tutaj ciekawostka - jak według alfacholików powinienem układać klocki

    https://www.youtube.com/watch?v=Pi4BAuMjpbE&app=desktop

    Nie wiem ale mnie się wydaje że po takim docieraniu tarcze poszły by w ósemki ;P
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem


 
Strona 10 z 11 PierwszyPierwszy ... 891011 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bravo 1.9JTD nie pali na zimnym
    Napisany przez adrian23.u na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 95
    Ostatni post: 23-01-2015, 13:55
  2. Rozrusznik Fiat Bravo 1.9JTD
    Napisany przez dawidek na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-11-2011, 08:27
  3. [kupie] Fiat Bravo 1.9JTD
    Napisany przez jacjacek na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-11-2011, 21:25
  4. konttrolki w fiacie bravo gt 1,9jtd
    Napisany przez Goliat na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-11-2010, 14:02
  5. Ksiązka do Bravo 1.9jtd
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-10-2008, 19:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bravo 1.9jtd modyfikacje

bravo qboss

fiatklubpolska.pl 6

1.9jtd wymiana tarcz

stilo tomason

zawor overboost bravo

fiat multipla adaptery hamulec

bravo tomason tn1

colombo bariani jtd

fiat multipla samulfiat bravo dokladka zderzakaate wymiana tarczstilo 1.9jtd jednomashttp:fiatklubpolska.plmoje-auto-462qboss-bravo-1-9jtd-142-km-311nm-18164tomason tn1 bravotextar pro stilojednomasa do 1 9 jtdsoczewki fiat mareatomason tn1 fiat bravo 2bbtp qboss

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl