Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 9 z 11 PierwszyPierwszy ... 7891011 OstatniOstatni
Posty od 121 do 135 z 160
Like Tree5lubi to!

Temat: QBOSS Bravo 1.9JTD 142 KM 311Nm  

  1. #121
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    No i pozakładane - choć spokojnie mogłem z tym poczekać aż będę targał maszynownie - tyle tylko że nie mogłem już patrzeć na te zaciski jak tak leżą i ładnie wyglądają. Na pierwszy ogień poszło serwo - to od JTD jest mizerne w stosunku do HGT/Coupe (Pajel'ku - dzięki za graty ) - wytargać to kures.... z auta to niezła przeprawa - o wiele łatwiej jak nie ma skrzyni albo całego silnika Po zmianie serwa ,musiałem dorobić adaptery - z tym jest już sporo zabawy o wiele więcej niż z serwem - niezbędnym okazało się wyjęcie zwrotnicy na stół - pomierzyłem i zacząłem rzeźbić - 10mm stal konstrukcyjna ,flex - wiertarka stołowa i po dwóch dniach zabawy ,setkach kur... i wujów ,kilku spalonych i złamanych wiertłach - udało mi się w końcu wyrzeźbić odpowiednie adaptery. Sprawa jest o tyle skomplikowana że zacisk i mocowania w zwrotnicy od HGT są na innej płaszczyźnie i są zbyt blisko siebie.

    Koniec końców udało się !!!!! co prawda wiele pracy w to włożyłem ale przede wszystkim mam lepszy hebel i trochę hajsu się zostało - podsumowując:

    Zaciski Alfa 166 - 350 zł
    Tarcze używki 305 mm - zużycie zerowe - 80 zł
    Klocki nowe Brembo - 135 zł
    Farba - 15 zł
    Servo - 70
    Stal konstrukcyjna - zajumana na złomie

    Ogółem : 645 zł - nie ma tragedii




    Generalnie obeszło się bez dystansów - choć za wiele miejsca nie zostało na oko jakieś 1.5 mm - szkoda że tarcze 330 są tak drogie bo wtedy zacisk miał by o wiele więcej miejsca - a ja mniej roboty z adapterami



    Zostało mi odpowietrzyć - dziś mi się już nie chciało ,no i dotrzeć ładnie hebel , przy okazji wymieniłem też końcówki drążka i łączniki stabilizatora
    byrrt lubi to.
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #122
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    to git, że obyło się bez dystansów

  4. #123
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2014
    Skąd
    Małoposkie - Bielany
    Wiek
    30
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1,9 JTD
    Rocznik
    2001
    Bardzo fajne auto, mam podobne bravo tyle że silnik CF3 i borykam się ze sprzęgłem aktualnie. Autko dostało wirusa na około 300 Nm ale niestety przy pierwszej próbie pomiaru mocy sprzęgło odmówiło całkowicie współpracy. Wrzuciliśmy seryjny program, pojeździłem tydzień i czułem uślizgiwanie, szczególnie podczasj nocnej jazdy. Dzisiaj wytargałem skrzynię i aktualnie myślę co wykonać.
    Ogólnie jestem z małopolski z okolic Oświęcimia, mam firmę w Bielsku która zajmuje się sprzęgłami - robią kevlary, spieki i wzmacniane dociski, lecz trzeba coś wybrać.
    Możesz napisać coś więcej na temat Twojego sprzęgła ? Wydaje mi się, że mamy to samo i bardzo jestem ciekaw co tam pokombinowałeś o ile mogę wiedzieć.
    pozdrawiam

  5. #124
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    Generalnie ja wzmacniałem docisk samemu - z 2 złożyłem jeden ale z 2 sprężynami do tego tarcza nabita cevlarem i jak na razie po 20 tys. trzyma super - mankament tego rozwiązania jest taki że trzeba posiadać mocą lewą nogę - wciśnięcie sprzęgła jest nie lada wyczynem - o ile nie przeszkadza to w trasie to już w korkach i w mieście do wygodnych nie należy. Generalnie cały zestaw będzie na sprzedaż ok wiosny - więc jak byś chciał to odezwij się na PW. Ja obecnie będę zakładał całe sprzęgło od 20vt łącznie z kołem zamachowym - ale do tego potrzebna jest odpowiednio przerobiona skrzynia 6 biegowa i cały mechanizm zmiany biegów łącznie z cięgnami.

    Aha przy ponad 300Nm szybko padnie skrzynia albo przeguby wewnętrzne - niestety taki urok 510
    Ostatnio edytowane przez QBOSS ; 07-11-2014 o 13:05
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  6. #125
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2014
    Skąd
    Małoposkie - Bielany
    Wiek
    30
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1,9 JTD
    Rocznik
    2001
    Powiem Ci tak, że przeguby wg. katalogu inter-carsu sa stosowane w alfie nawet z silnikiem 3.0 V6 co ma prawie 200 koni, więc myślę że sobie poradzą. Poza tym nie kosztuje to cudów.
    U siebie teraz porobiłem sprzęgło, szlifowałem dwumas tam w firmie w bielsku, obniżyłem siedzenie docisku o 0,40mm plus nowy zestaw Valeo bo nic lepszego nie dostałem. Wgrał gościu tą mapę co na początku kiedy się ślizgało sprzęgło i jest ok, nie byłem na rolkach jeszcze ale jest wyczuwalna różnica, choć momentu nie ma cudnego. Bardzo rozłożone to wszystko. Ogólnie od momentu poskładania tego z nowym sprzęgłem, od razu wgrałem mapę i jeździłem i borykam się z wibrowaniem auta przy max. momencie obrotowym. Czyli po polsku - wciskasz gaz do dechy przy 2k obrotów na wyższym biegu ( od 3jki ) i zaczyna wibrować autem jak by właśnie przeguby dawały o sobie znać, lub mapa jest tragiczna.

    Zrobiłem całą prawą stronę przeniesienia napędu ( bo tam to bardziej wibruje pod nogami ). Tj. łożysko podpory półosi, przeguby wewnętrzny i zewnętrzny. Nie dało nic, nawet gorzej. Więc stwierdziłem że jeszcze piasta. Piaste wytargałem, wrzuciłem na tokarę przemierzyłem czujnikiem zegarowym jak się dało i stwierdziłem że jest ok, ale mimo to wsadziłem nową z nowym łozyskiem SKF. Bez zmian.
    Teraz pojeździłęm znowu kilka set kilometrów i przy sztywniejszym przeniesieniu napędu, wyczuwam że silnik robi ten problem nie napęd.
    Miałem być na rolkach już w zeszłym tygodniu ale w firmie nie dali rady, czekam na inną mapę i zobaczymy. Bo jeszcze zostaje opcja że dwumas nie wyrabia, ale nie chce mi się w to wierzyć bo nie ma cudów w osiągach.

    Rozpisałem się mega, jeżeli ktoś to przeczyta to będzie dobrze.
    Jeżeli mogę, apropo sprzęgła jeszcze, to zapytam czy dwumas masz zaspawany czy jednomas od 1,9td ? Docisk przerobić to żaden problem z tego co widzę, choć nie dawałbym dwóch słoneczek lecz jedno nowe i połowa starego lub 2/3. Żeby faktycznie pedał sprzęgła nie był jak beton.
    Ja myślałem teraz nad zestawem typu : kupić używany zestaw jednomasu z 1,9 td wraz z tarczą i dociskiem. Do tego nowy zestaw sprzęgła valeo, dwa dociski złożyć do dupy, jednomas do szlifowania płaszczyzny i to wsadzić.

  7. #126
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Majster_James Zobacz post
    Bo jeszcze zostaje opcja że dwumas nie wyrabia, ale nie chce mi się w to wierzyć bo nie ma cudów w osiągach.
    mało to było przypadków że, nowe sprzęgło ślizgało, albo dwumasa(nowa) wpadała w wibracje...

  8. #127
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 kwiecień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Superszybka Multipla 1,9/16V M-jet 198KM/398NM 6-speed
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Majster_James Zobacz post
    Powiem Ci tak, że przeguby wg. katalogu inter-carsu sa stosowane w alfie nawet z silnikiem 3.0 V6 co ma prawie 200 koni, więc myślę że sobie poradzą. Poza tym nie kosztuje to cudów.
    U siebie teraz porobiłem sprzęgło, szlifowałem dwumas tam w firmie w bielsku, obniżyłem siedzenie docisku o 0,40mm plus nowy zestaw Valeo bo nic lepszego nie dostałem. Wgrał gościu tą mapę co na początku kiedy się ślizgało sprzęgło i jest ok, nie byłem na rolkach jeszcze ale jest wyczuwalna różnica, choć momentu nie ma cudnego. Bardzo rozłożone to wszystko. Ogólnie od momentu poskładania tego z nowym sprzęgłem, od razu wgrałem mapę i jeździłem i borykam się z wibrowaniem auta przy max. momencie obrotowym. Czyli po polsku - wciskasz gaz do dechy przy 2k obrotów na wyższym biegu ( od 3jki ) i zaczyna wibrować autem jak by właśnie przeguby dawały o sobie znać, lub mapa jest tragiczna.

    Zrobiłem całą prawą stronę przeniesienia napędu ( bo tam to bardziej wibruje pod nogami ). Tj. łożysko podpory półosi, przeguby wewnętrzny i zewnętrzny. Nie dało nic, nawet gorzej. Więc stwierdziłem że jeszcze piasta. Piaste wytargałem, wrzuciłem na tokarę przemierzyłem czujnikiem zegarowym jak się dało i stwierdziłem że jest ok, ale mimo to wsadziłem nową z nowym łozyskiem SKF. Bez zmian.
    Teraz pojeździłęm znowu kilka set kilometrów i przy sztywniejszym przeniesieniu napędu, wyczuwam że silnik robi ten problem nie napęd.
    Miałem być na rolkach już w zeszłym tygodniu ale w firmie nie dali rady, czekam na inną mapę i zobaczymy. Bo jeszcze zostaje opcja że dwumas nie wyrabia, ale nie chce mi się w to wierzyć bo nie ma cudów w osiągach.

    Rozpisałem się mega, jeżeli ktoś to przeczyta to będzie dobrze.
    Jeżeli mogę, apropo sprzęgła jeszcze, to zapytam czy dwumas masz zaspawany czy jednomas od 1,9td ? Docisk przerobić to żaden problem z tego co widzę, choć nie dawałbym dwóch słoneczek lecz jedno nowe i połowa starego lub 2/3. Żeby faktycznie pedał sprzęgła nie był jak beton.
    Ja myślałem teraz nad zestawem typu : kupić używany zestaw jednomasu z 1,9 td wraz z tarczą i dociskiem. Do tego nowy zestaw sprzęgła valeo, dwa dociski złożyć do dupy, jednomas do szlifowania płaszczyzny i to wsadzić.
    Przeguby nie zabijają konie tylko duży niuton z niskich obrotów. Zastanów się jaki niuton produkuje V6 i przy jakich obrotach to zrozumiesz, że Kuba ma rację. Rozpisałeś się to fakt, ale to wszystko rzeźba w g....e. Już najbardziej rozbawił mnie pomysł z kołem i sprzęgłem od 1,9TD. Taki zestaw wymiarami i wytrzymałością nie dorównuje JTD. Jeżeli chcesz się bawić w jednomas ze sprzęgłem o tych samych rozmiarach , czyli 230mm, to można zastosować komplet od np przedliftowej Kappy2,0 lub 2,4/20V i dopiero myśleć o wzmacnianiu tego. Tam mamy pchane sprzęgło 230mm na jednomasie i koło pasuje na wał JTD. Trzeba tylko zastosować wyższe łożysko oporowe np od rzeczonego 1,9TD lub 1,8/16V. Drżenie nadwozia , które opisałeś to na 99% wibracje lichego dwumasu. Jedyny sensowny sposób na to wszystko ,to rozwiązanie na które namówiłem Kubę, czyli na przejście na C530 i sprzęgło 235mm. Tu są większe możliwości rozwoju.
    Ostatnio edytowane przez samul2 ; 12-11-2014 o 21:53
    Multipla 1,9/16V M-jet 198KM/398Nm

  9. #128
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2014
    Skąd
    Małoposkie - Bielany
    Wiek
    30
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1,9 JTD
    Rocznik
    2001
    Po pierwsze, dziękuje za zainteresowanie Panowie.
    Samul. Coś mi się ubzdurało że sprzęgło 1,9td jest tej samej średnicy, możliwe że gdzieś na którymś forum ktoś tak napisał a ja nie sprawdziłem. Faktycznie 215mm to nie jest za wiele, a ze zdjęć wnioskuję że docisk trochę lipny. Więc dupa.
    Jednomas od kappy jeżeli patrzę na allegro to idzie wyrwać nawet poniżej 100zł, potem tylko szlifowanie i jest jak nowe. Tylko od 2.0 a od 2.4 wg. katalogu inter-cars sa inne sprzęgła. Obydwa podejdą ?

    Jeżeli chodzi o skrzynię C530, to bardzo ciekawa opcja, lecz trochę kosztowna ( dwumas + sprzęgło nówki to 2000zł i skrzynia koło tysiąca ) a nie wiem czy jest sens to montować do mnie przy ówczesnej turbinie. Nie wiem ile z tego by wyszło Niutonów i mocy. Fajnie robi Kuba, kiedy leci więcej rzeczy na raz, typu turbo, komp itp. Wtedy można się bawić.

    Jeszcze pytanie mam do autora tematu: Na którejś stronie pisałeś o problemie związanym z hamulcami, że musisz mocno naciskać na pedał hamulca, a jak się zagrzeją to jest git. Akurat mam to samo ;p więc moge podpytać co było nie tak ?

    Edit: dziś byłem na zmianie mapy, wrzuciliśmy coś mocniejszego, autko dostało dużo większego buta a drgania dalej podobne, bez większych zmian, a dodam że od samego dołu czuć sporo mocniej. Następnie wrzuciliśmy seryjny soft i jest ok, nie drga nic, choć gość twierdzi że i tak dość wibruje to auto. Jednak ja mu tłumaczyłem że tutaj silnik siedzi bardzo sztywno i dośc mocno to czuć wszystko. Dzisiaj jeszcze zrobiłem test przelewowy wtrysków, bo też brałem pod uwagę, że coś może winić i wyszło że 3 wtrysk ma widoczną różnicę. https://www.youtube.com/watch?v=BIcB...ature=youtu.be a tutaj fotka po 5 minutach: BikePics - Photo Uploaded By James Bond Jutro jeszcze odkręcam lewą nakrętkę przegubu i obczaję co tam słychać kiedy to się poluzuje. I jutro jest plan na hamownie, jeżeli nie będzie czasu to poniedziałek, pochwalę się co się uda wykrzesać.
    Ostatnio edytowane przez Majster_James ; 14-11-2014 o 21:45

  10. #129
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 kwiecień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Superszybka Multipla 1,9/16V M-jet 198KM/398NM 6-speed
    Rocznik
    1999
    Może w końcu dotrze do Ciebie ,że drga Ci dwumas i nic z tym nie zrobisz . Kolejne odpowiedzi to - 2,0 i 2,4 ma te same sprzęgła, przejście na C530 to koszt ,mniejszy niż Ci się wydaje. Parę dni temu kupiłem kolejną C530 6-cio biegową za 250zł , mam już ich kilka kupione w podobnej cenie, więc można taniej kupić niż piszesz (5-tki to już wogóle za grosze można kupić). Dwumasu nie kupujesz tylko szukasz sztywnego koła od FC 20VT i do tego ciągane sprzęgło 235 pod jednomas (pasuje od FC16VT i 20VT, 2,5 i 3,0V6 na jadnomasach) i taki zestaw pasuje P&P do C530. Dysponujesz wtedy zestawem, który zniesie 400 niutona bez żadnego wzmacniania i rzeźby w gównie. Na C510 to zapomnij o zabawie w cziptuning, bo tu nie ma żadnego zapasu, ja zęby na tym zjadłem i twierdzę ,ze nie warto. Jak spoglądniesz na moje auto to zobaczysz ,że też od 105-tki zaczynałem i wywaliłem to w pizdu
    Multipla 1,9/16V M-jet 198KM/398Nm

  11. #130
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    Zmień mechaniora co ci wgrywa soft bo widać chłop nie zna się na rzeczy skoro dziwi go wibracja po wgraniu mocniejszej mapy - Tomek dobrze ci pisze Wina dwumasy - u mnie było dokładnie to samo - niestety zwiększanie mocy na seryjnej 510 mija się z celem ta skrzynia i przy seryjnych 105 ma co robić. Jeśli chcesz się bawić w coś więcej i nie rzeźbić w gównie to tylko C530 z takim zestawem jak Tomek proponuje - obecnie jedyne rozsądne rozwiązanie.
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  12. #131
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2014
    Skąd
    Małoposkie - Bielany
    Wiek
    30
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1,9 JTD
    Rocznik
    2001
    No brałem pod uwagę, że jeżeli gość sobie nie poradzi, to będę musiał podjechać np. do Cinka lub Vtech i jeżeli poradzą sobie tam to ten mi zwraca kasiure.
    Ale gościa znam, w tym roku zrobił hamownię na mojej ulicy, więc z warsztatu mam nie daleko.

    Do rzeczy. Wczoraj byłem na rolkach, pochwalił się że zrobił dwie bardzo fajne mapy od nowa, że się postarał i będzie chodzić.
    1 pomiar - seria soft, wyszło nie całe 110 koni i 210Nm, jako że mam wolny wydech to mogłem w to uwierzyć.
    Następne kilka pomiarów to pierwsza "normalna" mapa ( czyli czip dla standardowego kowalskiego, 20% wzwyż ), wszystko działa ładnie, płynnie nabiera mocy i wyszło 125km i 250Nm.

    Mocniejszej mapy nie wgraliśmy bo nie wziął, miałem być dziś ale nie było czasu.
    Na drodzę ok, nie telepie. Pełny moment ma dopiero 2700/2800 obr więc wysoko. Słabszy dół niż w poprzedniej mapie ale i płynniejszy. Lepsza góra, bo między 2800-3600 jest ładnie.
    Jak dogrzałem dobrze auto, potem pare kilometrów dobrego butowania i na sam koniec 5ty bieg, prosta droga i pedał w podłoge od 1500obr/min to lekko zdarza się zadrgać przy ok 2000-2400, więc jest teraz na granicy wytrzymałości dwumasu.

    Mocniejsza mapa jeżeli będzie podobnie zestrojona, to będzie chodzić, no ale niestety poniżej tych 2800 obr/min nie wyciągnę nic więcej bez telepania wszystkim
    Dylematów jest trochę, na pewno do wiosny się pomyśli co zrobić. Skrzynia C530 bardzo fajna sprawa, jak by się udało wytargać w sensownych pieniądzach to na pewno by wpadła, kwestia turbiny.
    Mam co prawda kompletne CF3 pod maską, ale turbo bez zmiennej geometrii sporo ubiera możliwości, a nie mam pojęcia czy udało by się zmienić turbo bez zmiany wiązki i kompa ?
    Co prawda mam elektronicznie sterowany zawór nadciśnienia, więc nie tak jak CF2 że trzeba MBC, no ale tego chyba się nie uda wykorzystać do sterowania geometrą w innym turbie.

    Więc potem nachodzi pytanie co najlepiej się opłaci.

    Widzę panowie że macie obeznane części do tych parchów, powiedzcie co leci w skrzyni C510 ? Qboss u Ciebie widziałem padło łożysko, ale dostęp jest bez problemów więc można wymienić.
    Myślę ewentualnie żeby na razie po prostu wrzucić jednomas z kappy, plus sprzęgło pod to. Wyjdzie koło 7 stów, a obecny komplet sprzęgła można by sprzedać, więc nie wielką ilością kasy powinno się udać wrzucić sztywne sprzęgło i nie wychodząc ponad 300Nm trochę pojeździć.
    pozdro!

  13. #132
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 kwiecień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Superszybka Multipla 1,9/16V M-jet 198KM/398NM 6-speed
    Rocznik
    1999
    No tak to jest własnie z tym gównianym napędem. Trochę poza serię wyjdziesz i jest kiszka - drżenia, telepania i uślizgiwania. Ja też u siebie bawiłem się przebiegiem momentu , ale było tak - albo nic nie telepało, ale przyrost pałera mizerny, albo telepało i ślizgało ,ale pałer było czuć. Błędne i beznadziejne koło więc dałem se spokój. Jeżeli chodzi o turbinę VNT , to jeżeli piszesz ,że masz CF3 (sterownik z dwiema wtyczkami) to sprawa jest prosta i masz dwie opcje:
    1. Zakładasz turbinę VNT + zawór overboost i tuner uruchamia Ci mapę VNT w sterowniku
    2.Zakładasz turbinę VNT+ zawór overboost i kupujesz sobie sterownik z immo i transponderami (na siłe mozna też przyuczyć do twojego immo) od Marei 110/115 lub Multipli 110/115 i wpinasz zamiast swojego. W tej chwili te zestawy to juz grosze kosztują.
    Co do zestawu od Kappy to musisz pamiętać , że masz w dalszym ciągu sprzęgło 230mm i przy 300Nm rychło zacznie się uślizgiwać.
    Ostatnio edytowane przez samul2 ; 19-11-2014 o 09:01
    Multipla 1,9/16V M-jet 198KM/398Nm

  14. #133
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2014
    Skąd
    Małoposkie - Bielany
    Wiek
    30
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1,9 JTD
    Rocznik
    2001
    Odpuściłem temat sprzęgła Kappy jeżeli w tak groszowych pieniądzach można dostać pasującą skrzynie C530 ( 5 biegową ) i od razu pakować sprzęgło 235mm które zniesie więcej a wykosztuje podobnie.

    CF3 mam na pewno, z resztą widać nawet na filmiku jaki jest silnik. Tyle że sterownik od turba mam na pewno na jedną wtyczkę i 2 piny a wychodzą z niego 3 wężyki ( do gruszki overboost, do ciśnieniowej strony dolotu oraz do podciśnieniowej strony dolotu ). Więc nie wiem czy o ten Ci chodzi, jak coś to pyknę foto.
    A nie rozumiem trochę tych opcji założenia turba VNT + zawór overboost. To po co zakładać zawór overboost kiedy mam sterowanie łopatkami ?

    edit: http://allegro.pl/alfa-romeo-159-zaw...791458142.html patrząc na fotki tych zaworów od alfy, to kostkę mam taką samą. To ma szanse zadziałać z moim ecu ?
    Ostatnio edytowane przez Majster_James ; 19-11-2014 o 13:34

  15. #134
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 kwiecień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Superszybka Multipla 1,9/16V M-jet 198KM/398NM 6-speed
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Majster_James Zobacz post
    Odpuściłem temat sprzęgła Kappy jeżeli w tak groszowych pieniądzach można dostać pasującą skrzynie C530 ( 5 biegową ) i od razu pakować sprzęgło 235mm które zniesie więcej a wykosztuje podobnie.

    CF3 mam na pewno, z resztą widać nawet na filmiku jaki jest silnik. Tyle że sterownik od turba mam na pewno na jedną wtyczkę i 2 piny a wychodzą z niego 3 wężyki ( do gruszki overboost, do ciśnieniowej strony dolotu oraz do podciśnieniowej strony dolotu ). Więc nie wiem czy o ten Ci chodzi, jak coś to pyknę foto.
    A nie rozumiem trochę tych opcji założenia turba VNT + zawór overboost. To po co zakładać zawór overboost kiedy mam sterowanie łopatkami ?

    edit: Alfa romeo 159.ZAWÓR, Sterownik.Turbo.NOWY. (4791458142) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. patrząc na fotki tych zaworów od alfy, to kostkę mam taką samą. To ma szanse zadziałać z moim ecu ?
    Powiedz mi , Ty sam coś majstrujesz (tak patrzę na nick) czy ewentualnie masz kogoś co Ci z głową cokolwiek zrobi? Bo tak widzę ,że za bardzo nie wiesz o czym piszesz.Jakimi łopatkami masz sterowanie jak masz turbo bez geometrii? Pytasz się po co zawór overboost ? A jak myślisz co steruje łopatkami VNT turbiny(co prawda zdarza się,że VNT jest sterowane bezpośrednio ciśnieniem doladowania, np starsze Alfy 2,4)? U Ciebie w tej chwili doładowanie reguluje elektrozawór, który wysterowuje zawór upustowy spalin waste-gate na turbinie(poczytaj trochę o waste-gate i VNT to zrozumiesz róznicę). Przy turbinie VNT tą funkcję przejmuje wlasnie zawór overboost , który przestawia za pomocą podciśnienia silownik (gruszkę) kierownicy w geometrii i reguluje przeplyw strumienia spalin uderzającego w wirnik. To tak teoria w skrócie. Jak juz wcześniej pisałem wymieniasz sterownik (lub robisz zmianę w sofcie) podmieniasz Twój elektrozawór na overboost (wtyczka jest ta sama) , podłączasz podcisnienia, zakladasz turbinę i musi działać.
    Multipla 1,9/16V M-jet 198KM/398Nm

  16. #135
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2014
    Skąd
    Małoposkie - Bielany
    Wiek
    30
    Postów
    14
    Auto
    Bravo 1,9 JTD
    Rocznik
    2001
    Sam robię, prowadzę firmę w tym zakresie, lecz ja głównie siedze w silnikach 2-suwowych i grube roboty - szlify cylindrów, tulejowania, strojenia. Mechanika samochodowa dodatkowo, ale w mniejszym stopniu.
    Wiem co to VNT i jak działa, robiłem nie raz z tym.
    Ja ciągle nazywałem waste-gate overboostem No bo to jednak zawór nadciśnienia. Teraz wszystko czaje, wy mówicie że overboost na ten zawór sterujący gruszką przy VNT. Jeżeli wtyczka pasi, no to mnie bardzo wszystko cieszy, bo można turbo zmieniać w przyszłości i dalej działać.


 
Strona 9 z 11 PierwszyPierwszy ... 7891011 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bravo 1.9JTD nie pali na zimnym
    Napisany przez adrian23.u na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 95
    Ostatni post: 23-01-2015, 13:55
  2. Rozrusznik Fiat Bravo 1.9JTD
    Napisany przez dawidek na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-11-2011, 08:27
  3. [kupie] Fiat Bravo 1.9JTD
    Napisany przez jacjacek na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-11-2011, 21:25
  4. konttrolki w fiacie bravo gt 1,9jtd
    Napisany przez Goliat na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-11-2010, 14:02
  5. Ksiązka do Bravo 1.9jtd
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-10-2008, 19:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bravo 1.9jtd modyfikacje

bravo qboss

fiatklubpolska.pl 6

1.9jtd wymiana tarcz

stilo tomason

zawor overboost bravo

fiat multipla adaptery hamulec

bravo tomason tn1

colombo bariani jtd

fiat multipla samulfiat bravo dokladka zderzakaate wymiana tarczstilo 1.9jtd jednomashttp:fiatklubpolska.plmoje-auto-462qboss-bravo-1-9jtd-142-km-311nm-18164tomason tn1 bravotextar pro stilojednomasa do 1 9 jtdsoczewki fiat mareatomason tn1 fiat bravo 2bbtp qboss

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl