Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 9 z 15 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni
Posty od 121 do 135 z 213
Like Tree33lubi to!

Temat: Powrót do kombiaka- Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD  

  1. #121
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,367
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    W Stilo to popularna usterka - kolejne niedociągnięcie konstrukcyjne. Woda i sól dostają się do zacisku od strony dźwigni ręcznego i powodują, że alumniowy korus zaczyna żyć własnym życiem Ja w przyszłym miesiącu jestem umówiony na regenerację zacisków oraz wymianę linek ręcznego.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #122
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    W każdym aucie jest to samo.. Ja w peugeocie po kupnie też to robiłem bo były całkowicie zblokowane..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #123
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    34
    Postów
    3,702
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    Dayco,rolki INA
    Dobry wybór, moja Lancia ma taki sam zestawik. Co do pasków Conti, to musi byc cos na rzeczy na zasadzie "jak trafisz", bo u mnie pasek od osprzętu (tez Conti) wyglądał podobnie po 10tys. przebiegu dla porównania nowy tez Conti i po mniej więcej tym samym przebiegu jest praktycznie jak nowy
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  5. #124
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja rozrząd do fiata brałem też INA, w sumie od zawsze dobra firma. SKF bywał różny.. Pompę brałem Ruvielle czy jak to się tam pisze..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #125
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    658
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    W każdym aucie jest to samo
    Jak się nie używa i nie konserwuje ręcznego to w każdym, jak się używa i konserwuje to tylko w niektórych.
    W Stilonach ewidentnie spaprali ręczny, zły dobór materiałów (aluminium? kogoś chyba głowa bolała) i błędy w konstrukcji czegoś co jest znane odkąd produkuje się samochody ... no to już trzeba mieć wybitny talent.
    Ale ogólnie rzecz biorąc teraz układy hamulca ręcznego "się psują" dużo częściej, rozmawiałem kiedyś na ten temat z paroma mechanikami i mamy podobne obserwacje. Ludzie nie używają ręcznego. Nie wiem czemu, na kursach chyba nadal tego wymagają? (ruszanie pod górę itp) Totalnie nie stosują, choćby na światłach - 98 na 100 stoi z wciśniętym pedałem hamulca. Na parkingu zostawiają na biegu, nawet na pochyłości (co osobiście uważam za hardkor i dowód bezmyślności).
    Nie mówię tu o "ręcznym na guzik", który działa trochę inaczej a w niektórych autach wręcz żyje własnym życiem (kojarzy mi się Nissan i BMW) niezależnie od intencji i działań kierowcy. "Normalnego" hamulca ręcznego się nie używa, mogły by go w aucie nie być ale na okresowych badaniach technicznych "czepiają się" i ludzie klną na fabrykę jakie to buble wciska. Poważnie, ostatnio diagnosta mi mówił że w jednym tygodniu miał kilka samochodów "nowych" (pierwszy przegląd po zakupie czyli 3 lata użytkowania) z totalnie niedziałającym hamulcem ręcznym (awaryjnym czy jak tam zwał). A pozostałe były na guzik A cała ta gadka z diagnostą odbyła się, bo przyjechałem autem koleżanki żony. Pięcioletnim. Przyjechałem ja, bo ona się bała że znów nie przejdzie badania (naprawiłem ręczny i "wyciek oleju", ale właścicielka stwierdziła "... ale babie to zawsze coś wynajdą żeby zapłaciła" więc musiałem jechać na SKP).

    Amerykanom się nie dziwię, u nich wiara w potęgę artefaktu (*) uruchamianego przełączeniem wajchy w pozycję P jest powszechna i niekwestionowana. Od lat, znaczy odkąd nauczyli się robić przekładnie automatyczne, nie używają ręcznego. Ich problem, nie nasz. Ale u nas automaty to może 5% pojazdów. Nie żebym miał coś przeciwko, bardzo lubiłem jeździć Subaru z przekładnią ECVT.

    (*) w rzeczywistości to mała dźwigienka z pipsztokiem blokującym jedno z kół pośrednich przekładni, potrafi pęknąć nawet przy niewielkim udarze.

  7. #126
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Aluminiowe korpusy są chyba we wszystkich nowych zaciskach i nie ma tu znaczenia marka auta bo tak na prawdę wszystko i tak ate, lucas trzaska.. Nie znam ludzi co nie zaciągają ręcznego ale to rozmowa na inną porę. Co do skrzyń cvt to ja dziękuje. W naszym nowym "nabytku" jest takie coś i raczej durno się z tym jeździ..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #127
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    38
    Postów
    2,703
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Nie mam pojęcia jak często ręczny był używany. Ja korzystam bez przerwy i teraz parkuje mi się okropnie. Zacisk już kupiony i obecnie robię jego regenerację. Jak skończę i pogoda na to pozwoli, to go wymienię i wreszcie będzie OK
    A oto zacisk jeszcze przed zakupem
    Zacisk tył (3).jpg

    A co do rozrządu to o SKFie trochę się nasłuchałem więc wybór padł na INA, a poza tym wcześniej też używałem ich części i było OK.

    Dodatkowo podczas mrozów z dnia na dzień, całkowicie padł siłownik klapy. Kurde ciężka jest jak cholera
    Ori siłownik zamówiony i już założony, na razie OK
    Siłownik klapy nowy.jpg
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  9. #128
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tylko jeden siłownik wymieniałeś? Dla dobra nawet tego nowego wymienia się je kompletami..
    Po co kupowałeś zacisk? Ja zregenerowałem te co miałem na aucie. Fakt że 2 dni auto stało (2 popołudnia) ale sprawa do ogarnięcia.

    Tak sobie myślę że wtedy marudziłem ale w stosunku do naprawy szybra w bravo to te zaciski to były miód malina robota prosta miła i przyjemna
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #129
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    38
    Postów
    2,703
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Siłownik kupiłem tylko jeden. Troszkę mam wydatków no i liczę każdy grosz.
    A co do zacisku, to potrzebuję auta codziennie, a po za tym tam gdzie mam garaż, nie zostawię samochodu na noc bo rano go już nie będzie....
    A po za tym chcę go zrobić żeby nie tylko dobrze działał, ale i ładnie wyglądał
    Ja zrobię tą stronę to wezmę się za drugą, ale to dopiero jak się zrobi cieplej.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  11. #130
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    To po co taki garaż w którym auta zostawić nie można?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #131
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    38
    Postów
    2,703
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    To po co taki garaż w którym auta zostawić nie można?
    Ponieważ jest to garaż dla jednośladów Obecnie w garażu stoi dwa Dantomy, komar, WSK i Yamaha. Trzeba doliczyć warsztat, dwa regały, pojemnik na drzewo do kozy, samą kozę + plac dookoła niej, komplet kół i jeszcze trochę gratów.
    Uwierz mi że przejście do warsztatu to wąska szczelina hehe. Także w tym garażu autko nie zaparkuje

    Wpadł mi w ręce jakiś napęd klap od nawiewu, ale całkiem inny od jakiejś nie znanej mi marki. Otworzyłem go i w środku oprócz zębatek i silniczka była jeszcze płytka. Jakimś cudem udało mi się przełożyć silniczek do mojego napędu w którym jak wcześniej pisałem, padły pseudo szczotki. Po podłączeniu pod 12V niby działa. Zamontuję go na próbę, ale dopiero jak będzie cieplej.
    egon i byrrt lubią to.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  13. #132
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    38
    Postów
    2,703
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Autko jak na razie sobie śmiga. Mrozy na razie opuszczają powoli Nasz kraj, więc będzie lepiej
    Dzisiaj skończyłem "regenerację" zacisku na tył, bo jest lekki problem z ręcznym. Teraz tylko czekam aż zrobi się w miarę ciepło to wymienię zacisk.

    Przed:

    Zacisk tył (3).jpg


    Po:

    Zacisk tył 2.jpgZacisk tył 5.jpg
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  14. #133
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    34
    Postów
    3,702
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Kurcze, jak nowy Gratki
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  15. #134
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nuuufka Panie jak Ty ro zrobiłeś? Piaskowałeś? Nie no ja swoje też oczyściłem ale tu się w ogóle nie umywa.. Szacun!
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #135
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,367
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Po piaskowaniu bylyby raczej matowe. Może były szkiełkowane. Za 2 tygi biorę się za swoje.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.


 
Strona 9 z 15 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Stilo MultiWagon 1.6 103 KM 2003/04 proszę o ocenę
    Napisany przez cros na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-05-2015, 21:55
  2. Zawiasy tylnej klapy Fiat Stilo Multiwagon
    Napisany przez piter na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-05-2015, 17:42
  3. Zawiasy tylnej klapy Fiat Stilo Multiwagon
    Napisany przez piter na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-03-2014, 19:43
  4. Zawieszenie Fiat Stilo Multiwagon
    Napisany przez pawelg5 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post: 19-05-2013, 20:41
  5. [silnik] powrót zimy = powrót kłopotów
    Napisany przez mspider86 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-11-2010, 21:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu