Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 11 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 151
Like Tree3lubi to!

Temat: Nowy Żuczek w rodzinie  

  1. #46
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    boch wiesz jak to jest - co jest do wszystkiego jest do niczego.. wg. mnie w zimę auto i tak brudne w większości czasu i nie ma co się szczypać
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,578
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    myślę jeszcze nad opcją opon całorocznych w rozmiarze 17", bo letnie, które aktualnie posiadam to jakieś mocno budżetowe chińskie plastiki. fakt, nowe, ale jazda po mokrej nawierzchni to niezła przygoda. niestety, całoroczne w rozmiarze 17" tanie nie będą...
    To prawda. I chyba nie bardzo opłaca się tu kupować tańszych opon. Ale z drugiej strony jeden komplet całorocznych zawsze tańszy będzie jak dwa osobne na lato i na zimę. I nie trzeba co sezon zmieniać opon i wyważać kół. Pozostaje kontrola ciśnienia. Poza tym przy obecnych zimach chyba nie warto osobno zimówek kupować.
    Jak kupiłem alu to zastanawiałem się nad całorocznymi. Zimówki były (i są) dobre, całoroczne było albo drogie, albo bardzo drogie więc kupiłem na alu letnie. Ale teraz poważnie się zastanawiam czy nie kupić całorocznych jak się letnie za kilka lat skończą.

    Zastanawiałeś się nad konkretnym modelem opon? Hankook optimo 4s mają dobre opinie. Uniroyal all seasons też ponoć nie są złe.
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    boch wiesz jak to jest - co jest do wszystkiego jest do niczego.. wg. mnie w zimę auto i tak brudne w większości czasu i nie ma co się szczypać
    E tam. Obecne opony całoroczne są na tyle dopracowane że dają radę. Może nie tak jak najlepsze zimówki, ale jednak. Kwestia tylko by nie oszczędzać na oponach i pamiętać, że możliwości taka opona ma mniejsze. Znaczy ostrożniej jeździć. W USA innych opon jak całoroczne nie uznają a ostatnio zimy tam mają gorsze jak my.
    Zresztą kiedyś u nas innych nie było i kierowcy dawali sobie radę. Poprostu się ostrożniej jeździło.

  4. #48
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Moim zdaniem nie ma dobrych opon całorocznych. Latem będą szybko się zjadały a zima przy mrozach będzie jak na plastiku a nie oponie. Kolega ostatnio chciał kupić całoroczne ale po długim szukaniu i czytaniu zrezygnował. Ja po zmianie kół na 15 zimowe zacząłem myśleć nad zmianą kół letnich z 16 na 15 ze względu na komfort jazdy po drogach u mnie w mieście.

  5. #49
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Całoroczne wg. testów faktycznie dają radę w zimę.. problem w tym że one się zużywają szybciej w lato i co gorsza nierównomiernie.. Ja mam dwa komplety, jakieś z 70tyś nakulałem i widzę że np. 2giego tyle na nich nie dam rady zrobić.. Chyba w takim wypadku lepiej mieć dwa komplety..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #50
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Dokładnie, zwłaszcza, ze 15ki nie są znowu takie drogie
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  7. #51
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    O to właśnie chodzi w tym wszystkim. Niby oszczędność, a na dobrą sprawę dwa komplety opon przejadą kilka razy więcej niż jedne wielozesonówki. Więc w ogólnej kalkulacji wychodzi taniej zmieniać opony/koła.


    Z innych rzeczy które wymyśliłem to założenie w stilo dodatkowego dogrzewacza płynu, zobaczymy co z tego wyjdzie

  8. #52
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    Z innych rzeczy które wymyśliłem to założenie w stilo dodatkowego dogrzewacza płynu, zobaczymy co z tego wyjdzie
    Myślałem o tym jakiś czas temu u siebie ale jakoś rozeszło się po kościach..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #53
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    przy okazji, czy dostaliście może kupon rabatowy z allegro na zakup opon? właśnie dostałem. rabat 100 zł przy zakupach za pośrednictwem aplikacji mobilnej. chyba skorzystam

  10. #54
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,578
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    Kończąc temat dziennych ...
    Jeśli jesteśmy w stanie zjechać oba komplety opon zanim się zestarzeją to w porządku. Ale jeśli ktoś robi rocznie powiedzmy 5tys. km? Znam takich (choćby siebie )
    Co do informacji z netu o całorocznych to bym uważał. Tam dużo jest marketingu firm oponiarskich. Jest interes sprzedać 2 opony sezonowe zamiast jednej całorocznej.

  11. #55
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Myślałem o tym jakiś czas temu u siebie ale jakoś rozeszło się po kościach..
    ja myślałem nad takim z renault na 2 świece żeby nie nadwyrężyć akumulatora i altka.

  12. #56
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    I stałosie. Podgrzewacz płynu od Thalia 1,5Dci zakupiony. Jutro kupuje przełącznik, najchętniej taki:
    przelacznik-z-zabezpieczeniemprzed-zniszczeniem-16-mm-2-a-48-v-dc-pierscieniowy_0_b.jpg

    i resztę klamotów. W przyszłym tygodniu mam nadzieje że odbędzie się montaż. Bardzo ciekawi mnie efekt tego cuda.

  13. #57
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Fajny przełącznik, na allegro masz je pod hasłem wandaloodporne:
    http://allegro.pl/listing/listing.ph...2-default-1106

    Czekam na opis i efekty. Korci mnie dodatkowe dogrzanie cromki...

  14. #58
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ten przełącznik jest bistabilny? Mam takie leżeć w domu i są monostabilne.. No i oczywiście przekaźnik bo taki podgrzewacz parę(naście) amperków łyka. A już pomijając wszystko to zrób to na oryginalnym module od disel'a - samo się będzie włączać i wyłączać przy niskich temperaturach. Po co robić jakieś dodatkowe guziki i inne pierdoły - fuszerką wali
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #59
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Właśnie sęk w tym ze nie chce aby się samo zalaczalo. Wyskretny guzik zrobię i będę to włączam jak już silnik sie rozchodzi zeby go nie obciążać na samym starcie. Oczywiście przekaźniki 2 będą. Jeden będzie na jedną świeczkę a drugi na 2 pozostałe. Chyba że zrobić opóźnienie kilku sekundzie To wtedy można byłoby wpisać się w instalacje z automatem

  16. #60
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No myślę, że jak fabryka dawała takie moduły z podgrzewaniem to nie ma co kombinować, ciągnąć niepotrzebnie kable do kabiny itp. Tam jest zdaje się kontrola napięcia ładowania - załącza się gdy jest wysokie napięcie na akumulatorze, wyłącza jak spada, grzeje do osiągnięcia odpowiedniej temp (z tego co wiem grzeje tylko w początkowej fazie rozgrzewania auta do ~40'C?). Jakbyś to fajnie zakombinował to nawet byś na oryginalnej instalacji zrobił..

    A jak nie to zrobić jakiś moduł sterowania tym byle tylko nie dawać dodatkowych nie pasujących przełączników w środku.. Ten patent z diodą dpf'a co ostatnio proponowałeś - super. No ale ten przełącznik ihmo będzie szpecił..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 4 z 11 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nowy samochód...
    Napisany przez Sapphiron na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 06-01-2017, 08:42
  2. Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 05-01-2013, 14:47
  3. Lancia Ypsilon na rynku polskim: nowa perła w rodzinie
    Napisany przez ubek na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-06-2011, 12:12
  4. Nowy
    Napisany przez zigi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-09-2009, 18:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl