Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 39 PierwszyPierwszy ... 2345614 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 577
Like Tree17lubi to!

Temat: Lucyna  

  1. #46
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Zielony, możesz zrobić tak jak napisałeś. na Twoim miejscu zrobiłbym jednak solidny przegląd instalacji gazowej, od reduktora, przez filtry aż po wtryskiwacze. te ostatnie tzn filtry i wtryski bym wymienił, zwłaszcza że zestaw naprawczy i kalibracja za darmo nie są. za 150 zł masz rekomendowaną przez STAG'a listwę jaką jest AC W01. z montażem powinieneś sobie poradzić. masz naprawdę łatwy dostęp do listwy. zastanawia mnie jedynie konfiguracja instalki z perpsektywy obecności wariatora. czy aby nie dojdzie kilka dodatkowych niuansów...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    30
    Postów
    1,140
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    moj ojciec ma V6 3.0 z gazem..i zmienil ostatnio ze zwyklego gazu na sekwencje...Zmienial u gaziaka membrany....swiece...kable...dmuchal...i odkrecal gaz zeby sobie wiecej bral i sie normalnie dusil...
    Podobno juz przeplywki i rozne takie byly zapchane czyms....Tak naprawde bez dobrego mechaniora i kupy kasy trudno zrobic cos dobrego..

  4. #48
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,748
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Byłem na garażu zobaczyć czy filtr powietrza nie jest zapchany,ale wygląda dobrze.Na początek musiałem podmienić aku ponieważ przy 3 stopniach na plusie Lybra ledwo co kręciła
    Aku.jpg

    Zamontowałem jakąś Varte,która stała w garażu i co jakiś czas był ładowana.Zobaczę jak się będzie spisywać.
    Przy okazji wymiany aku,musiałem rozciąć trochę opasek kablowych,żeby się do niego dostać,więc zrobiłem fotkę centralki gazu
    Centralka gazu.jpg

    Włożyłem też rękę za silnik i zrobiłem fotkę parownika.Rozpoznacie model

    Parownik.jpg
    Podłączyłem się pod centralkę gazu i zrobiłem parę screenów.Powiedźcie co Wy tam widzicie bo dla mnie to czarna magia.Proszę o skrócony kurs odczytywania map i współpracy z nimi

    gaz.JPGgaz6.JPGgaz9.JPG


    Jest też zakładka "Autokalibracja" a w środku "Start-rozpoczęcie kalibracji" Czy możecie powiedzieć do czego to jest i czy parametry dobrze są ustawiane w tym trybie "Auto" czy może lepiej zrobić to ręcznie
    Ale co by nie było to najpierw trzeba zrobić benzynę.Powiedźcie mi czy po resecie autoadaptacji,ECU silnika zeruje mapę do stanu zaprogramowania czy trzeba ręcznie wgrać mu nowy soft
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  5. #49
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Mi ten parownik na jakiś tomasetto wygląda bo ma zintegrowany filtr. Co do kalibracji gazu to nienapisze wiele (siedzę przez telefon) ale poczytaj sobie instrukcję do staga - jest tam dokładnie opisane co i jak i z czym. Naprawdę nawet laik załapie podstawy. Autokalibracja tworzy tylko mapę mnożnika aby dało się odpalić i wyregulować wszystko w trasie - z automatu niestety to nic dobrego nie będzie.

    Po skasowaniu autoadaptacji z ECU mapy główne zostają. Kasowane są tylko mapy korekcji a te tworzą się i korygują dynamicznie podczas pracy silnika. Spokojnie można kasować i wtedy na benzynie pośmigać - dać mu się zestroić. Potem wykazować i od nowa zebrać mapy wtrysków benzyny w kompie od gazu, zablokować i jeżdżąc na gazie tak korygować krzywą mnożnika aby mapy wtrysku gazu i benzyny się pokrywały innymi słowy żeby czasy wtrysku paliwa (dawane przez ECU) były takie same na gazie i paliwie..

    Są oczywiście jeszcze inne korekcje ale nie sposób napisać wszystko w jednym poście (a jiż na pewno nie przez telefon)
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #50
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    parownik to Tomasetto Alaska AT09, najpopularniejszy parownik do aut o mocy ~100KM. identyczny znajduje się u mnie i u byrrta.
    błędy zasilania w zakładce błędy to efekt padniętego aku. miałem to samo u siebie po zakupie auta. zakup nowego błędy wyeliminował.
    mapki masz aktualnie wykasowane przez odłączenie zasilania więc na razie nie wiemy jak wygląda krzywa korekcji gazu w stosunku do krzywej benzyny. na początek nie baw się w autoadaptację, tylko zrób kilkanaście km na benzynie z podłączonym softem do LPG tak żeby wyrysowała się krzywa benzyny. mapę benzyny zbieraj na rozgrzanym silniku, przeciągaj go dobrze na obrotach, na każdym biegu. włącz też klimę jeśli posiadasz. generalnie auto powinno pracować na różnych obciążeniach. krzywa benzyny powinna wyrysować się po przejechaniu 10-15 km. tak przynajmniej dzieje się to u mnie. jak wyrysuje się krzywa benzyny blokujesz ją i przełączasz na gaz. robisz tą samą trasę na gazie tak aby wyrysowała się krzywa gazu. mapki (wykresy) powinny się pokrywać. nie znaczy to, że czasy wtrysków bedą identycznie. nic bardziej mylnego. czasy wtrysków gazu z reguły są dłuższe niż benzyny. wynika to z prostego przelicznika jakim jest mnożnik. mnożnik to nic innego jak nadmiar paliwa gazowego nad benzyną. znajdź instrukcję od programowania STAG'a 4. tam będzie napisane jaki prawidłowy mnożnik należy ustawić w Twoim aucie. u mnie instrukcja podaje, że prawidłowy mnożnik powinien zawierać się w przedziale 1,2-1,6. z tego co widzę na Twoim wykresie, mieściłbyś się w tym przedziale. mnożnik (pomarańczowa linia) zaczyna się w okolicy 1,5 i dąży do 1 przy maksymalnych czasach wtrysków. mnożnik możesz regulować ciśnieniem roboczym, które aktualnie wynosi u Ciebie 1,3. ciśnienie regulujesz śrubą na reduktorze +/- obserwując wartość na ekranie monitora. zaleca się aby ciśnienie robocze wynosiło 1,1 bara. po każdej regulacji ciśnienia na reduktorze, wpisujesz aktualną wartość ciśnienia w okno ciśnienia roboczego (parametry kalibracji), a następnie robisz autoadaptację. spowoduje to wyrysowanie aktualnej krzywej mnożnika. po czymś takim jedziesz w trasę zbierać mapy. na razie jednak w autoadaptację i regulację ciśnienia się nie baw. wyrysuj mapki benzyny i gazu na obecnych ustawieniach. wrzuć jpg'a z mapkami żebyśmy zobaczyli jak to wygląda.

    jeszcze jedna rzecz. zobacz czy teoretyczne czasy wtrysków benzyny w czasie pracy na gazie są takie same jak rzeczywiste czasy wtrysków benzyny podczas pracy na benzynie. mają być TAKIE SAME, ewentualnie różnić się ułamkami. sprawdzasz to przełączajac się pomiędzy benzyna/gaz w programie i obserwując czasy benzyny na ekranie (B1, B2, B3, B4). jeśli teoretyczne czasy wtrysków benzyny w czasie pracy na gazie wydłużają się, to znaczy że masz za ubogo na gazie. analogicznie jeśli teoretyczne czasy benzyny w czasie pracy na gazie skracają się w porównaniu z czasami benzyny na benzynie tzn. że jest za bogato. korygujesz to prawdopodobnie w zakładce "Odchyłka". wiem, że to trochę zawiłe, ale ogarniesz to
    Ostatnio edytowane przez boch ; 13-01-2014 o 11:38

  7. #51
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    mapki (wykresy) powinny się pokrywać. nie znaczy to, że czasy wtrysków bedą identycznie. nic bardziej mylnego. czasy wtrysków gazu z reguły są dłuższe niż benzyny. wynika to z prostego przelicznika jakim jest mnożnik. mnożnik to nic innego jak nadmiar paliwa gazowego nad benzyną.
    My boch obydwoje wiemy co miałeś na myśli ale trochę tu połynąłeś..

    W każdym sterowniku LPG IV gen na jednym wykresie są naniesione:
    - krzywa czasów wtrysków silnika zasilanego LPG (potocznie mapy gazu),
    - krzywa czasów wtrysków silnika zasilanego Pb (potocznie mapy benzyny),
    - krzywa mnożnika albo w formie punktów albo linii to zależy.

    Krzywe czasów wtrysków bez względu czy jest to mapa gazowa czy paliwowa zawsze odzwierciedlają czasy podawane przez ECU czyli de fakto czasy benzyny.

    W skrócie (choć raz to napisałem, Ty boch powtórzyłeś), krzywa mnożnika ma być tak dobrana aby na każdym obciążeniu i obrotach czasy wtrysków podawanych przez ECU była taka sama. Jeśli mnożnik będzie źle dobrany to ECU będzie wzbogacać lub zubożać mieszankę stopniowo powodując tzw. rozjechanie się map. Wszystko za sprawą sondy lambda, która cały czas monitoruje zawartość tlenu w spalinach.

    Wydaje się wszystko bardzo proste ale są pewne rzeczy, do których Zielony dojdziesz z czasem - warto trochę się wgryźć i poczytać na necie. Dochodzą jeszcze korekcje po temperaturze gazu, po obrotach, po obciążeniu itd. Tak naprawdę dobranie wszystkich współczynników to mozolna praca i często robi się to trochę na skróty włączając gotowe korekty i mając nadzieje że wszystko będzie dobrze tak się to zostawia. Niestety tak właśnie jest.. Tym bardziej ciężko dojść co nam psuje mapki jak naraz działa kilka korekt z różnymi współczynnikami. Z tego samego powodu zbierając mapy gazowe trzeba mieć rozgrzane auto (tak aby np. korekcja od temp gazu/reduktora była zerowa a jeśli się to waha to pewnie lepiej wyłączyć na czas zbierania map).

    Zielony - zrób jak boch pisze - najpierw zbierz krzywe czasów wtrysku na benzynie i gazie a potem będziemy myśleć
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #52
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    mnie się wydaje, że instalacja u Zielonego założona jest bardzo starannie, a ewentualne niedomagania mogą conajwyżej wynikać ze zużycia poszczególnych jej elementów jak chociażby reduktor, filtry czy wtryski. wszystko do ogarnięcia we własnym zakresie

  9. #53
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,748
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Dzięki Pany za wyczerpujące odpowiedzi Postaram się coś poczytać na ten temat to może coś obczaję.
    Dzisiaj byłem na garażu i podłączyłem się znów pod Staga.Byłem wczoraj w pracy i dzisiaj też sporo po mieście śmigałem,bo przerejestrowałem Lucynę
    Tak wyglądają mapy obecnie :
    nowy.JPGnowy1.JPGnowy2.JPGnowy3.JPGnowy4.JPG

    I jak wyglądają teraz Waszym zdaniem


    Dodatkowo pojechałem na złom i kupiłem osłonę paska rozrządu bo obecnie założona jest w kiepskim stanie .....
    Osłona.jpg


    ...... zamówiłem rozrząd i jutro na 8:30 umówiłem Lucyne w serwisie Boscha na wymianę rozrządu Niech się chłopcy męczą.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  10. #54
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Za bogato na gazie :p
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #55
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,748
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Za bogato na gazie :p
    Yyyy a jak to zmienić Tylko tak na chłopski rozum bo zielony jestem
    Trzeba zmienić chyba mnożnik,tylko jak Zaznaczyłem strzałkami jak mam przesunąć punkty mnożnika,czy dobrze
    Mnożnik.jpg
    Ostatnio edytowane przez Zielony ; 14-01-2014 o 19:49
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  12. #56
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Z grubsza tak ale delikatnie z tym ustawianiem - nie przeholuj i koniecznie zapisz sobie ustawienia do pliku wcześniej. Sprawdź też najpierw jakie rejestrujesz temp gazu, ciśnienie na listwie i czy czasem zbyt bogata mieszankanie jest spowodowana inna korektą.. Pamiętaj zablokowaćmapy benzyny i po poprawkach wykasować mapy gazu (choć to się samo powinno zrobić).
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #57
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,748
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    A powiedź mi gdzie się zapisuje do pliku i gdzie się blokuję mapy
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  14. #58
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A to już szukaj sam albo pytaj tych co mają STAGa - zasada jest zawsze ta sama ale programy różnych producentów są inaczej zorganizowane. Czytałeś instrukcje STAGa odnośnie ustawiania krzywej mnożnika? Na 100% tam to jest wraz z opisem całej aplikacji.. Ja znów przez telefon siedzę więc za wiele nie pomogę.

    Blokuje benzynę się dlatego bo przy normalnej eksploatacji auta silnik na benzynie pracuje tylko w trakcie rozgrzewania a wiadomo wtedy czasy wtrysku są inne. Sterownik gazu jednak z czasem będzie zbierał to jako mapy a wiadomo porównywać potem taki wykres "na ssaniu" z wykresem normalnej pracy na gazie to tak trochę nie halo
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #59
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,748
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Przeglądnąłem instrukcję na szybkiego i nie znalazłem nic takiego,więc trzeba poczytać na spokojnie.
    Lucyna już odebrana z Boscha i powiem Wam że nie to auto.Co prawda teraz bardziej słychać jakieś stukanie (przed wymianą było trochę cichsze) ale przynajmniej teraz jakoś jedzie.Podczas zakładania blokad,mechanik musiał zdjąć cewkę WN i zruszył kiepskie kable i teraz telepie trochę silnikiem i skacze przy małych obrotach,ale to musi poczekać do kolejnej wypłaty bo nie mam już ani grosza.Akurat jak odbierałem auto z parkingu,to mechanik odstawiał kolejne i zapytałem jak to tam wyglądało,na co odparł "był przestawiony 2 zęby" Brałem pod uwagę przestawiony rozrząd,ale nie wiem czy jazda z takim paskiem nie pociągnęła za sobą jakiś problemów w silniku.Więc różnica w przyśpieszaniu jest na prawdę spora,ale dopiero po wymianie "elektryki" będzie czuć jazdę
    Oczywiście zdemontowałem zwężkę z dolotu silnika

    A to stare bebechy
    Osłona roz.jpgStary rozrząd.jpgStary rozrząd 2.jpg

    Przez ten przestawiony rozrząd trzeba będzie zrobić mapy od nowa.
    Aha pasek poszedł Dayco a rolki INY
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  16. #60
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    ile płaciłeś w Bosch'u za rozrząd? to jest ten sam silnik co w Bravo? ustawia się go na blokadach?


 
Strona 4 z 39 PierwszyPierwszy ... 2345614 ... OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

lucyna zielony fiat klub

182b6000 a 182a4000

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl