Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2012
    Skąd
    Wioseczka pod Płockiem
    Wiek
    32
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Siena 1.2 8V

    Lalunia - czyli moja Siena 1.2 8, V '00

    Wczoraj kupiłam, dziś pochwalę się nabytkiem.
    Fiat Siena 1.2 8V EL, rocznik 2000, w kolorze Blu Heraldic metallic
    Bez wspomagania, ma tylko immobiliser, hak i stare radio (niezłe nawet, ale wstawię jej swoje z CD/mp3, bo kaset już nie posiadam - a to radyjko odziedziczy mój tatuś do tico), dwa komplety opon (z felgami). Lalunia jest bezwypadkowa (tzn. nie była "bita" przez inne auto, bo parę poprawek lakierniczych jej nie zaszkodzi - ale to na wiosnę). Nie jest jednak bez wad:
    - cieknie jej z miski olejowej, ale minimalnie
    - słaby ręczny
    - brak klaksonu
    - troszkę podchrupane progi od dołu od strony pasożyta - w miejscu podkładania lewarka
    - zepsuty termostat
    Wydaje mi się, że jak na dwunastoletnie auto to są to drobiazgi niemal nie warte wzmianki Niunia prowadzi się świetnie, jest bardzo wygodna (mam 157 cz wzrostu ), biegi wchodzą lekko, lewarek się nie buja, silnik szumi cichutko, po mroźnej nocy odpaliła lekko i z gracją, nic nie dymi, nie stuka, nie piszczy.
    A oto moja Lalunia:

    HPIM1433.JPG

    HPIM1435.JPG

    HPIM1437.JPG

    HPIM1438.JPG

    HPIM1442.JPG

    HPIM1443.JPG

    HPIM1445.JPG

    HPIM1446.JPG

    PS. Proszę się nie śmiać z dresu mojej suni. W końcu mamy -20 C!
    We wtorek będę zakładać LPG, bo dużo jeżdżę, a niestety ceny Pb ( i wysokość mojej pensji) nie pozwalają mi eksploatować Laluni w takiej konfiguracji, jak jest teraz Lalunię przed zakupem sprawdzał mi mechanik w SKP, bardzo dokładnie. Zabuliłam za usługę 80 zł - warto było, bo Pan sprawdził wszystko jak na normalnym przeglądzie, wszystko mi pokazał od góry i dołu, znalazł wszystkie wady, sprawdził czystość spalin, wycieki, zajrzał pod wszystkie korki i we wszystkie płyny, które dało się sprawdzić.
    Jak się podoba?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no i piękne autko. teraz tylko opić musisz i na pewno posłuży długie lata.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2012
    Skąd
    Wioseczka pod Płockiem
    Wiek
    32
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Siena 1.2 8V
    Dziekuję. Oczywista oczywistość, że nie będzie jeździła na sucho Dzisiaj będzie chrzest

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    tylko flaszki o szybę nie bij

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2011
    Skąd
    Dolny Śląsk
    Wiek
    26
    Postów
    193
    Auto
    Fiat Marea 1.9JTD 110KM;)
    Autko super się prezentuje Tak jak i Sunia w dresiku

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2012
    Skąd
    Wioseczka pod Płockiem
    Wiek
    32
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Siena 1.2 8V
    Prezentować to one obie się dopiero będą latem Ruda jak już zrobi formę na sezon startowy, a granatowa jak ją oddam lakiernikowi Aczkolwiek granatowej zrobię pucowanko i polerowanko, i woskowanie, jak tylko zrobi się ciepło. Dziś natarłam jej uszczelki w drzwiach silikonem w sprayu (bo zamarzły, więc jak tylko puściły zabrałam się do dzieła), jutro z tatą będziemy smarować zamki, bo również zamarzają. I muszę jej sprawić lepsze żarówki, bo te są mało satysfakcjonujące. Nawet w Uniaczu miałam Phillipsy o "wzmocnionym" świetle, i Lalunia na pewno nie będzie gorsza i nie będzie jeździła na żarówach "no name". Szczególnie, że ja sama posiadam dwie pary oczu i lubię mieć dobrze oświetloną drogę.
    Flaszki nie biłam Została jedynie opróżniona Także pierwsze "smarowanie" już za Lalunią, choć na razie zaoczne Mam nadzieję, że na szczęście!

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2010
    Skąd
    ok. Tarnowa
    Wiek
    26
    Postów
    90
    Auto
    Croma 1.9 JTD 8v
    Rocznik
    12.2007 FL
    Cytat Napisał omiśka Zobacz post
    - troszkę podchrupane progi od dołu od strony pasożyta - w miejscu podkładania lewarka
    Myślę, że jest to norma jeśli chodzi o Palio/Sienę. Sam mam w tym miejscu troszkę rudej, więc trzeba będzie się w końcu za to zabrać. Może na wiosnę? Zobaczymy. :-)

    Tak czy siak życzę bezawaryjnej jazdy i bezkonfliktowego obcowania z samochodem. Niech Ci służy jak najlepiej i jak najdłużej.

    Pozdrawiam.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Autko ładnie się prezentuje w szczególności ten mało spotykany kolor. Żeby się nie psuła tak jak moja a jak już coś się stanie (oczywiście odpukać ) to spróbuję pomóc, w końcu w takim aucie wymieniłem tyle rzeczy że znam je na wylot Piszesz że chcesz założyć LPG, przed montażem wymień świece i kable WN. Nie jest to duży wydatek, za świece NGK trzeba zapłacić coś ok 80zł natomiast za przewody w zależności od firmy - Sentech lub Janmor 30-40zł, NGK - 60 - 75zł . Ja polecam oczywiście NGK. Co do rdzy to masz ją na progu tz. łączeniu progu ( ten rant) czy na podprożu ?( miejsce podkładania np. łap od podnośnika) Polecam zrobienie to jak najszybciej. Sienka bardzo bardzo szybko rdzewieje a szkoda było by takiego ładnego autka. Aha no i zrób tą nieszczęśliwą miskę olejową, na razie cieknie delikatnie a jak pojedziesz gdzieś w dalszą trasę i ci całkowicie się rozszczelni to będzie kaszana. Jak już ją zdejmiesz z auta to delikatnie ją op pukaj w celu sprawdzenia czy nie jest nigdzie pognita , jak jest to tylko wymiana na nową ( cena od 150 - do 200zł) a jak nie to porządnie ją wyczyść, odtłuść i pomaluj podkładem antykorozyjnym i lakierem.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2012
    Skąd
    Wioseczka pod Płockiem
    Wiek
    32
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Siena 1.2 8V
    Ja tego robić nie będę, mechanik się tym zajmie - miska jest prawie nowa, nie ma śladu rdzy, mechanik na tym przeglądzie przed zakupem nawet pytał poprzedniego wł., czy była wymieniana (była). Na razie termostat i pasek rozrządu. I tu pytanie - jaki pasek do tego modelu?
    Zamek pasożyta z przodu chyba do wymiany - nawet nasmarowanie mu nie pomogło. Nadal jednak uważam, że to są drobiazgi. Wczoraj podjechałam do znajomego (też meches) po swoje radio, bo wymontowywał je z Uno przed sprzedażą i leżało u niego, i nie mógł znaleźć pod maską nic zniechęcającego. A ja uważam, że ciężko od nastolatki wymagać, żeby była idealna. Ale ja o nią zadbam
    Jeszcze kombinuję założyć jej centralny jak się zrobi ciepło, bo zamykanie tylnych drzwi jest nieco problematyczne
    Ostatnio edytowane przez omiśka ; 05-02-2012 o 17:54

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    co do paska rozrządu to zadzwoń do ASO fiata lub poszukaj na stronie EPER. W tych silnikach były dwa rodzaje pasków rozrządu różniły się one ilością zębów ( były w tych silnikach montowane dwa rodzaje kół wałka rozrządu i dlatego sa dwa rodzaje paska)

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2012
    Skąd
    Wioseczka pod Płockiem
    Wiek
    32
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Siena 1.2 8V
    W tych silnikach były nawet 3 rodzaje pasków Kupiłam Continentala. Kupiłam jej również po komplecie żarówek H3 i H7 - jeden i drugi Osram Night Breaker, świecą cudnie.
    Lalunia ma już LPG. Miałam z nią spory problem, ponieważ zaraz po odpaleniu spadały jej obroty i gasła, a na ciepłym silniku nie chciała w ogóle odpalić. Gazownik już ją wyregulował i problem się zdezaktualizował. Niunia pije siódemeczkę w trasie, w mieście jeszcze nie wiem, wleję jej za jakieś 70 km i wtedy się okaże . Trasę już znam, bo zaraz po założeniu instalki pojechałam na uczelnię, w sumie 400 km w obie strony.
    Okazało się również dzisiaj, że Lalunia jest autkiem śnieżnym, bardzo dobrze czuje się w zaspach i niestraszne jej zaśnieżone parkingi. Bardzo miło nam się jechało, z nowym termostatem grzeje aż miło (ma też nowy filtr powietrza).
    Mam też pytanie. Nie działa mi ogrzewanie tylnej szyby, tylne p/mgielne, klakson i zegar. Sprawdzałam bezpieczniki, ale wyglądają OK. Póki co jest zimno, ale zastanawiam się, czy mogłabym sama usunąć tą usterkę, czy też lepiej zlecić to mechanikowi?

  13. #12
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Cześć. Spalanie 7 l/lpg w trasie to norma, w mieście niestety wyniesie trochę więcej tak 9 do 9,5l przy dynamicznej jeździe. Co do przełączników od tylnych świateł przeciwmgielnych oraz od podgrzewania tylnej szyby to prawdopodobnie masz na płytce drukowanej zimne luty. Musisz wyjąc te przełączniki i każdy lut przelutować jeszcze raz. Niestety w tych autach jest to standard, wyciągnięcie tych przełączników jak i ich naprawa nie zajmuje więcej niż 10 - 15 minut. U nas na forum ten temat był poruszany ze 100 razy, poszukaj a znajdziesz tam instrukcję jak krok po kroku wyjąć te przełączniki. Co do zegarka to sprawdź czy dochodzi do niego zasilanie jak nie to trzeba szukać gdzieś po kablach uszkodzenia, natomiast jak 12v do zegarka dochodzi to jest on po prostu popsuty. Czy twoja Hienka posiada poduszkę powietrzną ? Świeci się Tobie kontrolka od poduszki powietrznej? Jeżeli masz poduche i świeci się Tobie ta kontrolka to masz uszkodzoną taśmę pod poduszką - jest ona zintegrowana z klaksonem, koszt na allegro takiej taśmy to 50 - 100zł. Natomiast jeżeli nie świeci się Tobie kontrolka od poduszki to możesz mieć uszkodzony przekaźnik od klaksonu który znajduje się w skrzynce z bezpiecznikami, jest on taki sam jak ten od światłe mijania czy halogenów przednich wiec możesz podmienić i sprawdzić czy działa. Jeżeli przekaźnik jest dobry to warto sprawdzić czy sam klakson działa. Musisz w tym celu otworzyć maskę i podać bezpośrednio napięcie 12V na niego. Jak będzie działać to oznacza to ze masz uszkodzone gdzieś przewody. pozdrawiam

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2012
    Skąd
    Wioseczka pod Płockiem
    Wiek
    32
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Siena 1.2 8V
    Wymieniłam dziś świece
    Poprzedni właściciel wkręcił "Iskrę" , na dodatek jedna była niedokręcona. Ja zakupiłam NGK
    Dudu$, Lalunia ma jaśka, ale kontrolka gaśnie normalnie, tak jak powinna. Sprawdzę te wszystkie luty i zasilania, jak zrobi się cieplej.
    Zaraz po święcie Matki Boskiej Pieniężnej jestem też umówiona na wymianę uszczelki po pokrywą zaworów.
    Jutro lub pojutrze jadę też z LPG, bo auto na benzynie odpala i albo zaraz gaśnie, albo rzęzi i pracuje tak nierówno, że żal tego słuchać. Przy ciepłym silniku potrafi nie odpalić w ogóle. Na LPG nie ma problemów.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2011
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Wiek
    31
    Postów
    280
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16V
    omiśka ładna Hienka nie wiem czemu ale przedni reflektor od strony pasażera wydaję się bardziej zmatowiony niż od strony kierowcy no chyba że tak światło pada, szkoda że są problemy z LPG jednostki 1.2 8V są dość łatwe w gazowaniu i raczej w tych czasach nie powinno się mieć takich problemów z LPG.

    Co do tych 3 usterek co wymieniłaś to ja bym się nie przejmował

    1) Klaskon - na idiotów się nie trąbi, idiotów się rozjeżdża
    2) Podgrzewanie tylnej szyby - patrzy się przed siebie a nie za siebie
    3) Światło p/mieglne - przynajmniej mnie nie oślepisz jak będę kiedyś pomykać za Tobą w ciepłą letnią nocą

  16. #15
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    omiśka a sprawdzałaś te przekaźniki oraz sam sygnalizator ? jak nie to sprawdź. Przełączniki zespolone ( od awaryjnych, podgrzewania tylnej szyby oraz halogenów) możesz wyciągnąć nawet dzisiaj. Jest w miarę ciepło a samo wyjęcie nie zajmie Tobie dłużej niż 5 minut. Wymiana uszczelki klawiatury ( dekla zaworowego) również nie jest zbyt skomplikowana. Odkręca się cztery śruby, zdejmuje jeden wąż gumowy i tyle. Nowa uszczelka kosztuje grosze - oryginał w ASO ok.28zł zamiennik w pierwszej lepszej hurtowni ok 15zł.
    Jakiej generacji założyłaś instalację LPG? Pewnie drugiej z atutatorem ( silniczkiem krokowym). Piszesz że auto na benzynie odpala i zaraz gaśnie ale po przełączeniu na gaz, czy gaśnie na PB? Jak dla mnie ten objaw jak i pozostałe przez Ciebie opisane świadczą o mieszania się PB z gazem . Spróbuj przed zakończeniem jazdy autem przerzucić z LPG na PB i przejechać z 200m. Odpalania ciepłego silnika na PB powinny zniknąć oraz problem z nierówną pracą silnika po odpaleniu. Co do przełączenia to niech gazownik sprawdzi w komputerze gazowym jego ustawienia.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Moja kolekcja
    Napisany przez tomek458 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 07-11-2011, 08:39
  2. Moja marysia
    Napisany przez slawek na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 30-09-2011, 19:17
  3. Moja mała zabawka
    Napisany przez slawek na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-09-2011, 14:49
  4. Siena Wydech czyli tuning bez pytania :D
    Napisany przez Maciek1526 na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-05-2011, 13:44
  5. moja croma
    Napisany przez luki21 na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 17-04-2009, 19:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat siena 1.2 opinie

forum fiat siena 1.2 tuning filtr powietrza

progi do fiata sieny 1.2 el

lalunia ten pierwszy krok youtube

termostat fiat siena 1.2 ROCZNIK 2000

fiat siena 1.2 el 2000 problemy z lpg forum

progi fiat siena 1 2

tuning silnika 1.2 fiat siena

siena 1 2 usterki

tuning siena 1.2

fiat siena 1.2 pasek rozrzadu

miska olejowa do fiata sieny 1.2 rok produkcji 2000

siena 1 2 lpg

uszczelka gumowa na progu do sieny

fiat siena 1.2 8 zaworowy kontrolka silnika

lalunia tzn forum

siena 1.2 tuning

http://www.iparts.pl