Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 9 z 19 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni
Posty od 121 do 135 z 278
  1. #121
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    no niestety... mapy znów rozjechane.

    mapa 11.08.2012.jpg

    czasy wtrysków benzyny w czasie pracy na biegu jałowym na benzynie to około 3,2 ms. po przełączeniu na gaz 2,7 ms. czyli znów leje gazem i sterownik obcina czasy wtrysków benzyny. oczywiście ma to przełożenie na zachowanie auta. powróciły strzały z wydechu i przygasanie silnika po wciśnięciu sprzęgła. pytanie za 100 punktów - co może rozjeżdżać mapy?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #122
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    co może rozjeżdżać mapy?
    Jak to co - źle ustawiony model mnożnika.. Choć może być być tak że przy źle założonej instalacji/złych komponentach nie będzie możliwości ustawienia całości.. Nie bez powodów też nie mamy samych specjalistów od lpg to aż takie banalne nie jest muszę sprawdzić jak u mnie

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #123
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    no ale mnożnik jest zgodny z zaleceniami producenta listwy wtryskowej tzn. początek wykresu zawiera się pomiędzy współczynnikiem korekcji 1÷1.3 i dąży do 1 przy najdłuższych czasach wtrysków. spróbuje jeszcze zejść mnożnikiem na początku wykresu do 1 czyli do minimalnego zalecanego mnożnika. wysłałem też mapki do kolesia, który mi ostatnio instalację regulował. ciekawe co odpisze...

  5. #124
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Mnożnik regulujesz do auta nie do listwy choć oczywiście wszystko jest ze sobą powiązane.. Jest też cała masa współczynników które również wpływają na ilość gazu podaną do cylindra.. Wszystko musi ze sobą współpracować

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #125
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    a powiedz mi, jakie masz ciśnienie gazu na reduktorze? u mnie oscyluje około 1,3 bara, a z tego co wiem prawidłowe ciśnienie gazu nie powinno przekraczać 1 bara. im większe ciśnienie pracy reduktora tym większe przyrosty ciśnienia po tzw. cut off'ie czego nie lubią tanie wtryskiwacze gazowe... a więc wydaje mi się że na początek obniżenie ciśnienia, później adaptacja i ewentualna korekcja mnożnika.

  7. #126
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja mam 1.2 ale mam też za małe dysze we wtryskiwaczach. Widać to po zbyt wysokim mnożniku. U mnie trzeba je rozwiercić, wtedy można ustawić ciśnienie na poziomie 1 bara i ponownie zestroić instalację.. Chodzi o to żeby mnożnik nie był za wysoki bo przy wysokich czasach wtrysku paliwa wtryskiwacze gazowe nie zdąrzą się nawet zamknąć w trakcie cyklu a i tak nie dadzą odpowiedniej ilości gazu..

    Jak u Ciebie wygląda mnożnik? To niebieskie na wykresie to mnożnik? Jeżeli tak to bardzo dziwny..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 13-08-2012 o 08:54
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #127
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    tak, niebieska linia to mnożnik i nie ma w niej nic dziwnego - mnożnik mam wręcz książkowy ale co z tego...

  9. #128
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Książkowy? Hehe specem nie jestem ale trochę się na lpg forum naoglądałem i tak płaskiej to nigdy nie widziałem

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #129
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    to mało mapek jeszcze widziałeś

    Stag 300 plus czy dobra mapa i mnoznik?

  11. #130
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    kolejna plaga dopadła moje auto. okazyjne falowanie obrotów po nagrzaniu silnika. zdarzyło się to już po raz trzeci w ciągu 2 tygodni. objaw - silnik pozostaje na wysokich obrotach po wciśnięciu sprzęgła, po czym leniwie schodzi do 1300 obr/min. i tak pozostaje. odkryłem winowajcę - wiązka przy przepustnicy, a dokładnie kabelki idące do czujnika zasysanego powietrza. wystarczy wytargać i obroty wracają do normy. jutro zaizoluje wiązkę i na próbę podmienię czujnik (mam rezerwowy). jak nie pomoże, trzeba będzie wkońcu wymienić tą dziadowską wiązkę na odcinku ECU/przepustnica/cewka.
    z innej beczki. powoli kompletuje fanty na imprezę u gaziarza. wczoraj zakupiony komplet uszczelek na kolektor ssący - 4 kwadratowe i 1 podłużna. kupione też oringi na wtryskiwacze benzynowe. oczywiście ominąłem ASO gdzie podobno za takie gumki wołają po 8 zł za sztukę i kupiłem 10 szt. za 6 zł w sklepie z oringami. domyślam się, że te z ASO są z ciekawszego materiału, bardziej odpornego na działanie paliw i smarów, ale sprzedający zaręczał, że te zakupione przeze mnie również takie właściwości posiadają. no zobaczymy. do pełni szczęścia brakuje jeszcze kolektora ssącego (dolnej części). gaziarz zadeklarował się, że załatwi. zobaczymy...

  12. #131
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    tak jak napisałem w innym dziale udało się pozbyć falowania obrotów w dość prozaiczny sposób. zaizolowałem dokładnie całą wiązkę w miejscu w którym nie było peszla. na razie jest ok. od dwóch tygodni nie ma objawów.
    dziś ze szwagrem na pokładzie ustawialiśmy mapy. teraz wygląda to tak:

    mapa 29.09.2012.jpg

    jak widać mapy w miarę pokryte. czasy wtrysków benzyny nierozjechane, efekt przygasania po wciśnięciu sprzęgła sporadyczny, strzałów z wydechu brak. czujnik temp. reduktora ustawiony przez gazownika na 4,7 kOhma po podłączeniu pod diagnostykę rozpoznał się jak 1,7 kOhma. dziwne. ustawiliśmy na podstawie załączania się wiatraka I biegu wartość 4,5 kOhma. teraz jest ok. jeszcze zobaczę jutro rano jak będzie na pierwszych metrach po odpaleniu zimnego silnika.

  13. #132
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    W mapach masz mało punktów jeszcze ale poza początkiem wydają się ok ustaw ten czujnik po bożemu na 4k7 bo są dwa rodzaje - albo 4k7 albo 10k (w sensie w handlu, popularne).. Ja już pomijam że termistorów NTC 4k7 może być tak naprawdę dziesiiątki rodzajów bo liczy się też charakterystyka ale wierze w to że gazowanik wsadził Ci taki jaki powinieneś mieć..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #133
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    to ja Ci dorzucę trzeci, najbardziej popularny model: 2,5 kOhma stosowany przez ESGI oraz STAG

    MEGAPOL - samochodowe instalacje gazowe - LPG - auto gaz - autogaz



    na razie zostawie jak jest. przy 4,5, a 4,7 różnica w temperaturze jest rzędu 3-5 stopni gazownik nie wrzucał takiego jaki powinien być, tylko taki jaki miał, a stosuje u siebie 4k7

  15. #134
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Różnica to nie tak do końca jasne bo zmieniając wartość przesuwasz całą charakterystyke a termistory jej liniowej nie mają..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #135
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    zobaczę jak się teraz przełączy na gaz na zimnym silniku. jeśli temperatura przełączenia zbiegnie się ze wskazówką temperatury w okolicy 1 a właściwie 2 (tej cienkiej) kreski zegara, to nic kombinować nie będę. lapciaka mogę podłączyć właściwie w każdej chwili żeby zmienić na 4k7 trochę bez sensu moim zdaniem robi producent nie umiejszczając na korpusie czujnika oznaczenia jego oporności. no ale cóż, koszty produkcji...
    mapka faktycznie wymaga jeszcze małej kosmetyki. wczoraj nie było za bardzo czasu żeby to zrobić do końca tak jakby się chciało. co do punktów... punkty mapy gazowej są ok czego efektem jest ciągła zielona linia. trochę gorzej z mapą benzynową. tutaj punktów jest rzeczywiście mało. nie wiem dlaczego. przy okazji dopieszczania wykresów spróbuję pojeździć na benzynie z uruchomionym softem. może wkońcu wyrysuje wykrez zamiast pstrykać punktami


 
Strona 9 z 19 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.6 16V Problemy z pradem...
    Napisany przez spaf_antynazi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 11-01-2014, 18:06
  2. Sprzedam części Fiat Marea (Bravo, Brava) 1.6 16V 1.8 16V
    Napisany przez pawelek_krak na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 25-07-2012, 20:44
  3. Fiat Bravo 1.2 16v Machoska
    Napisany przez machos89 na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-06-2010, 13:43
  4. Pompa Paliwa Fiat Bravo 1.6 16V
    Napisany przez -misiek-88 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-01-2010, 21:24
  5. Fiat bravo 2000r 1.2 16v
    Napisany przez edek1178 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-10-2009, 08:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1.6 16v opinie

fiat bravo 1.6 16v opinie

fiat brava 1.6 opinie

http:fiatklubpolska.plmoje-auto-462jebanczyk-czyli-fiat-bravo-1-6-16v-gazownia-13708

fiat 1.6 16v opinie

fiat bravo 1.6

silnik fiat 1.6 16v opinie

fiat bravo 1.6 opinie

fiat bravo 1.6 16v spalanie

fiat brava 1.6

opinie fiat bravo 1.6

fiat brava 1.6 16v spalanie

opinie fiat brava 1.6dargaz kuczewola opiniefiat 1 6 16v opiniecewka fiat 1.6ADAPTACJA KLIMA FIAT BRAVOfiat brava 1.6 16v gaz opiniefiat brava 1.6 16v wymiana cewkiKejnosc zaplonu fiat brava 1.6silnik krokowy bravo 1.6

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl