Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 13 z 19 PierwszyPierwszy ... 31112131415 ... OstatniOstatni
Posty od 181 do 195 z 278
  1. #181
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Mnie gazownicy zapewniali że na alasce nie jedne auto (szczególnie mówili o taksówkach) robią ponad 100 tyś.. A tu po takim przebiegu taki syf
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #182
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    słuchaj taksiarzy... hehe. o zalecanych, średnich przebiegach membran dowiesz się raczej z serwisów poświęconych LPG. musisz wziąć pod uwagę dzienne przebiegi, temperaturę przełączania itd. itp.

    no ale wracając do mojej Alaski... reduktor zregenerowany. poniżej jeszcze kilka zdjeć

    11.jpg13.jpg

    przy okazji wyszedł jeden niuans z uszczelką bloku wodnego. poniżej zdjęcia:

    12.jpg14.jpg

    w starej uszczelce brak otworu pod obieg cieczy chłodzącej... ciecz przepływała z trudem deformując lekko uszczelkę przy wyjściu/wejściu na kolanko. zastanawiam się czy Tomasetto miał taką uszczelkę oryginalnie, czy też poprzedni właściciel nieumiejętnie zregenerował parownik. i pytanie kolejne, skąd tyle czarnej mazi w bloku wodnym??? ktoś doszczelniał chłodnicę? przedmuchy oleju do układu chłodzenia? w zbiorniczku żadnych tłustych plam... hmmm, może to właśnie to świństwo zapchało mi króciec na wejściu do zbiorniczka wyrównawczego? chyba trzeba zrobić płukankę układu chłodzenia...
    po założeniu reduktora i sprawdzeniu szczelności okazało się że jedna z opasek zaciskowych (na króćcu węża gazowego reduktor/wtryskiwacze) nadaje się do śmieci. teraz już wiem skąd poprzednio ten zapach gazu wokół auta. nieszczelność wyszła po zastosowaniu wody z Ludwikiem. co ciekawe bąblić zaczęło po zgaszeniu auta.
    czas na pierwsze uruchomienie silnika na LPG. zastanawiałem się jak to będzie na "pustym" reduktorze. na początek rozgrzałem auto do temperatury roboczej, następnie odkręciłem zawór na butli i podłączyłem auto pod interface. po przełączeniu na gaz silnikiem przez chwilę zatrzepało. należy szybko wciśnąć pedał gazu żeby silnik nie zgasł. teraz patrzymy na wartość ciśnienia roboczego. u mnie wynosiło ono 0,9. przy demontażu wykręcałem śrubę membrany licząc obroty. tyle samo obrótów zrobiłem skręcając parownik na nowej membranie. skorygowałem oczywiście ciśnienie do 1.1 bara za pomocą imbusa na śrubie regulacyjnej. na adaptację przyjedzie jeszcze czas. na razie mam jeszcze jeden problem z tym parownikiem. zapowietrza się, tzn. znów jest zimny. spróbuję jeszcze obniżyć jego położenie, ale nie specjalnie jest miejsce. trza będzie poświęcić trochę czasu na porządne odpowietrzenie tak jak tydzień temu.

    jeszcze jedna porada. po rozłożeniu reduktora na części drobne i usunięciu z grubsza mazutu polecam wrzucić całość do jakiegoś pojemnika i zalać całkowicie benzyną ekstrakcyjna lub rozpuszczalnikiem na całą noc. po takim odmoczeniu reduktor czyści się dużo łatwiej.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 16-06-2013 o 17:28

  4. #183
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kibel straszny z tą starą uszczelką, ale teraz wygląda jak nowy
    Profesjonalna robota - gratuluję Na takie pierdoły dużo czasu schodzi ale potem jaka satysfakcja
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #184
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Z tym brakiem otworu to już gdzieś czytałem w reduktorach Tomasetto. Trzeba zrobić samemu :/

  6. #185
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    no i właśnie przez ten brak otworu w reduktorze zrobiło się tzw wąskie gardło w którym zbierał się cały syf z układu. gadałem z doświadczonym posiadaczem Fiacika. sugeruje delikatne przedmuchy spod uszczelki pod głowicą.
    dzięki byrrt za gratulacje to naprawdę łatwa robota sprawiająca dużo frajdy z jej wykonania za chwilę jadę na miasto sprawdzić jak się jeździ po regeneracji. pierwsza różnica już jest. po zgaszeniu i ponownym odpaleniu, silnik nie przebiera na obrotach. ciekawe jak będzie jutro rano z pierwszym przełączeniem na gaz. do tej pory silnik wpadał w lekką delerkę. jeśli to nie reduktor, pozostają te chu...steczkowe wtryski Master.

  7. #186
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    jestem po pierwszej 15 km przejażdżce. auto dużo żwawsze na gazie niż poprzednio. dużo żwawsze niż na benzynie. wrócił power, oprócz tego zniknęły strzały z wydechu. co ważne, obok auta nie śmierdzi już gazem. jutro się okaże jak z pierwszym przełączeniem na gaz. temperaturę przełączenia ustawiłem na 35 stopni poniżej aktualna mapka:

    mapka 16.06.2013.jpg

    jak widać z wykresu krzywa gazu lekko poniżej krzywej benzyny. do tej pory miałem zawsze odwrotnie. ta mała odchyłka na krzywej gazu w okolicach czasów wtrysku biegu jałowego to taki mój sposób na przygasanie silnika po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy. na razie działa

  8. #187
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    auto torpeda. aż chce się jechać do pracy szybko przełącza się na gaz. czuć wyraźnie przyspieszenie. nie miałem okazji sprawdzić jak z pierwszym przełączeniem, ponieważ miałem wysokie obroty. sprawdzi się jutro. mimo wszystko, tym którzy mają wątpliwości i spory przebieg reduktora, polecam regenerację Alaski
    uporałem się z gazem, czas na dziwny dźwięk z okolic przedniej osi. to takie troche buczenie jak z bączka dla dzieci przechodzące w huczenie podczas skrętu w prawo. na pewno nie jest to przegub. obstawiam łożysko. co o tym myślicie? jak to sprawdzić?

  9. #188
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Ewidentnie łożysko. Wymieniałem u siebie miesiąc temu, bo miałem to samo. Podnieś auto na lewarku, złap koło jedną ręką u góry, drugą na dole i zobacz czy jest luz.

  10. #189
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    jakie koszty? usłyszałem w sobotę 200 zł z robocizną za obie strony.

  11. #190
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    a przypomnij po jakim przebiegu i czasie ten parownik był ? i jaki koszt zestawu regeneracyjnego ?
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  12. #191
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    75 tys. km. tyle wynika z książki serwisowej LPG (2008 rok). zestaw naprawczy kupiłem na tej aukcji:

    K33 KOMPLET NAPRAWCZY TOMASETTO ALASKA ARTIC AT09 (3310126398) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

    żadnych problemów.

  13. #192
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    jakie koszty? usłyszałem w sobotę 200 zł z robocizną za obie strony.
    To jest cena z łożyskami? Bo jeśli tak i nie wsadzą byle czego to całkiem rozsądna. Aczkolwiek nie taki diabeł straszny, dużo rozbierania, ale robota prosta z wymianą. Tyle, że trzeba prasy. Ode mnie wzięli za wprasowanie 20zł za jedną stronę.

  14. #193
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    200 zł za części i robociznę. to taka trochę cena orientacyjna zależna od rodzaju piasty i łożysk. wg mechanik w BBMach są dwa rodzaje. starsze = tańsze. zobaczymy... łożyska już znalazłem po numerze VIN w EPER:

    Łożysko koła przedniego Bravo, Brava, Marea, Punto, Tipo, Lancia -

    a wracając do problemów związanych z LPG... po szczegółowej analizie mapki doszedłem do wniosku, że czeka mnie jeszcze trochę pracy. przede wszystkim mnożnik - jest za wysoki. krzywa mnożnika powinna dążyć do 1 przy maksymalnych czasach wtrysków. u mnie jest ok. 1,2. spróbuję jeszcze zejść z ciśnieniem do 1 bara i mnożnik powinien polecieć w dół. jeśli się nie uda pozostaje rozwiercanie dysz. problem w tym, że wg speców w branży, wtryskiwacze Master są w tej kwestii dość upierdliwe. każde wykręcenie i ponowne wkręcenie dysz wymaga ponownej kalibracji listwy. czekam jeszcze na potwierdzenie tych informacji ze strony technicznego ESGI czyli firmy, która listwę Master firmuje.

  15. #194
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    wymiana oleju coraz bliżej. w pogotowiu czekają już

    liqui.jpg

    oprócz oleju oczywiście płukanka silnika i płukanka chłodnicy. dokupić muszę jeszcze 2L płynu do chłodnicy (Petrygo), a na dniach ma jeszcze dotrzeć filtr fazy lotnej z trójnikiem pod czujniki temperatury i ciśnienia. trochę rozczarowałem się sklepem wysyłkowym megapol. jest to sklep specjalizujący się w asortymencie LPG. ceny mają najniższe w kraju, niestety mają jakiś problem z wysyłkami. zakupów dokonałem 2 tygodnie temu. po tygodniu napisałem maila z ponagleniem. odpisali, że towar wysłano tydzień wcześniej. tymczasem wczoraj dostałem maila, że towar wysłano wczoraj. niezły burdel mają.
    pochwalić muszę za to oficjalnego dystrybutora Liqui Moly, firmę LucArt Mysłowice. szybko i najtaniej w Polsce. no to w sobotę wymiana

  16. #195
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Co cie skłoniło na ten olej powiem szczerze, ze jeszcze nie miałem styczności z ta marką
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa


 
Strona 13 z 19 PierwszyPierwszy ... 31112131415 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.6 16V Problemy z pradem...
    Napisany przez spaf_antynazi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 11-01-2014, 18:06
  2. Sprzedam części Fiat Marea (Bravo, Brava) 1.6 16V 1.8 16V
    Napisany przez pawelek_krak na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 25-07-2012, 20:44
  3. Fiat Bravo 1.2 16v Machoska
    Napisany przez machos89 na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-06-2010, 13:43
  4. Pompa Paliwa Fiat Bravo 1.6 16V
    Napisany przez -misiek-88 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-01-2010, 21:24
  5. Fiat bravo 2000r 1.2 16v
    Napisany przez edek1178 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-10-2009, 08:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1.6 16v opinie

fiat bravo 1.6 16v opinie

fiat brava 1.6 opinie

http:fiatklubpolska.plmoje-auto-462jebanczyk-czyli-fiat-bravo-1-6-16v-gazownia-13708

fiat 1.6 16v opinie

fiat bravo 1.6

silnik fiat 1.6 16v opinie

fiat bravo 1.6 opinie

fiat bravo 1.6 16v spalanie

fiat brava 1.6

opinie fiat bravo 1.6

fiat brava 1.6 16v spalanie

opinie fiat brava 1.6dargaz kuczewola opiniefiat 1 6 16v opiniecewka fiat 1.6ADAPTACJA KLIMA FIAT BRAVOfiat brava 1.6 16v gaz opiniefiat brava 1.6 16v wymiana cewkiKejnosc zaplonu fiat brava 1.6silnik krokowy bravo 1.6

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl