Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 12 z 19 PierwszyPierwszy ... 21011121314 ... OstatniOstatni
Posty od 166 do 180 z 278
  1. #166
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    w niedzielę regulowałem instalację LPG. po wykonaniu adaptacji współczynnik korekcji wyniósł 0,94. zalecana wartość przy mojej instalacji to 1,2 do 1,6. domyślam się, że te 0,94 to efekt skrócenia wężyków i wymiany kolektora. przed skróceniem wężyków i wymianą kolektora mnożnik wynosił 1,24. trzeba będzie zejść z ciśnieniem na reduktorze z obecnych 1,29 do 1,1 i wtedy współczynnik korekcji (mnożnik) powinien podskoczyć. a więc weekend zapowiada się pracowicie co ciekawe autko na gazie pracuje całkiem nieźle. przygasanie po wciśnięciu sprzęgła występuje sporadycznie. jedyne co mu dolega, to brak mocy podczas jazdy pod górę...
    Ostatnio edytowane przez boch ; 27-03-2013 o 08:31



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #167
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    słowo się rzekło i dziś korzystając z wiosennej pogody wyregulowałem gaz. przede wszystkim zmniejszyłem ciśnienie gazu śrubą regulacyjną na reduktorze z 1,3 do 1,0. skorygowałem też ręczniej wartość ciśnienia roboczego i następnie zrobiłem adaptacje. teraz mnożnik (współczynnik adaptacji, bądź jak kto woli nadmiaru gazu) zgodnie z przypuszczeniem wskoczył na dokładnie 1,24, czyli tak jak przed wymianą wężyków pomiędzy listwą a kolektorem. nie robiłem zrzutów bo miałem na to czasu, ale wykres przestawia się teraz tak, że krzywa gazu znajduje się trochę powyżej krzywej benzyny (zgodnie z mnożnikiem 1,24). czasy wtrysków benzyny w czasie pracy na benzynie pokrywają się ładnie z czasami wtrysków benzyny w czasie pracy na gazie. zobaczę jutro jak będzie się silnik zachowywał przy pierwszym przełączeniu na gaz. sekwencję cylidrów z 200 ms ustawiłem na 500 ms. taką wartość widziałem na wielu mapkach gazowych zamieszczonych w necie. zobaczymy jak będzie. a za tydzień kontrola lpg i mycie auta na własnym podwórku... wiosna w drodze

  4. #168
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    dzisiaj Poczta Polska dostarczyła mi to:

    _IGP6077.JPG

    posiadacze LPG zapewne rozpoznają fanty. tak, to zestaw naprawczy reduktora Tomasetto Alaska AT09. mój parownik ma obecnie nakulane ok. 75 tys. km na gazie. to przebieg kwalfikujący się pod regenerację. o konieczności wymiany przekonuje mnie również zapach gazu w okolicach reduktora, zwiększone spalanie i problem z regulacją instalacji (strzały z wydechu, niestabilna praca silnika po pierwszym przełączeniu, przebieranie silnika podczas ponownego rozruchu). mój gazownik kręci nosem, że Alaski są tak tanie, że się ich nie regeneruje, ale prawdobnie już w najbliższy weekend podjadę do niego dłubać przy aucie. przy okazji obniży sie położenie reduktora oraz wymieni olej. się właśnie zastanawiam czym zalać silnik. chyba spróbuje Liqui Moly 10W40 MoS2. cena w sklepie na miejscu 125 zł. dwa razy drożej niż GM 10W40 ale ponoć ten drugi to zwykły olej mineralny...

  5. #169
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Lej valvoline - za 125zł będziesz miał z wysyłką i dobrym filtrem mann'a
    Etam się nie opłaca regenerować alaski - bzdura.. Nie wiem ile zapłaciłeś za zestaw regeneracyjny ale pewnie grosze - za tyle nie kupisz nowego reduktora.
    Cyknij fotkę jak reduktor wyglądał w środku po rozkręceniu
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #170
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    liqui polecam sam własnie dzis taki zalałem
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  7. #171
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    olej Valvoline i filtr Manna mam teraz. lubię eksperymenty Valvoline mogę mieć za ok 90 zł z gratisowym transportem u mojego lokalnego dystrybutora

    VALVOLINE DURABLEND 10W40 4L ORYGINAŁ CERTYFIKAT (3264671787) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

    jeszcze się zastanowię co do regeneracji Alaski... wydaje mi się, że mój gazownik nie lubi się przemęczać. usuwanie mazutu nie jest czynnością specjalnie łatwą. przygotowałem już starą szczoteczkę do zębów i spray do czyszczenia przepustnic. niektórzy polecają benzynę ekstrakcyjną i CIF. się zobaczy. fotki oczywiście cyknę i wrzucę na forum. sam jestem ciekaw co zastanę w środku. w planach również podpięcie sondy lambda pod sterownik LPG.

    kolejna sprawa. wspominałem kiedyś o korozji progu z lewej strony. to samo zaczeło wyłazić od prawej strony. 3 tygi temu dogadałem wstępnie z lakiernikiem koszty roboty. do tego dojdzie zderzak ponieważ ktoś mi zrobił małe QQ. jest lekko pęknięty i odlazła w jednym miejscu farba. łączny koszt imprezy (progi + zderzak) powinien się zamknąć w 300 zł.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał yacub Zobacz post
    liqui polecam sam własnie dzis taki zalałem
    jaka cena z bańkę i jakie wrażenie po zalaniu?

  8. #172
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    ja płąciłem 100zł za 4litry - wrażenia takie że na castrolu po odpaleniu było słychac charakterystyczne cykanie zaworów przez około 1,5 sekundy ( w zimie troche dłużej) a teraz tego nie ma no i tak jak pisałem kontrolka cisnienia oleju gasnie juz przy kreceniu rozrusznikiem a wczesniej gasła moze z 1-2s po odpaleniu
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  9. #173
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał yacub Zobacz post
    wrażenia takie że na castrolu po odpaleniu było słychac charakterystyczne cykanie zaworów przez około 1,5 sekundy
    Mam dokładnie to samo z Castrolem GTX

  10. #174
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał yacub Zobacz post
    ja płąciłem 100zł za 4litry - wrażenia takie że na castrolu po odpaleniu było słychac charakterystyczne cykanie zaworów przez około 1,5 sekundy ( w zimie troche dłużej) a teraz tego nie ma no i tak jak pisałem kontrolka cisnienia oleju gasnie juz przy kreceniu rozrusznikiem a wczesniej gasła moze z 1-2s po odpaleniu
    stówka za 4L? to bardzo tanio? gdzie takie okazje? u mnie też klepią popychacze mimo, że silnik zalany Valvoline. mam nadzieję że ten Liqui Moly coś w temacie zmieni. na remont silnika jeszcze za wcześnie

  11. #175
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    ale wszedzie gdzie pytałem to mi mówili ze jak klepnie tylko przez chwile na starcie to dobrze - jak by klepał z minute albo wiecej to trzeba sie zainteresowac wiec nie ma obaw

    http://allegro.pl/olej-liqui-moly-mo...277499476.html

    ogolnie kupiłem w tej sieci sklepów ale w mysłowicach i miał ostatni na stanie wiec sprzedał za okrągłą sumke ale do tego brałem jeszcze filtry do sienki i do grande kabinowe oleju powietrza wiec mogł dac upust tego nie wiem, wiem że taniej niż na allegro i wszedzie w okolicy ( ja kupowałem na mijescu nie wysyłkowo)
    Ostatnio edytowane przez yacub ; 12-06-2013 o 15:57
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  12. #176
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    wspominałem ostatnio o regeneracji mojego parownika Alaska Tomasetto AT09. dziś korzystając z pięknej pogody postanowiłem zrobić to pod własną chmurką bez pomocy gazownika. wyposażony w komplet potrzebnych narzędzi, 0,5L benzyny ekstrakcyjnej, Carburator Cleaner (spray), pędzelek, plastikowy pojemnik i szczoteczki druciane z Castoramy wziąłem się do roboty. na początek zakręciłem zawór główny na butli i pozbyłem się resztek gazu z układu. następnie odłączyłem zasilanie elektryczne cewki reduktora i odłączyłem przewód gazowy idący z reduktora w stronę wtryskiwaczy. następnie odkręciłem 3 śruby mocujące dekiel filtra fazy ciekłej - w tym momencie czuć ulatniający się gaz więc ostrożnie z ogniem!!! następnie odłączyłem cienki wężyk podciśnienia i odkręciłem czujnik temperatury. pozostało jedynie odłączyć obieg wody. opaski odkręciłem bez problemu. najwięcej termedii sprawiło zdjęcie węży z króćców. tutaj przydaje się jakiś penetrant typu WD40. mimo wszystko i tak musiałem odkręcić reduktor od wspornika i dopiero wtedy ściągać węże. poszło już gładko i reduktor trafił na stół. w dalszej kolejności odkręcamy cewkę i bierzemy się za rozkręcanie reduktora. tu już się nie będę wdawał w szczegóły gdyż wszystkie czynności związane z demontażem reduktora pokazano w tutorialu dostępnym na youtube. po doszczętnym rozebraniu reduktora moim oczom ukazał się taki widok:

    1.jpg2.jpg3.jpg

    usuwanie tzw. mazutu nie jest rzeczą szczególnie łatwą. zacząłem od części najmniej brudnych. czyściłem je w pojemniku wypełnionym benzyną ekstrakcyjną. wystarczył pędzelek. do tych zabrudzonych najbardziej przydaje się pędzelek z drucianym włosiem, benzyna ekstrakcyjna i CIF. idzie w miarę nieźle. na gotowo przydaje się Carburator Cleaner w sprayu. opornie idzie nieco z zastygniętym "mazutem", który wymaga użycia więcej siły i cierpliwości. zacząłem dość późno, więc ze wszystkim nie zdążyłem. jeśli efekty będą zadowalające jutro montaż. jeśli nie, w poniedziałek piaskowanie opornych elementów. to be continued...

  13. #177
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Osz w mordę - ale syf
    Gdzie tankujesz?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #178
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Orlen. ale czy ma on coś wspólnego z tym syfem, nie wiem generalnie po to jest filtr fazy ciekłej żeby ewentualne zanieczyszczenia zatrzymywać. to co tutaj widzimy to substancja, która wytrąca się z gazu w temperaturach pracy reduktora poniżej 40 stopni C. przez jakiś czas miałem ustawioną temperaturę przełączania na 30 stopni, do tego krótkie odcinki... efekt widzimy powyżej
    przy okazji wyjaśniła się kwestia jakby lekkiego niedogrzania reduktora. jedna z uszczelek była na tyle zdeformowana, że blokowała swobodny przepływ płynu chłodzącego. na zdjęciach poniżej widać to całkiem nieźle:

    6.jpg7.jpg

    zweryfikuję to po ponownym podłączeniu parownika. z takich porad praktycznych. do czyszczenia reduktora polecam rękawice gumowe. zapach dłoni po kontakcie z mazutem jest raczej nieprzyjemny i podejrzewam, że będzie trzymać długo.

  15. #179
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Napisz jak złożysz czy coś się poprawiło. Jeżeli tak to też rozbiorę swój parownik

  16. #180
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2012
    Skąd
    Turek
    Postów
    596
    Auto
    fiat siena 1.2 8v
    Rocznik
    2001/2006
    Niezły syf w parowniku ;p


 
Strona 12 z 19 PierwszyPierwszy ... 21011121314 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.6 16V Problemy z pradem...
    Napisany przez spaf_antynazi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 11-01-2014, 18:06
  2. Sprzedam części Fiat Marea (Bravo, Brava) 1.6 16V 1.8 16V
    Napisany przez pawelek_krak na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 25-07-2012, 20:44
  3. Fiat Bravo 1.2 16v Machoska
    Napisany przez machos89 na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-06-2010, 13:43
  4. Pompa Paliwa Fiat Bravo 1.6 16V
    Napisany przez -misiek-88 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-01-2010, 21:24
  5. Fiat bravo 2000r 1.2 16v
    Napisany przez edek1178 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-10-2009, 08:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1.6 16v opinie

fiat bravo 1.6 16v opinie

fiat brava 1.6 opinie

http:fiatklubpolska.plmoje-auto-462jebanczyk-czyli-fiat-bravo-1-6-16v-gazownia-13708

fiat 1.6 16v opinie

fiat bravo 1.6

silnik fiat 1.6 16v opinie

fiat bravo 1.6 opinie

fiat bravo 1.6 16v spalanie

fiat brava 1.6

opinie fiat bravo 1.6

fiat brava 1.6 16v spalanie

opinie fiat brava 1.6dargaz kuczewola opiniefiat 1 6 16v opiniecewka fiat 1.6ADAPTACJA KLIMA FIAT BRAVOfiat brava 1.6 16v gaz opiniefiat brava 1.6 16v wymiana cewkiKejnosc zaplonu fiat brava 1.6silnik krokowy bravo 1.6

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl