Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 9 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 126
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2012
    Skąd
    Sokołów Młp
    Postów
    118
    Auto
    Palio Weekend 1.4 B+LPG
    Rocznik
    1998

    Fiat Palio 1.4 8v 1998 rok by spinacz_pc

    Witam wszystkich klubowiczów . Na forum zarejestrowałem się jakiś czas temu, ale dopiero teraz zdecydowałem się założyć temat o mojej Paulinie.Nie robię tego,żeby się pochwalić (nie ma bardzo czym),ale dlatego,iż mam wiele do zrobienia w tym aucie i liczę na Waszą pomoc.
    Na auto natknąłem się przypadkiem,podczas rozmowy ze znajomym mechanikiem.Powiedział,że jak nie mam kasy na samochód,to jest takie zagazowane Palio za 2,5k. Właściciel wpakował w ten samochód w przeciągu roku prawie 1,2k na reanimacje,ale kupił drugie i jest mu juz nie potrzebne.
    Tak też nabyłem w lipcu 2012 od pierwszego właściciela Fiata Palio Weekend 1,4 8V z 1998r.Wyposażenie dodatkowe niestety jest znikome - blokada skrzyni biegów - ponieważ poprzedni właściciel opłacał AC, więc musiał dokupić MULTILOCK. Golas bez zegarka, radia, ale na jeszcze "czarnych blachach" z przebiegiem 177,5k tyś.
    Niestety zalany Lotos 15W40 - poprzednik twierdził że lubi sobie trochę "chlapnąć" i wlał mineralny olej- ale za to dostałem komplet opon zimowych i zderzak przedni na wymiane (orginalny jest uszkodzony) "Nieodzownym pasożytem" tego egzemplarza jest RUDA - walcze z nią jak mogę, ale.... sami zobaczycie.
    Zabrałem się do lektury książki "Sam naprawiam" oraz Naszego Forum i postanowiłem własnymi siłami coś przy denacie podłubać - budżet niestety skromny,ale:

    [SIZE=4] 07.2012[/SIZE]
    Na zapasie była "nowa oponka" DUNLOP SP70.Co by było śmiesznie,na feldze od Megane. Leciwa co prawda,ale nie jeżdżona,jeszcze z frendzelkami.
    Dokupiłem drugą taką na alledrogo i założyłem je z przodu.Koszt 140 zl.
    Stan Dębicy Passio, które były na przodzie, pozostawiał wiele do życzenia

    Postanowiłem usunąć problem "latającego drążka zmiany biegów".Zakup:
    - korpus dźwigni zmiany biegów Marneti Marelli
    - zestaw naprawczy dźwigni zmiany biegów
    - gałka zmiany biegów uniwersalna - skóra
    koszt:137 zł
    Zdecydowałem sią na orginalny korpus, ponieważ ten posiada metalowe łóżyska.Tani zamiennik jest na plastikach(nawiasem mówiąc został mi jeszcze z zestawu, jakby ktoś potrzebował moge odpalić za browarka)
    [SIZE=4]08.2012[/SIZE]
    Przyszedł czas na załatanie podłogi.Zakup:
    - uszczelniacz do metalu
    - farba podkładowa tlenkowa Sniezka
    - puszka baranka
    Blache 1mm2 dostałem od sasiadka - razem z pospawaniem
    koszt materiałów i robocizny:250 zl.
    IMG_4937.JPGIMG_4936.JPG
    Zrobiło mi się szkoda kostki brukowej pod domem,a i przyszedł najwyższy czas wymienić olej,więc zakup:
    - uszczelka pod miską olejową
    - olej 15W40 Lotos - 5l ( z zapasem na dolewki-niepotrzebnie,jak się później okazało)
    - filtr oleju
    koszt:106 zl
    Zalałem olej taki sam, jaki był juz w silniku.Ale zastanawiam się nad przejściem na 10W40.

    Należało też "przyjżeć się" instalacji gazowej.Zakup:
    - zestaw naprawczy reduktora LOVTEC
    - filtr gazu do zaworu LOVTEC
    Nitro i pędzelek znalazłem u dziadka w garażu.
    koszt:43 zl
    [SIZE=4]10.2012[/SIZE]
    Przyszły pierwsze mrozy i klapa bagażnika omal nie spadła mojej połowicy na głowę.Zakup:
    - spreżyna gazowa klapy bagażnika sztk.2
    koszt:70 zl
    [SIZE=4]11.2012[/SIZE]
    Kontynuacja walki z wyciekami, tym razem uszcelnianie półosi.Podczas prac okazało się,że przegub prawy ledwo zipie, więc musiałem wymienić.Drugi założyłem nowy profilaktycznie.Tak więc Zakup:
    - przegub homokinetyczny sztk.2
    - uszczelniacze półosi wewnętrzne sztk.2
    - olej TUTELA 75W90 2 litry
    koszt:350 zł
    Po tym zabiegu biegi zdecydowanie lepiej zaczeły wchodzić.Podejrzewam,że poprzedni własciciel nie wymieniał oleju w skrzyni.
    [SIZE=4] 12.2012[/SIZE]
    Zakończyłem walkę z wyciekami z silnika.Zakup:
    - uszczelka pokrywy zaworów - 12zl
    - preparat do mycia silnika KAger - 27zl

    Niestety zaczął kiepsko palić i łapać "lewe powietrze".Dzieki Waszym cennym uwagą:
    - wymiana filtr paliwa - 27zł
    Niepomogło, a więc czyszczenie przepustnicy,też bez zmian.Zakup:
    - świece - 54 zl
    - rura dolota powietrza, niestety "orginalny zamiennik" - 161 zl z przesyłką
    Obraz 005.jpgObraz 004.jpg
    [SIZE=4]01.2013[/SIZE]
    Gdy ogarnęła mnie chwila zwątpienia,odezwał się, jak mniemam główny winowajca.
    - Regeneracja rozrusznika - 111 zl.
    Wycieki z silnika zalały rozrusznik.Po regeneracji samochód zaczął palić prawie od strzała.

    Podobno tylko połowa głupich ma szczęście,a ja najwyraźniej się do niej nie łapie :-).Jedna dziura w drodze i ..:
    - łożysko koła przedniego OPTIMAL - 80zl
    - wprasowanie łożyska w piastę - 30zl
    - tuleja wahacza przedniego wciskana - 22 zl
    - tuleja wahacza prawego przedniego - 38zl
    - guma stabilizatora końcowa - 16 zl
    - guma stabilizatora wewnętrzna - 28 zl
    - wprasowanie tulei w wahacz - 20 zł

    Pozostało kilka bolączek, które trapią mój egzemplarz, ale myślę, że z Waszą pomocą uda mi się ich pozbyć.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    23
    Postów
    1,564
    Auto
    1.6 16V Brava
    no troche tych napraw jest, ale jestem podziw ze kolega ma takie zacięcie.. ale jedno jest pocieszające, jak zrobisz to bedziesz wiedział co masz dobre i jak chodzi..

    wkklep jakieś zdjęcia autko

  4. #3
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    no bravo dla ciebie za poświęcony czas nad fiacikiem jak masz pojcie to udzielaj sie na forum - jak silniczek radzi sobie na lpg ? ile łyka ?
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2012
    Skąd
    Głowno
    Postów
    530
    Auto
    Fiat Palio 1.4 1998r
    1.4 dobrze chodzi na gazie

    W moim wypadku 6.5/100km trasa, do 10 miasto.

    No a kasy włożyłeś sporo
    [COLOR="#EE82EE"]"Większość z nas lubi prędkość, ale wszyscy powinniśmy pamiętać, że ktoś czeka na nas w domu" [/COLOR]

  6. #5
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    no ale ja sie pytałem autora tamatu a nie ciebie znam silnik 1,4 dlatego tylko pytam o spalanie
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2012
    Skąd
    Turek
    Postów
    596
    Auto
    fiat siena 1.2 8v
    Rocznik
    2001/2006
    Ale przynajmniej wiesz co masz

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2012
    Skąd
    Głowno
    Postów
    530
    Auto
    Fiat Palio 1.4 1998r
    Dobra dobra...już się nie udzielam
    [COLOR="#EE82EE"]"Większość z nas lubi prędkość, ale wszyscy powinniśmy pamiętać, że ktoś czeka na nas w domu" [/COLOR]

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2012
    Skąd
    Sokołów Młp
    Postów
    118
    Auto
    Palio Weekend 1.4 B+LPG
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał yacub Zobacz post
    no bravo dla ciebie za poświęcony czas nad fiacikiem
    dzieki serdeczne
    Cytat Napisał yacub Zobacz post
    jak masz pojęcie to udzielaj się na forum
    niestety jestem laikiem, uczę się wszystkiego na tym wozie, trochę z przymusu - brak kasy , trochę z zamiłowania
    Cytat Napisał yacub Zobacz post
    jak silniczek radzi sobie na lpg ? ile łyka ?
    powiem Ci,że na LPG silnik pracuje lepiej niż na bezynie, 8 lat na gazie zrobiło swoje, pali około 10l, chyba sporo,przyczyną jest na pewno zasysanie lewego powietrza.Niestety nie udało mi się tego jeszcze wyeliminować.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2012
    Skąd
    WOT / Otwock
    Wiek
    32
    Postów
    191
    Auto
    Palio 1.2 8v + LPG
    Rocznik
    1999
    kasa kasą - ważne, że zrobił i będzie miał sprawne auto, a nie jak niektórzy, że póki jeździ to się jeździ, a potem żeby tylko jeździło się robi jak już się coś stanie...ja chyba po takim "egzemplarzu" właściciela auto mam i póki co robię w miarę dostępności czasu to, co nie wymaga jeszcze wizyty w sklepie - sporo rupieciarni mam, zostało mi po niedokończonym remoncie pewnej R4 i teraz powoli te zapasy się kurczą, a Palio zaczyna nabierać "kształtów" samochodu, o który się dba


    ja po zrobieniu podłogi nie dawałem tam już tej maty podobnej do wełny...wsadziłem wyciętą prawie na wymiar wykładzinę grubą na jakieś 5-7mm i mam naprawdę cicho, tak, że silnika prawie nie słychać, a żona jak jej jeszcze zgaśnie gdzieś, to się dziwi czemu nie jedzie (nie ma się co śmiać - zdała prawko w końcówce 2012 i teraz się uczy jeździć)...czy jest cieplej, nie wiem, bo podłoga przed zrobieniem była jak u Flinstone'ów, a auto na początku grudnia zanabyłem drogą kupna i przeszło miesiąc jeszcze bez ogrzewania jeździliśmy


    i tak jak pisał kolega CichyJerry - daj jakieś foto auta z zewnątrz, bo kolorek masz o niebo ładniejszy niż ja

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2012
    Skąd
    Sokołów Młp
    Postów
    118
    Auto
    Palio Weekend 1.4 B+LPG
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał pawcio126 Zobacz post

    No a kasy włożyłeś sporo
    Powiem tak, poza spawaniem podłogi i ostatnią naprawa, to reszta jest w gruncie rzeczy naprawą eksploatacyjną.Kupując 14-letni samochód liczyłem się z tym,iż ok 1k muszę zainwestować - nikt przy zdrowych zmysłach nie naprawia samochodu przed sprzedażą.Poprzedni właściciel bardzo dużo koło niego zrobił (m.in. rozrząd,hamulce tył,sprzegło,przewody ham. sztywne,itp.) przez co mam dobrą podbudowę do dalszych zmagań. Przeguby wymieniłem może trochę na wyrost, ale będę miał spokój przez klikadziesiąt tys. km.Załamałbym się, jak bym wymienił gumę, a po 2-3 tys strzela mi przegub

    W najbliższym czasie, jak uzbieram kasy, to wymienię łożysko i tuleje po drugiej stronie. Na pewno będę musiał podłubać przy przednich hamulcach. Poprzedni właściciel wymienił tylko klocki- a tarcze są w opłakanym stanie.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    no to czekamy na relacje a moze nawet na foto relacje
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2012
    Skąd
    Sokołów Młp
    Postów
    118
    Auto
    Palio Weekend 1.4 B+LPG
    Rocznik
    1998
    Mam pytanie do znawców tematu.Pożyczyłem od kumpla interfejs na OBD2 od Viakena. Mam też przejściówkę na 3pin. Moj sterownik to IAW 1G7sP.71. Czy znacie jakiś soft przy użyciu,którego mógłbym się przy użyciu tego kabla połączyć ze sterownikiem? Multiecuscan nie obsługuje tego sterownika(tak mi sie wydaje).

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2012
    Skąd
    Sokołów Młp
    Postów
    118
    Auto
    Palio Weekend 1.4 B+LPG
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał spinacz_pc Zobacz post
    Czy znacie jakiś soft przy użyciu,którego mógłbym się przy użyciu tego kabla połączyć ze sterownikiem? .
    Szkoda,że nikt nie potrafi mi podpowiedzieć.

    Mam taki problem.Od kilku dni po przełączeniu na gaz zapala mi się zaraz "marchewa" i pali się dotąd dopóki nie przełączę na benzynę z powrotem.Nie miałem tak wcześniej i dlatego chciałem się podpiąć z lapkiem. Wie ktoś jaka może być przyczyna?

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2012
    Skąd
    Sokołów Młp
    Postów
    118
    Auto
    Palio Weekend 1.4 B+LPG
    Rocznik
    1998
    Dawno mnie tutaj nie było - deficyt czasu.Może się to zmieni w najbliższej przyszłości. Potrzebuje wymienić pompę wody - obecna zaczęła przeciekać.Może mi ktoś podpowiedzieć jakiej firmy najlepiej kupić pompe wody?

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    31
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Ruville, wg mnie świetna firma


 
Strona 1 z 9 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat palio 1.4 8v 1998 rok
    Napisany przez Darksaience na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 484
    Ostatni post: 22-09-2015, 17:28
  2. skrzynia biagow fiat marea 1.4 12v 1998
    Napisany przez blaher na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 31-01-2013, 21:38
  3. Skrzynia biegów palio 1.4 rok 1998
    Napisany przez krzystychy na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 25-01-2013, 17:02
  4. Fiat palio 1998 1.4 Reflektory
    Napisany przez Darksaience na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 26-05-2012, 17:54
  5. FIAT Bravo / Brava S/SX 1,9 D (1995-1998)
    Napisany przez lukq na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-09-2010, 19:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat uno 1.4sam naprawiam

palio 1.4

fiat palio 1.4

fiat siena 1.4 8v jaki olej do skrzyni

palio 1.4 8 v opinie

palio 1.4 8v opinie

jaki olej silnikowy do fiata siena 1 4 1998r

tungsram 120 forum

ile oleju do fiat palio weekend

fiat palio 1.4 lpg jaki olej

jaki olej silnikowy do fiat palio 1.4

jakie felgi do fiata palio 1.4

lozysko fiat palio viaken

sam naprawiam fiat 1.4 8v

palio 1.2 8v 75km sam naprawiam

silnik palio weekend 1.4 8v

fiat brava 98 1.4 regulator ham

fiat siena 1.4 wymiana oleju

siena 1.4 ile oleju

ile oleju do silnika fiat siena 1.4

jaki olej do fiata palio weekend 1.4

fiat palio 1.4 wymiana wtryskiwaczy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl