Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 16 z 25 PierwszyPierwszy ... 61415161718 ... OstatniOstatni
Posty od 226 do 240 z 373
Like Tree10lubi to!

Temat: Fiat Coupe 16v Turbo  

  1. #226
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jeśli chodzi o Erniego to nie spotkałem się z negatywnymi opiniami. Ostatnio ktoś miał na sprzedaż turbo z fckp

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #227
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Generalnie nie idzie mi o samą jakość usługi a o potencjał bazy.

  4. #228
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    25
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał dejv667 Zobacz post
    Generalnie nie idzie mi o samą jakość usługi a o potencjał bazy.
    No i właśnie, hybrydy t3/t4 chyba nikt nie testował... i to tylko teoria Ernesta.

    Tak jak miało być z hybrydami z 20vt, 3 rodzaje wirników strony zimnej, teoretycznie wg Ernesta, każda miała dawać więcej mocy, ale kompresor to nie wszystko, strona napędzająca dalej została taka sama, i w praktyce wyszło, że opcja 2 i 3 daje bardzo podobne moce.

    Jeśli bym robił hybrydę to wirnik strony zimnej, wziął bym z t04s

    a może turbo z czegoś innego? bez kombinowania, to turbo z delty Evo I bądź Integrale 16v, ponoś ma wystarczyć na moce 300-320km, jeszcze z zostaje Cosworth t34 - tylko powstanie cholernie wielka turbo dziura...

    Jak byś chciał turbo z Integrale 16v to daj znać, zapytam znajomego czy nie została mu.

  5. #229
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Hybryda t3/t4 również będzie generować sporą dziurę. Trzeba by coś co Coobcio ładuje do swoich Saabów

  6. #230
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Czyli jak rozumiem IDZIESZ ostro z mocą, czy klocizne, większe wtryski pompę itd tez chcesz założyć czy na ori wszystko pociągnąć, no i co ze sprzęgłem, spiek?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  7. #231
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Czyli liczę, ile by to mogło kosztować.

    Silnik powinien 280 przyjąć na seryjnym dole.
    Oryginalne wtryski kończą się przy circa 260, ale zabawa z ciśnieniem paliwa dodaje trochę marginesu.
    Sprzęgło jest z auta, które seryjnie ma 250 KM. Poza tym sprzęgła nie zabija sam moment a to jak silnik go oddaje - kwestia strojenia.

  8. #232
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Wszystko się zgadza, ale powyżej 300, powyżej 320 to już trzeba trochę kasy wywalić. Gdzie będziesz chciał stroić u merrora?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  9. #233
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    To, że turbo jest z stanie tyle nadmuchać nie znaczy, że tyle będzie.

    A w sumie i tak niewiadomo czy cokolwiek będzie bo kto wie czy nie prościej kupić mocniejszy samochód

    Na chwilę obecną to jest dylemat czy cokolwiek robić czy może jeździć aż się rozpadnie i w tym czasie odkładać kasę na nowe.

  10. #234
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    16 vt ma potencjał, fakt że może dół od 2.4 i wtedy się bawić, ale to koszta większe. Czyli kupić można coś mocniejszego.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  11. #235
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    W gruncie rzeczy każdy silnik o tej pojemności i mocy rzędu circa 200KM ma podobny potencjał. Przeważnie udaje się dobić w okolice 240-250 KM a później turbo nie daje rady więcej dmuchać. Powyżej 300 KM trzeba kuć każdy albo liczyć się z ewentualną awarią. Koszta kucia są niemal takie same dla każdego R4.
    Reszta osprzętu jak wtryski, pompa paliwa czy jakiś SA to już dość policzalnekoszta.
    Co do samego strojenia i osób które to ogarniają to wbrew obiegowym opiniom jest ich więcej niż 3-4 w całej Polsce. Dla mnie np strojenie u merrora nie wchodzi w grę bo Warszawa jest dla mnie kompletnie nie po drodze. Zatankowanie Fiata żeby nim zrobić 1000 km do Warszawy i z powrotem to dla mnie lekko licząc 1000zł na samo paliwo.

    W moim wypadku największy problem to fakt, że auto musi jeździć. Używam go codziennie. Co prawda mam tu drugi silnik i z teorii można by go oddać w ręce kogoś kto będzie go składał. Później przy okazji wizyty w Polsce przełożyć...ale nie znam nikogo kto by się tego podjął. Kolega u którego zawsze robię auto wyprowadził się z Krakowa i mieszka teraz w Krynicy Górskiej. Nawet jak zostawię u niego silnik to jazda z każdą pierdołą do Krakowa odpada - szczególnie że facet w tygodniu pracuje.
    Natomiast robienie czegokolwiek w Niemczech jest bez sensu od strony finansowej. Zrobienie 300KM tutaj w jakiejś tuningfirmie to 6-7 tyś czyli tyle że kupujemy auto mające tyle w serii.

  12. #236
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Tak jak piszesz. Jeśli chodzi o merrora to prawda, że on nie jako jedyny robi dobrze strojenie. Choć w coupe jest mocno ogarnięty. Sam ma chyba teraz jeszcze 16 vt. Kolega ma w 20vt powyżej 300 KM, lata to nie wąsko. Fakt o kosztach takiej zabawy nie rozmawiać może. To jest niestety pasja a nie zdrowy rozsądek.
    Sam chciałem kupić 20vt, ale dziecko w drodze i częsta potrzeba użytkowania auta na codzień przez żonę powiedziała nie.
    Pewnie kupie sobie i przez wiele lat będę coś tam dlubal może jakieś 400 kiedyś osiągnę. Na razie szukam jakieś Cromy stilo albo V50.

    Ty musisz zastanowić się czy chcesz ładować kasę i czy będziesz tym autem jeździł jeszcze długo, wiesz jak sprzedają się auta po "tuningu".

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  13. #237
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Z tym, że moje auto nie sprzeda się inaczej niż "na części" to ja się liczę. Generalnie zobaczymy. Na razie trwają debaty z dwoma osobami na temat tego ile by kosztowało zrobienie budy w sensie nowy jakieś etc.

  14. #238
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2014
    Skąd
    Szaflary
    Wiek
    25
    Postów
    7
    Auto
    Coupe 2.0 16vt
    Rocznik
    06.1994
    Jestem wielkim fanem tak dobrze prowadzonego przez dejva opisu samochodu!, jestem bardzo oczytany w temacie sam posiadam 16vt niestety nie na chodzie poki co lecz wiem ze najlepiej dla ciebie dejv bylo by dociagnac do tych 300km i 400 nm i cieszyc sie naprawde konkretnym samochodem ktory pozostaje tak samo awarjny jak w serii , to nie jest jakas drastyczna moc dla tego silnika, uzytkowane z glowa posluzy na dlugo , tak samo z momentem obrotowym , ktory sprzegla tez nie powinien zabic przy rozsadnym uzytkowaniu, dla wiekszej mocy wedlug mnie niema sensu sie spuszczac, a dla mnie na dzien obecny fiat coupe 16 vt to najtansze 300 koni na rynku jakie mozna uzyskac i cieszyc sie nie dosc ze z pieknefgo samochodu to z naprawde sportowym duchem.

  15. #239
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    No czy najtańsze to kwestia sporna.

    W każdym razie w maju auto jedzie do Polski i tam postaram się otworzyć progi. Jeśli będzie co ratować to spróbuję to zrobić - jeśli nie to dni tego auta będą policzone bo będzie je wyznaczać data ważności przeglądu technicznego.

    Co później to się okaże... W każdym razie bez znacznego zwiększenia nakładu kosztów nie da się tego auta doprowadzić do idealnego stanu. Nawet jeśli uda się wymienić progi to do wymiany zostaną jeszcze:
    Przedni zderzak
    Maska
    Drzwi kierowcy
    Tylna klapa

    Później by wypadało całe auto pomalować.

    Od strony technicznej... Pasuje wyjąć tylną belkę i odnowić. Silnik brzmi i chodzi dobrze, ale jego rewizja jest wskazana lub trzeba trzymać w pogotowiu kasę.

    W środku trzeba ogarnąć klimatyzację.

    Jak się to wszystko policzy to okazuje się, że zanim będzie można myśleć o 300 KM pasuje zainwestować sporo z resztę.

    Samo 300KM to też nie jest kwestia na zasadzie "dwa weekendy w garażu". Rewizja silnika i nowe panewki to konieczność. Do tego większe turbo bo seryjne tyle nie nadmucha. Do tego pompa paliwa i wtryski. Nowy wydech. Nowe sprzęgło. Poprawiony dolot. Strojenie.
    To nie jest zabawa za kilka stówek a za kilka tysięcy - i to oszczędnie wydając pieniądze.

    Na marginesie: każde auto z tamtych lat wymaga podobnego wkładu żeby osiągnąć 300 koni. Fiat nie wypada ani drożej ani taniej.

    Podsumowując
    7-9 tyś na zrobienie budy "na cacy".
    3-5 tyś na rewizję silnika.
    6-7 tyś na części potrzebne żeby podnieść moc.
    2-3 tyś na nieprzewidziane wydatki.
    Za tą kasę można kupić coupe '99 zrobionego na 300-340 koni.

    Można też kupić kilka innych aut o podobnej mocy. Można kupić też dużo nowsze auto o mniejszej mocy ale lepszych osiągach, lepszym wyposażeniu.

    Wbrew pozorom alternatyw jest dużo i każda kusi.

  16. #240
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    25
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Dawid, jest sens pakować ponad 20k? wydaje mi się że, alternatywa o której gadaliśmy, była by lepszym rozwiązaniem tylko tam masz konie z pojemności a nie z turbo.


 
Strona 16 z 25 PierwszyPierwszy ... 61415161718 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kierownica Fiat Coupe 2.0 20VT
    Napisany przez NowiX na forum Kupię
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-06-2013, 14:02
  2. Fiat Coupe kupno silnika
    Napisany przez adriano69 na forum Coupe
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-10-2012, 14:48
  3. wszystkie części fiat coupe 20v turbo 98 rok przebieg 80000
    Napisany przez maydayaudio na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-12-2011, 14:59
  4. [alternator] [Fiat Coupe 20V Turbo] wskazania woltomierza
    Napisany przez DuchDziadka na forum Coupe
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 13-11-2009, 00:00
  5. fiat bravo hgt 155+ turbina z coupe przerobka
    Napisany przez pepo-p2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 09-10-2009, 15:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat coupe 2.0 16vt klimatyzacja cisninie

fiat coupe

uszczelka turbo fiat coupe turbo

fiat coupe forum 16vt

fiat tempra coupe turbo

fiat coupe 16v turbo wieksze turbo

hybryda t3t4 fiat coupe

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl